PDA

View Full Version : За трети път ми изгаря ей тая джаджа....



ALFonsOlder
07-07-2014, 19:31
https://lh3.googleusercontent.com/-Oo3H0yabhd8/U4NqRgV9OQI/AAAAAAAAAhQ/9T21bSszEYM/s912/%25D0%259F%25D0%2590%25D0%25A0%25D0%259D%25D0%259E %25D0%25A2%25D0%259E--%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%2584%25D0%25B0%25D1%2582 %25D0%25B0-%25D0%25B2%25D0%25B5%25D0%25B1.jpg

баси и каръка.....
неам нерви вече....
врътките се преебаха - нови!
тая даджа два пъти - сега пак нова..!!

харесва ми алфата ,ама не мога да и слугувам.....посред лято без вентилатор, дори....!!

tonov
07-07-2014, 19:57
To тая джаджа не е направена да гори ей така от само себе си. За всяко нещо има причина и при теб вероятно тя е проблем във вентилатора. Възможно е да са затегнали втулки, да е нагоряла намотка, да е зацапан колектора. Провери тия неща преди да сложиш нов регулатор (джаджата) и да изгори и той.

ALFonsOlder
07-07-2014, 20:04
прав си,
ама за да се добера до тия неща трябва да сваля таблото и половината предница, сгурно.

да си срещал някъде снимки.....да се поориентирам в ситуацията..??

tonov
07-07-2014, 20:14
Мисля, че мотора на парното ще излезе лесно надолу, без да се разглобява почти нищо. Ама не съм свалял на 156 и не искам да говоря наизуст.

nickgaidarov
07-07-2014, 21:22
...

ALFonsOlder
07-07-2014, 21:28
сваля се цялата кутия с вентилатора или се коландри на място??

nickgaidarov
07-07-2014, 21:31
...

ALFonsOlder
07-07-2014, 21:38
мамка му....пак майстори, пак дай парииии...
нямам гараж, инструменти, познания...има да ми падат очилата и да псувам.....:brickwall:

всички битови беди идват от "майстори".

ще я оставя на един, ще му дам пак една такава джАаджа, той ще я завинти, ще ми вземе парите, без дори да е свалял проклетата кутия....и след 20 дена съм пак в изходна позиция!!!

мамка му, писна ми.

nickgaidarov
07-07-2014, 21:57
...

pininfarina
07-07-2014, 22:03
Мотора на парното заедно с пярката се сваля за около 50 секунди!

nickgaidarov
07-07-2014, 22:07
...

haljscho
07-07-2014, 22:08
Жабката не се сваля!
Развива се едно винтче, завърта се тялото и вентилатора излиза надолу!
Преди това естествени разкачаш и буксата!:th_up:

Ilko Ivanov
07-07-2014, 22:09
Тъкмо нещо подобно щях да напиша, ама ме изпревари pininfarina.
А причините да изгаря освен тези дето Тонов написа по-горе, са също затлачен филтър на купето и не на последно място годините на тия регулатори дето ги сменяш.
Моя съвет е да си направиш твоя, или поне да преправиш "новия" дето ще монтираш.
С течение на времето се влошава контакта между транзисторите вътре и радиатора дето ги охлажда. Ако го отвориш ще разбереш защо.

rusiq86
07-07-2014, 22:21
Имаш лс!

ecotronic
07-07-2014, 22:21
Очевидно след толкова много дефектирали регулатори, може и да се направи извода, че той не е оразмерен правилно. Това разбира се не изключва причините в самия мотор или филтъра.
И все пак - нищо не пречи транзисторите да се сменят с по-мощни.

Ето тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=845108&postcount=11) един колега споделя, че именно така си е решил проблема.

