PDA

View Full Version : Питане за VM мотор



racer666
18-03-2007, 20:36
Моля експертите за мнението им за двигател 2,5литра дизел VM. Интересува ме какво трябва да се гледа при покупка, къде се чупи и има ли части за него.
Предварително благодаря.

П.С. Става дума за такъв монтиран на Чероки.

virusalfa
18-03-2007, 21:11
За чупене,зависи как се кара.Че се чупи,чупи се-няма нещо,което да не се чупи.Номера е как да си го пазиш :wink: Този двигател е доста стара разработка и е един вид мотор на Скания ,мащабно умален.Говорим за конструкция,не за надеждност :wink: На тези двигатели ВМ препоръчва да се сменят гарнитурите на главите на 200000км.Така,че това,дето ти продават-моторите,внос втора употреба са под 200000км,това са митове и легенди.Капките масло от мотора са си нещо характерно за тази марка,това е нещо нормално,стига капките на масло да не идват от маркуча за маслоподаване на турбокомпресора.Части има в магазинната мрежа.Гарнитури на Пайен(нещо добро като цена-качество) е около 30лв на брой. Риза-оригинална около 70лв с уплътнителните пръстени.Сегментите са около 120-140лв на АЕ,български на Дружба около 80лв в момента. Пълен комплект за ремонт на мотор като части-ризи,бутала,голям кит гарнитури е 800-1000 лв средно.Биелните лагери са около 60лв.

racer666
18-03-2007, 22:13
Много благодаря за инфото. :wink:

vovata
19-03-2007, 07:14
Здр. колега,
аз карам 3.1 тди ВМ,мои приятел има 2.5 ВМ и не е много доволен.
Трудно открива ролки къса ремък,това може да се дължи и на маистори.
говори се,че трябва да се внимава с този двигател заштото при малко по голямо натоварване пука глави,но всичко е въпрос на екплоатация, в краина сметка това е джип а не състезателна кола (алфа) !

Alfamaniak
19-03-2007, 07:40
И аз карам VM вече около 230 000км и не съм имал проблеми, но е много важно да не се прегрява!!!

racer666
19-03-2007, 09:46
Става дума за един приятел който си е харесал този джип и ме помоли да разпитам.Обаче много се колебае и ако може да кажете за София кой може да го погледне дали си струва?

Boby
19-03-2007, 11:10
Гледайте за теч от към маховика,от гарнитурите на главите и от тръбопровода отгоре м/у смукателния колектор и капака на клапаните.Ако има теч от главите 100% са криви и е прегряван.Прегледайте всички шпилки и болтове дали не са пренавивани с по-големи.Както казах и в една друга тема ако се пази и се правят качествени ремонти с качествени части(който не са скъпи) проблем няма да има.Течове също няма да има!

racer666
19-03-2007, 16:05
Благодарско за подробните инструкции. :wink:

virusalfa
19-03-2007, 20:51
Здр. колега,
аз карам 3.1 тди ВМ,мои приятел има 2.5 ВМ и не е много доволен.
Трудно открива ролки къса ремък,това може да се дължи и на маистори.
говори се,че трябва да се внимава с този двигател заштото при малко по голямо натоварване пука глави,но всичко е въпрос на екплоатация, в краина сметка това е джип а не състезателна кола (алфа) !E колега,разликата между двата мотора е нищожна-просто е добавен още един цилиндър.Късането на ремък е в кръга на нормалното,стига да има луфт в планката ,на която е закачено амортисьорчето,опъващо ремъка.Проблема се решава кардинално с няколко лева,като и не много сръчен стругар ти направи тефлонова втулка :wink: Ако имах апарат подръка,когато правех тия неща,щях да съм по-полезен,ама като правя ремонти много хвърлям и много псувам,та някой фотограф покрай мен може да го отнесе :wink:

jasta55
11-04-2007, 23:54
не ти тривбва



====================
Кирилица моля

virusalfa
12-04-2007, 21:12
не ти тривбва



====================
Кирилица моляШО,ШО? Та мен не ми трябва тоалетна хартия приерно,ей сега одих на кенеф :idea: