View Full Version : Проблем с климатроника
Bobiuzunov
22-05-2014, 20:14
Тези дни карам дизеловата 166-ца и явно имам проблем с климатроника и по точно с работата му през топлия период на годината.Проблема е следният,качвам се в колата паля и пускам климатроника на Full Auto на 18 градуса примерно,той започва да работи добре и духа студено,но до един момен в който по незнайна за мен причина започва да духа все по слабо и все по топло,това може да продължи и аз незнам колко време след което пак почва да работи добре,а ако спра колата и я изгася при следващото палене си духа направо топло,тоест това което вкарва от вън.Миналата година правих профилактика и съм го дозаредил,не че е невъзможно пак да е за зареждане,но май не е там проблема?
ecotronic
22-05-2014, 21:08
Ако смесителната клапа не се мандахерца неправилно, проблемът може да е в разширителния клапан на климатика.
Bobiuzunov
22-05-2014, 21:14
Как да проверя за тази клапа и евентуално как се отстранява този проблем?Този клапан къде е,че миналата година при профилактиката ми смениха някакъв клапам който е над кутията с моторчето на парното?
ecotronic
22-05-2014, 21:21
Баш там се намира - на входящата тръба на изпарителя. Това дали работи правилно може да го установи най-вече специалист по климатици с подходящо оборудване.
Bobiuzunov
22-05-2014, 21:33
Аз вече се разбрах с човека който минала година я прави,но е е лошо да проверя преди това и тази клапа,къде се намира и как да стигна до нея и въобще дали е по моите сили?
Е не е зле да я закачиш с компютър. Доста неща показва като данни в реално време.
Bobiuzunov
23-05-2014, 19:18
В смисъл,какво да гледам като я закача?От скоро имам FiatEcuScan и все още не съм много в час,абе направо съм си лаик.:mrgreen:
Bobiuzunov
24-05-2014, 18:21
Дали има вариант да е от датчика който следи за температурата в купето,този под волана в дясно?Защото имам усещането ще започва да духа топло,а не това което е от вън?Колата днес я оставих и да се надяваме че ще открият проблема.
Компресора дали работи?
Перките включват ли се?
Струва ми се,че компресора ти вдига високо налягане и пресустата го изключва.
Другия вариант е ниско ниво на френ в системата поради теч.
Може да е точно това,аз имах малко ядове тия дни точно с такива неща.
Bobiuzunov
24-05-2014, 19:24
Това с малкото фреон мисля че не е,защото когато работи,духа много студено.За перките и аз си го помислих,но и те си работят нормално,компресора също се чува как тръгва,остава това което казвате за високото налягане и последващото изключване от пресостата,но ще видим в понеделник ще имам резултат и се надявам да се похваля с отстранен проблем и работещ климатроник.
Като се замисля миналата седмица ремонтирах витото. Симптомите бяха сходни,в балкан стар след диагностика ми казаха,че компресора е заминал. В един сервиз на отбивката за Лозен го оставих и се оказа някакъв клапан на компресора,ако не се лъжа за високо налягане,но не съм 100% сигурен.
Bobiuzunov
24-05-2014, 19:44
Абе защо ли имам неприятното чувство,че и при мен ще е компресора,при мен до сега никога на която и да е кола не съм минавал с дребни ремонти.Тези пичове в Лозен оправиха ли го и с колко олекна?:thumbup:
Пичовете в Лозен си разбират от работата,смениха въпросния клапан и сега климатика работи та се пилее.
Бях се приготвил за нов компресор,а те ме изненадаха с 240лв за клапана(в тази цена включват клапан труд и малко дозареждане на фреон)
Размина ми се смяната на компресор.
Важното е да имаш добри хора които си разбират от работата и да са малко от малко честни и да не ти одерат кожата.
В днешно време трудно се намират такива хора,имайки предвид колко са скъпи ремонтите по климатичните системи.
Bobiuzunov
24-05-2014, 20:01
Да така е,аз затова всички коли които съм имал ги карам при един пич в Сандански който смея да твърдя че си разбира от работата и не е кожодер,а тука в Петрич само знаят да дозареждат и да искат луди пари,а нищо неразбират,но пък са със самочуствие което за жалост е без покритие и аз поради тази причина от години съм ги забравил.
