PDA

View Full Version : подгревни свещи 2.4 jtd 140 hp ?



kabamitov
21-08-2014, 09:59
Здравейте колеги искам да попитам как най лесно да си проверя свещите дали са ОК вчера погледнах но са супер забити и се отказах дайте някакви други предложения

ecotronic
21-08-2014, 10:39
Изключи от модула за управление на подгрева буксата с петте кабела съм свещите и премери съпротивлението на всяка една спрямо шаси. Предполагам, че съпротивлението на здрава свещ трябва да е нещо около 1 Ом. За изгоряла свещ съпротивлението ще е безкрайност.

myato
21-08-2014, 10:39
Ми просто изключваш буската от релето и мериш на крачетата, но така ще оказва влияние и състоянието на кабелите.

code
21-08-2014, 15:12
Здравейте колеги искам да попитам как най лесно да си проверя свещите дали са ОК вчера погледнах но са супер забити и се отказах дайте някакви други предложения

Да ти кажа и аз най-елементарния метод. Взимаш едно кабелче и даваш в единия край на + на акумулатора, а в другия на свещта (за момент). Ако искри е здрава.;)
Предпазни мерки - внимавай да не дадеш +-а на купе, за целта опирай в +-а когато вече всичко ти е наместено ;)

ecotronic
21-08-2014, 15:52
Да ти кажа и аз най-елементарния метод. Взимаш едно кабелче и даваш в единия край на + на акумулатора, а в другия на свещта (за момент). Ако искри е здрава.;)
Предпазни мерки - внимавай да не дадеш +-а на купе, за целта опирай в +-а когато вече всичко ти е наместено ;)

За да избегне евентуалното допиране на кабелчето до корпус или да изгори свещта, ако задържи кабела допрян за прекалено дълго време, може да ползва пробна лампа (крушка от габарит или мигач)
Единият край на лампата се свързва към +12V а с другия пипа кабелите на свещите. Светне ли лампата, свещта е здрава.

kabamitov
21-08-2014, 17:05
За да избегне евентуалното допиране на кабелчето до корпус или да изгори свещта, ако задържи кабела допрян за прекалено дълго време, може да ползва пробна лампа (крушка от габарит или мигач)
Единият край на лампата се свързва към +12V а с другия пипа кабелите на свещите. Светне ли лампата, свещта е здрава.

да ама са супер завряни и няма как да бръкна :D

ecotronic
21-08-2014, 17:26
Ами нали затова говорим, че е по-лесно да мериш на другите краища на кабелите, които се събират в модула (релето) за свещите:

http://snimki.be/store/1/551408631032.jpg

kabamitov
21-08-2014, 17:36
Ами нали затова говорим, че е по-лесно да мериш на другите краища на кабелите, които се събират в модула (релето) за свещите:

http://snimki.be/store/1/551408631032.jpg

махам буксата от модула слагам + на буксата - на купето колата трябва ли да е на контакт или не

ecotronic
21-08-2014, 19:44
Това дали да е на контакт, зависи от точката от която взимаш +12V. Най-лесно е да вземеш +12V от голямата разклонителна клема, където се събират няколко дебели кабела - този от акумулатора, този към стартера и т.н.
Намира се в дясната далечна част на двигателния отсек, като гледаш срещу колата.

За какъв - (минус) на шаси говориш?

Такъв не ти трябва, защото единият край на свещите си е свързан към шаси посредством метала на мотора.

kabamitov
22-08-2014, 18:33
Това дали да е на контакт, зависи от точката от която взимаш +12V. Най-лесно е да вземеш +12V от голямата разклонителна клема, където се събират няколко дебели кабела - този от акумулатора, този към стартера и т.н.
Намира се в дясната далечна част на двигателния отсек, като гледаш срещу колата.

За какъв - (минус) на шаси говориш?

Такъв не ти трябва, защото единият край на свещите си е свързан към шаси посредством метала на мотора.

