PDA

View Full Version : С какво масло карате вашите 159?



Pages : 1 [2]

МИТАКА1654
06-03-2019, 09:50
Щом изчезва при сериозно каране,т.е. на загряло масло,минаваш на по-висок тупъл вискозитет,аз бих минал на 10в60.На предната ми кола,битурбо бензин с дойно по-високо налягане на турбините,при минаване от Кастрол 5в40 на Кастрол 10в60 разхода на масло практически се елиминира.Там го имах същият проблем-при температура на маслото над 110-120 градуса и по-високи обороти,т.е. магистрално каране,имах разход на масло,иначе не.В последствие минах на Репсол карера 5в50,защото при студен старт зимно време изтракваха повдигачите.На 159-ката ми,която върви с много висока температура на маслото,разход 1-1,5л при 5в40,паднах на под 500гр при 5в50

KARTaL
22-12-2019, 23:29
Малко да обновя темата :D Юли месец смених маслото като сложих Селениа 5w40 wr, но изглежда, че леко го е пипнала колата, а при предишните случай го нямаше това. Сега мисля да поръчвам масло и се чудя все още от къде (цял комплект с филтри) бихте ли ми препоръчали и да сменя ли маслото или да си запазя 5w40?
ПС: Извинявам се за глупавия въпрос, но тези стават ли за дизеловите 159 :
https://oilgroupbg.com/selenia-k-pure-energy-5w-40-2-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B0.html ???

KroGh
23-12-2019, 14:09
Имам въпрос. Тъй като ми предлагат Ravenol за 55 лв тубата от 5 литра, а на мен ми трябват 7 литра масло.. Ще трябва да взема 2 туби по 5 литра, демек 3 литра ще останат в тубата.. Има ли проблем да седят така 1 година до следващата смяна да ги налея ?

dhtj
23-12-2019, 15:24
Имам въпрос. Тъй като ми предлагат Ravenol за 55 лв тубата от 5 литра, а на мен ми трябват 7 литра масло.. Ще трябва да взема 2 туби по 5 литра, демек 3 литра ще останат в тубата.. Има ли проблем да седят така 1 година до следващата смяна да ги налея ?

Със сигурност някой може да измисли някакви глупости за оксидация или нещо подобно ама тва да не е мляко че да се развали...
Нищо нема да му стане, спокойно.

alfa racer GTA
23-12-2019, 17:39
Нищо му няма.Това е ПАО масло.

Ама бих подходил подозрително- не съм виждал 5 литра VST за 55лв.Освен ако е друго масло Равенол - за 2.4. Вече Равенол предлага 2 или 3 вида масло за 2.4 двигателя на 159.Поне едното е хидрокракинг за автомобили с голям пробег, но всички са 5w40.

На пролет ще имам 2 х 600мл бутилки остатък от предишни смени.Дори едната се лангърка в багажника 8-10 месеца. И аз се чудя, но ще решавам по -другата година.
На тубите пише 5 години от дата на производството.

Като ти я сипят я затвори и прибери в мазето.

≠=====≠===≠=======


Коги ще "обръщаш резбата" , нали премина на 159 ???

ivo_red
23-12-2019, 21:46
Аз съм на 5в50 Мотул Спорт Естер. Колегата с рИванола, нищо му няма, ако е истинско за тея пари е страшна далавера.

alfa racer GTA
23-12-2019, 22:43
Имам въпрос. Тъй като ми предлагат Ravenol за 55 лв тубата от 5 литра, а на мен ми трябват 7 литра масло.. Ще трябва да взема 2 туби по 5 литра, демек 3 литра ще останат в тубата.. Има ли проблем да седят така 1 година до следващата смяна да ги налея ?

На етикета на тубата има място което се търка, като билет от лотарията.По номера отдолу се проверява в интернет страницата на Равенол дали тубата е произведена от тях, датата часа и минутата в която маслото е налято в нея:

https://my.ravenol.com/en/check-your-code

Освен това при покупка от тях този номер/купон ти дава право на отстъпка от цената.

Ако няма място за търкане/купон, етикета не е истински или първият слой етикет е отлепен - защо, оставям на теб да помислиш...

acho_
23-12-2019, 22:49
Показва ли колко пъти е проверяван даден код? Щото ако не, няма никаква стойност тази проверка.

alfa racer GTA
23-12-2019, 23:00
Това си е твое заключение.
Барадал нямат нищо по бутилките.

Равенол имат още 3 защити на тубите.А за да се провери, трябва да се изтърка.

Не, но ти изписва точното масло и в каква разфасовка е излязло от завода.

А това го знае само производителя.

KroGh
23-12-2019, 23:52
https://autobox.bg/avtomobilni-masla/motorni-masla-za-leki-avtomobili/motorno-maslo-ravenol-vollsynth-turbo-vst-5w-40-5l
Oт тук се взема маслото. До колкото знам магазина е официалният на Тойота България .. Брат ми работи там има допълнителна отстъпка и идва на 55 лв:) Не мисля, че е менте:)

acho_
24-12-2019, 00:32
Това си е твое заключение.
Барадал нямат нищо по бутилките.

