PDA

View Full Version : P0235 - Graph /Графика/ - турбо дупка



alcpt
03-07-2014, 18:15
Уважаеми колеги,
Както от заглавието се подразбира става въпрос за грешка Р0235, при която турбото пренадува.
Автомобила е Alfa Romeo 156, мотор 2,4 JTD ' 140HP (CF3) - Системата, както и колата като цяло е изправна, без никъкви други грешки, без изспускания на въздух при надуване и прочие! (всички сензори са ОК
(най-вероятно проблема е в соленоида или геометрията на турбото - но каква е тази дупка - какво разтоварва така изведнъж!!!)
(Колата няма никакви доработки)

1) На първата графика се вижда със СИН цват, релната работа на турбото и с червен исканата от ECU-то!
http://media.snimka.bg/s1/3648/033540942.jpg

Немога да разбера обаче какъв е този рязък спад, преди потеглянето и сменянето на предавките от 1-ва до 4-та!? /HELP/

2) На втората графика се вижда явно пренадуването до 2500мба, като извадим атмосферното -950 , остава релано надув приблизително на 1.5 ?!!!?

http://media.snimka.bg/s1/3648/033540943.jpg

3) Позицията на соленоида и неговите резки спадове със зелен цват на следващите две графики, при тази ситуация! ?

http://media.snimka.bg/s1/3648/033540944.jpg
http://media.snimka.bg/s1/3648/033540945.jpg

Моля, дайте мнение по проблема.
Извините за разговорния стил на писане!
Поздрави.

emzo
03-07-2014, 20:40
Първо се научи как се прави лог ;)

nickgaidarov
03-07-2014, 22:06
...

emzo
03-07-2014, 22:09
AKo EGR му е отворен, ще губи налягане.

А в случая залагам 1 каса бира, че МАП сензора си му е здрав :D

nickgaidarov
03-07-2014, 22:13
...

alcpt
03-07-2014, 22:52
Колега /emzo/ съжалявам но съм любител и НЕ знам как трябва да се прави лог. Благодаря за съветите и на теб и на другите колеги ще сменя мап - а, нищо че е нов и ще видя какво ще стане. Ако правилно съм схванал, турбото НЕ пренадува а компа получава грешни данни за налягането от мап сензора. Така ли? Егр клапан ми дава на диагностика че работи нормално, както и всички други елементи по горивната уредба. Така и не разбрах, може ли да ми съдействате и да ми обясните какви са тези резки спадове на турбото и на соленоида, така изведнъж. Благодаря.

emzo
03-07-2014, 22:59
Нищо не сменяй.
Лог се прави на висока предавка от ниски обороти до поне 4500.

В краен случай и на 3та от 1400 до 4500рпм.
Логваш:
rpm
boost pressure
desired boost pressure
boost control solenoid

Файла експортваш в CSV, RAR/ZIP-ваш го и ги прикачаш тук.

Най-често иска чистене на клапана, но може и да е задръстена геометрия.

haljscho
03-07-2014, 23:26
При тази грешка проблема не е нито в соленоида, нито в геометрията на турбото, както си предположил. Възможните причини също са две, но други:

1. Неизправен МАР сензор.
2. Неизправен ЕГР клапан.

Написал си, че всички сензори са ОК, остава да е ЕГР клапана.

Извинявай много колега, но моля те не пиши повече толкова убедително неща за които въобще не си сигурен!!!



По темата.
Направи лога както ти препоръча Емо!

Също така натисни с ръка ли отвертка лоста на клапана който е на самата турбина, ако се чува скърцане най-вероято е зацапана геометрията!

А също така може да пробваш с друг соленоид, електрическия клапан който се намира над радиатора, той управлява турбото!

nickgaidarov
04-07-2014, 09:34
...

ecotronic
04-07-2014, 13:02
Съжалявам наистина, ако това, което съм написал, е прозвучало прекалено убедително, но пък съм сигурен в него. Докато, от друга страна, твоите натискания ту с ръка, ту с отверка, на мен лично не ми звучат никак убедително, особено когато се касае за турбокомпресор.

Да предложиш някакъв по-прост и лесен начин за проверка на запекла геометрия, сравнено с това, което е предложил колегата?

....или само си бърбориш неубедително?

