View Full Version : Смяна радиатор парното на 166 2.0 + снимки
Здравейте колеги
Както повечето 166 така и моята запотяваше стъклата и си знаех че радиатора на парното си беше заминал и така до онзи ден докато не ме хванаха лудите и реших да го разглобя ,което се оказа не много сложна работа и не изисква кои знае какви умения и инструменти .И така колеги ще се опитам с няколко реда да опиша процедурата по свалянето на въпросния радиатор ,искам само да кажа ,че не ме бъде много в обясненията но ще се постарая
.
Необходими инструменти.
Кръстата отверка
звездогаечно ключе 7 и камък +удължител и тресчотка
камък 10 или глухо ключе 10
камък 13
До тук добре сега първото нещо което трябва да свалите са чистачките след тях сваляте капака на бушоните (този които от там се сменя филтъра на климатика )след това развивате всички видии на декоративната кора която е под чистачките и леко я повдигате за да можете да откачите маркуча за пръскалките и я махате,след това махате и предпазния капак на самите бушони, след това махате рамената на чистачките (вадят се много лесно )както съм показал на снимката .Като махнете рамената се отваря доста място и там ще видите въпросната шина която я захваната за купето с две болчета с глава 10 ,преди обаче да развиете тях трябва да развиете 3-те видий който държат цялото парно въпросните видий са с глава 7, едната видия е точно под снопа с кабели .След това откачате всички букси от вентилатора за парното и издърпвате до бушоните ,след това развивате двете гайки който държат шината с бушоните и внимателно е вадите завъртате я и я слагате на мястото на чистачките .След това има две видийки който държат парното към вентилатора махате ги и тях (ще ги видите на снимката ).Тук вейче идва голямото приключение с другите 3 видий който са от другата страна ,за да се стигне до тях е необходимо да се повдигне кората която е м/у парното и двигателя от левия край и след това се бърка отдолу .След като сте развили всички видии има едно капаче което е в/у самото парно,което е захванато с 3 шайби (ще го видите на снимката ) като ги махнете не бързайте да го вадите има нещо като щипка малко по навътре в средата трябва да се освободи (аз е чупих)След като сте направили всичко това сте готови за вадене на самото парно което излиза много лесно без да се разкачат тръбите на климатика ,хващате цялата кутия и я издърпвате леко назад и после в дясно и я вадите навън (ще видите на снимката )Като махнете кутията ще видите клапата ,която се държи на 4-ри видийки махате ги и воаля .Радиатора се вади само с издърпване .
ecotronic
09-08-2014, 11:15
Големи благодарности, колега!:respect:
Това е още един "златен" пост в раздела.
Предполагам, че нямаш нищо против да го добавя към полезните връзки (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1185533&postcount=1).
:cheers:
lordliness
09-08-2014, 11:17
Много добре и полезно.
nickgaidarov
09-08-2014, 11:36
...
Естествено че нямам нищо против колега
ecotronic
29-09-2014, 14:44
Предстои ми смяна на радиаторчето на парното.
В AXM казаха че имат VALEO за 115 лв. и някакво китайско за 40 лв.
В Тин-кар имат някакво (не можаха да ми кажат производител) за около 50.
Впредвид на количеството необходим труд по подмяната му, клоня към VALEO - то.
Ще съм ви благодарен, ако споделите лични впечатления и насоки.
Bobiuzunov
29-09-2014, 14:58
Взимай Валеото,че при китайчето не се знае какво ще е топлоотделянето и макър с ново радиаторче може да нямаш хубаво парно.
На бившата ми 166 и двата радиатора (този на парното и големият) бяха китайски ITN или нещо от сорта беше.
Две години карах колата и я продадох но проблеми с тях не съм имал, взе ми ги приятел който се занимаваше с търговия на части, мисля ,че от евро07. Бях малко скептичен към тях щото са китайски но той ме увери ,че нямал оплакване от тях.
kabamitov
29-09-2014, 17:01
приятел сменя на пежо въпросното радиаторче с Валео изкара го 1 година сега е с някво китайско вече 2 год. не е мръднало
to_lose_HEART
29-09-2014, 18:58
Онзи ден го сменях и аз, взех от АХМ някво за 36 лева. Засега е добре.
ecotronic
29-09-2014, 21:03
Бах ти и китайците :)
На Valeo - то в евро 07 му искат 146.