Равенол имат още 3 защити на тубите.А за да се провери, трябва да се изтърка.

Не, но ти изписва точното масло и в каква разфасовка е излязло от завода.

А това го знае само производителя.

Купуваш една оригинална туба, търкаш кода, пълниш Х "оригинални" туби и им печаташ същия код с дата, час и т.н. и си ти :) Не е мое заключение, а лесно реализуем бизнес план по балкански.

BO
24-12-2019, 01:26
Купуваш една оригинална туба, търкаш кода, пълниш Х "оригинални" туби и им печаташ същия код с дата, час и т.н. и си ти :) Не е мое заключение, а лесно реализуем бизнес план по балкански.
От начало можеше, ама след това май го оправиха да не става.

alfa racer GTA
24-12-2019, 02:43
Купуваш една оригинална туба, търкаш кода, пълниш Х "оригинални" туби и им печаташ същия код с дата, час и т.н. и си ти :-) Не е мое заключение, а лесно реализуем бизнес план по балкански.


Ами останалите 3 защити???


За пред прост Ганьо, може и да мине номера - те някой автомеханици не знаеха откъде и как се отваря тубата, та трябваше да им показвам ...Ма нали не е да си пробутат тяхното масло...





https://autobox.bg/avtomobilni-masla/motorni-masla-za-leki-avtomobili/motorno-maslo-ravenol-vollsynth-turbo-vst-5w-40-5l
Oт тук се взема маслото. До колкото знам магазина е официалният на Тойота България .. Брат ми работи там има допълнителна отстъпка и идва на 55 лв Не мисля, че е менте:)

На брат ти можеш да имаш доверие, на Тойота Бг не зная.

Успех и сподели впечатления.Не за мен, за останалите.

Че то при маслата малко като при ракията = "Моята е най-убава", ама като ослепее някой Ганьо в нашият случай дори не "чатка" откъде му е дошло...

П.П. Сипвай!!!

За тази цена не бих се замислил.

ivopifeca
24-12-2019, 14:56
За маслата Халволайн,имате ли мнения ,колеги?

batproho
25-12-2019, 08:46
До колкото съм чел, са чист хидрокрекинг.

alfa156jtd
25-12-2019, 11:23
Пише на капака

toni791
02-01-2020, 18:22
Колеги използвам темата да попитам, ще си сменявам моторното масло и си поръчах Selenia 5/30 PE- 5 литрова пластмасова туба от един сайт maslo1.com за цена от 69 лв. Сега като се загледах по другите сайтове цената е доста ниска, дори Selenia 5/40 в същия сайт е 90 лв. Та въпроса ми е някой пазарувал ли е от този сайт и мненията му за него? Дори 5 литрова разфасовка от 5/30 PE не открих в други сайтове.

acho_
02-01-2020, 18:52
Колеги използвам темата да попитам, ще си сменявам моторното масло и си поръчах Selenia 5/30 PE- 5 литрова пластмасова туба от един сайт maslo1.com за цена от 69 лв. Сега като се загледах по другите сайтове цената е доста ниска, дори Selenia 5/40 в същия сайт е 90 лв. Та въпроса ми е някой пазарувал ли е от този сайт и мненията му за него? Дори 5 литрова разфасовка от 5/30 PE не открих в други сайтове.
Да не се окаже пакетирано тук: https://martin.livejournal.com/437636.html (видях го в друг форум).

dimitar_vd62
02-01-2020, 20:47
http://www.selenia.com/en/index.asp

stoian_off
21-12-2020, 18:52
Здравейте колеги.Какво ви е мнението за масло Selenia 5W30 Wide Range,Pure Energy за кола с DPF.Подходящо ли е, и какво ви е мнението?

flipz
21-12-2020, 20:28
Здравейте колеги.Какво ви е мнението за масло Selenia 5W30 Wide Range,Pure Energy за кола с DPF.Подходящо ли е, и какво ви е мнението?

30 е температурен индекс .. по- добре да е по- устойчиво .. лятото е доста горещо. по добре да е W40
Аз съм твърдо против Selenia защото съм карал на TwinSpark и Gold и Racing общо взето първите 5000км е добре след това вариатора и самият мотор става по- шумен, ниски и високи обороти.
Минах на Motul и след 12к нямаше промяна в работата на мотора и вариатора, понеже карах доста на LPG беше съвсем бистро при смяна. motul 8100 x-cess 5w40
Сега карам Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 с най-новата технология Fluid Titanium - колата изобщо не ми гори масло- изобщо, карам си като нормален човек, рядко я натискам.
Бих предложил на колегата Motul или Castrol .. аз лично с друго не бих заредил в този момент. Дори скутера си карам с Castrol - бездимно :)

alfa156jtd
24-12-2020, 10:07
На капака пише какво масло

nblagoev
25-12-2020, 17:46
Ако дпф е наличен - 5w30.

flipz
25-12-2020, 19:41
Ако дпф е наличен - 5w30.

