View Full Version : Плюс от стартер 156 - къде и как ?
Колеги, трябва ми да взема +12V, койото отива към стартера, защото ми трябва да пуска 12В и в момента, в който колата запали да го изключва.
От контактния ключ намирам само да командва стартера по минус.
От къде мога най-лесно да хвана такъв "+" ?
Мерси предварително!
ecotronic
09-09-2014, 11:47
Странно. Според схемата би трябвало на извод "50" на комутатора на контактния ключ да излизат +12V при положение "стартер".
Ако все пак се окаже, че се управлява с (-), то вариантите са 2:
1 - Да сложиш едно реле, което да инвертира поляритета.
2 - Да направиш извод от втората дебела шпилка на шалтера на стартера (виж картинката)
http://snimki.be/store/1/681410252946.jpg
По ТАЗИ (http://www.the12volt.com/12voltimages/neg2pos.gif) схема, когато вкарам 12В от краче 30, е постоянен, а не от сигнала от минуса.
ecotronic
09-09-2014, 13:44
Не можах да разбера, какво искаш да кажеш.
Сега като видях какви глупости съм писал.
Искам да кажа, че по горната схема, когато вкарам 12В през краче 30, през краче 87 пуска +, но постоянен. Не спира заедно с минуса, на краче 85.
И подсветката на километража и копчетат светват, явно защото вземам + от контактния ключ.
ecotronic
09-09-2014, 14:19
Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?
Имаш постоянно +12V на извод "87", защото релето стои постоянно включено. А то стои постоянно включено, защото на неговия извод "85" има постоянно "шаси" (-12V). В крайна сметка - какво искаш да направиш с това реле - да инвертираш управляващото напрежение за стартера, което ти е необходимо за DRL модула ли?
Да, това искам
ecotronic
09-09-2014, 14:29
ОК. Последен въпрос:
Извода "85" на релето, къде точно си го свързал?
Минуса от контактния ключ, който при палене подава 12В по минуса, на който искам да обърна поляритета, за ДРЛ модула!
ecotronic
09-09-2014, 15:06
Изглежда, че все пак стартерът се управлява с +12V. В противен случай релето не би стояло постоянно включено, когато не е задействан стартерът.
Премери напрежението на извод "85" на релето спрямо шаси, когато стартерът не е задействан и когато е задействан.
Стартера пуска 12в, но кагото го меря на мултицета е дава показания с -. Оъ там и виждам, че сигнала до стартера е по минус.
Ще замеря и ще пиша.
ecotronic
09-09-2014, 15:36
Сигурно си обърнал поляритета на пипалата на мултицета.
Няма как в автомобилната инсталация да се получи постоянно напрежение с полярност (-) спрямо шаси.
Най-вероятно, когато не е задействан стартерът, на въпросния извод има напрежение 0 волта, а когато е задействан има 12 V (+12V).
Можеш да направиш пробата с една пробна лампа (крушка от габарит). Свържи единият и край на шаси а другият и край към въпросния извод. Ако тя светне при задействане на стартера, значи стартерът се управлява с +12V. Т.е - това, което ти трябва за DRL модула.
Ще пробвам. Но вече, бях вързал дрл към него извод и не сработи.
ecotronic
09-09-2014, 15:54
DRL модулът може да не сработва по съвсем други причини.
Изясни първо това с управляващото напрежение за стартера.
:bowdown:Намерих ключа към палатката. Наистина този пин, който казваш ти е + към стартера. Сиво-зелен е на цвят. До сега го вземах за маса, докато не се сетих, че съм много проЗД!
Благодаря за съдействието!
ecotronic
09-09-2014, 17:29
:bowdown:Намерих ключа към палатката. Наистина този пин, който казваш ти е + към стартера. Сиво-зелен е на цвят. До сега го вземах за маса, докато не се сетих, че съм много проЗД!
Благодаря за съдействието!
:)
Този извод наистина се ползва като маса, кагото стартерът не работи.
Идеята е следната:
+12V от контакт се подава на намотката на едно реле. Другият край на тази намотка е свързан към този извод, който пък през нискоомовата верига на стартерния соленоид отива на маса и релето е включено. Така, когато се задейства стартерът, на двата края на бобината на въпросното реле се появяват +12V и поради това то изключва. Така се прекратява захранването на определени консуматори през релето, докато върти стартерът.
За други консуматори това пък става през самите контакти на комутатора на ключа.
Сега стана точно както исках аз! Само, че за това ще пиша в другата тема!
Мерси още веднъж!
П.П.: От няколко дни присветва леко индикацията за изгоряла крушка, забелязах, че го прави по някой път, когато натисна спирачката! Някакви идеи ? (няма изгорели крушки)
ecotronic
09-09-2014, 19:48
Направи една ревизия с почистване на масите на задните външни светлинни тела и вероятно ще се оправи.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.