Log in

View Full Version : Проблем с климатроника



Bobiuzunov
22-05-2014, 20:14
Тези дни карам дизеловата 166-ца и явно имам проблем с климатроника и по точно с работата му през топлия период на годината.Проблема е следният,качвам се в колата паля и пускам климатроника на Full Auto на 18 градуса примерно,той започва да работи добре и духа студено,но до един момен в който по незнайна за мен причина започва да духа все по слабо и все по топло,това може да продължи и аз незнам колко време след което пак почва да работи добре,а ако спра колата и я изгася при следващото палене си духа направо топло,тоест това което вкарва от вън.Миналата година правих профилактика и съм го дозаредил,не че е невъзможно пак да е за зареждане,но май не е там проблема?

ecotronic
22-05-2014, 21:08
Ако смесителната клапа не се мандахерца неправилно, проблемът може да е в разширителния клапан на климатика.

Bobiuzunov
22-05-2014, 21:14
Как да проверя за тази клапа и евентуално как се отстранява този проблем?Този клапан къде е,че миналата година при профилактиката ми смениха някакъв клапам който е над кутията с моторчето на парното?

ecotronic
22-05-2014, 21:21
Баш там се намира - на входящата тръба на изпарителя. Това дали работи правилно може да го установи най-вече специалист по климатици с подходящо оборудване.

Bobiuzunov
22-05-2014, 21:33
Аз вече се разбрах с човека който минала година я прави,но е е лошо да проверя преди това и тази клапа,къде се намира и как да стигна до нея и въобще дали е по моите сили?

didod
22-05-2014, 22:50
Е не е зле да я закачиш с компютър. Доста неща показва като данни в реално време.

Bobiuzunov
23-05-2014, 19:18
В смисъл,какво да гледам като я закача?От скоро имам FiatEcuScan и все още не съм много в час,абе направо съм си лаик.:mrgreen:

Bobiuzunov
24-05-2014, 18:21
Дали има вариант да е от датчика който следи за температурата в купето,този под волана в дясно?Защото имам усещането ще започва да духа топло,а не това което е от вън?Колата днес я оставих и да се надяваме че ще открият проблема.

Zlobich
24-05-2014, 18:35
Компресора дали работи?
Перките включват ли се?
Струва ми се,че компресора ти вдига високо налягане и пресустата го изключва.
Другия вариант е ниско ниво на френ в системата поради теч.

Flame
24-05-2014, 18:58
Може да е точно това,аз имах малко ядове тия дни точно с такива неща.

Bobiuzunov
24-05-2014, 19:24
Това с малкото фреон мисля че не е,защото когато работи,духа много студено.За перките и аз си го помислих,но и те си работят нормално,компресора също се чува как тръгва,остава това което казвате за високото налягане и последващото изключване от пресостата,но ще видим в понеделник ще имам резултат и се надявам да се похваля с отстранен проблем и работещ климатроник.

Zlobich
24-05-2014, 19:33
Като се замисля миналата седмица ремонтирах витото. Симптомите бяха сходни,в балкан стар след диагностика ми казаха,че компресора е заминал. В един сервиз на отбивката за Лозен го оставих и се оказа някакъв клапан на компресора,ако не се лъжа за високо налягане,но не съм 100% сигурен.

Bobiuzunov
24-05-2014, 19:44
Абе защо ли имам неприятното чувство,че и при мен ще е компресора,при мен до сега никога на която и да е кола не съм минавал с дребни ремонти.Тези пичове в Лозен оправиха ли го и с колко олекна?:thumbup:

Zlobich
24-05-2014, 19:54
Пичовете в Лозен си разбират от работата,смениха въпросния клапан и сега климатика работи та се пилее.
Бях се приготвил за нов компресор,а те ме изненадаха с 240лв за клапана(в тази цена включват клапан труд и малко дозареждане на фреон)
Размина ми се смяната на компресор.
Важното е да имаш добри хора които си разбират от работата и да са малко от малко честни и да не ти одерат кожата.
В днешно време трудно се намират такива хора,имайки предвид колко са скъпи ремонтите по климатичните системи.

Bobiuzunov
24-05-2014, 20:01
Да така е,аз затова всички коли които съм имал ги карам при един пич в Сандански който смея да твърдя че си разбира от работата и не е кожодер,а тука в Петрич само знаят да дозареждат и да искат луди пари,а нищо неразбират,но пък са със самочуствие което за жалост е без покритие и аз поради тази причина от години съм ги забравил.

didod
25-05-2014, 00:00
Аз залагам на проблем с някой от датчиците :)

ecotronic
25-05-2014, 00:11
Аз залагам на проблем с някой от датчиците :)

Твърде е вероятно.
Специалистът по климатици трябва да познава конкретно системата на модела. В противен случай вероятността да не реши проблема съществува.
Аз например, като не-специалист се сещам за 5 датчика от които пряко зависи работата на климатика + пресостата + температурния датчик на мотора.

