PDA

View Full Version : Много странен проблем с прегряване на колата , моля помогнете



raven_1
30-09-2014, 21:19
Здравейте , имам много странен проблем , който вече събра десетки мнения на разбирачи.Колата - Алфа ГТ дизел , 2004 година . Търся още мнения , та поне да намеря 5-6 дето съвпадат :D .
Колата прегрява на извънградско и на баир (стрелката се вдига със същата бързина , с която и стрелката на оборотомера ) , за 5 или 6 скорост не мога и да си помисля. На градско няма проблеми , не минава 90 градуса ( Старият собственик я е карал така 12+ месеца) . Перката се включва , уж различавам 2 скорости . Не губи мощност , няма бял пушек отзад , няма вода в маслото , няма пяна на капачката на маслото . Няма загуба на охладителна течност . Няма балончета от антифриза , при отваряне на капачката се чува свистене . Има утайки от масло в казанчето на антифриза и най-важното - при палене на студен двигател и отворена капачка на антифриза веднага започва да излиза бял пушек , който така и не спира . Водната помпа и ангренажа са сменени преди 2 седмици ( от стария собственик)
Та какви са вашите мнения , до сега мнения на майстори , стария собственик , шофьори (по професия ) , шофьори ( аматьори , но пък парили ):

- Глава x 3
- термостат x 3
-ЕГР клапан x 2
-Катализатор x 1

Изключително важно ми е някой по-запознат или изпатил да сподели опита си . Причината е , че съм в чужбина и повечето гаражи като чуят алфа направо затварят телефона , а другите дето са заинтересовани са официални дилъри ( а аз нямам пари или желание да одесеторя разходите си за 10 годишна кола ) . Благодаря много на отзовалите се .

lordliness
30-09-2014, 21:42
Термостат- да. Катализатор- може би. Лош топлообмен на водния радиатор. Концентрацията на антифриза, да не е само с чист антифриз. Проблем с датчици.

nickgaidarov
30-09-2014, 22:10
...

lordliness
30-09-2014, 22:31
Според мен има нещо нередно в описанието на този проблем, нещо, което не е както трябва. По мое мнение е абсурдно при градско каране колата винаги да е ОК, а при извънградско и на баир като с магическа пръчка винаги да прегрява, и то така, че "стрелката да се вдига със същата бързина, с която и стрелката на оборотомера".

Товари се двигателя. Една от колите лятото на магистралата при горещо време стигаше до 100 гр при скорост 150. Като намаля скоростта и се охлаждаше. При нормално каране стои на 90

raven_1
30-09-2014, 22:33
Колеги , нищо не съм си спестил от обяснението , всичко което казвам е това , което съм видял за 150мили извънградско и 25мили градско каране . Извънградското беше в един ден на два отделни пробега , градското 3 отделни пробега .Та не е да кажеш еднократно появяване.Друг проблем (който едва ли има нещо общо ) е надпис вода в горивния филтър , който се появява всеки път като запаля колата.Също така на на таблото показва , че нивото на маслото е една чертичка под максимума , не ми свети червената лампичка при вдигната ръчна и има една крушка за смяна - това е всичко , което се вижда на таблото на колата. Хидравличната течност беше под минимума , май тече от свръзката на маркуча с хидр. казанче . Та така , успях да озадача много хора , което ме плаши , понеже тук майсторите са от тези дето компютъра трябва да им каже какво да правят .

nickgaidarov
30-09-2014, 22:39
...

raven_1
30-09-2014, 22:43
Ами аз не смея да я карам , понеже не зная какво и е . Ако е това ще е супер , но каква връзка има с белия пушек излизащ от казанчето и наслояванията от масло в казанчето

nickgaidarov
30-09-2014, 22:55
...

raven_1
30-09-2014, 23:05
В Кембридж съм ,но то щом е така , тя колата изобщо не си струва да се прави. Все пак както казах стария собственик я е карал 12+месеца така . Така я е купил , кой знае преди тва кво е било. Но все пак , ако някой има познат майстор тук (или в Лондон ) ще съм благодарен ако ме насочи.
Иначе интересно ми е как колата се охлади веднага щом влязох градско , всмисъл извънградско я карах около 75мили загряваше постоянно (но да кажем от въздушната струя сам се е охлаждал) , влязох в града и се изгубих , докато намеря къде да ида , да кажем карал съм 7-8мили , но на предварително прерял двигател , та там в града температурата си падна на 90 и се закотви там.

