PDA

View Full Version : Плюс от стартер 156 - къде и как ?



vgp_sas
09-09-2014, 11:17
Колеги, трябва ми да взема +12V, койото отива към стартера, защото ми трябва да пуска 12В и в момента, в който колата запали да го изключва.
От контактния ключ намирам само да командва стартера по минус.
От къде мога най-лесно да хвана такъв "+" ?
Мерси предварително!

ecotronic
09-09-2014, 11:47
Странно. Според схемата би трябвало на извод "50" на комутатора на контактния ключ да излизат +12V при положение "стартер".
Ако все пак се окаже, че се управлява с (-), то вариантите са 2:

1 - Да сложиш едно реле, което да инвертира поляритета.
2 - Да направиш извод от втората дебела шпилка на шалтера на стартера (виж картинката)

http://snimki.be/store/1/681410252946.jpg

vgp_sas
09-09-2014, 13:35
По ТАЗИ (http://www.the12volt.com/12voltimages/neg2pos.gif) схема, когато вкарам 12В от краче 30, е постоянен, а не от сигнала от минуса.

ecotronic
09-09-2014, 13:44
Не можах да разбера, какво искаш да кажеш.

vgp_sas
09-09-2014, 14:07
Сега като видях какви глупости съм писал.
Искам да кажа, че по горната схема, когато вкарам 12В през краче 30, през краче 87 пуска +, но постоянен. Не спира заедно с минуса, на краче 85.
И подсветката на километража и копчетат светват, явно защото вземам + от контактния ключ.

ecotronic
09-09-2014, 14:19
Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?

vgp_sas
09-09-2014, 14:27
Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?

Да, това искам

ecotronic
09-09-2014, 14:29
ОК. Последен въпрос:

Извода "85" на релето, къде точно си го свързал?

vgp_sas
09-09-2014, 14:58
Минуса от контактния ключ, който при палене подава 12В по минуса, на който искам да обърна поляритета, за ДРЛ модула!

ecotronic
09-09-2014, 15:06
Изглежда, че все пак стартерът се управлява с +12V. В противен случай релето не би стояло постоянно включено, когато не е задействан стартерът.

Премери напрежението на извод "85" на релето спрямо шаси, когато стартерът не е задействан и когато е задействан.

vgp_sas
09-09-2014, 15:27
Стартера пуска 12в, но кагото го меря на мултицета е дава показания с -. Оъ там и виждам, че сигнала до стартера е по минус.
Ще замеря и ще пиша.

ecotronic
09-09-2014, 15:36
Сигурно си обърнал поляритета на пипалата на мултицета.
Няма как в автомобилната инсталация да се получи постоянно напрежение с полярност (-) спрямо шаси.

Най-вероятно, когато не е задействан стартерът, на въпросния извод има напрежение 0 волта, а когато е задействан има 12 V (+12V).

Можеш да направиш пробата с една пробна лампа (крушка от габарит). Свържи единият и край на шаси а другият и край към въпросния извод. Ако тя светне при задействане на стартера, значи стартерът се управлява с +12V. Т.е - това, което ти трябва за DRL модула.

vgp_sas
09-09-2014, 15:41
Ще пробвам. Но вече, бях вързал дрл към него извод и не сработи.

ecotronic
09-09-2014, 15:54
DRL модулът може да не сработва по съвсем други причини.
Изясни първо това с управляващото напрежение за стартера.

vgp_sas
09-09-2014, 17:17
:bowdown:Намерих ключа към палатката. Наистина този пин, който казваш ти е + към стартера. Сиво-зелен е на цвят. До сега го вземах за маса, докато не се сетих, че съм много проЗД!
Благодаря за съдействието!

ecotronic
09-09-2014, 17:29
:bowdown:Намерих ключа към палатката. Наистина този пин, който казваш ти е + към стартера. Сиво-зелен е на цвят. До сега го вземах за маса, докато не се сетих, че съм много проЗД!
Благодаря за съдействието!

:)

Този извод наистина се ползва като маса, кагото стартерът не работи.
Идеята е следната:

+12V от контакт се подава на намотката на едно реле. Другият край на тази намотка е свързан към този извод, който пък през нискоомовата верига на стартерния соленоид отива на маса и релето е включено. Така, когато се задейства стартерът, на двата края на бобината на въпросното реле се появяват +12V и поради това то изключва. Така се прекратява захранването на определени консуматори през релето, докато върти стартерът.
За други консуматори това пък става през самите контакти на комутатора на ключа.

vgp_sas
09-09-2014, 19:35
Сега стана точно както исках аз! Само, че за това ще пиша в другата тема!
Мерси още веднъж!

П.П.: От няколко дни присветва леко индикацията за изгоряла крушка, забелязах, че го прави по някой път, когато натисна спирачката! Някакви идеи ? (няма изгорели крушки)

ecotronic
09-09-2014, 19:48
Направи една ревизия с почистване на масите на задните външни светлинни тела и вероятно ще се оправи.

vgp_sas
09-09-2014, 19:58
:firstprize: