PDA

View Full Version : не разрешен проблем при първо палене алфа ромео 156 1.6



alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 09:51
Здр отново колеги след консултиране вав форума преди около 2седмици реших да пиша отново за моята алфа ромео 156 1.6. Колата беше закупена с голям мерак през месец януари но преди 20 дена при първото палене ми прави проблем ,вкарвам ключа запалва на момента и гасне така може би 2 или 3 пъти запалва и през целия ден нямам проблеми. Смених свещи проверих налягането на помпата ,но проблема си остана. Имам и газов инжекцион може ли да е от това не се кара на бензин пали само за няколко секунди и обраща на газ или нещо от горивото вече незнам от какво може да е моля помагайте ако се сетите за нещо пишете в темата ще пробвам веднага вашите препоръки и мнения . благодаря ви

Doomguy
24-08-2014, 11:00
Направи ресет на ECU, карай само на бензин и виж как ще е.

alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 11:22
Колега сори ама тва есу какво е и как да направя ресет

dansguardian
24-08-2014, 11:45
ECU е "главният мозък" на колата. Под "ресет" се има предвид откачане на акумулатора за около 15 минути и после закачане.

KirilSol
24-08-2014, 11:52
ECU е "главният мозък" на колата. Под "ресет" се има предвид откачане на акумулатора за около 15 минути и после закачане.

Не става само така...

---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:50 ----------


Колега сори ама тва есу какво е и как да направя ресет

Колега, отиди в сервиза на Алфа Ромео на магистралата. Търси Вихрен. Той е твоя човек.

dansguardian
24-08-2014, 11:54
Колега KirilSol, след като "не става само така" се очаква да ме допълниш, след като има и още нещо. Все пак това е форум и компетентните мнения трябва да доминират пред недомлъвките и констатациите, нали? ;)

alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 12:01
Аз го бях откачал акумулатора но преди да предприема да сменям разни неща. Сега когато сам ги сменил пак ли да го откачам или щом един път е откачан няма да има ефект

KirilSol
24-08-2014, 12:38
Колега KirilSol, след като "не става само така" се очаква да ме допълниш, след като има и още нещо. Все пак това е форум и компетентните мнения трябва да доминират пред недомлъвките и констатациите, нали? ;)

Ами теб точно не искам да те допълвам. Достатъчно глупости си писал из форума.

На колегата с проблема съм казал къде да отиде във Варна.

alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 12:51
Знам колега че в сервиза на алфа ще ми помогнат но този месец съм дал доста пари и евентуално вече чак септември месец ще отида . питам из форума защото проблема може да е елементарен а ако отида там ще ми отрежат главата

Novachev
24-08-2014, 15:28
Карай на бензин 5 дни без изобщо да обръщаш на газ ако се оправи значи проблема е че газовата иска настройка с комп в движение. Ако не се оправи значи иска сервиз и диагностика.

alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 15:54
А може ли да е в това че не съм я карал на бензин смисал тя си пали на бензин но за 1 мин обраща на газ може ли да е това,а за газовото какъв да му е проблема щом си обраща на газ и варви без проблем

---------- Post added at 15:51 ---------- Previous post was at 15:50 ----------

Пиша не за да споря а за да ми стане по ясно

---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

Ако я покарам тая вечер стотина километра далли няма да има ефект защото аз карам само на бензин от вчера но не на дълго а от вкъщи до работа и обратно

dansguardian
24-08-2014, 17:51
Ами теб точно не искам да те допълвам. Достатъчно глупости си писал из форума.

На колегата с проблема съм казал къде да отиде във Варна.

Всички понякога пишем глупости, кой в по-малка степен, кой в по-голяма, все пак това е форум, а не автосервиз. И нека да не забравяме, че на 99 на 100 от пишещите тук автомонтьорството не е професия, а хоби, Всички мнения относно разрешаване на проблеми са базирани на личен опит, опит на приятели и познати, както и на дочуто и прочетено оттук-оттам. Ти може би си изключението... само един Господ знае. Амин!

emzo
24-08-2014, 17:58
@alfaromeo16vVarna - при толкоз неясноти , не се занимавай сам, а посети сервиз.