nickgaidarov
30-09-2014, 23:15
...

raven_1
30-09-2014, 23:22
Благодаря за бързите отговори , значи се насочвам към смяна на гарнитура и термостат (евентуално , зависи колко ще ми искат ) Иначе за да не изглеждам тотален идиот с покупката си , само ще кажа , че я взех на половин цена отколкото бяха всички останали , с уговорката , че прегрява и е термостат . Но аз понеже нищо не разбира от коли нямаше какво да гледам , пък и не съм си у нас да има кой да взема с мен да погледне . Другата ми кола (Толедо ) я взех пак на половин цена , заради неработещи стопове и ел.стъкло - неща , които сам оправих за 15 паунда . А Алфа винаги съм искал , но никога не съм могъл да събера пари накуп за читава .

lordliness
30-09-2014, 23:36
Любопитното е че и тук повечето сервизи отказват ремонт на алфи :)

nickgaidarov
30-09-2014, 23:44
...

ecotronic
30-09-2014, 23:50
Здравейте , имам много странен проблем , който вече събра десетки мнения на разбирачи.Колата - Алфа ГТ дизел , 2004 година . Търся още мнения , та поне да намеря 5-6 дето съвпадат :D .
Колата прегрява на извънградско и на баир (стрелката се вдига със същата бързина , с която и стрелката на оборотомера ) , за 5 или 6 скорост не мога и да си помисля. На градско няма проблеми , не минава 90 градуса ( Старият собственик я е карал така 12+ месеца) . Перката се включва , уж различавам 2 скорости . Не губи мощност , няма бял пушек отзад , няма вода в маслото , няма пяна на капачката на маслото . Няма загуба на охладителна течност . Няма балончета от антифриза , при отваряне на капачката се чува свистене . Има утайки от масло в казанчето на антифриза и най-важното - при палене на студен двигател и отворена капачка на антифриза веднага започва да излиза бял пушек , който така и не спира . Водната помпа и ангренажа са сменени преди 2 седмици ( от стария собственик)
Та какви са вашите мнения , до сега мнения на майстори , стария собственик , шофьори (по професия ) , шофьори ( аматьори , но пък парили ):

- Глава x 3
- термостат x 3
-ЕГР клапан x 2
-Катализатор x 1

Изключително важно ми е някой по-запознат или изпатил да сподели опита си . Причината е , че съм в чужбина и повечето гаражи като чуят алфа направо затварят телефона , а другите дето са заинтересовани са официални дилъри ( а аз нямам пари или желание да одесеторя разходите си за 10 годишна кола ) . Благодаря много на отзовалите се .

Спукана глава или пробив в гарнитурата на главата. Кое от двете, би могло да се разбере едва след свалянето на главата.

nickgaidarov
01-10-2014, 00:19
...

ecotronic
01-10-2014, 02:29
За да не звучи като хазартно залагане, специално за колегата с проблема ще обоснова предположението си по следния начин:

1 - Не се сещам за друго обяснение за появата на бял пушек в разширителния съд при студен мотор.

2 - Вероятно пробивът е много малък и поради това, че в охладителната система налягането е значително по-ниско от това в горивната камера, се получава преход на изгорели газове към охладителната система, но не и на течност в обратната посока. Това обяснява, защо не липсва охладителна течност, защо не се забелязва такава в картера, по щеката или по капачката за маслото.

3 - Налягането на изгорелите газове е максимално при натоварване на мотора и появата им в охладителната система води до образуване на газова възглавница, която влошава нормалната циркулация от което следва и прегряването на мотора. Най-вероятно това е съпроводено с относително студен радиатор, в момента в който индикацията на таблото отчита повишаване на температурата над работната независимо от това, че степените на вентилатора се пускат нормално (добре е колегата да провери това със студения радиатор).


Някога правен ли е тест с реактив за изгорели газове в охладителната система?

ZaRoo
01-10-2014, 12:27
Провери дали не ти презарежда динамото и от там да бърка уреда.Имаш и изгорели крушки може би от презаряд.

NINONENO
01-10-2014, 17:40
колега закарай колата в сервиз и да и направят тест с реактив за изгорели газове в охладителната система,същия проблем го имах лятото с една фиат брава и се оказа издухана гарнитура на главата!