Наличен е .. като не гори масло, какво го бърка ДПФ-а. 5/30 5/40 дори 5/40 е по- устойчиво и не става на чорба при по- висока температура

alfa156jtd
27-12-2020, 16:55
Selenia 5w30 za dpf

batproho
29-12-2020, 10:45
Втора смяна с RАVЕNОL VЅТ 5W40. Хубаво, лошо за сега с това ще е.

stoian_off
29-12-2020, 12:03
Аз мисля да си сложа Selenia 5W30 Pure Energy защото съм с дпф. Пък и не ме кефи идеята италианска кола с френско немско или испанско масло. Ще видя как ще работи със Селенията и ако не ми хареса ще го сменя.

flipz
02-08-2022, 23:31
Понеже си нямах работа и почетох разни коментари и мнения.

1>
Каква е разликата да се кара alfa 2.4jtdm с DPF с масло 5W40 - примерно Castrol
Каква е разликата да се кара alfa 1.9jtdm с DPF с масло 5W30 - примерно Castrol
Защо да има значение ?
*аз карах 4 години с Castrol EDGE FST TURBO DIESEL 5w40 и не съм имал проблеми.
*DPF регенерира на около 600-650км пробег. - вярно е че карам предимно извънградско

2>
Лятото в жегата с климатик 5W30 не е ли кофти за мотора?

El Caballero
03-08-2022, 07:34
Какво да е маслото обикновено се определя от географската зона в която караш, според мен чак толкова не бива да се задълбочаваме. Все си мажат маслата, стига да са качествени. Двигатели не се чупят често, здрави са. Утре ще ти изпаднат пари, ще си купиш Джулия и ще забравиш и за 159 и за мотора и, и за маслото и. :)

Gamma
06-08-2022, 00:18
30 е температурен индекс .. лятото е доста горещо. по добре да е W40
Абсолютни глупости!
Цифрите в основната спецификация на маслото означават ВИСКОЗИТЕТ (т.к. течливост) при определена (работна в случая) температура ;)

Е, второто число (5W40)ТРЯБВА да е ТОЧНО такова, каквото е предписал производителя - вискозитет при работна температура (100-150 градуса по спомен)! Ако това не е спазено, то маслото ще е или по-гъсто или по-рядко, относно спецификата на двигателя и това, което инжинерите са сметнали за необходимо.
Първото число (5W40) е вискозитет на маслото при студен старт или иначе казано при първо палене за деня. Това вече има значение в каква географска област се намира двигателя - 0W ще e по-течливо от 10W при -10 градуса (примерно) т.е. двигателя ще се развърти по лесно с 0W.

Буквата W идва от WINTER (зима) и се отнася за първата цифра в спецификацията - 0W, 5W, 10W и т.н. ;)

flipz
06-08-2022, 21:06
Абсолютни глупости!
Цифрите в основната спецификация на маслото означават ВИСКОЗИТЕТ (т.к. течливост) при определена (работна в случая) температура ;)

Е, второто число (5W40)ТРЯБВА да е ТОЧНО такова, каквото е предписал производителя - вискозитет при работна температура (100-150 градуса по спомен)! Ако това не е спазено, то маслото ще е или по-гъсто или по-рядко, относно спецификата на двигателя и това, което инжинерите са сметнали за необходимо.
Първото число (5W40) е вискозитет на маслото при студен старт или иначе казано при първо палене за деня. Това вече има значение в каква географска област се намира двигателя - 0W ще e по-течливо от 10W при -10 градуса (примерно) т.е. двигателя ще се развърти по лесно с 0W.

Буквата W идва от WINTER (зима) и се отнася за първата цифра в спецификацията - 0W, 5W, 10W и т.н. ;)


* не е при определена, а при точно 100 градуса
* цифрите са устойчивост при определена температура, а не вискозитет(това е вторчина променлива) -след като превишиш максималната температура и маслото стане на чорба и не смазва достатъчно..
* при мен зимата като не пада под -10 градуса и лятото като достигаме температури от 40+ на околната среда
-Аз пътува и в Гърция, южна Италия и тн .. там е още по- горещо, а по големите изкачвания ?
Дали няма да е по устойчиво W40 ?
Ще слагам 0W30 .. кога ще паля/карам при -40 градуса ?

Каквото ти харесва с такова карай ..
В книгата на Алфа 156 пише, когато караш нормално слагаш 10W40 .. когато караш като racer 10W60 .. защо ли ?

Според SAE J300-07 от 2007 г. минималният вискозитет HTHSmin при 150 ° C и висока скорост на изменение на натоварването за SAE 0W-40, 5W-40 и 10W-40 е променен от 2,9 mPa·s на 3,5 mPa·s. Обосновката е, че преходът от SAE xW-30 към SAE xW-40 трябва да осигури увеличена дебелина на лагерния маслен филм в по време на работа на двигателя
- по- малко износване.

Gamma
06-08-2022, 21:28
Ей, не падаш по гръб...