Разкачането на акумулатора не прави нищо, освен да ти нулира малкия километраж.

alfaromeo16vVarna
24-08-2014, 18:13
Акумулатора беше откачен 1час преди малко почистих и клемите и го сложих

---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:12 ----------

След смяната на свещите ще се оправи ако има нвщо разбира се че ще посетя сервиз прееди това няколко дена ще карам на бензин

alfaromeo16vVarna
25-08-2014, 23:30
Най накрая след след смяната на кабелите на свещите колата се оправи благодаря на всички за помоща и отделеното време за коментари и препоръки . сега аз мога да пия една студена бира

alfaromeo16vVarna
28-08-2014, 18:20
Колеги нищо не пишете как са вашите коли,до колкото се сещам в темата бяха писали поне пет човека сас същия проблем

dimitar_vd62
29-08-2014, 19:23
Понеделник ако открият нещо ще кажа.

alfaromeo16vVarna
29-08-2014, 22:16
Ок ще чакам да пишеш

dimitar_vd62
31-08-2014, 20:35
Тая па от два дена пали без проблеми.

alfaromeo16vVarna
01-09-2014, 11:55
Тя твойта работа ще излезе от горивото

dimitar_vd62
01-09-2014, 20:41
Да ама днес отказа да запали.При втория опит запали без проблем.Днес ходих в сервиза, констатира се че налягането в рейката с дюзите е под 1 бар, след даване на кантакт, налягането се покачи до 3 бара.Като се върна контактния ключ налягането почна бавно и славно да пада.Извадиха кошницата, оказа се че от филтъра излезе неимоверна чернилка - как изобщо е минавало нещо през него не знам.Самия филтър не се продава като резервна част, цялата кошница с всичко около 400лв.Втора употреба няма смисъл.Засега подозрението пада върху него и затова решихме да се промие,промиха се там клапани, помпи и чарколяк де що има.Утре ще видя какъв е резултата, тъй като проблема го прави само като е добре изстинала.Междувременно забелязах едно подобрение във вървежа, може и да е самовнушение а може би не.Накрая от зевзечене забравихме да измерим какво става в рейката с дюзите ама ако сакатлъка продължава да е налице ще се продължи с разследването докато екюто не каже - добро утро гъзар, с нежен женски глас.Проблема вече стана личен.

kimi80
01-09-2014, 21:10
Не се занимавайте с гдупости този проблем с паленето го имам от години какво ли несмених все тая оправя се за момент и след време пак всичко е от газта но все тая возиме се ефтино :D

dimitar_vd62
01-09-2014, 21:14
Ма аз нямам газ...

ecotronic
01-09-2014, 21:24
Ма аз нямам газ...
Ми земи да туриш, белким се оправи. А и да не се оправи, ще се возиш по-тънко.

benji_gb
01-09-2014, 21:48
Защо не пробвате с възвратен клапан за бензина преди рейката? Старата Алфа страдаше от същия проблем(не съм имал газ) и беше решен така. Не губите нищо.

dimitar_vd62
01-09-2014, 22:03
Ми земи да туриш, белким се оправи. А и да не се оправи, ще се возиш по-тънко.

Да,да, после да ми натякваш че карам руска газ.

ecotronic
01-09-2014, 22:07
Да,да, после да ми натякваш че карам руска газ.

Няма бе - честна пионерска! :)
А и ти ще сложиш пропан бутан, тъй че каквото за газта, такова и за бензина по отношение на вноса.

alfaromeo16vVarna
02-09-2014, 07:54
ако може само да поясниш за кой филтър става въпрос,колкото до другия колега който мисли че е от газовото колата на газ е перфектна на бензин е проблема и то само при първото палене за деня няма знацение дали е плюс 30 или минус 5 градуса. вкарваш ключа запалва на момента и след 5 секунди огасва после пали все едно че нищо не е станало

---------- Post added at 07:54 ---------- Previous post was at 07:48 ----------

след кото си ис играл да промшваш е да чистиш сичко наред и от тва ако не се оправи незнам вече дано да се намери проблема че като гледам темата и особенно предната поне 6 от колегите са с такъв проблем

dimitar_vd62
03-09-2014, 20:29
В кошницата на бензиновата помпа има едно цилиндрично тяло, черно с дупка в която влиза помпата.Мойта работа не се получи, утре ще ходя да замерим налягането дали пак пада, че оня ден забравихме, просто решихме че е от мътилката и няма начин да не се оправи...да, ама не.

dimitar_vd62
03-09-2014, 20:31
Защо не пробвате с възвратен клапан за бензина преди рейката? Старата Алфа страдаше от същия проблем(не съм имал газ) и беше решен така. Не губите нищо.
Какъв е тоз клапан, откъде си го взел.

