View Full Version : вече карам дизел
pisa_misho
05-08-2014, 22:39
Здравейте колеги,от вчера съм собственик на първият ми дизелов автомобил естественно от любимата ми марка Алфа Ромео166,2.4JTD 136к.с.Но по закона на Мърфи всичко беше наред докато не мина 120км.Като за начало загуби мощност когато я настъпя рязко,иначе като подавам леко газ всичко е о.к.,в смисъл че набира,и снощи в тъмното като я докарах не ми се гледаше в коша,но днес забелязах че маркуча на турбото който идва от въздушният филтър с някяква кутийка отдолу е увит в хартиено тиксо с примеси на изолирбанд и когато подадеш газ този маркуч се събира и стените му които са от тиксо се слепват,а като пуснеш газта се пооправя,оказа се че въздушният филтър е на 17-18000км,та като сменя маркуча и филтъра дали ще се пооправи малко,ааа и има едно тънко маркуче мисля че е за някакъв вакуум предполагам /и седи до гореспоменатия хартиен маркуч /та това маркуче седи много хлабаво,защото неволно го бутнах и то се откачи!Иначе колата пали без проблем,по таблото свети само габарита и индикацията за къси светлини,лампичката за подгрева свети когато подам контакт около 3сек.Благодаря за мненията ви и насоките които ще ми дадете!Обръщам се първо към вас защото в сервизите сменят щяло и нещяло без да питат!
lordliness
05-08-2014, 23:11
Не я карай много да не засмуче турбото нещо. Така както описваш няма въздух.
Турбината трябва да я пазиш като очите си. Иначе следват много разправии и пари.
Дори не бих я палил повече с такъв маркуч.
Айде честито присъединяване към клуба на "трактористите". Дойде на правата вяра:devil:
Вземи и смени маркуча и филтъра, щото сега е все едно да тичаш, докато някой те е стиснал за гушата.
Айде дано тази да не е като предната 166-ца.
Ако има проблем, от понеделник може да се чуем, че сега си кисна краката в голямата локва.
pisa_misho
07-08-2014, 00:27
Маркуча и въздушният филтър вече са сменени,утре ще сменя и горивният,колата започна да се стрелка,но като че ли не е това което очаквам!Братле а с теб ще се чуем задължително ,за да я закачим и да видим какво и трябва още!Знаеш че в теб ми е надеждата,щото нещо не случвам на майстори,ти поне знаеш!Естественно ще съм благодарен и на повече съвети и препоръки!Момчета на колко оборота горе долу трябва да го карам тоя мотор,къде му е добре?
В интервалът между 2 и 3 000 оборота им е силата на тези мотори, хем икономия, хем готов да ти лепне гърбът в седалката при желание или необходимост.
За други работи може да говорим след като я видя.
pisa_misho
08-08-2014, 20:14
Айдеее,филма започна! Пръсна се пакета на ключа за запалването,и просвири алтернатора,добрата новина е че частите пристигат утре,момчета казаха ми че интеткулера бил много затлачен,каквото и да означава това,и да съм го измиел на пароструйка-колата щяла да живне! Има ли нещо вярно,и каква роля играе този интеркулер
lordliness
08-08-2014, 20:20
Охлажда въздуха преди да влезе в двигателя. Може да има масло. Ама чак пък толкова.
Ако го миеш външно внимавай да не го повредиш. Изглежда като радиатор, в дясно на колата когато стоиш срещу нея
pisa_misho
08-08-2014, 20:32
Ами мисля да го измия на автомивка външно,а той може ли да се мие вътрешно??? Да братле майстора ми показа кое е,но не уточни от вътре или отвън да го мия!
lordliness
08-08-2014, 20:40
Може и вътре, вътре има масло. То не трябва да е там. Но после трябва да се изсуши добре.
pisa_misho
08-08-2014, 20:47
Абе,вътре специално на мен ще ми е трудно сам,защото все още не знам кое какво е и за какво е ,така че на първо време ще го окъпя външно,но няма да откажа морална подкрепа и напътствия и за отвътре.
lordliness
08-08-2014, 20:57
Абе,вътре специално на мен ще ми е трудно сам,защото все още не знам кое какво е и за какво е ,така че на първо време ще го окъпя външно,но няма да откажа морална подкрепа и напътствия и за отвътре.
