View Full Version : 1.9 или 2.4
Колеги въпреки че не съм изобщо ама изобщо привърженик на дизела съм се решил че вече е време да си взема една по нова и малко по голяма кола и съм се спрял на 156 но в никакъв случаи няма да е туин спарк не съм рокфелер да правя двигател през 6 месеца и да немога да смогна да го храня да не говорим че на газ не живеят много дълго....Както и да е с 2 думи искам по нова алфа за всеки ден и вариантите ми са или дизелите или 2.5 :drool: но те са малко кът...... И със още 2 думи съм се зарибил на дизелак който ще се чипоса и ще се търмъчи ежедневно моля ви за вашите съвети и опит и за двата двигателя. Знам че 1.9 е куче а че 2.4то било доста по чупливо интересува ме и фрапираща ли е разликата във обслужването на двата двигателя разход вървене и всичко свързано с двигателите благодаря и съжалявам за тъпите въпроси и разточените локуми;-):biggrin:
mirchozo
31-10-2014, 22:00
Всеки ще ти отговори че колата като неговата е най-хубавата :)
Аз съм имал доста разновидности на 156 (2,0ТС/СВ 1,9жтд-105кс/СВ 1,9жтд-140кс/2,4жтд-136кс/СВ 2,4жтд-175кс), най-добри впечатления съм имал от по-новите мотори, спрямо разход, вървеж, шум в колата при скорост над 130км/ч, комфорт и т.н. Търси фейслифт вариантите, най-удачния вариант е 2.4 140-150кс.
Като разход, всичките ми коли са харчили 10/100км и винаги съм ги мачкал прилично. С разумно шофиране може да се докара до 5.5-6/100. Като обслужване, разликата в дизелите не е голяма, а и не обслужваш всеки ден, така че това не е определящ фактор.
пс Темата сигурно ще отиде в коша, скоро ще се почнат споровете на кой коя е по-по-най. Мен ако питаш си купи най-запазената която ти грабне окото, няма лоши мотори и коли, има лоши стопани.
Black Power
31-10-2014, 22:25
Като здравина 2.4 (10V) и 1.9 са долу горе на кантар.Разликата в разхода средно е 1.5-2 литра на 100.С еднакъв модел турбина 1.9 бяга повече,като и гори по-малко. 2.4 разбива предницата чувствително по-бързо понеже е 80 кила по-тежък.Разликата в обслужването не е чак толкова голяма. Литър повече масло и една идея по бързо заминаващ съединител за 2.4. Някои харесват звука на 5така,други на 4 цилиндровия,мен и двата си ме дразнят :D
2.4 в 156 има много приемлив разход, моята е фейс 1,9 140коня и е много добре върви прилично гори извънградско 5,3 на карането на майка ми. Моето мнение е, че всички дизелови двг на 156 са сравнително здрави така, че горе-долу все тая вземи, която те кефи.
Marchoni
31-10-2014, 22:40
Мойта е 2.4- 150 с вътрешен фейс, на колегата ми е 1.9- 140 пълния фейс. На мен лично 1.9- 140 по ми допада, по-малък разход, идентични показатели на коне и нютон метри, и двете вървят по равно ( много ) не само на хартия. След ремап и двата мотора полудяват. 1.9 е и по лек, което според мен оказва влияние за предницата. И аз не бях привърженик на дизела, ама вече за бензин не ща да чуя, ако не е с турбо и да харчи 9/100 на ръчка. Колегата по горе е прав, вземи по-запазения екземпляр без значение 1.9 или 2.4.
да ти кажа честно обичам по нестандартните двигатели затова и съм фен на трентатрето и ми се струва че 5-така ще ме грабне като звук но за 1.9 имам наблюдение над служебната либра която карам от време на време 105 конюва със чип шефа не я ебава за 5 пари сменя маслото когато му падне а това означава на по 15-20 000км кара се като за последно естествено и аз като него и за тези 500 000км които тази кола е във фирмата е гръмнала една или две турбини на моето каране по дисплеи ми даде 4.5 което ме впечатли доста ланчата върви много и през месец гърми маркучите на турбото ама не се спира 1.9 ме привлича заради здравината ама малко му конете а 2.4 ката пък може да се помпи със същите усилия на повече коне ама незнам дали държи тоз петак. И да знам че мултиджета е най добрия варянт ама краката миришат още
---------- Post added at 23:48 ---------- Previous post was at 23:45 ----------
Мойта е 2.4- 150 с вътрешен фейс, на колегата ми е 1.9- 140 пълния фейс. На мен лично 1.9- 140 по ми допада, по-малък разход, идентични показатели на коне и нютон метри, и двете вървят по равно ( много ) не само на хартия. След ремап и двата мотора полудяват. 1.9 е и по лек, което според мен оказва влияние за предницата. И аз не бях привърженик на дизела, ама вече за бензин не ща да чуя, ако не е с турбо и да харчи 9/100 на ръчка. Колегата по горе е прав, вземи по-запазения екземпляр без значение 1.9 или 2.4.