Fr0sT
26-05-2014, 10:54
Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
А пресостата какво е и каква му е ролята ?

ecotronic
26-05-2014, 11:54
Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
А пресостата какво е и каква му е ролята ?

1 - датчикът за външната температура (в лявото огледало)
2 - датчикът за температурата в купето (до контактния ключ)
3 - радиационния датчик (пред горната жабка в основата на стъклото)
4 - горния температуран датчик за изходящия от климатика поток.
5 - долния температурен датчик за изходящия от климатика поток.

Пресостатът е прагов датчик на налягане с няколко степени, разположен в кръга на кондензатора (радиатора на климатика). Предназначението му е поведението на системата да зависи от налягането в кондензатора.
Примерно ако налягането там е 0 означава, че няма хладилен агент и компесорът не се пуска за да не задере. Ако пък началното налягане съответстващо на пълна система съществува, компресорът се пуска и когато развиe работно налягане, пресостатът пуска първата степен на охлаждането на радиаторите.
Ако пък налягането стане прекалено голямо, пресостатът изключва компресора.

Fr0sT
26-05-2014, 12:39
Радиационния съм пропуснал, другите им мерих съпротивленията на буксите на ECU-то на климатроника. Някаква идея как може да се премери дали този радиационен датчик е ОК ?
Пресостата предполагам може да се премери дали е ОК в обикновен сервиз за автоклиматици ?
Питам понеже и аз чета всеизвестната грешка както бях писал в една друга тема и вече се изчерпвам от варианти.
Ако някой знае къде могат да му направят компютърна диагностика на тоз климатроник нека свирка.

ecotronic
26-05-2014, 13:00
Радиационният датчик представлява фотодиод, свързан между пинове 6 и 15 от букса "A" на управляващия модул.
Т.е обратното му съпротивление намалява с увеличаване на осветеността.

Накратко - действието му може да се установи, като се мери напрежението между въпросните 2 пина и се види дали то се променя при различна осветеност на датчика.

didod
26-05-2014, 13:56
'Прочутата' диагностика с 4 букви чете климатроника. :)

R_O_K_O
26-05-2014, 18:30
Може ли да покажеш схемата на свързване този радиационен датчик, че при мене не е свързан и не виждам букса да стърчи. Благодаря ви предварително.

Bobiuzunov
26-05-2014, 19:09
Днес ми звъня момчето на което съм оставил колата и каза че било от някакво реле,той мислил че е от някой от датчиците,но не разбрах точно кой и според него били от това реле,но каза да му я оставя и днеска за да е на 100% сигурен че е оправил нещата.

Bobiuzunov
27-05-2014, 19:50
Още малко инфо,днес взех колата и всичко е ОК,оказа се реле което било зад левия фар,та то имало лоша спойка или лоша връзка,сега не помня какво точно ми каза момчето,също така е гледал навсякъде с УВ-лампа и се е наложило да смени няколко уплътнения,едното на едната тръба която влиза в компресора и същото така при някакъв ТРВ-клапан,ако не бъркам,след което е дозаредил системата с необходимото количество фреон(имало е загуба от около 150гр.) и вече се радвам на нормално работещ климатроник.:clap2:

Zlobich
28-05-2014, 06:40
Супер браво,безаварийно,че там по вашия край си е жега,ама горе на Попина лъка си е друга бира в балкана :-D

Bobiuzunov
28-05-2014, 07:56
Да на Попина Лъка си е хладно и през горещите дни бирата там върви повече.:yes:

Fr0sT
28-05-2014, 10:12
Предполагам че проблемното реле е или някое от релетата на перките или това за компресора.
Та да попитам и аз в тази връзка - онзи ден тествах през МЕС включването на двете степени на перките и двете си работят но при втората степен не чувам цъкане на реле, на първата степен се чува отчетливо цъкане от калника. Знам че преди година и половина някъде ми го сменяха релето за втората степен че не се включваше.
Може и да задам малко глупав въпрос ама може ли да са ми го сменили релето с не цъкащо такова и трябва ли да ме притеснява сегашната ситуация ?

ecotronic
28-05-2014, 10:41
Щом реално се включва втората степен, няма от какво да се притесняваш. Някои релета са по-"тихи" от други. Има и електронни релета, които не издават никакъв звук.