Значи вадя я и единия кабел на мултимера в буксичките а другия на + са зад мотора така ли да го разбирам на какво трябва да е мултимера на омове на волтове на ампери на какво знам че звучи тъпо нооо.....

ecotronic
22-08-2014, 20:00
Ако ще мериш с мултимер направи следното:

1 - Постави мултимера в режим "мерене на съпротивление (омметър)"

2 - Изключи буксата със снопа кабели за свещите.

3 - Допри едното пипало на мултимера към шаси.

4 - С другото пипало допирай един по един пиновете към свещите и отчитай показанията на мултимера.

Стойност около 1 Ом означава здрава свещ.

Мултимерът няма да отчете нищо (нищо няма да се промени по дисплея), когато допреш кабел на изгоряла свещ.

Има начин да мериш без мултимер (с пробна лампа или да се ориентираш по искренето на кабелите). Ако си фен на втория способ, ще обяснявам.

kabamitov
22-08-2014, 21:37
Ако ще мериш с мултимер направи следното:

1 - Постави мултимера в режим "мерене на съпротивление (омметър)"

2 - Изключи буксата със снопа кабели за свещите.

3 - Допри едното пипало на мултимера към шаси.

4 - С другото пипало допирай един по един пиновете към свещите и отчитай показанията на мултимера.

Стойност около 1 Ом означава здрава свещ.

Мултимерът няма да отчете нищо (нищо няма да се промени по дисплея), когато допреш кабел на изгоряла свещ.

Има начин да мериш без мултимер (с пробна лампа или да се ориентираш по искренето на кабелите). Ако си фен на втория способ, ще обяснявам.

пробвах всички начини нищо не става всиките са умрели :Д ще ги сменя ни ме е страх да не се скъса някоя предложения някакви ?

ecotronic
22-08-2014, 21:42
пробвах всички начини нищо не става всиките са умрели :Д ще ги сменя ни ме е страх да не се скъса някоя предложения някакви ?

Да не би нещо грешно да мериш? Като пипнеш с пипалото с което допираш пиновете към свещите до корпус на мотора, показва ли 0 ?

kabamitov
22-08-2014, 21:46
Да не би нещо грешно да мериш? Като пипнеш с пипалото с което допираш пиновете към свещите до корпус на мотора, показва ли 0 ?

пробвах по най елементарния с кабел 3 пробвах и на 3те не прескача нито една искра :Д

iveli
25-08-2014, 11:34
На моята ги мерих 2009г и бяха изгорели всичките Смених ги всичките И преди и след смяната не забелязох разлики в палене и вървене Може да оказват влияние но аз не го усещам От тогава не съм ги поглеждал Но пък и чека не показва да има някакви проблеми

---------- Post added at 11:34 ---------- Previous post was at 11:32 ----------

Ако ще сваляш пръскай обилно с контактен спрей няколко пъти и да престоят малко

kabamitov
25-08-2014, 21:57
На моята ги мерих 2009г и бяха изгорели всичките Смених ги всичките И преди и след смяната не забелязох разлики в палене и вървене Може да оказват влияние но аз не го усещам От тогава не съм ги поглеждал Но пък и чека не показва да има някакви проблеми

---------- Post added at 11:34 ---------- Previous post was at 11:32 ----------

Ако ще сваляш пръскай обилно с контактен спрей няколко пъти и да престоят малко

колата е била на чичо ми и тои така я е карал няма проблем при палене нито зима нито лято просто ми прави впечатление че неговата 2.4 JTDM 175hp пали много по лесно от моята незнам на какви се дължи това

iveli
26-08-2014, 08:47
Ако някой има наблюдение дали JTDM мотора по принцип пали по лесно или пали по същият начин като нашите мотори може да сподели за да знае колегата дали трябва да търси неизправност

lordliness
26-08-2014, 08:53
Моя пали на третата секунда, 136, след почти две седмици без палене, лампата на свещите свети. Винаги пали бързо и лесно, дори при ниски температури

tonov
26-08-2014, 17:26
Ако някой има наблюдение дали JTDM мотора по принцип пали по лесно или пали по същият начин като нашите мотори може да сподели за да знае колегата дали трябва да търси неизправност