BO
01-10-2014, 18:11
... По мое мнение е абсурдно при градско каране колата винаги да е ОК, а при извънградско и на баир като с магическа пръчка винаги да прегрява,....


Склонен ли си да поемеш разходите на колегата, ако след свалянето на главата се окаже, че проблемът е (и) друг ? При това тези разходи ще бъдат в британски паунди и по британски ценови ставки.
Говориш небивалици, караш колегата да "поема" разходи, а дори не си виждал случаи със загряване само на извънградско. И за теб това е магия. :)

А ти какво предлагаш в случая? ОК, да приемем факта, че термостата е първопричината за всичко. ОК, сменяме го.
А кой ще оправи дима от казанчето и маслото смесено с антифриза.
Или викаш като смениш термостата и точно с "магическа пръчка" всичко друго ще изчезне.
Да те питам - ти мислиш ли, че другите последици ще се оправят, дори твоето предположение да е вярно и термостатът бъде сменен?

Bobiuzunov
01-10-2014, 20:53
Абе то е ясно че на тази кола трябва да се свали главата и след това ще се види дали е спукана или е само за шлайф,като естествено преди това трябва да се провери дали термостата работи коректно,но както пише BO той може и да е първопричината,но сега работата е по сериозна.
П.С Провери какво става между двата радиатора(този на охладителната течност и този на климатика) защото там се натрупва много мизерия която пречи на топлообмена.

raven_1
02-10-2014, 23:03
Така , днес се развънях на няколко сервиза да попитам колко ще ми струва ремонт на главата - и останах в ужас . Тази Алфа определено е най-най глупавата ми постъпка .... Но както и да е офертите са 1000-1500 паунда ( от 4 сервиза ) .Други 2 ми казаха , да си подготвя мин.1000 , но на тях специално и 2000 да им дам , не биха се захванали . Единият сервиз ( който е нещо с наименование Auto lusso specialist ... и които се занимават и с продажба на части втора ръка за алфи ) ми каза по телефона , че почти е невъзможно да е главата и според него е водната помпа , но ако по някаква случайност е главата ще ми излезе 1000 паудна . На мой въпрос колко ще ми излезе да сменят целия двигател с техен 2ра ръка , около 1000-1200 за двигател с 64к мили ( за сравнение моя е 154 к ) .... Но той си държеше , че е водната помпа и въпреки това , че аз имам разписка за сменена водна помпа и ангренаж от стария собственик.
От целия шок относно ремонта , бях решил че по-скоро ще дам 1000 паудна да погребат колата 2м под земята , отколкото да ги дам на някой за ден работа.Но както и да е , качих се тая вечер и карах , карах . Та час и 40мин в града , колата НЕ прегря , на 10мин достигна 90 градуса и след това ту падаше ту пак стигаше 90. Даже не успях да чуя перката да се включи.Реших да изляза извън града , между селата , 5,6 50-60 мили в час . Така 30мин , колата НЕ прегря стои и не мърда от 90 , перка така и не чувам да се включва . Навън времето е топло 19 градуса . А пушека от казанчето продължава да си го има .
Възможно ли е наистина проблемът да е по електриниката , освен двете крушки (габарит и задна скорост) не ми работят и дисплейчетата за климатика.

Нямам идея какво става , ама наистина с кеф бих дал 1000 паунда да бъда първият официално погребал Алфа , вместо някой англичанин да прибере 800паудна печалба , а на пакито дето му работи да даде 70 .

lordliness
03-10-2014, 01:11
Белия дим е вероятно изпарение. Нали няма мехурчета.
От разстояние е трудно да се каже.
Карай и наблюдавай маслото и антифриза. И не се впрягай със съветите за скъпи ремонти. Понякога нещата са елементарни.

mordohy
03-10-2014, 09:32
Спукана глава или пробив в гарнитурата на главата. Кое от двете, би могло да се разбере едва след свалянето на главата.
Аз също залагам на това.
Ако колата беше правена поне веднъж в България, щях да съм уверен, че е главата. Но като знам какви некадърници са по Европа, много вероятно е да е само крива глава и гарнитура.
За сравнение, Фиата ми имаше по блока остатъци от четири (4) вида гарнитури.
Ако подобни мърлячи са я оправяли, то нещата са ясни.
И още!
Има химикал, който много лесно определя, дали е гарнитура на главата или термостат, въпреки, че от термостата може да си отиде гарнитурата.
Накратко!
Слени термостата, шлайфай главата и смени гарнитурата на главата!
Ако е главата, по-добре си вземи друга кола!

ecotronic
03-10-2014, 10:45
Колега raven_1, в първия си пост казваш, че при студен старт на мотора от казанчето излиза бял пушек. Същевременно казваш, че не се наблюдават мехурчета в него.