След SAE виждаме няколко числа, които са разделени от буквата W и тире. Да вземем за пример SAE 5W-30. На достъпен език го обясняваме по следния начин. 5W е нискотемпературният вискозитет, който означава, че студения старт е възможен при температура не по-ниска от -35 °С ( тоест от числото преди W изваждаме 40). Това е минималната температура, при която маслената помпа е в състояние да изпомпва маслото през системата, без да допуска сухо триене на вътрешните части. Тоест, колкото е по-ниска цифрата преди „W“, толкова маслото е по-течливо при ниски (зимни) температури. Първата цифра пред W показва именно това, но по никакъв начин този параметър (цифра) не влияе на работата на загрелия двигател.
Много по-интересно е второто число, това след буквата W – или високотемпературния вискозитет. В нашият пример 30. Това число представлява сборен показател, показващ минималния и максимален вискозитет на маслото при работни температури на двигателя: 100 – 150 °С. Колкото цифрата след W e по-голяма, толкова е по-висок вискозитета на маслото. Повишената течливост, която се търси при студения старт, тук вече не е желана, защото горещото масло така или иначе е течливо. Но дали по-високият вискозитет на маслото е добре за вашия автомобил, може да ви отговори само и единствено производителят на автомобила.

flipz
06-08-2022, 21:40
Ей, не падаш по гръб...




Омота се в собствените си размишления!
От това, което си написал следва да си караш колата с 5W50, а не с 5W30 ;)
* Това са твой следствия ! Ако съм мислил като теб да съм карал с такова или да съм го написал.


Абсолютно НЕ.
ALFAOWNER
"
Само последните 1.9 бяха обозначени с 30 и мисля, че това беше само в стремежа за по-ниски емисии, масло 30 ще има малко по-малко съпротивление от масло 40.
Механиката на двигателя е проектирана да работи с масло 5w40, така че това би било най-доброто за използване "
https://www.alfaowner.com/threads/oil-5w30-vs-5w40.1126569/

2)
Както беше отбелязано, спецификацията беше намалена, за да се помогне на разхода на гориво (по-малко триене), но ако имате работещ DPF, може би е по-добре да използвате 40, тъй като маслото се разрежда с течение на времето с допълнителното дизелово гориво, добавено по време на регенерационния цикъл!

- хора с по 4-5000 публикации / надеждни алфисти :)

Gamma
06-08-2022, 21:55
В крайна сметка в "книжката" пише:
172673 (https://photos.app.goo.gl/4oLnhkwLS7T1EATz9)

italfen
06-08-2022, 21:59
Не съм експерт по маслата, но има разлика от 5w30 до 5w30... не е едно и също. Разгледайте Motul колко разновидности 5w30 имат които покриват различните стандарти и съответно от кои производители са сертифицирани тези масла.

flipz
06-08-2022, 22:46
В крайна сметка в "книжката" пише:
172673 (https://photos.app.goo.gl/4oLnhkwLS7T1EATz9)

Имам тази книга от 7 години .. мислиш ли че не знам какво пише ?
Като ти харесва, карай си с това което пише. Колегите от Италия са решили поради определени обстоятелства това да впишат ;)
Аз карам повече от 5 години с което съм преценил. Castrol EDGE FST TITANIUM 5w40
PS. ако ти е интересно.

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?85542-%D1-%EA%E0%EA%E2%EE-%EC%E0%F1%EB%EE-%EA%E0%F0%E0%F2%E5-%E2%E0%F8%E8%F2%E5-159&p=1498426&viewfull=1#post1498426

"А за 1.9 jtd 16v 2006г. какво да сипя? В моята книжка пише WR, т.е. 5w40, а в новата WR P.E. (5w30) То 1.9 не е ли същия мотор и при новите?"

"От 2009 края започват да препоръчват и за 2.4 двигателя 5w30 , но маслото е 5w40(първоначално препоръчаното от производтеля).

От момента в който влиза стандарта Euro 5a в книжките пишат 5w30 което е с по-малко пепелно съдържание и отговаря на този стандарт -образува по-малко пепел, сажди и вредни вещества при изгаряне.

Отделно от 2010 год. няма 1.9 дизел, а само 2.0 дизел при 159-ката.Няма и 2.4 двигател.

Сега има и масла 5w40 което отговаря на Евро 5 стандарта и е с намалено пепелно съдържание.Има един сертификита повече, сега не ми свлиза в страницата на Бардал.Бардал имат такова и е с около 4-6 лева по скъпо от първоначалното 5w40 произвеждано преди да влезе в сила Евро 5 ."

Gamma
06-08-2022, 23:17
Имам тази книга от 7 години .. мислиш ли че не знам какво пише ?
Явно не, щом бъркаш терминологията ;) И иобщо не ми пука от колко години имаш книгата ;)

Като ти харесва, карай си с това което пише.
Да ми харесва!? Т'ва масло да не го ям че да ми харесва.
След всичките алабализми, които изписа ще дадеш ли достоверна/официална информация, за това, масло с какви спецификации да слагаме на нашите автомобили?
Дайте технически данни подкрепени с факти и ОФИЦИАЛНА информация!
Всичко останало е бла-бла!

За протокола, в сервиза ми сипаха Motul 8100 X-cess, 5W-40, което (в последствие разбрах, защото колата я имах от един ден) покрива 9.55535-N2 спецификацията на Fiat.

flipz
06-08-2022, 23:36
Явно не, щом бъркаш терминологията ;) И иобщо не ми пука от колко години имаш книгата ;)

Да ми харесва!? Т'ва масло да не го ям че да ми харесва.
След всичките алабализми, които изписа ще дадеш ли достоверна/официална информация, за това, масло с какви спецификации да слагаме на нашите автомобили?
Дайте технически данни подкрепени с факти и ОФИЦИАЛНА информация!
Всичко останало е бла-бла!