Ще помисля до петък и ще се мятам на нещо. В неделя, дано е хубаво времето, ще го сменям. Иначе днес оправях пораженията по модула за централното. Имаше 2 разядени от антифриза писти. Явно тоя теч е съвсем малък но е поне отпреди 2 месеца.
kabamitov
29-09-2014, 21:28
аз имам от стъклото разлепено е :D
Мисля ,че го платих под 40лв, а големият към 170-180лв.
Не съм имал проблеми със загряването, колата си държеше 90 градуса и парното си духаше нормално.
Хванах го на време ,тъкмо беше протекло и не можа да ми направи беля на модулите.
Здр.колеги и аз да се вкл.аз също се мислех за Валео и китайско и накрая взех китайско по препоръка на момчето от магазина които ми е и голям приятел и ме увери че няма да имам никакви проблеми с китайския ,аз го взех за 30лв.За колегите които се съмняват в топло обмена аз не намирам разлика .
Преди около 3 години смених моето. Взех го за 30-тина лв, но ми казаха , че е корейско...Засега е добре...
ecotronic
13-10-2014, 18:53
Проблемът е решен. Днес смених радиаторчето. Не е кой-знае, каква философия :) Отне ми около 3 часа без да източвам климатика.
Огромни благодарности на Вову, който ми намери читаво радиаторче на добра цена. :respect:
Старото радиаторче (Magneti Marelli) не беше в много лошо общо състояние:
http://snimki.be/store/1/631413214690.jpg
......като изключим виновният за теча участък:
http://snimki.be/store/1/381413214770.jpg
Покрай цялата процедура си оправих и клапата за рециркулация, която не работеше поради счупване на края на рамото и рамото на редукторчето беше излязло от канала:
http://snimki.be/store/1/241413214893.jpg
Като гледам този детайл се питам, колко надълбоко в г*за трябва да е завряна главата на един конструктор, за да сътвори подобна простотия. В участъка, който се чупи материалът е дебел не повече от 0,3 mm!
Освен да е конструирано така нарочно за да се чупи, с друго не мога да си го обясня.
Проблемът е решен, с една свинска опашка. Отново благодарности на Boby за това идейно решение :)
http://snimki.be/store/1/771413215226.jpg
И накрая един въпрос:
Някой знае ли за какво служи означената на снимката букса. Включена е в глухо гнездо и не се ползва. Иначе е същата като вид сравнена с дясната, която е за клапата за рециркулация.
http://snimki.be/store/1/211413215702.jpg
Благодаря на всички колеги, които ми помогнаха със съвети и насоки.
:cheers:
to_lose_HEART
13-10-2014, 21:31
Подгряване на предното стъкло
ecotronic
14-10-2014, 10:40
Между другото - като гледах конструкцията на кутията в която стои радиаторчето, стигам до извода, че няма как при пробив, течност да капе директно в купето. Очевидно тя се изпарява и после кондензира и се стича навътре.
rv_asenov
14-10-2014, 10:44
Здравейте колеги, радиаторчето на парното ми протече и се чудя какво да купувам?Има някакво BNR за 33 лв. имате ли наблюдения става ли или не?
rv_asenov
16-10-2014, 08:27
Радиаторчето е заменено с ITN - 30лв. отне ми около 5часа. Вече я няма неприятната миризма.
Големи благодарности, колеги!
svetoslav9999
23-10-2014, 00:15
аз пък сложих ITN и не съм доволен от топлообмена. Старото дето протече беше валео и имах мнго добро парно , а сега почва да духа жега като загрее колата чак на 90 градуса .. иначе е хладко , и като усиля вентилатора и въздуха изтива .. въобще не е такова каквото трябва да бъде парното . Единствено съжалявам че се подлъгах да сложа китайско и там . Иначе предния ми радиатор го сложих седмица по рано от този на парното и вече 1 година няма проблеми с него , на магистралата с климатик в жегите температурата не мърда :)
rv_asenov
23-10-2014, 12:16
До момента, отзивите ми за топлообмен от ITN са положителни.