значи 1.9 110-115hp (мисля да са един от двата двигателя че 105 хептен мижав ми се вижда) вървят на равно със 2.4 136hp.
pesho_kj
31-10-2014, 23:40
Аз имах и 1,90105 коня, 2,4 - 175 коня и сега 2,4 - 210 коня. Ами петака си е петак...звука е друг и също е доста корав. Обслужването е същото като ремъци, ролки и филтри. Имаш един цилиндър в повече и е по-тежка предницата...но пък кефа е по-голям...уж вървят на равно със 115 коня ако е чипосан но дефакто не е така. 2,4-то е доста по-разтоварен и не усеща килограмите на колата и върви по-приятно. Това е мое наблюдение.
nickgaidarov
01-11-2014, 08:16
1.9
Alexanderbb
01-11-2014, 08:29
Като здравина 2.4 (10V) и 1.9 са долу горе на кантар.Разликата в разхода средно е 1.5-2 литра на 100.С еднакъв модел турбина 1.9 бяга повече,като и гори по-малко. 2.4 разбива предницата чувствително по-бързо понеже е 80 кила по-тежък.Разликата в обслужването не е чак толкова голяма. Литър повече масло и една идея по бързо заминаващ съединител за 2.4. Някои харесват звука на 5така,други на 4 цилиндровия,мен и двата си ме дразнят :D
Извинявай ама няма как да ме убедиш че 1,9 115 коня върви като 2,4 150 коня дори и преди чипа. А пък след него съвсем. Та за мен отговора за колегата е както и други са написали 2,4 140 или 150 коня с вътрешен фейслифт
И да знам че мултиджета е най добрия варянт ама краката миришат още
Против миризма на краката мога да ти препоръчам по-икономичния автомобил ;) Аз можех да си взема 2,4 и 156-цата и 159-ката, но си имам по-екстремни изживявания от карането на кола та и 5,4 да е ми е все тая :)
Black Power
01-11-2014, 09:22
Извинявай ама няма как да ме убедиш че 1,9 115 коня върви като 2,4 150 коня дори и преди чипа. А пък след него съвсем. Та за мен отговора за колегата е както и други са написали 2,4 140 или 150 коня с вътрешен фейслифт
Изрично съм написал "с еднаква турбина". Карал съм стило 1.9 с 200 реални к.с. на колела и 145цата ми 2.4 с 210 к.с. И стилото върви доста повече като гори 2 литра по малко.
RoMeO_156_GTA
01-11-2014, 09:42
Нормално е всеки да си хвали своето. Все пак заради това го е избрал. Всичко опира до приоритетите. Аз отначало не исках да чуя за дизел, после покарах малко жтд-та на търновски колеги и си промених мнението. Исках и 2.4 150 к.с., но сметнах, че за ежедневно градско каране няма много смисъл да се товаря излишно с разходи. Аз лично ако карам предимно градско, отново бих загледал 1.9 110-115, също и 1.9 16в с 6 скорости. Ако рядко карам в града, бих си взел 2.4 140-150 к.с. Поздрави.
Alexanderbb
01-11-2014, 09:43
Изрично съм написал "с еднаква турбина". Карал съм стило 1.9 с 200 реални к.с. на колела и 145цата ми 2.4 с 210 к.с. И стилото върви доста повече като гори 2 литра по малко.
И в двата случая говориш за много "пипани" коли със сериозна инвестиция в тях. Предполагам че колегата говори за сравнение на стокови модели или такива със съвсем малки промени
mirchozo
01-11-2014, 10:13
Ако ще е икономично, 147 с 115кс мотора.
Говорим за поне литър разход надолу, дори върви една идея по-добре ако ще правиш ластици по светофарите. Като цени са горе долу на кантар, но са малко по-нови години и с повече екстри откъм сигурност.
