PDA

View Full Version : Пак проблеми :(



guvech
04-11-2014, 10:14
Колеги, проблема е следният:
Преди около 20 дена колата започна да пали трудно докато в един момент акумулатора умря. Запалих с кабели и така два-три пъти същата случка.
Мерих за утечка като се оказа че има 0.11 ампера(110 милиампера) от плеъра. Бушона в момента е махнат. и показанията са 0.00 ампера. Но проблема остава. Последва смяна на алернатор. Ремъка не е хлабав. Проблема продължава да стои. Вчера занесох акумулатора да се зареди и провери. Казаха че е ОК.
Преди малко замерих показанията на акумулатора и алтернатора.
Стойностите са:
1.Алтернатор без консуматори: 14.30
2.Алтернатор с всички консуматори: 14.00

Акумулатор тази сутрин:
На контакт: 12.36
Запалване без консуматори: плавно покачване до 13.50, като при включване на перката пада с 0.20 и после пак на горе. Чака се около 10 мин да достигне 14.00
Включвам къси и пада рязко до 13.00 и плавно започва да намалява до 12.75. През това време перката се включва през определен интервал и напрежението пара с 0.20 като при спиране на перката се качва с по 0.10 и така прогресивно на долу( -0.20 с перка и + 0.10 без перка)
След това включих всички възможни консуматори (парно,подгрев,дълги и т.н.) и показанията варираха между 12.00 и 12.40.
Другото е , че при подаване на газ напрежението не се промения или дори пада леко.

В момента съмненията ми са за акумулатора, независимо,че от сервиза в който го заредих ми казаха, че е ОК. Акуто е на 1 година и вече е падал няколко пъти. Не мога да му намеря и гаранцьоната карта :( Някой има ли представа какво се случва?

nickgaidarov
04-11-2014, 10:39
...

guvech
04-11-2014, 11:29
Благодаря за споделения опит. Хубаво е да го знам :)

---------- Post added at 09:29 ---------- Previous post was at 09:12 ----------


На една от колите ми наскоро се получи съвсем аналогична ситуация (ако изключим това, че все пак при мен не се стигна до смяна на алтернатора). Аз също в началото помислих, че проблема е в акумулатора, и също като теб го носих за анализ в специализиран сервиз и се оказа, че е ОК. Нямаше и утечки. При мен проблема се оказа износени четки на стартера. Не твърдя, че и при теб ще е същото - просто споделям опит.
nickgaidarov, и при теб ли държеше 12-12.5 в движение и падаше ли ти акумулатора за няколко дни?

nickgaidarov
04-11-2014, 17:50
...

guvech
04-11-2014, 18:18
:respect:

nickgaidarov
04-11-2014, 18:40
...

guvech
04-11-2014, 18:53
При мен се оказаха четките на стартера, но напълно възможно е и подобен проблем да се дължи и на повреда във включвателя на стартера например. Това може лесно да се установи - когато аз правех опити да запаля колата, поне се чуваше специфичния звук от задействането на включвателя, т.е. че той е изправен. Така и стигнах до заключението, че остава да са четките. Ако правиш опити да запалиш, а не се чува този звук - най-вероятно е повреден включвателя на стартера.
Кога трябва да чуя включвателя? При самото палене? Защото ми направи впечатление, че когато дам на контакт волтметъра на таблото ми показва дадени показания, според зависи колко се е разредил акумулатора, обаче след като изчакам лампичката на подгрева да изгасне и изчакам още 10-20 сек. се чува едно щракане(като от реле) и волтажа се качва с почти още волт(на таблото). Това ли е? Или се бъркам?

nickgaidarov
04-11-2014, 19:10
...