Ако ти е интересно може да ми разгледаш темите по ремонтите, които съм правил. Има и много снимки.
Росен Желев
09-08-2014, 00:03
Сваляш кулера вземаш един литър бензин сипваш по малко вътре запушваш дупките и клатиш.
pisa_misho
13-08-2014, 22:34
И така започва втора серия!Днес се обади маистора и каза че стартера е аут,но за да го свали трябва да разглоби колата от дясно,карета,носачи,и т.н.! Това вярно ли е?
thecleaner
13-08-2014, 22:36
И така започва втора серия!Днес се обади маистора и каза че стартера е аут,но за да го свали трябва да разглоби колата от дясно,карета,носачи,и т.н.! Това вярно ли е?
Не.
lordliness
13-08-2014, 22:39
И така започва втора серия!Днес се обади маистора и каза че стартера е аут,но за да го свали трябва да разглоби колата от дясно,карета,носачи,и т.н.! Това вярно ли е?
Да не е казал алтернатора?
pisa_misho
13-08-2014, 22:40
И ми иска 200лв. За смяната
thecleaner
13-08-2014, 22:43
И ми иска 200лв. За смяната
За 200лв., майстора трее да е 19 годишен с бюст 100+ около 50кг., и да е от женски пол.
pisa_misho
13-08-2014, 22:48
Не,него вече го смени,щото виеше лагера,сега стартера е избушил,но той реши предварително да се застрахова,че подмяната е свързана с доста разглабяне и ще ми стува към 200лв,но нещо не ми се вярва смяната на стартера да е толкова разглабяне,и защо трябва да се сваля колелото,носача,карето,и т.н.,за да се смени стартера,сигурно има и по-лесен начин?
to_lose_HEART
13-08-2014, 23:12
Колега отвори си капака и виж къде е стартера и сам ще си отговориш на много въпроси. Вярно че е малко заврян ама чак пък и колело да сваля. Ако свали целия двигател най лесно ще стане
lordliness
13-08-2014, 23:26
Не,него вече го смени,щото виеше лагера,сега стартера е избушил,но той реши предварително да се застрахова,че подмяната е свързана с доста разглабяне и ще ми стува към 200лв,но нещо не ми се вярва смяната на стартера да е толкова разглабяне,и защо трябва да се сваля колелото,носача,карето,и т.н.,за да се смени стартера,сигурно има и по-лесен начин?
Иска да му бъдеш генерален спонсор сигурно, защо реши, че стартера е за смяна- проблеми при палене или ей така да си имаш нов стартер. Той ще го сменя или ще го ремонтира за тези пари. За една от колите си купих рециклиран стартер от Валео май беше, за около 100 лева.
Стартера е в ляво по скоро, защо иска да го вади от дясно :)
Малиии, пак си влязъл в некъв страшен филм:big_whoops:
За 200лв., майстора трее да е 19 годишен с бюст 100+ около 50кг., и да е от женски пол.