Всичко е до приоритети, взимай най-запазената която те грабне.
aligator89
01-11-2014, 10:41
Стига простотии че 1.9 върви колкото 2.4 иначе съм на същото мнение с колегата -
Нормално е всеки да си хвали своето. Все пак заради това го е избрал. Всичко опира до приоритетите. Аз отначало не исках да чуя за дизел, после покарах малко жтд-та на търновски колеги и си промених мнението. Исках и 2.4 150 к.с., но сметнах, че за ежедневно градско каране няма много смисъл да се товаря излишно с разходи. Аз лично ако карам предимно градско, отново бих загледал 1.9 110-115, също и 1.9 16в с 6 скорости. Ако рядко карам в града, бих си взел 2.4 140-150 к.с. Поздрави.
Black Power
01-11-2014, 11:28
Стига простотии че 1.9 върви колкото 2.4 -
Аз не хвалех "моето". 1.9 115 с 3 цифрена сума отива към 160-170к.с и тогава върви повече от 2.4 и е по икономичен.Безспорен факт. Мир.
aligator89
01-11-2014, 13:04
Аз не хвалех "моето". 1.9 115 с 3 цифрена сума отива към 160-170к.с и тогава върви повече от 2.4 и е по икономичен.Безспорен факт. Мир.
Говорим за stock... Да вземем да бутнем тогава и 2.4
Изрично съм написал "с еднаква турбина". Карал съм стило 1.9 с 200 реални к.с. на колела и 145цата ми 2.4 с 210 к.с. И стилото върви доста повече като гори 2 литра по малко.
Може да напишеш и следващия път с еднакъв брой работещи цилиндри.
Вади следващия път единия инжектор, поне да не прави налягане цилиндъра и да спъва още двигателя и пробвай дали е равен на вървене с 1.9.:punk:
Alexanderbb
01-11-2014, 17:15
Аз не хвалех "моето". 1.9 115 с 3 цифрена сума отива към 160-170к.с и тогава върви повече от 2.4 и е по икономичен.Безспорен факт. Мир.
Ако не визираш сумата от 999 лева ми е интересно как точно ще направиш надеждна, безопасна и икономична 170 коньова от 115 сток?
За светофарите си имам 33-ката за 147 съм мислил ама 4вратите са ми грозни а 2 врати не вършат работа за това варянта е 156 даже и SW ако попадне някой интересен извън градско ще се кара хич да не е за в града имам и служебна и 33-ката и като се наложи евентуално и дизелака а като имате предвид 2.4 140коня става дума за 136-те коня нали а за мултиджет съм най надъхан без значение кой двигател е.......
Alexanderbb
01-11-2014, 18:00
Не, 140 е различен от 136 коня
136 коньовото е най-умрялото и глупаво 2.4.
aligator89
01-11-2014, 22:29
136 коньовото е най-умрялото и глупаво 2.4.
гледам че си от Варна. дай да ги пробваме до Слънчево и обратно и да покажа че твоето е мн по-умряло макар че си с 4 коня повече
alfista 96
02-11-2014, 08:38
136 коньовото е най-умрялото и глупаво 2.4.
Колега ти сериозно ли говориш ?
Black Power
02-11-2014, 09:01
140 и 150 к.с освен по по-голямата и здрава турбина,се различават и по това ,че са много по-здрави ;) Не е само 4 коня
haljscho
02-11-2014, 09:28
Стига простотии че 1.9 върви колкото 2.4 иначе съм на същото мнение с колегата -
И в двата случая говориш за много "пипани" коли със сериозна инвестиция в тях. Предполагам че колегата говори за сравнение на стокови модели или такива със съвсем малки промени
Върви върви!!!
И да не е повече то поне колкото 2.4, говорим за само чипосани коли!
То и повече от чип си е ненужна заигравка......:respect:
"Пишоооо" моето мнение е 1.9 16в по-ново поколение с повече възможности....
Абсолюно съм сериозен!
136 коньовото 2.4jtd е най-тромаво и най-ненадежно от към здравина спрямо версията с 140 к.с. и 150 к.с.
А за мнението, че 1.9jtd 16v е най-добрата алтернатива, няма спор. Най-големия плюс е наличието на 6 степенна скоростна кутия, съответно добър разход и комфорт.
Най-големия минус за мен е липсата на този специфичен звук на 5-така.
aligator 89,
не е проблем може и на магистралата да се пробваме. Не ми е за първи път.
alfista 96
02-11-2014, 10:29
Абсолюно съм сериозен!
