PDA

View Full Version : Мнение от собственици за 1.3mjet



myato
24-09-2014, 12:25
В последно време съм се замислил да си взема едно пунто с този мотор за градска кола, та за това моля колегите с наблюдение върху този мотор да споделят опит.
Това, че е верижник според мен е един голям + по отношение на обслужването, така че споделете подводните камъни:grin:

Kuku
24-09-2014, 12:45
Общо взето - няма :)
Само да е с 90к.с.!

myato
24-09-2014, 12:54
Общо взето - няма :)
Само да е с 90к.с.!

Да разбирам ли, че другите са по-"нестабилни"?

Kuku
24-09-2014, 13:08
Липсва им мощност в 90% от случаите.
Или 1.3-16v, или 1.4-16v!!!
Маломощните направо са умряли от скръб :)
Оптималният вариант е 1.9 :idea:

myato
24-09-2014, 13:14
Мен ми трябва да търкалям из града и да не си троша Алфата. Да ми е малък данъка и просто обслужването. В този лунапарк много мощност не ми трябва. Трябва да вози 1 / 2 гъза :grin: и да е малка консумацията.

Kuku
24-09-2014, 13:21
1.3-16v или 1.4-16v ;)

myato
24-09-2014, 14:31
1.3-16v или 1.4-16v ;)

O.K. :cheers: Голямо благодарско.

Kuku
24-09-2014, 14:44
Да не мислиш, че съм голословен - имам Гранде Пунто 1.4-16v от 8 години ;)
За 92'000км. проблемите се броят на пръстите на едната ръка....
Разхода обаче е 9л./100км. градско в София.
Най-сериозния ремонт е бил лентов кабел във волана - 400лв. с труд за чисто нов оригинален кабел.
Стоп машинка 60лв. с труд.
Алтернатор 250лв. с труд за рецилкиран или 400лв. с труд за нов.
Общо взето всичко е евтино и по-важното, колата е здрава!!!

emzo
24-09-2014, 15:01
И веригата се сменя обаче.

myato
24-09-2014, 15:02
Да не мислиш, че съм голословен - имам Гранде Пунто 1.4-16v от 8 години ;)
За 92'000км. проблемите се броят на пръстите на едната ръка....
Разхода обаче е 9л./100км. градско в София.
Най-сериозния ремонт е бил лентов кабел във волана - 400лв. с труд за чисто нов оригинален кабел.
Стоп машинка 60лв. с труд.
Алтернатор 250лв. с труд за рецилкиран или 400лв. с труд за нов.
Общо взето всичко е евтино и по-важното, колата е здрава!!!

Напротив, абсолютно сериозно приемам мнението ти:respect:

DiStefano
24-09-2014, 16:22
Да не мислиш, че съм голословен - имам Гранде Пунто 1.4-16v от 8 години ;)
За 92'000км. проблемите се броят на пръстите на едната ръка....
Разхода обаче е 9л./100км. градско в София.
Най-сериозния ремонт е бил лентов кабел във волана - 400лв. с труд за чисто нов оригинален кабел.
Стоп машинка 60лв. с труд.
Алтернатор 250лв. с труд за рецилкиран или 400лв. с труд за нов.
Общо взето всичко е евтино и по-важното, колата е здрава!!!

Ти .. сериозно ли 400 кинта струва тоя умрял кабел ?

Kuku
24-09-2014, 16:31
Стефчо, гениално е измислено - капсулован е и върви с управлението за мигачи и чистачки :?
След смяната на кабела имам и нови лостове :!:
Инженерната мисъл е ненадмината в конкретния случай :)

Kuku
24-09-2014, 18:10
Мен ми трябва да търкалям из града и да не си троша Алфата. Да ми е малък данъка и просто обслужването. В този лунапарк много мощност не ми трябва. Трябва да вози 1 / 2 гъза :grin: и да е малка консумацията.Ще си позволя да се отклоня леко от темата - http://www.cars.bg/c867956 (http://www.cars.bg/c867956)
Хем ти е под носа, хем е оборудвана с екстри до тавана (в буквален и в преносен смисъл), хем цената е силно примамлива :)
Само остава да е 90к.с. (не знам дали на малките двигатели се монтира автоматик) и да е в кондиция като цяло :!:

myato
24-09-2014, 19:54
Интересно е, щото е автомат, а мен нещо ме е налегнал мързела, но трябва да видя какви коне е, че не ми се плащат още данъци, а и зор за трета кола още нямам и имам мегдан да се оглеждам.