guvech
10-12-2014, 15:44
Колеги, пиша само за да ви информирам какво се случва с тоците на "баба".
От както писах за първи път по този проблем чакам да видим какво ще стане. Та данните си стояха до онзи ден същите. Но колата безотказно всеки път пали. Вече повече от месец.
От както застудя обаче, сутрин при минусови температури показанията се промениха. Паля при трето -четвърто завъртане на стартера(което е ОК за -2 градуса) и датчика веднага качва на 13.8-14 в. без консумативи. При включване на фарове и парно(вентилатор на макс) пада до 13 без да пада по-надолу. Вече при включен и подгрев на огледала и стъкла пада до 12.3 в.
Когато изключа консумативите пак почти веднага връща до 13.8 в.
След като загрее обаче показанията падат с по около 0.20-0.30 в.
Много е странно защото едва ли не, колата се оправи от самосебе си. В момента всичко е ОК.
Дали има нещо общо с температурите. Евентоално реле на алтернатора което, като загрее започва да дава бъг?! Не знам????!!!!

Scrapera
11-12-2014, 13:47
При мен от около месец-два на празен ход напрежението пада до 12в. с включен подгрев,фарове,вентилатор на парното и халогени. При 1500об. и нагоре е 13.9 независимо от консумацията. Доста хора казват, че проблема е по-скоро в статора, от колкото в релето. Ще я закачим на осцилоскоп и ще разберем.

angelovi69
11-12-2014, 16:30
Колега Tempras, доколкото съм запознат, при форсиране на колата, разликата в напрежението се колебае в стотните на зарядното напрежение, не в десетите или целите волтове.

Scrapera
11-12-2014, 18:17
Е, мога да ти покажа как на моята, сигурно една от най-дъртите коли във форума все пак, напрежението се колебае с 2 волта без проблеми.:Lkingsmiley:

guvech
11-12-2014, 20:11
Единия от проблемите при моята кола е, че при форсиране(незавизимо от оборотите) промяна в напрежението няма.

Scrapera
11-12-2014, 22:47
На друга 164 с почти ново реле-регулатор пак същата работа - с няколко консуматора пада до 12в. на празен ход, при форсиране - 13.9. :pimp:

Чавдар
12-12-2014, 09:33
На друга 164 с почти ново реле-регулатор пак същата работа - с няколко консуматора пада до 12в. на празен ход, при форсиране - 13.9. :pimp:

При мен пада и до 11 волта (даже реотаните изключват) и се чудя дали да не пробвам с по-здрав алтернатор, или да го дам да му видят четките или модула с диодите или каквото е там, по спомен този модул преди години ми е..ваше Croma-та и след смяната му се оправи.

angelovi69
12-12-2014, 12:15
Ще ми се в дискусията да вземе отношение Мордохи - знам, че има солидни познания в тая област. Или Екотроник-а.
Да, напрежението спада при включване на все повече консуматори, но такива колебания на зарядното напрежение - с цели волтове, мисля, че не е допустимо.

guvech
12-12-2014, 18:22
Явно не е единичен случай. Само при мен !!!
Иначе преди да сменя алтернатора и при мен падаше до степен да започне да ми цъка релето за реотаните(при всички останали консумативи)
Сега след смяната не пада до такава степен, но пък започна да си се държи доста странно в други насоки :)
Макар, че в момента съм без бушон за кастофоня и осветлението в купето(че има 110 мА утечка!!!
Както казах, не променя напрежението при форсиране и това със сутрешното безпроблемно палене и перфектни показания ми е много странно. След това всичко отива по дяволите...но сутин! ЕХ!!!!тази сутрин!!!! :)))))

Scrapera
12-12-2014, 18:29
Колега, виж заглавието на темата. Никой никъде не твърди, че е нормално. Аз искам да нам на 164 TD Super колко А е алтернатора. На T.s e 80А.

Обмислям монтаж на алтернатор от Мерцедес W202 - 90A. На пръв поглед захващането е еднакво, производителя отново е бош.

