View Full Version : Засилване на 2.4 136
Колеги писна ми да карам скопен 2.4 мотор с ИХИ турбина,с която сигурно и 136 коня нямам.Колата си върви,но като цяло знам какво може този двигател и искам поне 170-80 коня да изкарам от него,все пак ми е ежедневна кола и не слизам от нея.Искам да разкарам ИХИ турбината и да сложа направо от 140/50 кс ГТ2256 ,да сложа челен кулер,ремап и да си запазя евро 2 дюзите и помпата.Според вас достижимо ли е това,защото според мен за над 180-200 кс ще трябва и по-големи дюзи и помпа ?
купи си 2.4 JTDm и си готов, без да бараш нищо
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10576926_10203714737567136_7848207244578999465_n.j pg?oh=1b3f44f2b9f5d87c83a80896b3c56042&oe=54726E29
След като вкарах толкова пари и желание,да я направя Бианко Поларе,да и купя оригинални 17ки,чисто нови гуми,да и сложа прагове няма как да я оставя така с това турбо.Да...всеки ми казва,че тая турбина е много здрава и да не я сменям,но в момента мотора е 'заспал' с нея.Както и барнах въшния вид,така искам и да затутпи сърцето й.Колата определено ще си я карам още няколко години и много добре знам,че следващият модел ще е 159 пак 2.4 (ако финансите позволяват). Но няма как алфа с такъв външен вид да се кантари с 'чипосано' 1.9 116 кс жтд :) :)
Искам просто да знам след поставянето на ГТ2256 (или подобна) ,слагането на челен кулер и ремап колко може да се изкара от този мотор с евро 2 дюзите и сток помпа :)
Слагай както си описал в горния пост и ако се наложи смени и дюзите.
Hajisto , 156 115 ks с екстри минава 200кс
но има една подробност - знае какво прави и как да го прави.
mirchozo
05-09-2014, 21:48
Само не разбрах защо искаш да оставиш евро2 дюзите ? За добри пари можеш да си ги набавиш, имай предвид че от много коне файда няма само с предно предаване. Казвам понеже имаше една две 156-ци пипнати до към 250кончета и...., бая пилене на гуми има, а зимата си е зор да се кара така.
Е 115 кс е евро 3 ,там може и много да се надува с горивото :) За ГТ2256 горе долу съм проучил нещата,за челен кулер също,ремапа определено няма да се занимавам аз,но и не знам кой най-добре ще ми свърши работа с писането му,при подмяната на 'хардуера' ..
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10576926_10203714737567136_7848207244578999465_n.j pg?oh=1b3f44f2b9f5d87c83a80896b3c56042&oe=54726E29
Много е яка :)
Колеги писна ми да карам скопен 2.4 мотор с ИХИ турбина,с която сигурно и 136 коня нямам.Колата си върви,но като цяло знам какво може този двигател и искам поне 170-80 коня да изкарам от него,все пак ми е ежедневна кола и не слизам от нея.Искам да разкарам ИХИ турбината и да сложа направо от 140/50 кс ГТ2256 ,да сложа челен кулер,ремап и да си запазя евро 2 дюзите и помпата.Според вас достижимо ли е това,защото според мен за над 180-200 кс ще трябва и по-големи дюзи и помпа ?
До 185-190 к.с. нямаш никакви грижи да направиш това което си описал. :)
Значи смело да взимам ГТ2256,без да търся други алтернативи..май с нея ще стане най-бързо и безболезнено,с най-малко преправяния,малък лаг ;) Само трябва управлението на геометрията да го преправя като сегашното (механично,на налягане) ,монтирам челния кулер и после сте вие хакерите :)
Един мап сенсор си намери 3 бара само.
Мдаа и това ще трябва..Предполагам,че с новата турбина ще трябва на 1.6-1.7 бара да надува и със сегашния МАП до 2.5,който е няма шанс.Посъбрах инфо от 1-2 други проекти на други колеги,споменаваше се и някакъв резистор,който явно променя по някакъв начин стойностите ама до там разбрах :)
Мдаа и това ще трябва..Предполагам,че с новата турбина ще трябва на 1.6-1.7 бара да надува и със сегашния МАП до 2.5,който е няма шанс.Посъбрах инфо от 1-2 други проекти на други колеги,споменаваше се и някакъв резистор,който явно променя по някакъв начин стойностите ама до там разбрах :)
В никакъв случай. Мап сензора е нужен в случай, че стане нещо с турбината (високо пиково налягане), тъй като работното налягане с оригиналния датчик ще бъде много близо до лимита на сензора, а това не е препоръчително.
