Log in

View Full Version : Алфа 145 1.4 16V проблем



D22DJ
18-10-2014, 21:17
Колеги наскоро познат си купи за втора кола, алфа 145 1,4 16V. Колата още при закупуването беше с проблем.
Няма мощност, трудно вдига обороти, и прави адски детонации в изпускателният колектор.

Колата НЯМА газова уредба.

Дотук са проверени следните неща:
- пропуски за въздух след дебитомера - няма
- дебитомер - в граници /за всеки случай опитахме с още два - автомобила работи по-същият начин/
- TPS почистен и адаптиран
- свещи нови
- кабели и бобини - в норми

Сега странните неща и това което не е изключено като проблем:
- ламбда сонда - отвреме на време на празен ход откача и забива на бедна смес - иначе на постоянни обороти прави синусоида. Предполагам, че може би е за смяна, но дори и с разкачена сонда и нулирани адаптации, колата работи по същият начин да не кажа по зле.
- бензинова помпа - на студен старт прави налягане, около 2,1бар, след като позагрее колата вдига на празен ход 2,7-2,8 бара, но при форсиране на моменти пада до 2,4 бара.
- свещите за отрицателно време ги прави черни - тоест богата смес
- неправилно зацепване - засега е оставено като последен вариант тъй като нямаме пети под ръка


Тъй като моят човек има познат с части втора ръка тези дни ще вземе друга помпа и друга сонда за проба. От изброените до тук неща аз лично се надявам да е помпата, защото с тези пропадания не ми се струва сегашната читава.

Имам един въпрос за TPS-а - защо на Throttle Valve Angle показва на празен ход стойност от 37 единици а на 100% натиснат педал на газта 106 единици, докато на TPS Absolut output нормални стойности от порядъка на 2-3 на празен ход и 100 при напълно натиснат педал? Каква точно е разликата между Thtottle Valve Angle и TPS Absolut Output?

Някой ако даде насока какво друго да погледнем, ще съм благодарен :biker:

_power_
18-10-2014, 23:04
Горивен филтър... сменян ли е

D22DJ
18-10-2014, 23:12
Тя е с цедка по-принцип на самата помпа отдолу, но ДА почистена е и тя...

Bobi_33
18-10-2014, 23:32
Най вероятно колата не е зацепена правилно.

BaiJedi
19-10-2014, 08:34
Или неправилно зацепен ангренаж или задръстени дюзи.

nedko87
19-10-2014, 09:47
Регуларора на налягането също не е изключен като проблем

D22DJ
19-10-2014, 10:32
Регуларора на налягането също не е изключен като проблем


Той не е ли в самата бензинова помпа?

nedko87
19-10-2014, 15:40
Не намира се на бензиновата рейка отляво.Ориентир може да ти е едно малко маркуче то влиза в него

Bobi_33
19-10-2014, 15:57
Не намира се на бензиновата рейка отляво.Ориентир може да ти е едно малко маркуче то влиза в него

А мислиш ли, че и новия инжекцион е така. Този на мотора с пластмасовия капак?

nedko87
19-10-2014, 20:08
След като колегата Боби попита се разтърсих намерих един клип където в един момент се вижда нещо подобно.В аутодатата пише налягане при работа 3,3 до 3,7 бара а с вакуум т.е. празен ход 2,8 до 3,2 бара.Колкото и да са луди италянците се съмнявам да закарат маркуч за вакуума до резервоара.Обаче в епера няма нищо като регулатор на рейката.Не съм много запознат с моторите с пластмасовия капак но според мен щом има вакуум корекция на налягането трябва да има регулатор някъде под капака.Най-лесно може да се намери като се тръгне по бензинопроводите.Но ако няма линия за излишното гориво е друга работа тогава наистина регулатора е в резервоара и аутодата лъже което се е случвало и преди

ivailo rachev
20-10-2014, 08:37
Да ако колата е с пластмасовите колектори регулатора е в резервоара.Иначе сменете помпата,ако тогава няма подобрение се заиграйте със ангренажа.

D22DJ
20-10-2014, 09:18
Колата е с пластмасовите колектори и няма регулатор на рейката. Тези дни ще сложим друга помпа, иначе и аз гледах в аутодата, че на празен ход с вакум, и дават 2,8-3,2 бара налягане, но тъй като явно инфото е за версията с регулатор на рейката, предполагам, че не е вярно и мисля трябва дори да бъде на празен ход по-високо налягането както на други Алфи от тези години /3,3 - 3,7 бара/.

Ще пиша какво се случва.

ivailo rachev
20-10-2014, 09:44
Точни стойности не мога да дам,но би трябвало тези мотори,които регулатора им е в резервоара да дават по-високо налягане от другите.

bobi_kz
21-10-2014, 15:18
Извинявам се че ще ползвам темата, но при моята се появи 1 проблем. След смяна на главата :D не знам дали може от неправилно зацепване на ангренажа или може би е проблем в тоците но колата ми прекъсва от време на време. Та да питам дали може проблема с това прекъсване да е от неправилно зацепване? И ако е неправилно зацепена въобще ще върви ли добре колата. В момента ми се струва, че може да върви и по-добре но.... :)

D22DJ
21-10-2014, 20:52
Момчета оправена е колата, на 50% проблема е бил в попмпата, другите 50 процената са от дюзите. След смяна и на двата компонента колата работи вече добре /помпата само за инфо на празен ход държи 3,5 бара налягане/. Тези дни ще я закача на лаптопа да видя и сондата какво прави, ама нека подвижи малко, тъкмо и да видя адаптациите как са.


Мерси на всички за помоща.

ivailo rachev
22-10-2014, 08:56
И аз до колкото знам трябва да държи 3,5 бара на празен ход и около 3 бара на рейката,докато старите мотори на рейката държат около 2 бара,но това са стойности по спомен не мога да кажа дали са точни.