136 коньовото 2.4jtd е най-тромаво и най-ненадежно от към здравина спрямо версията с 140 к.с. и 150 к.с.
А за мнението, че 1.9jtd 16v е най-добрата алтернатива, няма спор. Най-големия плюс е наличието на 6 степенна скоростна кутия, съответно добър разход и комфорт.
Най-големия минус за мен е липсата на този специфичен звук на 5-така.
aligator 89,
не е проблем може и на магистралата да се пробваме. Не ми е за първи път.
Ам значи аз съм късметлия :)Имам колата от 4 г. А е знам от както е в БГ. И досега освен обичайните болежки като окачване,друго не се е обаждало.А колата се кара както си требва.Та за 16 годишна баба чак съм изненадан как не се е разпаднала вече.:)Само разхода не ми харесва 12-100 в града,но ще го преживея .:):rosso_spider::rosso_spider:
pesho_kj
02-11-2014, 10:55
Ам значи аз съм късметлия :)Имам колата от 4 г. А е знам от както е в БГ. И досега освен обичайните болежки като окачване,друго не се е обаждало.А колата се кара както си требва.Та за 16 годишна баба чак съм изненадан как не се е разпаднала вече.:)Само разхода не ми харесва 12-100 в града,но ще го преживея .:):rosso_spider::rosso_spider:
На теб трябва да ти произведат картер от титаниева сплав някаква :D
Най-големия минус за мен е липсата на този специфичен звук на 5-така.
Мноо си е харен звука, особено като махнеш и двата катализатора.
Въпреки, че 2,4 е с по-голяма турбина, в сток състояние спрямо 1.9 16в пак сток, умира във високите обороти.
На 2.4 газта е по-чувствителна и имам чувството, че се изстрелва по-добре от място.
aligator89
02-11-2014, 13:07
0894 95 33 00 обади се ще ги пробваме. И аз това викам до Слънчево и обратно - магистралата.Не искам да пиша повече, спора е безсмислен пък и други са го казали че всеки хвали колата, която кара.
alfista 96
02-11-2014, 13:15
На теб трябва да ти произведат картер от титаниева сплав някаква :D
Синковеца да му мисли :) ся като ходи до ВалЮ бута колата през:bouncing_smiley: дупките.Още чакам колегата да каже защо 136 магарение мотор е скраб.
Black Power
02-11-2014, 13:33
Синковеца да му мисли :) ся като ходи до ВалЮ бута колата през:bouncing_smiley: дупките.Още чакам колегата да каже защо 136 магарение мотор е скраб.
Защото не е "кован" като 1.9 140,150,170-2.4 140,150,175,210
alfista 96
02-11-2014, 13:54
Защото не е "кован" като 1.9 140,150,170-2.4 140,150,175,210
Ми виш ся колега,аз ти давам пример с мотор който имам и който се експлоатира зверски. А ти ми викаш /ми нее кован и затова е скраб/.Ми кажи ако си имал такъв двигател какви са ти били проблемите за да твърдиш така убедително че са скраб. Или някой ти е казал че е чул друг да разправя че братчет му има такъв матор и не струвал щот не бил кован/каквото и да значи това/
Scrapera
02-11-2014, 13:59
Ам значи аз съм късметлия :)Имам колата от 4 г. А е знам от както е в БГ. И досега освен обичайните болежки като окачване,друго не се е обаждало.А колата се кара както си требва.
Купувам турбо за 156 2.4 JTD 136 к.с. 98 г. Пловдив
0896370074-Любо
Колеги благодаря ви за съдействието намерих турбо.
Темата е за заключване.
:respect:
Едно е на хартия - друго е реалността. Дори и на еднакви коне 2,4 има предимство в мощността, което обаче не може да компенсира разликата в килограмите ;)На всичко отгоре гори повече. Т.е. ако се сравняват 2,4 10V с 1,9 16V винаги ще избера 1,9. А 1,9 8V и 2,4 20V е безсмислено да се сравняват понеже са за съвсем различни клиенти.