Shider
24-09-2014, 20:12
Аз мога да се изкажа за 1.3мултиджет 70к.с. Колата е фейслифтово Пунто '05 (т.н. Пунто3). Имаме я от почти 5г, кара я основно майка ми, аз съм по поддръжката...
Като се замисля, тогава не сме избирали кой знае колко и не беше от най-скъпите на пазара, но да чукна на дърво, излезе куче. До сега има: 5 смени на масло и филтри (5/40 - 3л - излиза ми под 200лв обслужването без да спестявам от консумативи); като я взехме смених предни дискове и накладки (общо около 200лв за хубави) и един тампон-биалета под двигателя (70лв); 4 зимни гуми (летните бяха почти нови, размерът е съвсем приятен и не-скъп); акумулаторът се предаде преди две зими; и на дясното ел.стъкло една пластмасова зъбчатака си изрони зъбите (имах стругар под ръка и я направи срещу 30лв). Това е.
Та засега не коства нещо фрапантно, а още не съм отворил дума за настина приятния разход. Има обаче и някои уговорки - с ангренажна верига е, но трябва да се знае, че рано или късно и идва времето за смяна (наистина не е като кашкавалените такива на малолитражните японки, предаващи се преди да навъртят 100к км); електро-сервото дефектира, но вече не е такава драма и се лекува сравнително евтино, като се скапе (воланът е доста лек и аз Сити-режима съм включвал само за проба, майка ми и толкова даже не е); съединителя - там вече е наистина скъпо, ако/като му дойде времето...
Сега разхода - извънградско е твърдо под 4 (най-често около 3,5-3,8/100), градско - Варна - около 5 (често и надолу). За сравнение 146 1,9ЖТД при същото каране (нормално - не прекалено динамично, не и бабешката) ми дава 4,5 до 5 извънгр. и 7-7,5 във Варна. Вървенето в града и до около 100км/ч си е прилично - горе/долу като Алфата, нагоре вече не, че не върви, но не ускорява като 1,9. Иначе е доста по-маневрена, вози пак дървено (сравнявам със 146), и по-шумно вътре.
Та така - изцяло положително мнение! По-мощната версия не съм пробвал, но и тази си е достатъчно добре моторизирана.

myato
24-09-2014, 20:27
Аз мога да се изкажа за 1.3мултиджет 70к.с. Колата е фейслифтово Пунто '05 (т.н. Пунто3). Имаме я от почти 5г, кара я основно майка ми, аз съм по поддръжката...
Като се замисля, тогава не сме избирали кой знае колко и не беше от най-скъпите на пазара, но да чукна на дърво, излезе куче. До сега има: 5 смени на масло и филтри (5/40 - 3л - излиза ми под 200лв обслужването без да спестявам от консумативи); като я взехме смених предни дискове и накладки (общо около 200лв за хубави) и един тампон-биалета под двигателя (70лв); 4 зимни гуми (летните бяха почти нови, размерът е съвсем приятен и не-скъп); акумулаторът се предаде преди две зими; и на дясното ел.стъкло една пластмасова зъбчатака си изрони зъбите (имах стругар под ръка и я направи срещу 30лв). Това е.
Та засега не коства нещо фрапантно, а още не съм отворил дума за настина приятния разход. Има обаче и някои уговорки - с ангренажна верига е, но трябва да се знае, че рано или късно и идва времето за смяна (наистина не е като кашкавалените такива на малолитражните японки, предаващи се преди да навъртят 100к км); електро-сервото дефектира, но вече не е такава драма и се лекува сравнително евтино, като се скапе (воланът е доста лек и аз Сити-режима съм включвал само за проба, майка ми и толкова даже не е); съединителя - там вече е наистина скъпо, ако/като му дойде времето...
Сега разхода - извънградско е твърдо под 4 (най-често около 3,5-3,8/100), градско - Варна - около 5 (често и надолу). За сравнение 146 1,9ЖТД при същото каране (нормално - не прекалено динамично, не и бабешката) ми дава 4,5 до 5 извънгр. и 7-7,5 във Варна. Вървенето в града и до около 100км/ч си е прилично - горе/долу като Алфата, нагоре вече не, че не върви, но не ускорява като 1,9. Иначе е доста по-маневрена, вози пак дървено (сравнявам със 146), и по-шумно вътре.
Та така - изцяло положително мнение! По-мощната версия не съм пробвал, но и тази си е достатъчно добре моторизирана.

Ми на мен точно нещо такова ми трябва, да не дрънкам ежедневно Алфата, че тук стана лунапарк и ми писна да я правят на канче. За това съм се и насочил към Фиат Пунто, че е малък и маневрен.

Kuku
24-09-2014, 22:35
Така се изродиха тия Алфи, че стана по-евтино да си купиш резервна кола, вместо да поддържаш Алфа :D

"Идеа"-та май е 70к.с., че гледам има още една такава по обявите.
Но нищо де - отиди и покарай, пък може да ти допадне ;)

koolio
24-09-2014, 23:19
Че то в Плевен хора останаха ли, че чак толкоз да са колите ...

myato
24-09-2014, 23:37
Че то в Плевен хора останаха ли, че чак толкоз да са колите ...