За протокола, в сервиза ми сипаха Motul 8100 X-cess, 5W-40, което (в последствие разбрах, защото колата я имах от един ден) покрива 9.55535-N2 спецификацията на Fiat.

Ало ШЕФЕ .. да не работя за теб ? Какъв си ти че ще ти давам каквото и да било ?
Нищо не съм объркал, както и тези който са ти подменили маслото с 5W40 - със същото карах старата ми алфа 6 години и от тогава още я карат със същото - добро е.

Хайде да не си играем с термините и ВЗЕМИ НАУЧИ ЕДНО НЕЩО :
"Вискозитет означава устойчивост на течността срещу поток. В моторното масло е оценено на нула
градуса по Фаренхайт (представено с числото, предшестващо „W“ [за зимата]) и на 212 градуса
(представено с второто число в обозначението за вискозитет). Моторното масло изтънява, докато се
загрява и сгъстява, докато изстине."

Приключих общуването с теб!

Gamma
06-08-2022, 23:55
/оффтопик

Приключих общуването с теб!
Не бъди толкова краен. Може и да пием по бира на WEST-a като се прибера ;)

546
09-08-2022, 12:41
Не ,че много ги разбирам маслата,ама да ви споделя ,че най-съществената разлика между старите и новите изисквания за маслата е ниското ниво на пепел и отсъствието на добавки които увреждат катализаторите,което е от съществено значение за правилното функциониране на ДПФ. Особено за двигатели консумиращи и масло -тоест съвременните такива.
Старите си алфи може и да сте ги карали без грижи с едни масла,но за новите се искат други.Но ,ако "подобрите" двигателя до нивото на старите ,демек да е без еко простотиите,вече ще е без значение какво е маслото,важното е да мие мотора и да се сменя навреме ,та тогава ръгате някакво 5-40 и газ.Зимата може и 0-30.
Решите ли да оставите колата с ДПФ ,добре е да се подготвите да карате с тънките и скъпи масла,скъпа нафта с добавки , и най-вече да перете ДПФ през 60-70 000 км. или да го подменяте с нов когато се задръсти с пепел,обикновено това става още след 150000км. пробег .Важно е да се знае,че задръстването със сажди се решава с процеса на регенерация при който изгарят до СО2,но задръстването с пепел е съвсем различно нещо и си трябва пране с химикал.В случая тънкия момент е дали има и катализатор в гърнето на филтъра или е отделен от него.
За вредата от забит ДПФ и съпътстващите чести регенерации мисля ,че е излишно да пиша,всички сте наясно как се случват нещата и обикновено те са причината съвременните мотори на по 200000 км. да са окаяно състояние.

Travel_Mate
11-08-2022, 11:02
FUCHS TITAN GT1 FLEX C23 SAE 5W-30 втора смяна слагам такова, не го гори, сменям като почне да пищи по таблото, последно на 23К някъде. От ауто+ го вземам, че ми обясняваха имало значение от къде се внася, едни внасяли от Полша, други от Германия

yavoni
11-08-2022, 12:04
Защо сменяш масло на 23К?

batproho
12-08-2022, 08:46
И на Фиата, и сега на Алфата ползвам Ravenol VST 5W40. Сменям го на около 9-10К максимум...

Travel_Mate
15-08-2022, 08:38
Защото тогава някъде ми изписа на дисплея да го сменям, към 30К мислех

Travel_Mate
15-08-2022, 08:39
Защо сменяш масло на 23К?

Защото тогава някъде ми изписа на дисплея да го сменям, към 30К мислех

alfa racer GTA
15-08-2022, 11:06
За какъв период от време ги направи тези 23 к?


По принцип 5w40 e е по-голям вискозитет от 5w30 което е предписано от производителя за 1.9 JTDm и вискозитетът му деградира след няколко хиляди километра.Ето как в сравнение с две други масла при посочен двигател в който са били използвани.

172695

Данните са за тест с предишната формула на VST (жълтата линия)при 14.3 при 100 градуса температура на маслото, в сравнение с 5w40 RCS(синята линия) и 5w40 хидрокракинг(червената линия) на равенол.

Към днешна дата от пролетта на 2021г. вискозитетът на VST при 100 градуса е 13.9 , а устойчивостта на динамичен срез(HTHS) от 3.8 е увеличена на 3.9 .

Единствено RCS има по-висока устойчивост на срязване на масления филм = 4.26, а състезателното RUP 5w40 e колкото на VST = 3.9.

RCS обаче е само за бензинови двигатели, докато RUP става и дизелови, ама няма смисъл - с много висока цена е, а параметрите му са близки до тези на VST, като отстъпва в контрола на образуваните киселини, което е по-важно за дизеловия двигател отколкото за бензиновия = RUP - 8.3 TBN, VST -10.5 TBN.

Travel_Mate
16-08-2022, 09:37
За какъв период от време ги направи тези 23 к?



