PDA

View Full Version : Как да си сменим задните амортисьори на 33ката (фор дъмийс)



Vesko84
21-03-2007, 16:14
Тази тема я пускам за хора като мен които нямат монтьорски опит. Макар и да забелязвам, че доста хора тук разбират много, вярвам че за някои ще е полезна :)

Няма нужда от канал, с Racer666 ползвахме стойки от двете страни на колата, но може и с крик първо от едната страна и после от другата като тогава ще трябва и втори крик. Желателно е да има френски ключ.

1. Вдигате ръчната, давате на скорост, може и камък от двете страни на гумата с най много сцепление при вдигане с крик. После след като паразвъртите болтовете на съответната задна гума вдигате догоре с крик. Сваляте гумата и не е лошо да я пъхнете под колата като още една мярка за сигурност. После отваряте багажника и сваляте тапицерията му от двете страни - държи се на по 2 пластмасови щипки. За да развъртите амортисьора от указаното на снимката място ви трябва гаечен ключ 17 и нещо което да държи контра на оста на амортисьора - аз използвах френски ключ. Може и примерно 8 гаечен ако нямате френски, но не съм сигурен за размера.

http://www.stoyanoff.net/otherpics/1.jpg

След като свалите гайките, шайбата и гумения тампон слизате при долния край на амортисьора. Ако почнете с десния ще се наложи да отвъртите от задния мост конзолата на която са закрепени спирачните маркучи за да не се повредят. Първо поздигнете барабана с крик и след това демонтирайте конзолата.

http://www.stoyanoff.net/otherpics/3.jpg

След това с помощта на 2 броя ключа размер 13 демонтирайте амортисьора на указаното долу място и го свалете заедно с пружината. Обърнете внимание как са подредени разните гуми и метални пластини по амортисьора и пружината за да ги сложите по същия начин с новия амортисъор.

http://www.stoyanoff.net/otherpics/2.jpg

Поставете новия аморт. заедно с пружината така че пруж. да пасне в леглото си отгоре и завъртете с двете 13ки аморт. отдолу. Сега използвайте крика под барабана отново за да повдигнете горния край на амортисьора така че да премине през дупката от първата картинка. Това става малко по бавно :) Като нацелите дупката нагласете долния края на пружината да ляга точно в леглото си (има си определено място и се вижда лесно) и след това сложете гумения тампон, шайбата и двете гайки от горната страна на аморт. и ги завийте пак с помощта на френския ключ. Остава гумата и тапицерията на багажника.

Ние лично използвахме момента и за борба с ръждата при напречния носач:

http://www.stoyanoff.net/otherpics/4.jpg

и за скъсяване на пружините :wink:

Bobi_33
21-03-2007, 23:18
Пичове, ма вие сте го направили по най-сложния начин. Напречната щанга е нямало нужда да я откачате :shock: Малката надлъжна откъм купето е напълно достатъчно да се откачи. А и едно след друго двете колела се правят по-лесно и по-бързо ,отколкото двете заедно :wink:

racer666
21-03-2007, 23:34
Напречната я откачих щото разкарахме и регулатора за задните спирачки и съответната железария която му натискаше буталцето.Сега е с муфички.На стойки от двете страни е доста по-удобно обаче - тя колата седя така 1-2 дена.Иначе си прав - за самото сменяне на амортисьорите не е задължително да се вдига така. :wink:

Bobi_33
21-03-2007, 23:45
Напречната я откачих щото разкарахме и регулатора за задните спирачки и съответната железария която му натискаше буталцето.Сега е с муфички.