Тесни улици с каруци фраш. Организация на движението :death: ШАферски умения - просто нЕАм думи.

stelt
25-09-2014, 00:42
Едно добло експлоатираме от 2007-ма с 1.3 мултиджет 75 коня. В момента е на 210 000 км. До момента само масла и филтри са сменяни. Има обаче доста случаи при този двигател, когато успокоителя на веригата да се счупи и мотора да стане на салата.
Мотора е слабичък, но за градски условия върши работа.
Разход зимата на къси отсечки - може да стигне 8/100.

old alfist
25-09-2014, 01:19
Аз пък не мога да разбера, какво и е на Алфата, че си тръгнал да се занимаваш с този фтирус пубис.

Кайо
25-09-2014, 01:47
Аз пък не мога да разбера, какво и е на Алфата, че си тръгнал да се занимаваш с този фтирус пубис.

Олди и кво му е на Фиата?
.....те повечето ни Алфи са Фиат.........

old alfist
25-09-2014, 02:10
Олди и кво му е на Фиата?
.....те повечето ни Алфи са Фиат.........
Нищо му няма на Фиат-чето, но за тези пари дадени за него, може да си стегне Алфичката, и да си кара по-висок клас кола, а като си представя, че ще се появи още една излишна кола в Плевен и ми става лошо.

Кайо
25-09-2014, 02:18
Нищо му няма на Фиат-чето, но за тези пари дадени за него, може да си стегне Алфичката, и да си кара по-висок клас кола, а като си представя, че ще се появи още една излишна кола в Плевен и ми става лошо.

те коли бол не само в Плевен.....мъ кът нема градски транспорт.......
Иначе арна тема,и аз мисля едно Рунто да зимъм.

old alfist
25-09-2014, 02:20
те коли бол не само в Плевен.....мъ кът нема градски транспорт.......
Всичко има, но няма хора и най вече работа.

Днес един собственик на гробарска фирма се оплакваше, че нещо бизнеса нещо му затихва - няма вече и достатъчно умрели.

Кайо
25-09-2014, 02:39
Всичко има, но няма хора и най вече работа.

Днес един собственик на гробарска фирма се оплакваше, че нещо бизнеса нещо му затихва - няма вече и достатъчно умрели.

бе....и ти си прав,но се отплесваме от темата.....

myato
25-09-2014, 10:47
Нищо му няма на Фиат-чето, но за тези пари дадени за него, може да си стегне Алфичката, и да си кара по-висок клас кола, а като си представя, че ще се появи още една излишна кола в Плевен и ми става лошо.

Алфата си я стягам постоянно и не жаля пари за това, ма като я погледна как я правят на канче постоянно и ми се драйфа. За тава искам да си я оставя за пътуванията извън града, а в града с въшката. В момента джиткам с едно Деу Ланос, но по принцип съм го взел за тъста и стои при него на село, нищо че го кара веднъж на 100 години. Излишна кола по улиците няма да има, щото си имам гараж за всичките и не са уличници, а двете едновременно няма как да карам. Жената има книжка, но неще да кара.

dimitar_vd62
25-09-2014, 11:44
Закарай я на вечеря някъде дет не мое се прибере с такси и се натряскай кат казак, да видим няма ли да кара.

myato
25-09-2014, 13:37
Закарай я на вечеря някъде дет не мое се прибере с такси и се натряскай кат казак, да видим няма ли да кара.

Ми тогава работата ще стане освен с препиване и с преспиване :drunk::lol:. Иначе и на двама ни книжките са с професионални категории от УПК-то на време оно:-)

ShoxXx
26-09-2014, 03:22
Без да се заяждам искам да попитам: Сериозно ли гледаш за кола, която искаш да ползваш за градска в Плевен, защото е много натоварено (по-добре не идвай в София ако мислиш, че при вас е зле) и тази кола ще спомогне за това 2 пъти по-евтината от нея Алфа да не я драскат по улиците?

myato
26-09-2014, 08:29
Без да се заяждам искам да попитам: Сериозно ли гледаш за кола, която искаш да ползваш за градска в Плевен, защото е много натоварено (по-добре не идвай в София ако мислиш, че при вас е зле) и тази кола ще спомогне за това 2 пъти по-евтината от нея Алфа да не я драскат по улиците?

Извинявай, но софийското движение ми е направо почивка.
Идея си нямаш как се кара тук и каква е "организацията" на движението.
Колкото до цената на калата, тя струва толкова, колкото пари си склонен да вкараш в нея, пък Алфата си ме кефи и страшно се дразня, когато някой се изсере отгоре. В същност Алфата има много по-висока реална цена от някоя кошничка "нов внос", щото всичко се сменя с качествени части и на врема и почти няма останали неотстранени косури.