Ясноо ;) и 3 баров мап сензор е включен в играта,накрая май ще трябва и по-широка изпускателна система и трябва да се успокоя :)
Но няма как алфа с такъв външен вид да се кантари с 'чипосано' 1.9 116 кс жтд :) :)
ти ако кантариш мапнато 115 си добре :roll2:
Грешка..110 беше с 116 мапнато не съм имал възможност за замерване,но това ли е от значение в тази тема ?? Ако имаш идеи или някакви съвети сподели.Ако не,има други теми да се кефиш колко 'много' върви ремапнато 116 жтд...
Васил Петров
06-09-2014, 10:40
Махане ЕГР , слагане на челен кулер , 2256 + генерация на 63мм с крайно проходно гърне,спортен филтър, може дюзи от 2,4 150кс , чип и накрая :plane:
ЕГР-а отдавна е махнат,дюзите искам да си останат евро 2 и помпата,поради няколко причини :според мен не са толкова капризни (за 3 години никакви проблеми с нафтата),не искам да е над 200 коня,а и ще се изръся доста за 5 дюзи евро 3 и нова помпа.Мисля,че и 190 коня ще са ми добре ,съдейки по сегашните около 130кс и ще се кротна със 'силовия тунинг' :)
don_pepone
06-09-2014, 13:51
Добре си го замислил колега,само имай предвид едно- Ще се кротнеш с тунинга за 2-3 месеца:Tease: и после ще се чудиш какво още да и направиш ... почнелисе веднъж , няма спиране,крастата е голяма работа!!! Затова като направиш замисленото, почни да се оглеждаш за читави дюзи и помпа, защото е ясно какво ще станев последствие :)
П.С. Упех с начинанието и ще чакаме да се похвалиш с резултата .
Васил Петров
06-09-2014, 14:24
ЕГР-а отдавна е махнат,дюзите искам да си останат евро 2 и помпата,поради няколко причини :според мен не са толкова капризни (за 3 години никакви проблеми с нафтата),не искам да е над 200 коня,а и ще се изръся доста за 5 дюзи евро 3 и нова помпа.Мисля,че и 190 коня ще са ми добре ,съдейки по сегашните около 130кс и ще се кротна със 'силовия тунинг' :)
От помпа няма смисъл :)
Забравих също и усилен съединител.
Въпреки аз бих първо направил както ти е сток колата(ако ти е здраво турбото) : кулер, генерация, филтър и чип и ще останеш доволен.
Помпа и дюзи само ако се гони мощност над 190 к.с. но пък за над 210 к.с. трябва и друга турбина :)
Горивен охладител също е наложително каквото и да решиш да правиш. Генерация и челен кулер задължително.
Усиления е монтиран вече,първо да набавя по-трудните за намиране и скъпи неща като ГТ2256,челен кулер има в нета,да видя какви тръби(размери,колена,меки връзки),охладител за горивото и за маслото,3 баров МАП и генерация.След това черешката на тортата - ремап :)
haljscho
06-09-2014, 21:26
Дюзите са едни и същи, просто разпръсквачите са различни!
Ще ти трябва и маслен радиатор!
И като започне засилването най-вероятно ще ти се наложи да си купиш и нов регулатор, а цената му е солена!
Ще ти трябват и уреди, мин. бустметър, пожелание температура и налягане на масло!
И като цяло ако за повечето неща ходиш на майстор цената доста ще се покачи......
Общо взето хубаво си направи сметката дали се оправдава цялата тая работа!!!
Като за 3000лв. например може да си купиш 2.4 150кс и на нея ще и сложиш само кулер + няколко датчика!!!
И всичкото подобрение от твоята да го прехвърлиш на новата!!!
Само кулер да си направиш и да стане качествено е 400-500лв.
Успех!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.