View Full Version : Къси светлини
danchev63
29-10-2014, 12:05
Здравейте колеги. Отдавна не съм писал тук защото до сега нямах някакви сериозни проблеми.
Проблема в момента ми е да намеря подробна схема на веригата за къси светлини.
Преди десетина дни се появи следния проблем. Загасих колата при нормално светещи светлини вечерта. След около час отново я запалих и късите не светеха. Прибрах се и я оставих така. На следващия ден запалих да ходя на работа и късите светнаха. По обед излизах с колата и късите пак не светеха. Тогава отидох при моя майстор да я погледне. Оставих му я до 17 часа и след това отидох да я прибера. Майстора каза че в зелената кутийка (клюкарката) всичко е окей, два пъти я е проверявал, но късите така и не светнали. Прибрах се и към 19 часа излязох отново, при запалването на колата късите светнаха (направо не повярвах). Прибрах се и я оставих отново със светнали светлини. На другия ден отидох пак при майстора със разпечатена схема на светлините за моя модел. С малко усилие намерихме модул М45 (поне аз мисля че е той) на левия калник до фара. Откачихме го и го огледахме но нямаше видими повреди. Майстора каза да го закачим и да включвам и изключвам светлините от ключа без да изключвам от контакт. Видя( по скоро чу), че едно реле не цъкаше и го сменихме с друго. Светлините светнаха. И така всичко до снощи беше наред. Снощи отново се повтори ситуацията - при работещи светлини загасих колата и след това като я запалих късите не светнаха. Сутринта минах през майстора и неговото предположение е прекъснал кабел но каза че може да се ориентира по добре ако има подробна схема кой кабел къде отива иначе трябва да разкулачваме целия сноп и да търсим кабел по кабел кой точно е за късите.
За това моля ако някой има такава схема за М45 и за инсталацията по осветлението да ми я предостави.
А може и разбиращи колеги да дадат предположения къде да се търси повредата. Благодаря предварително на всички отзовали се.
Ето ти схема (на английски)
ecotronic
29-10-2014, 22:22
M45 е зелената пластмасова кутия вдясно от таблото с предпазителите под волана. Това е така наречената клюкарка, през която се управлява релето за късите. То се намира в модула на калника (B3 на схемата).
Дай схемата на твоя човек и проверете дали когато не работят фаровете релето има управляващо напрежение (+12V на извод 85). Ако липсва това управляващо напрежение, търсете проблема в клюкарката или във врътката за фаровете. Ако релето е задействано, пък фаровете не светят, проверете дали има постоянно +12V на неговия извод 30. Малко е вероятно проблемът да е след релето в посока предпазители и фарове.
danchev63
30-10-2014, 11:07
благодаря колеги. Задължен съм. Ще дам и схемата и пълното обяснение на ecotronic на майстора още днес.
Ecotronic врътката за фаровете е изправна - майстора я разглабя цялата и я тества на всяко положение - дава контакт без дефекти. Каза че според него се губи управляващата верига на релето (каквото и да значи това) защото сигнала не можел да го премери през релето за да провери дали стига до него. Определено ще му дам твоите насоки - на него ще му говорят повече отколкото на мен. Ще пиша какво е станало след това.