Значи би трябвало да спира доста по-добре :wink:

racer666
21-03-2007, 23:52
Мдаа - има доста голяма разлика,да не кажа огромна. 8)

Bobi_33
21-03-2007, 23:58
Мдаа - има доста голяма разлика,да не кажа огромна. 8)

Задължително, то на 33-ките никога не им спират задните колела заради смотания кантар. Аз никога не съм виждал някой да си купува задни накладки за 33-ка :wink:

JORDANGT
22-03-2007, 00:24
Мдаа - има доста голяма разлика,да не кажа огромна. 8)

Задължително, то на 33-ките никога не им спират задните колела заради смотания кантар. Аз никога не съм виждал някой да си купува задни накладки за 33-ка :wink:
Ммм да наистина.Аз поне не съм за 4г. :roll: :oops: :idea:

Venci
22-03-2007, 04:24
Ами, че за какво да купуваме задни накладки? Само пари да даваме :tooth:

Lisan
22-03-2007, 08:45
Зна4и дойдохте на мойто за кантара,като ви казвам нещо слушайте.

Vesko84
22-03-2007, 09:55
Зна4и дойдохте на мойто за кантара,като ви казвам нещо слушайте.
Да :) от твоите писания се решихме да го махнем и сега спира както си трябва :)

anatoli
25-03-2007, 21:45
Мдаа - има доста голяма разлика,да не кажа огромна. 8)

Задължително, то на 33-ките никога не им спират задните колела заради смотания кантар. Аз никога не съм виждал някой да си купува задни накладки за 33-ка :wink:
Ммм да наистина.Аз поне не съм за 4г. :roll: :oops: :idea:

аз ги смених миналата есен,и не можех да се сетя кога за последно съм ги сменял,защота си бяха цели, сега се сетих!!!!!!

Bobi_33
25-03-2007, 22:07
Мдаа - има доста голяма разлика,да не кажа огромна. 8)

Задължително, то на 33-ките никога не им спират задните колела заради смотания кантар. Аз никога не съм виждал някой да си купува задни накладки за 33-ка :wink:
Ммм да наистина.Аз поне не съм за 4г. :roll: :oops: :idea:

аз ги смених миналата есен,и не можех да се сетя кога за последно съм ги сменял,защота си бяха цели, сега се сетих!!!!!!

Ами значи и при теб кантара е......... :wink:

staiger
06-04-2007, 10:13
Колега и на мен ми прави впе4атление 4е на 33-ката ми задните спира4ки май не работят добре а тая пружина на кантара е счупена ,как се маха този кантар и как да го шунтирам ,даите ако има стара тема (4е неможах да я намеря ) или обяснете какво се прави.
Благодаря.

:shock: :roll:

И весели празници

staiger
06-04-2007, 10:17
Bobi_33 мн скоро май ще идвам да праиме карбовете ако си спомняш преди време говорихме , само малко време да се намери
:idea:

staiger
06-04-2007, 12:22
Bobi_33 мн скоро май ще идвам да праиме карбовете ако си спомняш преди време говорихме , само малко време да се намери
:idea:

Vesko84
07-04-2007, 21:55
Колега и на мен ми прави впе4атление 4е на 33-ката ми задните спира4ки май не работят добре а тая пружина на кантара е счупена ,как се маха този кантар и как да го шунтирам ,даите ако има стара тема (4е неможах да я намеря ) или обяснете какво се прави.
Благодаря.

:shock: :roll:

Както racer666 е писал, кантара се сваля и на негово място се слагат муфи правени на стругар. Не е лесно за обяснение аз те съветвам да се обърнеш към Боби или Лисан :wink:

MrX
08-04-2007, 09:36
амортисьора се монтира по лесно като го закачите първо от горната му страна (за купето),а за кантара ми незнам ма при мен нещо не спира кой знае колко по-добре след махането му(преди 3 дни) като аз смених цялата спирачна тръбичка от помпата до задния маркуч преди моста,но збелязах,че някой "майстор" е решил да размени местата на тръбичките при помпата,всички за завъртяни с едно място по посока на часовниковата стрелка,ще ги наместя като хората и ще пиша дали има промяна,а има и идея за вентилирани дискове отпред(донора е 33,направо цялата главина)защото моите май са и леко криви и след 3-4 по качествени спирания,как да го кажа,спира да спира :frown:

hunter
03-05-2007, 22:11
на моя кантар пружината ми се беше забила в резервоара и беше направила ебати и дупката
този механизъм според мене на стара кола си е направо за махане