PDA

View Full Version : Въпроси за обслужване и ремонти по 156 JTD 105 к.с.



Stroci 137
21-06-2014, 21:26
Здравейте, нов съм във форума и опитах да пусна темата, но нещо не се получи...опитвам пак.
Имам няколко основни въпроса за колата от заглавието, четох доста тук и в други форуми, а имам и доста опит от гледна точка на реални впечатления спрямо други коли (основно немски от ВАГ).

1. Ремонтира ли се турбината на 105 коньовия JTD или не е възможен рециклаж (четох такива мнения)? Ако е възможно каква сума е? Ново не ми се мисли, а втора употреба е вероятно около 200 лв? Възможно ли е да се монтира турбо от друга модификация на Алфа или ФИАТ на тази кола успешно?
2. Нафтовата помпа проблемна ли е и колко пари й се връзва ремонта в най-лошия случай?
3. Демпферния маховик заменяем ли е с твърд (за по-евтино)? Възможно ли е да се сложи маховик от кола с различен мотор на това JTD 105 к.с.(от друга модификация или ФИАТ/ЛАНЧИЯ примерно)
4. Гледам има комплекти предно окачване за около 300 лв.....дали минава успешно едни 30 000 км. да речем без проблеми? Задното окачване до колкото съм схванал има доста тампони, но не и шарнири....изключвам биалетките? Има ли слаби места там или си карат доволно тампоните за разлика от предния мост?

Та ако ми се навържат сметките може да се пробвам на есен с една Алфа 156. Много ми харесва....Сега търкалям една Делта 2, със сигурност ще е временна....искам нещо различно да пробвам от АУДИ-та дето съм карал...а те са си добри коли.....но стига немско порно както казва един приятел :)

Stroci 137
23-06-2014, 22:54
Надявах се, че от тези 100 прегледа на темата, поне 2-3 коментара ще има.....След още четене във форума ми изникват още 2 въпроса:

1. Много често се оплакват собствениците от скърцащи тампони по предницата след няма и 10 000 км...Ако сте наблюдавали ремонта в сервиза, при монтажа на нови тампони и/или носачи....майсторите как ги затягат? В позиция когато гумите са увиснали на подемника или свиват окачването до позиция нормално - хоризонтално (работно)положение? За немските коли от ВАГ (тях ги познавам) при тях това е от голямо значение. Затегне ли се носач (втулка) в крайно отворено положение, това води до усукване в последствие когато колата е на гумите си и затова не карат до 10 000 км. тампоните....иначе и 30-40 000 км. правят.....

2. Пишеше някъде, че имало решение за скърцащото/тракащо арматурно табло, но не открих тема за него или нещо подобно? Ако тези шумове са само в студено време или при минаване по много кофти път с висока скорост ОК, но ако е нещо постоянно е отврат.....

Zlobich
24-06-2014, 06:51
По първите три точки не мога да коментирам.
По четвъртата.
Взех си някакъв комплект носачи за 330лв. Вече съм минал около 10к. километра,миналата седмица преглеждах ходовата част и всичко си беше ОК.
Таблото не тропа поне моето си е тихо та тихо. Средната конзола поприскъцваше,но като и сложих липсващите винтове положението заспа.

haljscho
24-06-2014, 07:21
Здравейте, нов съм във форума и опитах да пусна темата, но нещо не се получи...опитвам пак.
Имам няколко основни въпроса за колата от заглавието, четох доста тук и в други форуми, а имам и доста опит от гледна точка на реални впечатления спрямо други коли (основно немски от ВАГ).

1. Ремонтира ли се турбината на 105 коньовия JTD или не е възможен рециклаж (четох такива мнения)? Ако е възможно каква сума е? Ново не ми се мисли, а втора употреба е вероятно около 200 лв? Възможно ли е да се монтира турбо от друга модификация на Алфа или ФИАТ на тази кола успешно?
2. Нафтовата помпа проблемна ли е и колко пари й се връзва ремонта в най-лошия случай?
3. Демпферния маховик заменяем ли е с твърд (за по-евтино)? Възможно ли е да се сложи маховик от кола с различен мотор на това JTD 105 к.с.(от друга модификация или ФИАТ/ЛАНЧИЯ примерно)
4. Гледам има комплекти предно окачване за около 300 лв.....дали минава успешно едни 30 000 км. да речем без проблеми? Задното окачване до колкото съм схванал има доста тампони, но не и шарнири....изключвам биалетките? Има ли слаби места там или си карат доволно тампоните за разлика от предния мост?

Та ако ми се навържат сметките може да се пробвам на есен с една Алфа 156. Много ми харесва....Сега търкалям една Делта 2, със сигурност ще е временна....искам нещо различно да пробвам от АУДИ-та дето съм карал...а те са си добри коли.....но стига немско порно както казва един приятел :)

1.Турбината на 105к.с. рядко дефектира, обикновена турбина с клапа, втора ръка 150-200лв. в мноооо добро състояние!

2.Рядко дефектира, по вероятно да протече 20-30лв. ремонтен комплект и труд както си намериш!

3. Втора ръка маховици 150-250лв. твърде е възможно да случиш на много запазен, естествено и изморените разбити колкото си щеш, малко си е на късмет... Повечето ЖТД са с един и същ маховик!

4.Проблемни са само тампоните на горните носачи! Всичко останало веднъж сменено кара доста!

Успех!

vovata
24-06-2014, 07:22
1. Всичко се ремонтира в зависимост от пораженията а от там и цената.
2. Помпата евентуално ако протече, се сменят уплътненията около 50лв + тдуд.
3. маховика не се сменя с твърд, втора ръка маховици по 100 лв колкото щеш. Може никога да не ти се налага да го сменяш !
4. Части различни- цени различни- качество различно.
Може да изкараш с комплект окачване 500 - 100 000 км зависи по какви пътища караш.
Защо трябва да смениш всичко по окачването ако е здраво ?
Задното окачване рядко създава грижи.
5.Тампоните на предни горни носачи скърцат, но при монтаж с правилната грес не скърцат и им удължаваш живота.
6. Само вилицата на предното окачване се стяга на земята. На задното- напречните щанги.
7. Никога не са ми скърцали пластмаси по табло и интериор

Stroci 137
24-06-2014, 10:31
Благодаря ви за отзивите. Обнадеждихте ме :) Ами дано се случат нещата есента .... с паричките първо де....и започвам да си търся 156-ца . Дилемата ми до скоро беше между нея и АУДИ А4 от първите....но АЛФА-та много ме тегли, още повече JTD-то.

Vlado A.
24-06-2014, 11:20
Преди 7 години направих грешката да си купя Ауди А4 (импровизирах защото не можах да си намеря Алфа 156 и за последен път послушах жена си). След покупката, като започнаха проблемите, прочетох във форума на Ауди "караш А4 - поддържаш А8"... Не е истина как се чупеше тази кола. В сервиза на Фолксваген още ме помнят. Издържах с А4 10 месеца и се отървах. После си намерих 156 1,9 JTD 105 и така вече 6-та година.

Stroci 137
24-06-2014, 21:16
Късмет е с тези коли.....един колега имаше 156, май бензинова, но се самозапали в движение . Взе си А4 и го кара няколко години и не мрънкаше....Аз с моите АУДИ-та преди съм влизал и в сериозни ремонти, но ги карах и много. Пък от кола на 17-18г. какво да чакаш. Сега с Делтата само карам. Купих я от човек, обслужена и съм доволен, че не съм дал пари дори за смяна на масло....Дано есента си взема една АЛФА и да се започват оргазмите :):):)