danchev63
13-11-2014, 08:54
Здравейте колеги. Да кажа как се развиха нещата. След дълги и безплодни ровения и проби без резултат се свързах с Old Alfist (който е от Плевен) и той се съгласи да си разменим клюкарките за проба. Вчера го направихме - майстора смени местата им и резултата - при мен има всички светлини при колегата къси няма. Разделихме се с колегата Old Alfist а майстора пред мен презапои всичко дето може да се запоява в клюкарката. След това я монтирахме и късите се появиха. Да ама това трая кратко - докато затворим капака под волана и пробваме още веднъж дали всичко е наред. Отново нямаше къси. Майстора ми каза да си вървя и да се върна вечерта , а той щял да види какво може да направи по въпроса. Снощи в 17 часа отидох и той заяви, че е проверявал всичко и е пробвал още два пъти да я слага и маха но късите не светнали. Посъветва ме да си намеря друга клюкарка, защото вече не виждал какво може да направи по тази. Съгласих се и поисках да взема колата, той монтира отново клюкарката и ми предложи да идем до една морга дето преди дни видял такава кола и да потърсим тази клюкарка. Запалих колата и тъкмо тръгвах фаровете светнаха. И двамата останахме учудени , но отидохме до моргата - оказа се 156 и нямаше този одул. Върнах майстора и се прибрах. За това време гасих и пусках колата минимум 5 пъти и фаровете си светеха. Днес продължават да светят до преди малко без да правят проблеми. Това е за сега, ще видя до кога ще имам къси. А през това време си търся друга клюкарка, знам че има раздел продава, но ако някой има читава нека пише на лично. Благодаря предварително.
ecotronic
13-11-2014, 11:48
Добрият подход е да смениш клюкарката, щом не може тази да се отремонтира.
Имай впредвид, че може зависимостта на късите от клюкарката да се елиминира. Това съм го правил на колегата CHEFO666 (Стефан). Нека той да сподели впечатления от нещо негативно, ако има такова.
Манипулацията е елементарна, отнема 15 минути и не са необходими никакви допълнителни компоненти.
PS:
Направените промени по ел. инсталацията са минимални и поради това е много лесно всичко да се приведе в изходно състояние след като си намериш читава клюкарка.
danchev63
14-11-2014, 10:07
Ecotronic благодаря за съвета. Снощи се обади майстора и каза че е намерил читава клюкарка и в понеделник ще е при него. Питах за сума и каза 30лв. Така че потвърдих и се надявам да се оправи всичко. Благодаря и на колегата Tempras, който предложи да ми помогне с клюкарка на лично съобщение. Извинявам му се че не се възползвах от предложението му, но предпочитам предложението на майстора ми (както се казва утре пак до него ще опра).
kabamitov
14-11-2014, 10:37
Ecotronic благодаря за съвета. Снощи се обади майстора и каза че е намерил читава клюкарка и в понеделник ще е при него. Питах за сума и каза 30лв. Така че потвърдих и се надявам да се оправи всичко. Благодаря и на колегата Tempras, който предложи да ми помогне с клюкарка на лично съобщение. Извинявам му се че не се възползвах от предложението му, но предпочитам предложението на майстора ми (както се казва утре пак до него ще опра).
аз 3 пъти послушах да премахна част от следенето на клюкарката за няколко неща и до ден днешен нямам проблем тва че няма да разбера дали имам изгоряла крушка не ме бърка и визуално мога да разбера от тая тъпа клюкарка няма смисъл и пак да благодаря на Любо трябва да има повече хора като него да помагат :)
old alfist
17-11-2014, 11:38
Жоро, нищо не пишеш, дали се оправиха късите, след смяна с майсторската кутийка.
danchev63
01-12-2014, 20:51
Извинявам се за забавянето. Да оправиха се светлините след смяна на клюкарката.
Само, че злото никога не идва само.
Сега има друг проблем. Хвърли пистов ремък на 29.11.2014. Отидох да го сменят и казаха че и паразитната ролка е за смяна. Смених и нея. Таман си тръгнах и почнах да си отмятам задачите и няма и час отново го хвърли пистовия ремък. Направо я закарах пак в сервиза, само че вече си бяха тръгнали - събота са до обед. Днес отидох към 15 часа да видя какво става и ме посрещнаха с новината че демпферната шайба е съдрана и мята, затова хвърля ремъците. намерих демпфер на половин цена и им я занесох. Смениха я и сложиха ремък. На ръка превъртяха няколко пъти да видят как върви и видяха че първата писта изскача от шайбата. Оказа се че шайбата на хидравличната помпа има аксиален луфт и при въртене излиза напред с което изнася и ремъка с един зъб. Само че аз приключих с парите и отказах да я сменям ( казаха че не се ремонтира). Помислиха малко и накрая изрязаха скъсаната писта от моя ремък и го поставиха на вътрешните писти. Сега колата работи без да изхвърля ремъка, макар че пропищява от време на време. Казаха че е временен вариант докато събера пари за хидравлична помпа. Е те това е с моя късмет. Моля се да изкара до налято че да и сменя и хидравликата, иначе май ще я зазимявам за части.