alfista 96
02-11-2014, 14:28
:respect:
Хихиихихих шамЪ Умориш от смях.Ако поразровиш още малко по-назад ще видиш ще търсех и КАРТЕР.Мъ сигурно щот и картера и турбото не са КОВАНИ та затова свършиха курса.Скоро пак търсих картер,и пак не намерих КОВАН та сложих калпав.А относно турбото,сина пробва да кара без масло около километър.Ха познай ся кое ще замине след това първо.Ам като се замисля един колега със 159ка така му вие турбото,че преди даго видя се оглеждам някоя линейка да не минава.Явно и те са скраб. :)
Black Power
02-11-2014, 14:32
Ми виш ся колега,аз ти давам пример с мотор който имам и който се експлоатира зверски. А ти ми викаш /ми нее кован и затова е скраб/.Ми кажи ако си имал такъв двигател какви са ти били проблемите за да твърдиш така убедително че са скраб. Или някой ти е казал че е чул друг да разправя че братчет му има такъв матор и не струвал щот не бил кован/каквото и да значи това/
И кога съм казал/написал ,че е скраб ??? Само написах ,че технически е по-слаб.
---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:30 ----------
Едно е на хартия - друго е реалността. Дори и на еднакви коне 2,4 има предимство в мощността, което обаче не може да компенсира разликата в килограмите ;)На всичко отгоре гори повече. Т.е. ако се сравняват 2,4 10V с 1,9 16V винаги ще избера 1,9. А 1,9 8V и 2,4 20V е безсмислено да се сравняват понеже са за съвсем различни клиенти.
И да добавя знам за 5 тоталки 2.4 (10v и 20v)+ 6 които са кривили глави,но нищо за 1.9 без значение 8 или 16v.
alfista 96
02-11-2014, 14:34
136 коньовото е най-умрялото и глупаво 2.4.
И кога съм казал/написал ,че е скраб ??? Само написах ,че технически е по-слаб.
Ми аз така разбирам от написаното.:cheers:
alfa_romeo_forever
02-11-2014, 17:25
И кога съм казал/написал ,че е скраб ??? Само написах ,че технически е по-слаб.
---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:30 ----------
И да добавя знам за 5 тоталки 2.4 (10v и 20v)+ 6 които са кривили глави,но нищо за 1.9 без значение 8 или 16v.
Сега всички ме чували разни неща , но всичко е до колко запазена кола ти попадне в ръцете . Вярвай ми че ако е издухала 1.9-ката няма да е по различно :hump:
Много интересно започна да става сега разбирам че мултиджета е с ковани части
И да добавя знам за 5 тоталки 2.4 (10v и 20v)+ 6 които са кривили глави,но нищо за 1.9 без значение 8 или 16v.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=86737&highlight=%F1%FA%EC+%ED%E0%E9+%E3%EE%EB%E5%EC%E8%F F+%EA%E0%F0%FA%EA
Пич,МНОГО си се объркал за мнението за туинспарка.И ти си от тия дето чули че на някой на приятеля му се счупил туинспарка.
mirchozo
02-11-2014, 19:25
И моята е с ковани части, снощи цяла нощ дялах радиатора, щото капеше негова мама....
Ай стига сте спорили, две еднакви коли няма, ковани, дялани, все тая. Ако вземеш някой дроб ако ще и с атомен двигател да е все тая, нищо хубаво не те чака...
pesho_kj
02-11-2014, 19:29
Строшено ЖТД е или с оригиналното масло или над 500 000км. Моето Стило е на 425000км и като го купих на 350000 беше смазано от каране с виещо турбо и масло на парцали. Смених турбо и масло и вече почти 80000км само наливам нафта, чат-пат сменям масло и филтри и юнашко каране.
lordliness
02-11-2014, 19:31
Да каже някой как се коват двигатели.
Аз си представям двама цигани в мрачна ковачница, дървени въглища, мех, наковалня, чукове, подкови по стените и въртят чукове и коват двигатели, и бутала, и биели, и топят във вода за закалка, и пак коват.
pesho_kj
02-11-2014, 19:33
Да каже някой как се коват двигатели.
Аз си представям двама цигани в мрачна ковачница, дървени въглища, мех, наковалня, чукове, подкови по стените и въртят чукове и коват двигатели, и бутала, и биели, и топят във вода за закалка, и пак коват.
Хахахахахахахахахаха, точно тва си мислех и аз, някакъв мангал дет кове подкови, нагрява, кове, охлажда :D
alfa_romeo_forever
02-11-2014, 22:08
E то сигурно е лесно да се изкове двигател а ? какво толко му трябва на човек :bangin:
lordliness
02-11-2014, 22:19
E то сигурно е лесно да се изкове двигател а ? какво толко му трябва на човек :bangin:
Чук сигурно. :)
А едно време японците какви двигатели са ковали
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.