Mury
04-07-2014, 20:32
Геометрия се проверява с вакуум помпа,за да може да се проследи дали плавно се движи лоста на уест гейта.Тези методи с отвертката са меко казани несериозни-ако скърцала,значи вероятно е запекла,как ще прецениш дори ако се движи,дали е плавно и без прекъсвания.А и да разбереш,че е запекла геометрията или на места задира,какво ще направиш-потребител като този трябва да отиде в сервиз,там обаче могат да свършат и диагностицирането на проблема.:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

haljscho
04-07-2014, 22:43
Съжалявам наистина, ако това, което съм написал, е прозвучало прекалено убедително, но пък съм сигурен в него. Докато, от друга страна, твоите натискания ту с ръка, ту с отверка, на мен лично не ми звучат никак убедително, особено когато се касае за турбокомпресор.
Пипни някой път някоя турбинка с ръчичка!
Не е страшно и да се изцапаш, ще се измиеш после.....


Геометрия се проверява с вакуум помпа,за да може да се проследи дали плавно се движи лоста на уест гейта.Тези методи с отвертката са меко казани несериозни-ако скърцала,значи вероятно е запекла,как ще прецениш дори ако се движи,дали е плавно и без прекъсвания.А и да разбереш,че е запекла геометрията или на места задира,какво ще направиш-потребител като този трябва да отиде в сервиз,там обаче могат да свършат и диагностицирането на проблема.:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

Човека иска мнение във форума!
Това е най-простия метод без каквато и да било техника!
А в сервиза тия с помпата могат и мнооо хубаво да го изклатят.....
А опита ми показва, че 99% от скърцащите са бил със заяждаща геометрия!!!

Навремето едни такива майстори с най-качествената апаратура ми казаха, че ми стърже турбината!!!
После човека от турбо-сервиза само като е чу и постави диагноза, МНООООО ПО-РАЗЛИЧНА ОТ НА ХОРАТА С ЯКАТА ТЕХНИКА!!! Естествено се оказа напълно прав!

НО това ми го каза защото братовчет ми се познаваш с него....... Дали иначе нямаше да ме изклатят 300-400лв!!!

Но ЗА все пак не работя в сервиз а колите са ми просто хоби......:sleepy:

Така като гледам колегата пуснал темата не е в БГ, та нека да му помогнем с каквото можем!


Това което казвам също може да не е така на 100% варианти много, но пък всеки който желае сам да си помогне може да си го провери за себе си и след това да си прави изводи!

Mury
05-07-2014, 12:04
Пипни някой път някоя турбинка с ръчичка!
Не е страшно и да се изцапаш, ще се измиеш после.....



Човека иска мнение във форума!
Това е най-простия метод без каквато и да било техника!
А в сервиза тия с помпата могат и мнооо хубаво да го изклатят.....
А опита ми показва, че 99% от скърцащите са бил със заяждаща геометрия!!!

Навремето едни такива майстори с най-качествената апаратура ми казаха, че ми стърже турбината!!!
После човека от турбо-сервиза само като е чу и постави диагноза, МНООООО ПО-РАЗЛИЧНА ОТ НА ХОРАТА С ЯКАТА ТЕХНИКА!!! Естествено се оказа напълно прав!

НО това ми го каза защото братовчет ми се познаваш с него....... Дали иначе нямаше да ме изклатят 300-400лв!!!

Но ЗА все пак не работя в сервиз а колите са ми просто хоби......:sleepy:

Така като гледам колегата пуснал темата не е в БГ, та нека да му помогнем с каквото можем!


Това което казвам също може да не е така на 100% варианти много, но пък всеки който желае сам да си помогне може да си го провери за себе си и след това да си прави изводи!

Още повече,че е в чужбина,там никой не чисти геометрии,направо сменят турбината.:th_up::th_up::th_up:

ecotronic
06-07-2014, 17:17
В случай, че ни си носите вакуум помпа или друго специализирано оборудване, методиката предложена от haljscho може да бъде доста полезна за хората, които знаят къде се намира мотора на колата.

За тези, които и това не знаят, има сервизи.

Mury
07-07-2014, 14:20
В случай, че ни си носите вакуум помпа или друго специализирано оборудване, методиката предложена от haljscho може да бъде доста полезна за хората, които знаят къде се намира мотора на колата.

За тези, които и това не знаят, има сервизи.