lordliness
01-12-2014, 21:07
Извинявам се за забавянето. Да оправиха се светлините след смяна на клюкарката.
Само, че злото никога не идва само.
Сега има друг проблем. Хвърли пистов ремък на 29.11.2014. Отидох да го сменят и казаха че и паразитната ролка е за смяна. Смених и нея. Таман си тръгнах и почнах да си отмятам задачите и няма и час отново го хвърли пистовия ремък. Направо я закарах пак в сервиза, само че вече си бяха тръгнали - събота са до обед. Днес отидох към 15 часа да видя какво става и ме посрещнаха с новината че демпферната шайба е съдрана и мята, затова хвърля ремъците. намерих демпфер на половин цена и им я занесох. Смениха я и сложиха ремък. На ръка превъртяха няколко пъти да видят как върви и видяха че първата писта изскача от шайбата. Оказа се че шайбата на хидравличната помпа има аксиален луфт и при въртене излиза напред с което изнася и ремъка с един зъб. Само че аз приключих с парите и отказах да я сменям ( казаха че не се ремонтира). Помислиха малко и накрая изрязаха скъсаната писта от моя ремък и го поставиха на вътрешните писти. Сега колата работи без да изхвърля ремъка, макар че пропищява от време на време. Казаха че е временен вариант докато събера пари за хидравлична помпа. Е те това е с моя късмет. Моля се да изкара до налято че да и сменя и хидравликата, иначе май ще я зазимявам за части.
Хидравлични помпи се ремонтират.
ecotronic
01-12-2014, 21:21
Извинявам се за забавянето. Да оправиха се светлините след смяна на клюкарката.
Само, че злото никога не идва само.
Сега има друг проблем. Хвърли пистов ремък на 29.11.2014. Отидох да го сменят и казаха че и паразитната ролка е за смяна. Смених и нея. Таман си тръгнах и почнах да си отмятам задачите и няма и час отново го хвърли пистовия ремък. Направо я закарах пак в сервиза, само че вече си бяха тръгнали - събота са до обед. Днес отидох към 15 часа да видя какво става и ме посрещнаха с новината че демпферната шайба е съдрана и мята, затова хвърля ремъците. намерих демпфер на половин цена и им я занесох. Смениха я и сложиха ремък. На ръка превъртяха няколко пъти да видят как върви и видяха че първата писта изскача от шайбата. Оказа се че шайбата на хидравличната помпа има аксиален луфт и при въртене излиза напред с което изнася и ремъка с един зъб. Само че аз приключих с парите и отказах да я сменям ( казаха че не се ремонтира). Помислиха малко и накрая изрязаха скъсаната писта от моя ремък и го поставиха на вътрешните писти. Сега колата работи без да изхвърля ремъка, макар че пропищява от време на време. Казаха че е временен вариант докато събера пари за хидравлична помпа. Е те това е с моя късмет. Моля се да изкара до налято че да и сменя и хидравликата, иначе май ще я зазимявам за части.
Според много хора вероятността затова при JTD мотор да се скъса пистов ремък и да попадне парче от него под ангренажния е много малка.