Аз не намирам забележима разлика във времето за палене. Сравнявам старата ми 156-ца 136PS с 166-цата. Затрудненото палене за мен означава проблем, който съвсем не е задължително да се дължи на изгорели свещи.

iveli
26-08-2014, 20:26
Това намеквах и аз Изгорелите свещи (дори всичките) при нашите дизели не ги усещаме при палене Можем само да видим чека Колегата споменава че JTDM мотора палел по лесно от неговият Това е или конструктивно така или неговата кола пали наистина по трудно като това по трудно палене съм почти сигурен че не е от подгревни свещи

kabamitov
27-08-2014, 22:54
Това намеквах и аз Изгорелите свещи (дори всичките) при нашите дизели не ги усещаме при палене Можем само да видим чека Колегата споменава че JTDM мотора палел по лесно от неговият Това е или конструктивно така или неговата кола пали наистина по трудно като това по трудно палене съм почти сигурен че не е от подгревни свещи

на какво например може да се дължи трудното палене ? днес стана беля незнам някой от вас дали си е вадил демпферната шайба на две :D и да кажа шайбата е на Dayco утре купувам нова имам стара но тя е леш много трака оптегача с нея

iveli
29-08-2014, 07:46
Зависи какво значи трудно Нормално е да върти 2-3 секунди Теориите са че е нужно това време за да събере компа информация от датчиците да се развърти стартера А при теб колко време върти до запалване За шайбата аз все още не съм имал проблеми но съм чувал че се късат

kabamitov
29-08-2014, 17:19
Зависи какво значи трудно Нормално е да върти 2-3 секунди Теориите са че е нужно това време за да събере компа информация от датчиците да се развърти стартера А при теб колко време върти до запалване За шайбата аз все още не съм имал проблеми но съм чувал че се късат

Ми върти 5 6 7 селунди понякога пали по бързо особено първия път ако не е палена повече време иначе ако я загася и пак запаля пали по трудно повече върти

tonov
29-08-2014, 19:29
Имаш някакъв проблем. Не е нормално да върти толкова дълго.

kabamitov
29-08-2014, 19:32
Имаш някакъв проблем. Не е нормално да върти толкова дълго.

добре но как да открия какво и има

tonov
29-08-2014, 19:39
Ми има два начина - сменяш наред докато се оправи, или я закачваш на диагностика и гледате какво се случва докато не ще да запали. Аз лично препоръчвам втория начин :) За целта обаче си намери читав диагностик, който освен да трие грешки знае и кое, как и какво да гледа. Аз бих заложил на регулатор на налягането на горивото.

lordliness
08-09-2014, 07:58
добре но как да открия какво и има

Опита ли да си заредиш акумулатора и да видиш дали пали по- бързо?

Scrapera
08-09-2014, 15:01
JTDm пали от четвърт ако всичко е 6. Старото JTD върти 2-3 сек. на стартер.

pesho_kj
15-12-2014, 23:08
Моята старата алфа беше 2,4 175 коня. Зимата забелязах, че ако дам на контакт и загасне лампичката за подгрева върти повече време докато запали. Ако лампичката за подгряване изгасне и след това изчакам още 5,6 секунди, палеше веднага. Явно лампичката гасне но това не означава, че свещите са спрели да подгряват и така...

vlahov_74
27-05-2016, 20:56
здравей,колега. къде е тая букса със снопа кабели за свещите?

lordliness
27-05-2016, 21:04
здравей,колега. къде е тая букса със снопа кабели за свещите?

На релето

djaraliiski
27-05-2016, 21:54
здравей,колега. къде е тая букса със снопа кабели за свещите?

Под казанчето на хидравликата.