Не знам, карам 12годишна кола, не болид от формула 1, че да следя чак такива подробности. И всеки ден да сменям маслото със златно, пак няма да стане Stelvio или да литне...

alfa156jtd
17-08-2022, 20:09
с това което завода е казал,не търси друго

stu
02-10-2022, 23:14
От 60 000 км с Pakelo 5w30
Сменям го на 15000

flipz
05-10-2022, 12:51
AlfaOwner

"25 декември 2017 г
Само последните 1.9 бяха специфицирани с 30 и мисля, че това беше просто в стремежа за по-ниски емисии, масло 30 ще има малко по-малко съпротивление от масло 40.
Механиката на двигателя е проектирана да работи с масло 5w40, така че това би било най-доброто за използване"

" 2 януари 2018 г
Въпреки че двигателят е специфициран за 5w-40 или 5w-30 (в зависимост от това кога сте закупили), има набор от масла, които можете да използвате. рейтингът W по същество е вискозитетът на студеното масло. В Обединеното кралство обикновено се предлагат 5w и 0w (и 0W вероятно е разумно да се използва в Скандинавия!).
Второто число е вискозитетът при „работна температура“. Както беше отбелязано, спецификацията беше намалена, за да помогне за разхода на гориво (по-малко триене), но ако имате работещ DPF, може би е по-добре да използвате 40, тъй като маслото се разрежда с течение на времето с допълнителното дизелово гориво, добавено по време на регенерационния цикъл!"

#
Сменям на 12 000 карам 80% извънградско. Само Castrol edge 5w40

flipz
10-10-2022, 22:30
От къде купувате моторни масла ?

172772

мисля пробно да пробвам LL маслото.
разбира се в спецификацийте му липсва Alfa 159 :)
CASTROL EDGE 5W30 LL 5L

172773
Какво мислите за това ?
Fuchs Titan GT1 Flex 23 5W30
отговаря на спецификацийте на производителя: FIAT 9.55535-S1 / -S3
https://www.youtube.com/watch?v=s91ZVm6dwtc

* От мойте стари познания след като отговарят на ACEA:C3 стават за моят двигател. - как мислите ?

Gamma
11-10-2022, 00:26
Мисля, че много го мислиш ;)
Слягай там някакво масло, което (според надписите) ти харесва. :-P

kirekchiev
11-10-2022, 23:29
При мен на 8 клапановата 156ца имаше разлика като сложих Бардал 5в40 и нямаше фиатската спецификация.
Колата стана по-шумна.
След смяна с Yacco стана осезаемо по-тиха.

flipz
24-03-2024, 22:57
От тестът изглежда, че Титан смазва по- добре и има по- ниско износване.
https://www.youtube.com/watch?v=s91ZVm6dwtc
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0
172989

dhtj
26-03-2024, 04:15
Карал съм с titan fuchs и помня че доста го гореше, обаче не помня дали беше на туинспарка или на бмвто, и двете бяха капризни и горяха някои марки масло повече от други.

flipz
26-03-2024, 17:06
Карал съм с titan fuchs и помня че доста го гореше, обаче не помня дали беше на туинспарка или на бмвто, и двете бяха капризни и горяха някои марки масло повече от други.
Много вдигнаха цената на Кастрола с незнаен произход.
Сега съм с Total Quartz 9000 5W40 и повече няма да го сложа. Двигателя е по- шумен.

dhtj
26-03-2024, 17:14
Аз съм най-доволен от Мотул по принцип. За всичките ми коли се отнася.

alfa racer GTA
27-03-2024, 21:26
Ноември 2023 г. имаше черен уикенд в Равенол шоп и си купих 16 литра ravenol vst 5w40 .
Решил съм да направя 3 "по-бързи(кратки) смени за прочистване на двигателя.

Това ми е струвало 288.88 лева с доставката от Германия и с банковите преводи.

В понеделник я пришпорих няколко пъти до 180-185 кмч кмч при изпреварване да продуха малко двигателя и тръбите. Маслото е на под 8000км и се държи доста добре, но вече е година и няколко месеца и като се оправи времето през април ще го сменям. Тази или другата седмица ще поръчам и по 3 броя филтри - маслен, въздушен и горивен. И 2 филтър купе.

За около 16 месеца маслото спадна с една чертичка(по електронен показател между километража и оборотомера) от пълна на под пълна. Сега като сменя горивния филтър ще взема да отворя старата консерва да видя в какво състояние е горивния филтър. Мисля, че няма повече от 15 000км.

alfa156jtd
27-03-2024, 21:57
Само Селениа,иначе може да имаш проблеми.Успех.

ecotronic
27-03-2024, 22:05
От момента в който производителят е препоръчал Селения за нашите мотори са изминали около 20 г. За такова време химическата индустрия търпи значително развитие. Поради това има и много масла, които са доста по-удачни от препоръчаното.

boris037
27-03-2024, 22:23
По отношение на масла винаги съм бил доста капризен, но по случайност или не набарах къде е доставчика на ENI за южна България и смея да твърдя, че съм доста доволен:

1 - 159, 2.4 някъв си дизел - първите пъти като включваше регенерацията се плашех, защото ми се струваше, че тъпата кола се е запалила! След няколко смени и 40 000км колата осезаемо намали пушенето при регенерация, маслото не намаля между смените.