Впредвид обаче на каръщините, които описваш, че ти се случват, на твое място бих "зазимил" кораба, докато не оправя бакиите с пистовия ремък :)
Linkestis
02-12-2014, 18:24
Не че съм майстор,ама да изхвърля ремъка от хидравликата ми се струва малко вероятно.Трябва да има егати луфта.По-вероятно обтегача да е толкова изяден че да стои накриво.Два ремъка изхвърлих преди да го сваля и да видя колко много е износен и че очебийно седи на криво.Обаче ако имаш толкова проблеми я пускай на части.166 е хубава ама през работната седмица да си я гледаш и последната неделя на месеца да я изкараш до магазина.
kabamitov
02-12-2014, 22:49
на едно приятелче му хвърляше ремъка така оказа се шайбата на алтернатора била някакси наранена от нещо има и друго ако пружината на оптегача е заминала както при мен има тракане особено с пуснат климатик лятото защото се изкривява и удряше в самото легло на корпуса под нея смених я и сега е тиха няма такива вибрации всичко е ок провери по нагледно
Добре де На тази кола или всичко е износено около пистовият ремък или тези майстори не са стока Ще сменят всичко докато уцелят Предлагам ти да ти погледне колата друг майстор и също да сподели мнение Или просто някой да ти гарантира че след смяна на определен детаил няма да имаш поне скоро проблеми с ремъка
danchev63
08-12-2014, 14:44
Така, здравейте колеги. За сега да приключа с епопеята. Та след като купих хидравлична помпа от колега от форума, директно при майсторите. Казаха че е добра и на другия ден сутринта влезнах в бокса за смяна. От 8.30 излезнах в 15,30. През това време сменихме хидравличната помпа прегледахме отново всички детайли и затягания и сложихме новия ремък. Естествено купих половинка хидравлично масло и долях в системата до максимум. Ръчно превъртяхме два три оборота и о чудо пак качи първата писта на ремъка. Младежа (майстора) почна да се чеше по главата, че то не остана какво да се сменя вече (освен генератора и пружинния обтегач). Ходи да обядва и като се върна взе че свали и пружинния обтегач (тоя с амортисьорчето). Ха ново двайсет, ушите на амортисьора бяха станали на елипси, а втулката с болта дето се завива седеше на една страна. Аз онемях и викам, че повече няма да плащам щото смених всичко по пистовия ремък. Младежа ми вика споко няма да плащаш ние тука събираме сменени части и имам почти нов такъв обтегач. И след малко го донесе (с условието че колегите и шефа няма да знаят, да не му викат). После почнаха едни разменки - на мойта основа другия обтегач; неговата втулка на моя обтегач и тн. Абе накрая сглоби един хибрид (в скоби хибрид, щото обтегачите бяха еднакви), който след N на брой слагания и сваляния със две-три превъртания на ремъка вече не качваха първа писта на ремъка върху някоя шайба. Накрая запалих двигателя и 3-4 минути гледахме ремъка и шайбите при нормално въртене. Ремъка си вървеше спокойно по пистите без изгледи за прехвърляне или изхвърляне. Майстора сглоби всичко и сега мога да кажа че вече четвърти ден всичко е наред. Дано продължи така, че вече не знам дали ще ми издържат нервите. Е успешен ден на всички и дано не попадате на такива майстори. Но има и нещо позитивно, сега поне няколко години няма да с притеснявам за частите на пистовия ремък :*
Важно е че сагата завърши с хепи енд.
п.п. Предишните майстори от този сервиз явно са напуснали, защото тези ги виждах за първи път. Не очаквах да са толкова боси с диагностиката на повредите.
Собственика го познавам лично и е много точен човек - като отидох да плащам доста занижи крайния резултат на сумата, пък и той знае че също съм точен и коректен и сигурно се е почувствал кофти от ситуацията.
Linkestis
08-12-2014, 17:05
А ти прочете ли това което ти написах преди да купиш помпата?
danchev63
09-12-2014, 11:49
Linkestis видях го снощи а помпата бях купил още в деня на "майсторката" диагностика.
Благодаря за насоката все пак в бъдеще ще я имам в предвид ако ми дотрябва. :flowers: :big_beer:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.