За тотално блокирала геометрия може би,но в случая не е така,защото ако е така,не са такива симптомите !!!!!!!! Запичаща на места геометрия,няма как да я хванеш така,особено ако не го прави всеки път,това са прецизни неща а не завиване и отвиване на винтчета !!!!!!!! Колегата го е страх да се завърти с отвертката покрай турбината,тъй че най добре е да отиде в сервиз. :grandpa::grandpa::grandpa:

ecotronic
07-07-2014, 15:31
За тотално блокирала геометрия може би,но в случая не е така,защото ако е така,не са такива симптомите !!!!!!!! Запичаща на места геометрия,няма как да я хванеш така,особено ако не го прави всеки път,това са прецизни неща а не завиване и отвиване на винтчета !!!!!!!! Колегата го е страх да се завърти с отвертката покрай турбината,тъй че най добре е да отиде в сервиз. :grandpa::grandpa::grandpa:

Няма по-добро нещо от това да разполагаш с точния инструмент/апаратура и специалисти, когато ти потрябват.
Лошото е че съгласно "законите на Мърфи" обикновено не разполагаш с това, когато най-много ти трябва.

Тогава викаш неволята и действаш с отвертката и клещите.

Mury
07-07-2014, 15:34
Няма по-добро нещо от това да разполагаш с точния инструмент/апаратура и специалисти, когато ти потрябват.
Лошото е че съгласно "законите на Мърфи" обикновено не разполагаш с това, когато най-много ти трябва.

Тогава викаш неволята и действаш с отвертката и клещите.

Ето тук дойде отговора на въпроса за точната диагноза,демек ако не можеш да се справиш с нещо или не знаеш как,потърси помощ,но не във форумите-примера с отвертката.Нали знаеш,че подходящите инструменти винаги ги нямаш.:grandpa::grandpa::grandpa:

ecotronic
07-07-2014, 15:51
Ето тук дойде отговора на въпроса за точната диагноза,демек ако не можеш да се справиш с нещо или не знаеш как,потърси помощ,но не във форумите-примера с отвертката.Нали знаеш,че подходящите инструменти винаги ги нямаш.:grandpa::grandpa::grandpa:

Напротив!

Обикновено хората, които не знаят от коя страна се държи отвертка или не обичат да се цапат, разчитат на сервизите за подръжката на колите си.

А тези, които търсят информация от форумите обикновено са в състояние (или поне имат желанието) да си вършат работа сами...........заради една или друга причина.

Поради това наред с това кое и как е редно да се прави (както го пише по дебелите книги), тук се обменят и полезни съвети от личен опит, които могат да те извадят от неприятни ситуации.

Малко встрани от темата...........ще дам един пример от личната си практика:

Бях за риба на едно затънтено място и спуснах колата на една малка полянка до водата.
След няколко часа, когато рекох да си ходя се оказа, че акумулаторът се е предал тотално.
Няма място да буташ, нагоре стръмно и до шосето 4 - 5 километра. Нямаше и мобилни телефони...........накратко красива ситуация.

Тогава си спомних за това, което бях чувал и не ми оставаше друго освен да го пробвам......

Вдигнах предно ляво на крик, намотах въжето за теглене около гумата, включих 3 - та, дадох контакт и с все сила издърпах въжето.......

И колата взе, че запали!

Това пише ли го някъде по дебелите книги? Какво трябваше да направя в таз ситуация?

Mury
07-07-2014, 15:55
Напротив!

Обикновено хората, които не знаят от коя страна се държи отвертка или не обичат да се цапат, разчитат на сервизите за подръжката на колите си.

А тези, които търсят информация от форумите обикновено са в състояние (или поне имат желанието) да си вършат работа сами...........заради една или друга причина.

Поради това наред с това кое и как е редно да се прави (както го пише по дебелите книги), тук се обменят и полезни съвети от личен опит, които могат да те извадят от неприятни ситуации.

Малко встрани от темата...........ще дам един пример от личната си практика:

Бях за риба на едно затънтено място и спуснах колата на една малка полянка до водата.
След няколко часа, когато рекох да си ходя се оказа, че акумулаторът се е предал тотално.
Няма място да буташ, нагоре стръмно и до шосето 4 - 5 километра. Нямаше и мобилни телефони...........накратко красива ситуация.

Тогава си спомних за това, което бях чувал и не ми оставаше друго освен да го пробвам......

Вдигнах предно ляво на крик, намотах въжето за теглене около гумата, включих 3 - та, дадох контакт и с все сила издърпах въжето.......

И колата взе, че запали!

Това пише ли го някъде по дебелите книги? Какво трябваше да направя в таз ситуация?

Tи си се справил перфектно,но 99 % от потребителите тук не знаят за този метод................:photo::photo::photo:Спирам да споря,човека и без тва изчезна от темата,ако му стиска да взима отвертката и да ръга геометрията.....................