аз пък сложих ITN и не съм доволен от топлообмена. Старото дето протече беше валео и имах мнго добро парно , а сега почва да духа жега като загрее колата чак на 90 градуса .. иначе е хладко , и като усиля вентилатора и въздуха изтива .. въобще не е такова каквото трябва да бъде парното . Единствено съжалявам че се подлъгах да сложа китайско и там . Иначе предния ми радиатор го сложих седмица по рано от този на парното и вече 1 година няма проблеми с него , на магистралата с климатик в жегите температурата не мърда :)
Не ти е в час системата ;)
А за дизела дали е същия вариант?
1:1 Първо решаваш този проблем и после другият със сивото реле Подсуши и другите модули
Linkestis
13-12-2014, 22:29
А за дизела дали е същия вариант?
Те го за дизел 1:1 с бензиновия двигател
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1068223&postcount=54
сложих си китайско - няма марка, нема нищо по него като надписи - и парното ми сега е перфекно :clapping:
Да споделя малко горчив опит. Преди около две години смених въпросното радиаторче, което капеше и потеше стъклото. Съдейки по цената от около 40лв, мисля че е било китайско. По Великден всичко ми експлоадира в лицетна на магистралата... Съмненията за проблеми в налягането заради заминала гарнитура на мотора засега са разсети, тъй като правих анализ за изгорели газове в антифриза в последствие. Засега становището е, че радиаторчето е менте. Предстои да видим като сложа по-скъпо какво ще се случи. Съветвам ви да не пестите средства, защото с репатрака, труда и антифриза цената на този проблем ще премина 300лв при мен.
ecotronic
28-04-2015, 15:11
Може радиаторчето да е било менте, но може и да имаш проблем с предпазния клапан в капачката на разширителния съд. Ако той не е наред, в охладителната система може да се образува прекалено високо налягане.
lordliness
28-04-2015, 15:19
Да споделя малко горчив опит. Преди около две години смених въпросното радиаторче, което капеше и потеше стъклото. Съдейки по цената от около 40лв, мисля че е било китайско. По Великден всичко ми експлоадира в лицетна на магистралата... Съмненията за проблеми в налягането заради заминала гарнитура на мотора засега са разсети, тъй като правих анализ за изгорели газове в антифриза в последствие. Засега становището е, че радиаторчето е менте. Предстои да видим като сложа по-скъпо какво ще се случи. Съветвам ви да не пестите средства, защото с репатрака, труда и антифриза цената на този проблем ще премина 300лв при мен.
Когато сменяш радиатор на колата или радиаторче на парното задължително слагаш антифриз, който не е агресивен към алуминий, защото новите са изцяло от тънък алуминий и се получават пробиви както при теб.
С какъв антифриз беше?
Ами беше хубава марка, но не беше червен. Сега ще сложа червен.
А колкото до клапана в капачката на разширителния съд - намират ли се нови и има ли как да я тествам?
Bobiuzunov
28-04-2015, 19:18
Във всеки магазин за авточасти им капачки за разширителният съд.
ecotronic
28-04-2015, 20:31
Клапанът на капачката трябва да отваря при налягане почти 1 bar. За да се пробва това, трябва да се надуе.
ecotronic
02-05-2015, 11:50
В E-learn пише 0,98 bar.
В спесификацията на капачката (http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=488&cat=1&subcat=56&prod=3718&numenkl=2&show=1) също.
В E-learn пише 0,98 bar.
В спесификацията на капачката (http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=488&cat=1&subcat=56&prod=3718&numenkl=2&show=1) също.
Системата е 0,98 bara...капачката ще изпусне ако системата достигне 1,4 bara !
P.S.
Обърках се капачката е 1 bar
Системата е 0,98 bara...капачката ще изпусне ако системата достигне 1,4 bara !
Странно, как тогава работи тази система на 0.98 бара?:gruebel::calc:
Колеги, при фейса има ли някаква разлика или всичко е 1:1
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.