alfaromeo16vVarna
03-09-2014, 20:40
тва не е ли възвратен клапан същото е и при мен имало някаква гумичка която пропускала горивото била се скъсала и като стои повече време горивото спада в резервоара затова пали трудно от първи път докато подкачи

benji_gb
03-09-2014, 21:12
Какъв е тоз клапан, откъде си го взел.
Обикновен възвратен клапан. Представлява метален корпус със съчма вътре(има посока на затваряне). Трябва да го има в магазините за авто части или аксесоари. Преди да го монтираш надуй с уста да видиш на къде затваря.
Най-лесния начин да не връща налягането от рейката.
А някой от вас гледал ли си е маркучите по кошницата на помпата, дали са стегнати, дали не са напукани....

ecotronic
03-09-2014, 21:18
В кошницата на бензиновата помпа има едно цилиндрично тяло, черно с дупка в която влиза помпата.Мойта работа не се получи, утре ще ходя да замерим налягането дали пак пада, че оня ден забравихме, просто решихме че е от мътилката и няма начин да не се оправи...да, ама не.

Пробвал ли си следното:

Даваш контакт без да въртиш на стартер, след около 5 сек. изключваш, после пак така - примерно 3 пъти. И после пробваш да запалиш. Ако го няма проблема ти, може да се отдаде на помпа, възвратен клапан или на регулатор на налягане. Ако пак си го има проблемът, мисля, че причината трябва да се търси другаде.

dimitar_vd62
03-09-2014, 21:20
Защо тогава като дам на контакт, вдига 3 бара а не пали първия път, втория веднага пали.И като я подържа на контакт докато си сложа колана че да запаля цигара че да си намеря айсидисито и пак не пали.Като дам на контакт и веднага вдига налягане няма бавене, къв и е зора бе да го ева, ей накрая ще излезе нещо дребно дет ни е пред очите и го подминаваме.Освен това забелязах че ако не запали или ако запали но работи едва едва, се долавя миризма на бензин, което ме навежда на мисълта че дюзите си пускат гориво но нещо въздуха го няма.Сякаш нещо залепва, заяжда и не пуска достатъчно въздух от начало.

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:18 ----------


Пробвал ли си следното:

Даваш контакт без да въртиш на стартер, след около 5 сек. изключваш, после пак така - примерно 3 пъти. И после пробваш да запалиш. Ако го няма проблема ти, може да се отдаде на помпа, възвратен клапан или на регулатор на налягане. Ако пак си го има проблемът, мисля, че причината трябва да се търси другаде.

ПХрожбвал съм, не става.

---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------


Обикновен възвратен клапан. Представлява метален корпус със съчма вътре(има посока на затваряне). Трябва да го има в магазините за авто части или аксесоари. Преди да го монтираш надуй с уста да видиш на къде затваря.
Най-лесния начин да не връща налягането от рейката.
А някой от вас гледал ли си е маркучите по кошницата на помпата, дали са стегнати, дали не са напукани....

Ем нали това правихме оня ден - пълна профилактика.

Ясно ми е какво е възвратен клапан, питах дали има такъв който напхраво се монтира на маркуча, демек диаметъра да съвпада.

alfaromeo16vVarna
03-09-2014, 21:33
и аз съм пробвал няма ефект вчера званях на стария собственик каза че и при него ставало така зимата после пролетта се оправяла

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:31 ----------

не било голям проблем в сервиза на алфа му казали че ставало въпрос за нещо в резервоара и трябвало да остави колата за 1 ден но му трябвала и така си е останал проблема

benji_gb
03-09-2014, 22:31
Защо тогава като дам на контакт, вдига 3 бара а не пали първия път, втория веднага пали.И като я подържа на контакт докато си сложа колана че да запаля цигара че да си намеря айсидисито и пак не пали.Като дам на контакт и веднага вдига налягане няма бавене, къв и е зора бе да го ева, ей накрая ще излезе нещо дребно дет ни е пред очите и го подминаваме.Освен това забелязах че ако не запали или ако запали но работи едва едва, се долавя миризма на бензин, което ме навежда на мисълта че дюзите си пускат гориво но нещо въздуха го няма.Сякаш нещо залепва, заяжда и не пуска достатъчно въздух от начало.

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:18 ----------



ПХрожбвал съм, не става.

---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------



Ем нали това правихме оня ден - пълна профилактика.

