Log in

View Full Version : Няма мощност 1.9td



marto181
04-07-2014, 12:27
Здравейте,
Наскоро се сдобих с Alfa Romeo 146 1.9td - 97г.
Има си доста забележки, но я взех на добра цена.
Имам следните проблеми...
Турбото като че ли въобще не работи, колата няма никаква мощност нито на ниски нито на високи обороти.
Днес успях да извадя маркуча от възд. ф-р към турбината и проверих луфта на турбината.
Има само радиален луфт и то не е кой знае какъв не се опира по "черупката"
Помагайте къде да търся проблема.
Дали е управлението на турбината или някъде по пътищата ?
Установих че и ЕГР е шунтиран. Откачено му е вакуумчето и една тръба точно над него е срязана на 2 ??? Много странно ми се видя, но така и не разбрах какво прави тази тръба. Намира се точно под смукателния колектор и тръгва някъде от клапанчето на ЕГР и отива към турбината.

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Поздрави Мартин!

ecotronic
04-07-2014, 13:13
Една диагностика в случая може много полезни насоки да даде.

marto181
04-07-2014, 13:20
Този мотор май няма никаква електроника по него та да му се прави диагностика...
Говорим за TD не JTD

marto181
04-07-2014, 21:14
Установих че проблема не е в турбо пътищата.
Като сложа ръка пред входа на турбината ме засмуква яко и маркучите до кулера и обратно се смачкват...
Остава нещо по управлението на турбината, пробвах да бутна клапана с ръка ама не мърда. Незнам дали е блокирал, а и нз как да сваля само него без да свалям цялата турбина за да го проверя. Другото което ме съмнява е че колата беше с някъв съмнителен спортен филтър панел... които изглежда доволно задръстен. Ще го заменя с обикновен да видя дали ще тръгне колата.

Поздрави!

_power_
05-07-2014, 00:51
Изпери си панелния и го омасли ;) + покарай с няква добавка за чистене в нафтата :starwars:

marto181
05-07-2014, 10:46
Проблема решен...
Оказа се от въздушния филтър. Сега върви доволно и турбината се чува.
Само дето след 3.5к. Оборота малко пушляви...

marto181
10-07-2014, 16:10
Здравейте отново,
За да не пускам нова тема ще питам тук..
Трябва ли да се внимава с нещо при смяната на горивен филтър? Трябва ли да се пълни с нафта преди да се навие? И може ли да се напълни с нафтата от стария филтър? Как може да се продухат маркучите до резервоара без компресор и ще попречи ли това на запалването след това?

Благодаря предварително!

pace
10-07-2014, 17:23
Здравейте отново,
За да не пускам нова тема ще питам тук..
Трябва ли да се внимава с нещо при смяната на горивен филтър? Трябва ли да се пълни с нафта преди да се навие? И може ли да се напълни с нафтата от стария филтър? Как може да се продухат маркучите до резервоара без компресор и ще попречи ли това на запалването след това?

Благодаря предварително!

1.Смяната е елементарна,няма какво да сбъркаш.
2.Напълни го с чиста нафта,после на място го допълни преди да завиеш тръбичката която отива към ГНП-то.
3.Вместо да продухваш,извади сондата от резервоара и изчисти както си трябва.

marto181
10-07-2014, 18:07
Тя цялата конзола ли се сваля ?
Аз мислех че се развива там както си е на място без да разкачаш тръбички и маркучи ?

pace
10-07-2014, 18:47
Тя цялата конзола ли се сваля ?
Аз мислех че се развива там както си е на място без да разкачаш тръбички и маркучи ?

При мен няма място и я свалям цялата.

marto181
10-07-2014, 22:54
То и при мен няма много място ще видя как ще стане, но ще го сменя.
Вече съм го купил само време ми трябва...

marto181
12-07-2014, 08:15
Днес смених горивния филтър и изчистих цедката на резервоара бих казал че вървенето в ниските доста се подобри...