Ilko Ivanov
07-07-2014, 22:27
Нищо им няма на транзисторите.Екстра си е оразмерен регулатора. Така както са монтирани транзисторите от снимката в линка по-горе съм сигурен, че не са изкарали много. Колкото и да са мощни транзисторите, ако не се охлаждат правилно все тая.

galin-hristov
08-07-2014, 01:38
Днес и на мен спря да ми работи вентилатора,свалих го-здрав е!Къде се намира този регулатор колеги,явно и на мен там ми е проблема?Колата е АР 156.1,8 тс

B13Bs
08-07-2014, 06:13
Днес и на мен спря да ми работи вентилатора,свалих го-здрав е!Къде се намира този регулатор колеги,явно и на мен там ми е проблема?Колата е АР 156.1,8 тс

този регулатор се намира точно зад самия вентилатор където отиват кабелите му. А за колегата с проблема с изгарянето на регулатора и аз имах същия проблем първо само ги смених изгоряха още същия ден след втората смяна издържаха около седмица и след това разглобих вентилатора и го смазах с малко WD40 и разликата в консумирания ток без товар падна на около 16А а преди това не знам колко беше понеже уреда ми мереше до 20А и изключваше така че това е моя савет и след монтажа на тез 2 елемента между охладителя и тях сложи хубава термо проводима паста аз поне от тогава нямам вече ядове вече 4-5 мерсеца някаде

Alexanderbb
08-07-2014, 09:20
На 156 цата да чукам на дърво още не съм го разглобявал но на 155 аналогичния регулатор страдаше от лошо охлаждане на транзисторите. Разреших проблема с два нови транзистора за 3 лева и една тубичка топлопреносна паста от приятел занимаващ се с компютри. Истината е в здраво клепане с паста за добро отвеждане на топлината от транзисторите към алуминиевия корпус

ivo_63
08-07-2014, 09:40
свали вентилатора и го занеси на Искрен - двора зад мототехника, където е сервиза за предници на Сашо, ама внимавай има няколко сервиза - търси точно Искрен, ще ти направи вентилатора като нов и не е скъпчия.

ALFonsOlder
08-07-2014, 21:10
В Пловдив има много майстори, които държат на името си и не биха допуснали такова нещо. Сигурен съм, че и в Русе има такива - просто направи едно проучване.

еми, слаботокови знам само 2ма. ще взема да пробвам при другия.


търси точно Искрен, ще ти направи вентилатора като нов и не е скъпчия.

10х!

Ако на някой му се наложи да сменя транзисторите,оригиналните са-IRFZ44R,след два неуспешни опита с тях,взех малко по-мощни-IRFZ48R, и всичко заспа

10х!

да обобщя.

"...също затлачен филтър на купето.."
"....С течение на времето се влошава контакта между транзисторите вътре и радиатора дето ги охлажда...."
"....два нови транзистора за 3 лева и една тубичка топлопреносна паста. здраво клепане с паста за добро отвеждане на топлината от транзисторите към алуминиевия корпус....."

shuta6667
09-07-2014, 20:53
абсолютно правилно. аз този проблем го имах тази седмица и го оправих по същия начин!!! за филтъра ми казаха същото!!! поздрави от пловдив!!!

ALFonsOlder
10-07-2014, 14:15
........... аз този проблем го имах тази седмица и го оправих по същия начин!!!

какво значи по същия начин?? Смени:
джаджата??
транзисторите??
Филтъра??
Термопаста??
Контакти и куплонзи??
Обслужи вентилатора??

dimitar_vd62
10-07-2014, 20:24
Абе подсетихте ма да си сменя филтъра.Има един под кората на чистачките а ми разправят и за някъф из/под/зад/над жабката, обаче там нямааа.Не стига че приемника на централното не е там където е на всички ми ся и тоз шибан филтър не ясно къде е и дали изобщо го има.Бах го, да не съм купил прототипа на тоя модел кола.:jumping:

Alexanderbb
10-07-2014, 20:39
Абе подсетихте ма да си сменя филтъра.Има един под кората на чистачките а ми разправят и за някъф из/под/зад/над жабката, обаче там нямааа.Не стига че приемника на централното не е там където е на всички ми ся и тоз шибан филтър не ясно къде е и дали изобщо го има.Бах го, да не съм купил прототипа на тоя модел кола.:jumping:

E то не може и на двете места. Ти сега искаш да си двойно филтриран. Тоя под жабката е само за коли на акробати от цирка :-)