View Full Version : Проблем със загряване-Alfa Romeo 156 1.9jtd
Здравейте,колата ми е Алфа Ромео 1,9jtd-115кс,проблема се появи наскоро.При шофиране като катеря стръмен склон,с включен климатик,колата стига до последната черта преди 130 градуса.Като изключа климатика и се нормализира.По нормални равни пътища си стои заковано на 90 градуса.Сменен е термостата с нов датчик,както и резистора на радиатора,или реостат се нарича,да не сбъркам.Радиаторите са промити със сменен антифриз.Перката работи постоянно при включен климатик,както е редно.От какво идва проблема?
nickgaidarov
02-07-2014, 00:48
...
sindzhirliev
02-07-2014, 00:49
Ако я натискаш до дупка по големи баири ще грее, няма как... ако не, провери най напред новия антифриз който си налял да не е само концентрат, а да е правилно разреден с вода... след това обърни внимание перката дали се вкл навреме, след това термостата, после водната помпа и така :) Важно е също дали радиаторите ти имат добра пропускливост на насрещен въздух и най вече радиатора на климатика :)
Ако е 100 градуса както написа колегата горе, значи нямаш проблем, изпревари ме :)
Смятах че като стигне до там и не е нормално,но може би съм бъркал.Надявам се да си прав.
---------- Post added at 00:55 ---------- Previous post was at 00:54 ----------
Няма как да е натискам до дупка,защото баира е с много завои,кара се на 3-та с не повече от 50-60км.Антифриза е разреден както трябва,перката работи винаги,като е включен климатроника.
nickgaidarov
02-07-2014, 01:12
...
Винаги е карам с огромно удоволствие и няма да сменя малката,това е сигурно,следващата ще е евентуално 159 SW,но засега съм доволен,за 3 години минах 130 000км,без никакъв проблем.Просто само ме притесни това загряване,ако може така да се нарече и да не повредя двигателя.
haljscho
02-07-2014, 07:17
Ако си пазиш датчика от стария термостат, сложи го на новия!
Понякога новите датчиците са дефектни и показват повече спрямо оригиналните!
Изрядно JTD по баири, в жеги, к'вото и да е, не съм имал и да му мърда стрелката над средата ....
Тя темп мърда, но стрелката е модулирана /ако не се лъжа в термина/ и има толеранс едни 25 градуса. Поне при мен на 2,4 Либра
fakirastanly
02-07-2014, 10:54
Я провери като си пуснеш климатика завъртали ти перката на радиаторът.
alfageorgi
02-07-2014, 11:09
Измий си с водо/пароструйка климатичния радиатор.Той е пред водния и ако е пълен с насекоми и други боклуци това пречи на охлаждането , а колата не само ще загрява , а и климатика няма да работи добре.Пръскаш радиатора отпред през отворите на бронята , след това яко с обезмаслител-меглио , след 2-3 минути с пароструйката ,правиш упражнението още поне веднъж и така докато питата на радиатора се поочисти видимо от боклуците.Ако те мързи просто отиди на някоя автомивка и им кажи да ти го измият.Повечето знаят какво да направят.
Да,веднага работи перката като включа климатика,знам че новите датчици малко повече дефектират,и благодаря за съвета за измиването,имам водоструйка и ще го направя и това.
SandoOne
02-07-2014, 21:46
Принципно може да ти е запушен радиатора или да има въздух не го изклучвай като вариант
mmitaka83
02-07-2014, 22:41
Колега втората скорост на перката работи ли?
Alexanderbb
03-07-2014, 09:21
Предлагам преди каквито и да е други интервенции колегата да сложи стария датчик вместо новия. При мен след такава смяна на термостат, новия датчик твърдеше че температурата е над 120 градуса при реални 80. И още нещо. Ако охлаждащата течност действително достига 120 градуса то задължително част от нея ще бъде изхвърлена от разширителния съд
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.