Ясно ми е какво е възвратен клапан, питах дали има такъв който напхраво се монтира на маркуча, демек диаметъра да съвпада.
Да, има такъв клапан, но не го помня с какъв диаметър на отворите беше. Моят проблем се реши след като извадих помпата, изчистих я и смених маркучите в кошницата. Единия който влизаше в дъното се беше разложил. Купих друг, стегнах го и всичко заспа. :)

П.С. Това с помпата е след като покарах известно време само с клапанчето

alfaromeo16vVarna
04-09-2014, 07:23
ок но щом си имал разложен маркуч не миришеше ли на бензин в купето защото при мен няма такава миризма а ако има скъсан маркуч и като знам как мирише бензина не вярвам да не го усетя но все пак ще проверя

benji_gb
04-09-2014, 15:30
ок но щом си имал разложен маркуч не миришеше ли на бензин в купето защото при мен няма такава миризма а ако има скъсан маркуч и като знам как мирише бензина не вярвам да не го усетя но все пак ще проверя
Маркуча за който ти говоря е вътре в резервоара(захванат е за дъното на кошницата) и няма как да ти мирише на бензин.

alfaromeo16vVarna
05-09-2014, 07:23
ок мерси за съвета ще проверя

Friday
05-09-2014, 14:46
Абе и аз имах подобен проблем, но не гаснеше, а работеше 5-10сек. на сигурно 500об. и прекъсваше. Налях 100октанов бензин и вече сутрин си държи обороти, но около 5 сек пак прекъсва. Лулите на кабелите ми са много напукани, а изолацията им изпокъсана, та го отдавам на това, че сутрин докато изпари конденза прекъсва.
Колега ти какви кабели сложи?

alfaromeo16vVarna
05-09-2014, 19:51
и моята беше така сутринта колегите ме посаветваха да сменя бензиностанцията и колкото и странно да звучи се оправи наистина са много претенциозни от към гориво свещите са Денсо старите бяха износени и омаслени наложи се и гарнитура на клананите а за кабелите не се сещам JANMOR нещо такова май но може и да бъркам името

ivo_tenev_stz
08-09-2014, 15:50
Здравейте колеги. И аз имам същия проблем с първото палене от есента на 2013г. Не знам какво да пробвам вече. Зимата на 2013 я оставих в един сервиз и тогава 3 дена я гледаха и казаха че е дебитомера. Бяха завъртели датчика на дебитомера под ъгъл и палеше нормално но нямаше мощност, карах я така до началото на лятото на 2014 когато започнах да пускам климатика и не и стигаше мощност. Тогава купих нов дебитомер - нямаше проблем с палене и вървене и сега след 2 месеца пак започна. Да пробвам с други кабели ама са доста пари и ако не стане ще е кофти. Дайте идеи. Прочел съм много статии и форуми и нищо не става.

dimitar_vd62
08-09-2014, 22:21
Ми какви идеи да ти дадем, то и ние имаме нужда от такива.

alfaromeo16vVarna
08-09-2014, 22:36
Да имаме но май ще трябва да свикваме

ivo_tenev_stz
12-09-2014, 15:44
Жалко, ще сменяме колите май.

alfaromeo16vVarna
13-09-2014, 21:08
до там ли стигнахме хахахаха

dimitar_vd62
04-10-2014, 20:33
И сега след като стана студено проблема изчезна, все едно никога него е имало.Всъщност тя почна да го проявява края на миналото лято.И пак като захлядня се оправи, после сменях дебитомер и реших че може да е от него.Докато това лято пак не се появи.И ся пак го няма.Някакви идеи за връзка между външна температура със този проблем.

ecotronic
04-10-2014, 21:12
По отношение работата на ECU - то (дозирането на впръскване, предварение на запалване и т.н) околната температура влияе пряко по 2 начина:

1 - ECU - то отчита температурата на входящия въздух посредством сензора в дебитомера.

2 - ECU - то отчита температурата на охлаждащата течност посредством датчика на термостата.

Във връзка с горното (1) можем да го изключим тъй като си сменял дебитомера.

Въпреки това е добре да се направи диагностика за да се прецени това, дали това, което ECU то получава като информация от тия 2 датчика съответства на действителността.

Освен това околната температура влияе и косвено на работата на мотора. Тук вече нещата са доста нееднозначни. Като се започне с компресия на мотора и се свърши с някоя ел връзка.

ivo_tenev_stz
06-10-2014, 15:05
Аз пробвах с нов дебитомер, промяна нямаше. Сега смених свещите и се държи значително по-добре, но не всяка сутрин.

dimitar_vd62
06-10-2014, 15:28
За сега нищо не сменям и не пипам, защото колата си работи много добре, няма помен от проблема.Не че го няма просто не се проявява и е безмислено да се човърка.Като почне пак да се ебава тогава.

ivo_tenev_stz
16-10-2014, 15:08
Явно свещите влезнаха в режим и сега нямам проблеми с паленето, вървенето и разхода.