Аз залагам на проблем с някой от датчиците :)
ecotronic
25-05-2014, 00:11
Аз залагам на проблем с някой от датчиците :)
Твърде е вероятно.
Специалистът по климатици трябва да познава конкретно системата на модела. В противен случай вероятността да не реши проблема съществува.
Аз например, като не-специалист се сещам за 5 датчика от които пряко зависи работата на климатика + пресостата + температурния датчик на мотора.
Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
А пресостата какво е и каква му е ролята ?
ecotronic
26-05-2014, 11:54
Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
А пресостата какво е и каква му е ролята ?
1 - датчикът за външната температура (в лявото огледало)
2 - датчикът за температурата в купето (до контактния ключ)
3 - радиационния датчик (пред горната жабка в основата на стъклото)
4 - горния температуран датчик за изходящия от климатика поток.
5 - долния температурен датчик за изходящия от климатика поток.
Пресостатът е прагов датчик на налягане с няколко степени, разположен в кръга на кондензатора (радиатора на климатика). Предназначението му е поведението на системата да зависи от налягането в кондензатора.
Примерно ако налягането там е 0 означава, че няма хладилен агент и компесорът не се пуска за да не задере. Ако пък началното налягане съответстващо на пълна система съществува, компресорът се пуска и когато развиe работно налягане, пресостатът пуска първата степен на охлаждането на радиаторите.
Ако пък налягането стане прекалено голямо, пресостатът изключва компресора.
Радиационния съм пропуснал, другите им мерих съпротивленията на буксите на ECU-то на климатроника. Някаква идея как може да се премери дали този радиационен датчик е ОК ?
Пресостата предполагам може да се премери дали е ОК в обикновен сервиз за автоклиматици ?
Питам понеже и аз чета всеизвестната грешка както бях писал в една друга тема и вече се изчерпвам от варианти.
Ако някой знае къде могат да му направят компютърна диагностика на тоз климатроник нека свирка.
ecotronic
26-05-2014, 13:00
Радиационният датчик представлява фотодиод, свързан между пинове 6 и 15 от букса "A" на управляващия модул.
Т.е обратното му съпротивление намалява с увеличаване на осветеността.
Накратко - действието му може да се установи, като се мери напрежението между въпросните 2 пина и се види дали то се променя при различна осветеност на датчика.
'Прочутата' диагностика с 4 букви чете климатроника. :)
Може ли да покажеш схемата на свързване този радиационен датчик, че при мене не е свързан и не виждам букса да стърчи. Благодаря ви предварително.
Bobiuzunov
26-05-2014, 19:09
Днес ми звъня момчето на което съм оставил колата и каза че било от някакво реле,той мислил че е от някой от датчиците,но не разбрах точно кой и според него били от това реле,но каза да му я оставя и днеска за да е на 100% сигурен че е оправил нещата.
Bobiuzunov
27-05-2014, 19:50
Още малко инфо,днес взех колата и всичко е ОК,оказа се реле което било зад левия фар,та то имало лоша спойка или лоша връзка,сега не помня какво точно ми каза момчето,също така е гледал навсякъде с УВ-лампа и се е наложило да смени няколко уплътнения,едното на едната тръба която влиза в компресора и същото така при някакъв ТРВ-клапан,ако не бъркам,след което е дозаредил системата с необходимото количество фреон(имало е загуба от около 150гр.) и вече се радвам на нормално работещ климатроник.:clap2:
Супер браво,безаварийно,че там по вашия край си е жега,ама горе на Попина лъка си е друга бира в балкана :-D
Bobiuzunov
28-05-2014, 07:56
Да на Попина Лъка си е хладно и през горещите дни бирата там върви повече.:yes:
Предполагам че проблемното реле е или някое от релетата на перките или това за компресора.
Та да попитам и аз в тази връзка - онзи ден тествах през МЕС включването на двете степени на перките и двете си работят но при втората степен не чувам цъкане на реле, на първата степен се чува отчетливо цъкане от калника. Знам че преди година и половина някъде ми го сменяха релето за втората степен че не се включваше.
Може и да задам малко глупав въпрос ама може ли да са ми го сменили релето с не цъкащо такова и трябва ли да ме притеснява сегашната ситуация ?
ecotronic
28-05-2014, 10:41
Щом реално се включва втората степен, няма от какво да се притесняваш. Някои релета са по-"тихи" от други. Има и електронни релета, които не издават никакъв звук.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.