И да те обслужва на пълна програма цяла нощ.:smoke:
pisa_misho
14-08-2014, 00:05
Значи играта е следната:преди около 10дни купих колата с виещ лагер на алтернатора,и миналата седмица влизам да паля колата,всичко свети,но колата не пали,по точно не върти мотора!Майстора отсече-пакет+ключ,и аз реших да сменя и алтернатора,оказа се че имам и скъсан тампон отпред на двигателя,та смених и него,но днес се оказа че проблема бил в стартера, а не в пакета и ключът,и майстора каза че по-добре да взема нов отколкото този да се ремонтира а и ремонта щял да излезе по-скъп,и те така! Та сега според него "само сменяме"стартера и всичко е о.к.,така каза и за пакета с ключът,та за това реших да попитам наистина ли трябва толкоз разтглабяне и сглабяне като за 200лв.,щото тва"само сменяме"нещо почна да ме закопава!Благодаря за разбирането и търпението колеги,но реших да попитам защото както споменах не съм добър в тази област,да не кажа че нищо не отбирам,и затова питам.
lordliness
14-08-2014, 00:09
Често се случва да не върти, ако няма добра маса двигателя. Оправя се без пари за 5 мин.
pisa_misho
14-08-2014, 00:24
Myato,пусни едно телефонче на л.с.,че смених телефона и половината номера ги загубих
---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:10 ----------
Братле,лошото е че вече поръчах стартера,а мръсника до последно въртеше като луд!Направи ми впечатление че когато завъртях да запаля за миг премигна дисплея и изписа грешка в захранването на климатика или нещо от сорта!
---------- Post added at 00:24 ---------- Previous post was at 00:15 ----------
Как да разбера дали е от лоша маса или от стартер,защото има начин да върна стартера?
lordliness
14-08-2014, 00:25
За мен е нормално да се свали стартера, да се пробва свален. Да се разглоби и да се види какво му има. Поне си вземи стария стартер от сервиза. Винаги си взимай старите части.
Проверяват се кабелите те са дебели.. Развиват се малко болтовете. Контактен спрей. Може да се почисти с шкурка или просто да се завърти насам натам. Имаше май една маса на предния ляв тампон. Други не се сещам трябва да се огледа.
pisa_misho
14-08-2014, 00:38
И за финал,така и не разбрах колко трябва да се разглоби колата от "дясно"за да се свали стартера!?Поне да знам в кой момент да му избия зъбаците на тоя!Това ще е втори майстор дето ще яде бой,ако нещо ме врътка!!!
lordliness
14-08-2014, 00:42
Аз не знам. На тази все още не съм го свалял. Няма ли начин да влезнеш с майстора в канала и да погледнеш. Хем ще ти е подръка за зъбите. :)
pisa_misho
14-08-2014, 00:58
Лошото е че работното ми време започва час преди да отвори майстора и час след като затвори,и се виждаме вечер извън сервиза,а аз съм конструктор проектант и мисля че ако наистина го погледна отдолу в канал,ще добия представа,но сега сме в разгара на сезона и е абсурд да се измъкна в работно време,а на този уж му имам някакво доверие защото до сега само той ми е правил 146-та,и съм доволен,в смисъл не ме е гърбил или да ме е товарил излишно,незнам!
Стартерът може да излазе като свалиш задната опора на двигателя, към купето. Демек надолу.
Телефона го има в темата за срещите, че и картите за отстърка за ЕКО-то са в мен.
pisa_misho
16-08-2014, 13:16
Става ли стартер от 2.4jtd 140к.с, за 2.4jtd 136к.с.
pisa_misho
17-08-2014, 01:07
Тука стана-питам и си отговарям,та значи стават и не е нужно да се демонтира каквото и да било,стартера излиза без проблем,само се развива болта отгоре на щеката за маслото!Процедурата се извърши пред блока без да се налага използването на канал,благодарение на malkia jiraf-благодарности в ефир братле!
Тука стана-питам и си отговарям,та значи стават и не е нужно да се демонтира каквото и да било,стартера излиза без проблем,само се развива болта отгоре на щеката за маслото!Процедурата се извърши пред блока без да се налага използването на канал,благодарение на malkia jiraf-благодарности в ефир братле!
Ми добре сте се справили. При мен коша е по-тесен и трябва да свалям задната упора дори да стигна до основата на шеката.
Ако можеш ела на сбирката, да я видим и да ти дам и карта.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.