Log in

View Full Version : Фрикционни материали при съединители работещи в маслена вана



undy
08-05-2014, 22:28
Изтекоха ми очите и информация не намерих.

Първо да кажа,че не съм много в час,но проблема е общо взето такъв.

Мой близък има скутер ,който е с центробежен съединител с 3 скорости..По-точно 3 отделни съединителя за всяка скорост.Съединителя работи в маслена баня.
За първа и втора скорост всичко е ОК,но на трета фрикционния материал е почти на нула......даже и по-зле.
Въпроса е "какъв е той" ?? От какво е ??
Това което е на другите два диска е някакво ронливо вещество,но не можем да го оприличим,прилича на общоизвестното "феродо",но като че ли е друго.
Четох,че в едни случаи се използва корк ,в друг-кожа???
Разгледах и четох за органичните и синтеровани материали,но пак греда.
Някой наясно ли е с въпросните съединители и материалите използвани за фрикционни.

Става дума за Хонда от 80-те.

zx12r
09-05-2014, 07:48
Поинтересувай се какъв точно е модела на Хондата като за начало. Има там едни буквички и цифрички след тях :roll:

А и това дето е хем центробежен и хем със скорости, малко непонятно ми идва, и това дето бил с 3 отделни съединителя за всяка скорост ...:big_bow_down: Предполагам си имал в предвид, че е с три феродови диска които са в маслена баня, което пак не се връзва! Центробежния съединител принципно е сух и се нарича вариатор и се ползва масово даже при големите кубатури скутери и др. двуколесни.

Разбери какъв е модела, за да знаем от къде да започнем.

mimouzunov
09-05-2014, 08:29
Имам скутер които е с вариаторен сух съединител, имам и руски мотопед които е с касета/маслен.... Нищо общо нямат двата!
Поне даите модела на машината за да изнамерим нужното..

---------- Post added at 08:29 ---------- Previous post was at 08:28 ----------


Поинтересувай се какъв точно е модела на Хондата като за начало. Има там едни буквички и цифрички след тях :roll:

А и това дето е хем центробежен и хем със скорости, малко непонятно ми идва, и това дето бил с 3 отделни съединителя за всяка скорост ...:big_bow_down: Предполагам си имал в предвид, че е с три феродови диска които са в маслена баня, което пак не се връзва! Центробежния съединител принципно е сух и се нарича вариатор и се ползва масово даже при големите кубатури скутери и др. двуколесни.

Разбери какъв е модела, за да знаем от къде да започнем.

Може би питащия е имал в предвит дисковете в касетата че са 3 ама знам ли...

undy
09-05-2014, 09:05
Ще проверя за букви и цифри и ще направя снимки.Да касета е и всеки съединител си работи за отделна скорост.На всеки диск има по три челюсти(като барабанните спирачки)

undy
09-05-2014, 19:35
И така,няма букви,няма цифри...
1-ва и 2-ра са вързани директно на коляновия вал,трета е на отделна ос.....дефакто съединителите за 1-ва и 2-ра са в една касета,3-та е отделно,но мисля че това няма нищо общо с въпроса ми....какъв е материала?
До тук ,от стари майстори се спираме на корк.

nastybg
10-05-2014, 08:55
И аз имам подобна дилема с една почти 30 годишна Веспа с 3 скорости и на 90% от обявите в ибей за съединител пише че плочките са коркови !

undy
10-05-2014, 15:15
Да...сега проблема е от къде да намерим точно такъв корк.

dimitar_vd62
10-05-2014, 22:29
Някъде прочетох - цитирам - корк или металокаремични плочки.Не беше точно за моторчета темата а принципно за видове съединители.

Alexanderbb
12-05-2014, 09:23
Има една фирма Бактрейд. Занимават се с всякакви полимери за технически приложения. Аз бих ги питал дали нямат нещи подходящо.

kolev
12-05-2014, 10:46
от балканче няма ли да стане .
иначе има технически корк гумиран колкото искаш.

undy
12-05-2014, 11:09
Ами трябва да е на лентички...15мм ширина,1,5-2мм дебелина и дължина 50-60мм.

Благодаря за предложенията:)

undy
15-05-2014, 14:16
Е го прословутия скутер :Topic-is-closed-bg:

http://www.honda.co.jp/factbook/motor/SPACY/19820500/003.html