Това, за мен, са две противоречиви събития а градим предположения на тази база. Би ли уточнил, кое е вярното.

raven_1
03-10-2014, 11:00
Няма мехурчета, има пушек

ecotronic
03-10-2014, 11:18
Вероятно газовете (белият пушек) идват през тънката връщаща тръба, която е над нивото на течността и поради това няма мехурчета в течността.

raven_1
03-10-2014, 12:54
Ок , упдейт . Тъкмо се връщам от Алфа сервиз . Направих тест с една синя течност в казанчето , цветът стана зелен и казаха , че е или главата или цилиндър. Но не им се вярвало да е главата , почти никога не са имали дизелова алфа с проблем в главата. Казах ,че не са 100% сигурни докато не свалят главата. Цената е 1000-1500 паунда . Отделно съединителя е малко тежък , та съвета им беше да я разкарам възможно най-бързо. Дадох за нея 1100 и по-добре да съм на загуба 500-600 вместо да дам още 2000-2500 да я вкарам в ред. Посъветваха ме да я закарам на търговци ид а я заменя за друга кола , понеже трудно биха хванали прегряването (едва ли ще излязат на магистрала да я тестват) . И така , ще пиша по-натам да ви кажа до колко минимизирах загубите . Сега трябва да се захващам с козметични подобрения , особено почистване на казанчето :Д

ecotronic
03-10-2014, 13:10
Преди години с един опел на магистралата при висока скорост ми се спука водно съединение и докато се усетя, моторът прегря и изгори гарнитурата на главата. След напълване на системата минавах по 2 км. и нямаше никой а отзад - кълба от бял пушек. Добрах се то първия магазин за авточасти и си купих от онези прахове за запушване на течове. Бях много скептичен, че ще помогне с нещо, но нямах друг вариант освен да пробвам. След като го сипах, установих, че пушекът значително е намалял. Постепенно пробегът между две пълнения на системата започна значително да се увеличава и след стотина километра установих, че течност въобще не се губи. После минаха месеци, докато сваля главата. През това време съм минал поне 3000 км без никави проблеми. Когато накрая отворих мотора, установих, че препарата за запушване се беше идеално сплавил и запушил пробива на гарнитурата, който не беше никак малък.

Накратко - така и така си стигнал до подобна ситуация, силно ти препоръчвам да пробваш тази манипулация. Това няма да ти коства нищо и само можеш да спестиш едни големи суми.

raven_1
03-10-2014, 20:16
Пффф , каръщината с тази кола е пълна :Д . Сипах една добавка, от магазина до нас ( 3мили ) , и когато паркиах , отворих капака и след минута радиатора изби . И така , минимизиране на раходите няма да има :D

oem
03-10-2014, 20:24
Белия дим от казанчето дори след 3 минути работа на мотора на място го има при всяка кола. Това не трябва да те притеснява. Изпарения са по-скоро.

Елементарните неща които можеш да направиш и да си купиш един инфрачервен термометър (има ги и по аптеките дори за измерване темп на бебетата). И когато тръгне да качва градуси спри и измери на радиатора в двата края какво показва. След това и директно на термостата. Да не се окаже запъващ термостат или проблем с датчика. Не знам какви отлагания има в казанчето, но такива се получават и при смесване на два различни типа антифриз. Просто се пресича.

Направи това простичко нещо и пиши какъв е резултата. :)

nickgaidarov
03-10-2014, 20:37
...