2 - V6 Busso, 2000куб.см. турбо - изключително чувствителна от гледна точка на масло, но по някаква случайност маслото нито намаля, нито колата пуши. Клапаните също не чукат.

3 - Форд 2000 куб.см. с двойни карбуратори, който Форд съм го виждал да изкарва пламъци от аспуха - е той вече когато много му се дава газ го гори маслото, но когато се кара нормално, маслото не променя нивото си между смените (10 000 км)

До тук изброеното всичко се кара с ENI 10W40 пълна синтетика с покритието на дизеловите норми.

И сега идва шедьовърът:

4 цилиндров боксер, развъртащ се до 9000об.мин. кара се с 10W60 Racing пак на ENI и ако съдя по показанията манометъра на маслената магистрала, при висока температура това масло си запазва налягането, което е най-близко до показанията дадени в една овехтяла книжка напечатана от производителя.

(само да вметна, че Alfa Romeo също имат боксери)

Не съм рекламно лице на маслата, просто съм доволен от тях.

vesko_iotov
28-03-2024, 12:18
Маслото което най ме впечатлило как работи с него 156 1.8 туинспарк е 10W60 Racing на ENI, на 159 1.9 жтд не съм го пробвал а и не съм се интересувал дали е подходящо.Ползвам едно американско AMSOIL 5W40 вече 5-6 смени и съм доволен.

alfa racer GTA
28-03-2024, 13:50
Амсоил и Редлайн са може би най-доброто съответно за дизел и бензин. Ама доста солено излизат - преди години -2016 година Амсоила за 159 с 2.4 двигател излизаше около 150 лева за 7 литра, сега вече вероятно ще е над 200 лева . Толкова само за маслото не съм склонен да платя, още повече ако има масло с еднакви показатели.
Тогава към онзи момент Амсоил изобщо не произвеждаха и нямаха в гамата си от масла хидрокракинг масла. От 2021 година и те започнаха да продават хидрокракинг двигателни масла. Затова им нямам толкова доверие колкото тогава.


На практика вече няколко сервиза на италианки, та дори един доста свестен сервиз за вагини пишат, че масла 5w30, 0w30, 0w20,0w40 и с по-ниска вискозност са вредни за двигателя, независимо че производителя това е написал в книжката ползване на колата. Имаше и снимки на разглобени двигатели с износени лагери, цилиндри и други елементи на двигателя.

ЕКОизискванията водят до условия вредящи на автомобила.

Моето масло е лонг лайф, обаче никога не съм го ползвал повече от 8 500км и над 2 години. По време на пандемията го смених на близо 20 месеца, но тогава колата общо за това време беше изминала около 4500-5500км.


ЕNI не съм ползвал, просто защото не съм сигурен откъде да го купя, а това което ползвам съм сигурен че го купувам от производителя и е оригинално.


Изобщо производителите променят характеристиките на маслата които продават, за да могат да вкарат автомобилите в границите на екоизискванията.
Селенията Diesel 5W40 WR отпреди 20 години не е същата селения която е днес - това се вижда по следените показатели от тестовете за класифициране на маслото тогава и сега.

Като търся масло гледам и сравнявам показателите на маслото което може би ще купя с показателите от тестовете на оригиналното масло определено от производителя за автомобила преди 10-15 или повече години. Така съм сигурен, че маслото ще осигури на двигателя условията при които производителя е проектирал да работи този двигател.

За автомобилите произведени след 2010 година важи казаното от сервизите горе.

flipz
30-03-2024, 23:23
Аз реших да мина на Motul, много съм доволен от него за бензиновата.
Най- голямата ми грешка преди 15 години, че карах с Selenia Gold 10w40 :)
Сега съжалявам, че сложих последната смяна Total Quartz 9k втората ми грешка :)

Travel_Mate
18-05-2024, 08:43
За втори път пореден ще заложа на Fuchs Titan GT1 Flex 23 5W30... Нямам оплаквания от първия път, интересно горе колегата с Total quartz 9000 навремето, като го сложих на 156 115кс. Мотора утихна драстично, не помня защо не го сложих на 159

alfa156jtd
27-02-2025, 20:39
Колеги,ще ви кажа за Селения WR 5-30 което е за моята Алфа 159 1.9 150 к.с.пътувах за терминал 2 и до OMW Виноградец колата вдигна 130 гр.и влезна в авариен режим заради нов термостат на три дни който се оказа дефектен и не отваря големия кръг,незная колко км са до летището но стрелката беше на максимум,не спирах за да не изпусна полета,маслото не мръдна и милиметър и без никакви поражения за двигателя,така че Селения е супер маслото,не бих го сменил с друго колкото и да ги хвалите.Производителя е казал с какво масло.Успех на всички през новия сезон.

flipz
27-02-2025, 22:38
Колеги,ще ви кажа за Селения WR 5-30 което е за моята Алфа 159 1.9 150 к.с.пътувах за терминал 2 и до OMW Виноградец колата вдигна 130 гр.и влезна в авариен режим заради нов термостат на три дни който се оказа дефектен и не отваря големия кръг,незная колко км са до летището но стрелката беше на максимум,не спирах за да не изпусна полета,маслото не мръдна и милиметър и без никакви поражения за двигателя,така че Селения е супер маслото,не бих го сменил с друго колкото и да ги хвалите.Производителя е казал с какво масло.Успех на всички през новия сезон.

