View Full Version : Сутрешен проблем
killuminati
01-08-2014, 14:49
Колеги имам изключително дразнещ проблем с Алфа-та 145 (1.4 Т.Спарк) Понеже живея на улица с голям наклон и се налага да тръгвам сутрин като изкачвам баира. Проблема е следният. Когато колата е студена няма абсолютно никаква мощност , глъхне и пука и е тотално спъната дори и на смукач. Странно че работи равномерно на място ,просто като решиш да тръгнеш е почти невъзможно да изминеш 5 метра. Когато е загряла до 90 градуса проблема не съществува и всичко е нормално.Към някакъв датчик мисля да се ориентирам, но не знам нито къде е , нито какъв е, а имам и още една същата алфа за части. Посъветвайте ме коя част да разменя да си оправя проблема. Мерси за съветите предварително
Здравей,колега пробвай с датчика,който е на термостата
Пробвай да махнеш клемата на акум.батерия и след 4 мин я сложи пак и провери.. мисля ,че ще има ефект ако пак продължава задължително я закачи на диагностика и виж какво ще ти покаже като грешки провери и за данните на дебитомера дали параметрите са точно колкото трябва да са. Поздрави
blizare_
01-08-2014, 23:21
Имам същия проблем, намерил съм му цаката
Като запаля колата изчаквам 15 20 секунди , Гася я и пак я паля. Отново дави но разликата е Огромна. много по добре е след второто палене.
А за тоя проблем ми казаха че е фабричен, от компютъра. И няма начин за оправяне. Сменял съм ламда сонда, свещи елкони много... Никой нищо не откри.
Старата ми 145 беше същата и вариантите бяха 2: или чакам да стане 40,40+ градуса или като тебе след 30 секунди я гася и паля наново и е бомба :)
icorousse
03-08-2014, 08:41
Alfa Romeo 145 Boxer 1.6 и при мен е така, обаче не мога да разбера защо !?!?
DerMeister
05-08-2014, 16:29
Дебитомер...
А най-добре диагностика в читав сервиз, избери си от форумните.
Диагностиката на "Козлодуй" в Сф бива ли я ?
Мойта го прави същото от години (поне 7 )
Просто се изчакваме сутрин да се разсъни и тя и тогава тръгвам :D
killuminati
06-08-2014, 09:02
едни хора ме посъветваха да си прегледам бобините за пукнатини и разбира се всяка една имаше. запълних ги с поксипол, почистих всички гнезда по тях и сега има огромна разлика. съветвам ви да го направите
едни хора ме посъветваха да си прегледам бобините за пукнатини и разбира се всяка една имаше. запълних ги с поксипол, почистих всички гнезда по тях и сега има огромна разлика. съветвам ви да го направите
А замери ли ги дали всички работят ?
Моята я имам от 5 годишна и така си прави сутрин. Докато не стигне около 40гр. придърпва, като и дам повече жега.
Като мина около 500м се оправя. При второ палене, няма проблем. Забелязал съм че когато зареждам 98 значително по- малко придърпва при първо палене ... да не кажа изобщо.
* и една загадка, която не сте споменали ... аз съм с ГИ, настроил съм си го лично да прехвърля на 25гр. Когато запали на бензин и след време се включи газовото, няма никакви проблеми, въпреки че не е загряла на 40гр и не е карана.
* Ако запаля сега в топлото +25-30гр в гаража аварийно, само за пробата и пак няма придърпване при потегляне :) :) :)
(- имам чувството, че като стой цяла вечер и все едно в тръбата за бензина навлиза въздух и има като въздушни джобове (това може и да е глупаво))
Този проблем го имах и аз но честно казано не знам как го реших , общо взето свалих горивната рейка , подмених о-пръстенчетата , също смених и гумените въздуховоди на всмукателния колектор и сега съм :boost:
Това е масов проблем при бензиновите Алфи. Ако има газ се задълбочава. Хубаво е сутрин да поработи без газ и после да се тръгне на малко по-високи обороти без да се превключва преждевременно на следваща предавка.
А за тоя проблем ми казаха че е фабричен, от компютъра. И няма начин за оправяне. Сменял съм ламда сонда, свещи елкони много... Никой нищо не откри.
Кой ти каза?
Не че нещо колеги, но и аз започвам да вярвам на това. При мен проблема съществува от 7 год. така я купих с оговорката, че е дебитомер. На първата диагностика (на Симеоновско шосе имаше прехвален диагностичен център на Бош) тогава, казаха, че е ламбда сонда. Смениха ми я с няква за 160 лв уш оригинална. Нямаше промяна. След година след като малко се влошиха нещата я закарах в АлексанърАуто пак за ламда сонда уш оригинална за 120 лв. Казаха, че и дебитомера е за смяна. Но ми обявиха неква адска цена около 480 лв. тогава отидох при Бобо и за 300 лв ми го смени, с рециклиран някъв, щот новия оригинален бил 600лв. Съгласих се. И до сега съм с него. Но старият не ми го върна. Проблема си остана. След това смених и свещи, и гарнитури - 2 пъти, кабелите бяха нови като я взех за това не съм ги сменял. От като съм в форума чета дали някой ще намери решение и за това питам. Кой ти каза? явно това е проблем при много хора някои твардят, че са го оправили. ОК. но ние неможем.
killuminati
22-08-2014, 09:21
При мен проблема беше най-силно изразен сутрин когато има слана. При положение ,че е сухо времето и е топло не съществува. Това именно ме наведе на мисълта ,че нещо може да е свързано с влагата. Както споменах по-горе , след поправка на бобините, смяна на кабели и смяна на бензина с 98 , проблема осезаемо намаля. Преди не можех да измина 5 метра без да пука и да се дави. Далеч съм от мисълта ,че ще го отстраня на 100% , но на този етап съм доволен.
Хората сменят всичко по тоците профилактично, за съжаление при Алфа това няма как да стане заради ненормалните цени на частите. Чака се да издумка нацяло, влачи се от моргата "новата" част и така. Затова масово се търкалят по улиците разни гробници, тук-там има Алфа като хората. ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.