View Full Version : Скъсан ремък
Днес както си карах и колата ми изгасна.... пробвах да запаля но се чуваше само някакво жужене но мотора не въртеше... веднага махнах капака на ангренажа и видях че на ремъка му липсват няколко зъба :D... ужас не съм я чул да изтрака утре ще сменям ремъци ролки дали е възможно да е набила клапани..? Чувал съм че някой мотори имат защита някаква при нас има ли я или си е набила клапани 100 %?? :( :(
Няма "защита" .... лоша работа. Подготви се психически за ремонт на глава. Дано да са по-малки пораженията.
и аз така си мисля, но сякаш единственото ми успокоение е че карах бавно с 50 60 най-много да е било... утре ще се види :(
Няма значение с колко си карал, ако е срещнало клапани със сигурност са изкривени. Успокоението в случая е, че ремъкът не е скъсан, а само има изронени зъби - има малък шанс да ти се размине.
честно да ти кажа не помня сменян е преди 35 к километра някъде и то не от мен... утре като го махна ще ви кажа какъв е да не си купувате такъв.. :)
killuminati
12-05-2014, 13:42
Ето доказателство как менте частите правят порзия. ще се радвам да кажеш модела на ремъка. Успех с ремонта
При изронени зъби не е задължително причината да е в ремъка. Този ремък върви по ролки, освен това работи при точно определен опън. ;) Виждал съм скъсан ремък на 3000км.
Ами оптяжната ролка беше пукната отвътре изронени зъби сложих ремък ролка зацепихме я, но няма компресия утре ще я мерим и ще се сваля главата....
Въпрос: Дали може от неправилно зацепване да се губи компресия? (защото я зацепвахме без пети)
След като сложихме нова ролка ремък и т.н. когато завъртя ключа без да задържам се чува звук все едно върти електромотор... това дали може да е от изкривени клапани?
Въпрос: Дали може от неправилно зацепване да се губи компресия? (защото я зацепвахме без пети)
След като сложихме нова ролка ремък и т.н. когато завъртя ключа без да задържам се чува звук все едно върти електромотор... това дали може да е от изкривени клапани?
Най-вероятно всичко е леш сваляйте главата ;)
За да си сигурен удари 5-та и вдигни с крикче едната предна гума, след това внимателно въртиш - ако опре някъде сваляш глава ;) Може да опира и от объркана центровка, но все тая - при въртенето после на стартера са припаднали клапаните така или иначе. Т.е. пак сваляш глава.
Ясно.. еми ще се сваля тези дни щото днеска няма да може.. ще видим кво се случва вътре.. :angry:
zombiran
13-05-2014, 15:56
Моята е набивала 2 пъти с висока и с ниска скорост... Пораженията са били винаги само на главата.. Но пък качествени от 16 клапана, 16 удря :).. Ако не искаш главоболия за напред си занеси главата на специализиран сервиз за ревизия и подмяна на части. Да ти я направят качествено... и задължително пети за зацепването, ако не искаш отново проблеми и допълнителни разходи. Пари не жали, ако мислиш да си я караш. Като я правиш, я прави както трябва.
Напълно съм съгласен.. главата вече е свалена 8 от 16 са пораженията.. сега дилемата е дали да я правя или да слагам глава от 2ка мотор и да мина само с едни гумички и напасване.. и малък шлайф :balloon:
Един технически въпрос на колко кг. се навиват болтовете на главата?
Един технически въпрос на колко кг. се навиват болтовете на главата?
На гарнитурата си пише ;) иначе принципно 40Nm + 3 пъти по 90°
Благодаря, и още нещо болтовете на валовете на колко се стягат? :hmm: :)
Благодаря, и още нещо болтовете на валовете на колко се стягат? :hmm: :)
Ако става въпрос за петите на 15Nm и то ако "опира" ако усетиш, че резбата "тръгва" значи някой преди теб се е престарал и трябва да спреш. За целта трябва да си настягал доста и да имаш ръка. :)
ivailo rachev
16-05-2014, 18:14
На гарнитурата пише на колко се стягат болтовете ако е Рейнц иначе на другите не пише,но аз ще ти кажа.Един път на 25 нютона,един път на 40 нютона и три пъти по 90 градуса.
Скоро се надявам да е готова и ще пиша ;)
nikolchoni
18-05-2014, 15:35
Скоро се надявам да е готова и ще пиша ;)
Драсни чертата и кажи каква е била цялата присъда, иначе лека и безаварийна. :)
Значи колата все още не е сглобена но с нова глава от 2.0 ТС, испускател + шлайф, гумички за клапани, напасване на клапани, нови гарнитури, нов ремък ролка, вариатор, демонтаж и монтаж на главата грубо към 600 лв. :X :X :X Като аз не съм правил почти нищо по нея всичко в сервиз, но на мой познат който ми взима по евтино дори и аз съм помагал малко.., но ако имаш време, желание и сили всичко може да ти излезе много по-евтино е пак зависи колко клапани са ударени при мен бяха 8 и реших да не я ремонтирам сега, защото намерих др. глава изгодно ;)
П.С. Мисля да не спирам до тук замислил съм и др. неща за нея, но всичко с времето ;) ще ви информирам какво се случва
Поздрави!
колеги малко помощ искам да си ремонтирам вариатора докато всичко е свалено имам ремонтен комплект има ли нещо по специфично при ремонта??
nikolchoni
22-05-2014, 16:43
колеги малко помощ искам да си ремонтирам вариатора докато всичко е свалено имам ремонтен комплект има ли нещо по специфично при ремонта??
Няма никакъв смисъл, ремонта ще изкара около 5К км. Така и така е разглобена, слагай нов.
Няма никакъв смисъл, ремонта ще изкара около 5К км. Така и така е разглобена, слагай нов.
най-лесно е да сложа нов, но при цени от 350 лв.. предпочитам да го ремонтирам ;)
начиии от ферариста рециклиран ;)
Оставих си моя вариатор, утре се надявам вече да я запалим.
П.С. главата ми е шлайфана с 0,34 не знам защо с толкова много са я взели мисля си да не е била крива..та утре като я запалим ще мерим компресии и т.н. предполагам, че ще е доста сгъстена не знам как ще се отрази на блока надявам се да нямам проблем. :)
Колата запали и е доста добре.... само че има някво прекъсване в ниските обороти след 2500 няма проблем чудя се дали не е вариатора или по-скоро от кабели? След 2500 е пушка!! :)))
angelovi69
29-05-2014, 17:46
Залагам на кабели / виж я по късна доба, когато е тъмно като в кучи г.з / дали не прескача искра или пък е свещи.
Първо си виж разстоянието между електродите!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.