* Изобщо не ме интересува, че производителя е написал Selenia.
(на предната ми алфа, два пъти съм слагал уж заради това което пише: двигателя става по- шумен след 8000км пробег 70% извънградско, след това я карах само с MOTUL
както го сложа, така до 12к км и го сменям без да се промени звука на мотора) - много поздрави на производителя
Аз карам с FUCHS TITAN SUPERSYN C3 5W40 5L
Преди това Castrol EDGE FST TITANIUM 5w40 5L
- не намирам никаква разлика в звука на мотора или някакви различни впечатления

batproho
28-02-2025, 09:18
Колеги,ще ви кажа за Селения WR 5-30 което е за моята Алфа 159 1.9 150 к.с.пътувах за терминал 2 и до OMW Виноградец колата вдигна 130 гр.и влезна в авариен режим заради нов термостат на три дни който се оказа дефектен и не отваря големия кръг,незная колко км са до летището но стрелката беше на максимум,не спирах за да не изпусна полета,маслото не мръдна и милиметър и без никакви поражения за двигателя,така че Селения е супер маслото,не бих го сменил с друго колкото и да ги хвалите.Производителя е казал с какво масло.Успех на всички през новия сезон.

Не смяташ сериозно, че маслото Ви е спасило двигателя от повреда, поради прегряване, нали..? А това, какво "препоръчва" производителя е с изцяло комерсиална цел и нищо друго.

alfa156jtd
28-02-2025, 14:11
Производителя вероятно не разбира

ecotronic
28-02-2025, 15:46
Не е въпросът в това, дали разбира или не а в количеството време, което e изминало от въпросната препоръка насам. Както много други неща и химията търпи сериозно развитие с времето.

alfa racer GTA
28-02-2025, 16:20
Не смяташ сериозно, че маслото Ви е спасило двигателя от повреда, поради прегряване, нали..? А това, какво "препоръчва" производителя е с изцяло комерсиална цел и нищо друго.


Маслото отговаря за до 17% от охлаждането на двигателя.

Не е за първи път при АР нито е само за Селения . И ОфРоуд форума има подобни "постижения" след ударен радиатор и изтекъл антифриз - разликата е, че там е с най-скъпото масло на бардал с фюлерен(алотропна форма на въглерода). А има и масла с доста по-добри добавки от фюлерена, който по показания издържа до 300-350 градуса, а ако е от последващо разработените фюлерени и до по-високи градуси.

Изобщо който иска да разбере какви са качествените добавки за масла(които самият производител си слага в маслото), просто трябва да си сравни маслата на световните производители за състезателни/пистови автомобили. Всички те съдържат едни и същи добавки в основата си и те не са повече от 4-5 такива - като започнете от фюлерен и стигнете до волфрамови съединения. Като кое може да добави полезни характеристики към конкретния двигател зависи от сплавта на двигателя и в съответствие с това се изработват и такива масла.

Преди време(5-6 години) имаше тема за един колега със 147-ца с 1.9Jtd, който беше блъснал диво прасе на магистралата и му беше изтекъл едно 30-40% от антифриза. Доколкото си спомням веднага след това бе попитал във форума дали да продължи да шофира и въпреки че всички му казахме да не шофира, той продължи и така мина 180км докато се прибере. След една седмица мина преглед на двигателя и писа във форума, че няма никакви поражения.

И не са само тези случаи.


Производителя вероятно не разбира

Той твоят двигател си е за 5w40, aма ти откъде да знаеш :-).

Иначе и моят след фейслифта от 2008г. са го писали в ръководството за ползване 5w30, ама това по чисто екологични "съображения", защото влиза в сила EURO5 нормите...

И сега като чета във фейса страниците на няколко форуми сервиза и на италианки и на немски машини- преди всичко WV ---> всички пишат едно нещо = не се лъжете да сипвате 5w20, 0w20, 0w30, дори 5w30, защото повредите по двигателите са поради износване от недостатъчен вискозитет и каквото и да ви казват слоят дебелина се означава в центисток . При +3 месеца миналото лято с температури между 37 и 43 градуса колкото ще те опази едно ниско вискозно масло, за което изрично е посочено че пази до 30-35 градуса околна температура...

Имаше и снимки на двигатели и валове "изядени" от "препоръчано от производителя масло" - и на джулии, и на Стелвиота и на фолксвагени от последните 10-на години...
За мен лично е неразбираемо как двигател на 3 или 5 години може да е пълен леш и за основен ремонт поради "препоръчано масло от производителя", но това е положението...

flipz
02-03-2025, 18:19
Само мога да те поздравя за написаното и да се съглася с теб.
Нали за това са тези показатели на маслата .. W0 W30 W40 W60