Bobiuzunov
03-10-2014, 20:42
А задай си въпроса защо е избил радиатора и ще си отговориш какво и е на колата.

nickgaidarov
03-10-2014, 21:13
...

radostin_ivanov
03-10-2014, 21:19
Е кво и е,то козата си иска пръч.

thecleaner
03-10-2014, 21:22
А защо всички се отказахте от това, че проблема може да е в ЕГР а ?

raven_1
03-10-2014, 21:43
Нов ъпдейт :
Колата изобще не иска да прегрее , но вече не пуска перка . Сега пък след 30мин работа на двигателя изхвърли водата през казанчето , стрелката не мърда от 90 а перка така не се и включи . И снощи като карах не се включи изобщо.

nickgaidarov
03-10-2014, 21:47
...

raven_1
03-10-2014, 22:06
Ами колкото и тъпо да звучи не съм си спестил нищо , а всичко случващо се по колата е толкова противоречиво както за вас, така и за който и да е механик с който разговарях.
А проблема вече е -не включва перка , май спука радиатора , изхвърля от казанчето . А белият пушек на студен и топъл двигател пак си излиза ( все едно свободно тлееща цигара ) . А и да отида пак в сервиза , за тях имам за правене глава или цилиндър - това показва тяхната течност . Като добавим и многото други сервизи , които въобще не искат да погледнат Алфа , аз оставам без почти никакви опции .
И благодаря на всички , че никой не се навири да ме опреква колко невеж съм по колите и колко глупав да си взема проблемна кола , въпреки непонятието ми от коли . Отсега нататък едиснтсвената ми цел е да си минимизирам загубите и някак си да успея да я закрепя за пред някоя явтокъща с цел размяна за друга ( но не Алфа впредвид колко "лесно " е да намеря сервиз ) . Имам и друга кола същата година , сеат толедо за него ремонт на главата ми е 380 паудна , за Алфата 1000-1500 .....

lordliness
03-10-2014, 22:10
Значи все пак е прегряла щом е изхвърлила антифриза. Или е повреден клапана на капачката. Или си забравил да я стегнеш?

nickgaidarov
03-10-2014, 22:30
...

ecotronic
04-10-2014, 10:28
Какво значи "май спука радиатора"? Има ли видим теч на антифриз от радиатора? Относно белия пушек - Много е важно да се установи, дали го има веднага след палене на студено (в първите секунди). Ако го има тогава, няма на какво друго да се дължи освен на преход на газове към охладителната система. Ако се появява след няколко минути работа, може да се дължи на нормалното изпарение заради загряването.

raven_1
04-10-2014, 11:49
Така , значи белият пушек тръгваше на секундата , в която се запали колата (дори на студен двигател) . Днес отново я запалих , поработи , но трябваше да свърша една работа и я изгасих. Връщам се , двигателя студен , паля - няма пушек . Явно течността за запушване на течове от вчера е подействала . А радиатора , казах май е спукан понеже като изби стана нещо като мини фонтанче , даже локва се образува отдолу. вторият път изби от капачката само , а на радиатора се вижда на питата едно ъгълче мокро , но не виждам теч .Сега ще изчакам понеделник за да купя капачката и да видя дали ще даде някакъв проблем , ако не съм директно в някоя автокъща .

siniqtzmey
04-10-2014, 16:20
Сега и радиатора ще трябва да сменяш, ако термостата ти е забил на затворено положение поне при 155-ца си загряваше доста бързо лятото още в града. Слагането на друг двигател е по-добрата оферта според мене.

Batiatus
16-06-2015, 18:20
Ами колкото и тъпо да звучи не съм си спестил нищо , а всичко случващо се по колата е толкова противоречиво както за вас, така и за който и да е механик с който разговарях.
А проблема вече е -не включва перка , май спука радиатора , изхвърля от казанчето . А белият пушек на студен и топъл двигател пак си излиза ( все едно свободно тлееща цигара ) . А и да отида пак в сервиза , за тях имам за правене глава или цилиндър - това показва тяхната течност . Като добавим и многото други сервизи , които въобще не искат да погледнат Алфа , аз оставам без почти никакви опции .
И благодаря на всички , че никой не се навири да ме опреква колко невеж съм по колите и колко глупав да си взема проблемна кола , въпреки непонятието ми от коли . Отсега нататък едиснтсвената ми цел е да си минимизирам загубите и някак си да успея да я закрепя за пред някоя явтокъща с цел размяна за друга ( но не Алфа впредвид колко "лесно " е да намеря сервиз ) . Имам и друга кола същата година , сеат толедо за него ремонт на главата ми е 380 паудна , за Алфата 1000-1500 .....

Аз имам същият проблем като описанието само че колата ми е Алфа 145 Турбо Дизел