Sunny
12-12-2014, 19:00
Под 13,4-13,2в не бива да пада когато е натоварен алтернатора сътветно и не трябва да надвишава 14,4 когато е в обороти . Под 13,2 акумулатора не се зарежда и сътветно му се скъсява живота .
Хипотетично погледнато ако се влачиш в задръстване по около час на ден с пуснати фарове , парно и подгрев на задното стъкло +музиката в колата - реално през повечето време акумулатора не се зарежда коректно ако е ниско напрежението . Ако имате и по мощничък усилвател в багажника и нещата съвсем загрубяват .
Да не забравяме и ,че 164-ката е влязла в производство 1987г и нещата не са съвсем като в новите коли .

guvech
12-12-2014, 19:50
Аз пак да си питам :) хахахаха
Някой може ли да обясни, защо вече цял месец след като съм понатоварил акуто през деня и показанията му в края на деня са ненормални. Сутрин пали почти от раз на минусови температури и показва перфектни показания. Докато не загрее колата. И така всеки ден.....А? ;)

Scrapera
12-12-2014, 20:48
Аз конкретно си я карам редовно по 300км извънградско без да я гася, рядко седя в задръствания. Относно годинките, алтернатора на FL и Super e пуснат 1993г. Стария е с външна перка за охлаждане и ако не се лъжа по-малък Ампераж.

Чавдар
13-12-2014, 09:28
С пусната музика пада и до 10 волта :frown:, мигат фарове, изключват се реотаните, че чак и оборотите падат и почва да тресе, а когато я запаля сутрин с почти умрял акумулатор се опитва да качи 15 волта :frown:

Scrapera
13-12-2014, 13:13
Ужас. Горния - 164 след 1993г., долния - W202. Мисля, че само шайбата е различна. На Алфата е с по-голям диаметър и по-малко канали.


http://i62.tinypic.com/2dlrw2e.jpghttp://i59.tinypic.com/96wccz.jpg

136
15-12-2014, 00:38
Виж да ли нямаш някакви проблеми в арматурното табло.Лампата на алтернатора е пряко свързана със зареждането на алтернатора.На времето бях махнал таблото и карах без него и спря да ми зарежда алтернатора.Та ходих при един познат и той ме светна да си го закача с кабеляците и всичко си дойде на място.Това е единствения начин колата да разбере че двигателя е запален.Можеш да имаш някаква оттечка в таблото и като нагрее да спира връзката и така да ти се случват нещата.Това при положение че всичко останало ти е наред.Провери таблото.

Scrapera
15-12-2014, 01:02
Check лампата възбужда алтернатора. Без нея пак зарежда, но над 3000 об. До колкото разбрах 3.0 е със 120А алтернатор. На В6 не ми пада така долно напрежението, но и няма да пасне алтернатор от 3.0 на 2.0. Мижавия 80А не е съвсем ОК за кола с толкова много консуматори като 164 Super с повечко екстри.

mimouzunov
15-12-2014, 10:26
Check лампата възбужда алтернатора. Без нея пак зарежда, но над 3000 об. До колкото разбрах 3.0 е със 120А алтернатор. На В6 не ми пада така долно напрежението, но и няма да пасне алтернатор от 3.0 на 2.0. Мижавия 80А не е съвсем ОК за кола с толкова много консуматори като 164 Super с повечко екстри.

Лампата +- по таблата служат за индикация и понякога за първоначално възбуждане на зареджането (не над определени обороти) !!! 80А алтернатор хич нее мижав! Проблема идва от това че релерегулатора не "мери" дирекно бордовото напрежение а друго което се получава от едни малки диоди... От там идва проблема. Ако сте забелязали като са студени колите зареждането е ок а като загреят... вече нее...

Чавдар
15-12-2014, 10:51
Лампата +- по таблата служат за индикация и понякога за първоначално възбуждане на зареджането (не над определени обороти) !!! 80А алтернатор хич нее мижав! Проблема идва от това че релерегулатора не "мери" дирекно бордовото напрежение а друго което се получава от едни малки диоди... От там идва проблема. Ако сте забелязали като са студени колите зареждането е ок а като загреят... вече нее...

.... е баш тия диоди ги сменях на Croma-та (те са на една платка и под един капак на алтернатора) и нещата се оправиха и мисля да направя и на Alfa-та една профилактика на алтернатора ... диоди и четки и каквото там има и може да се смени, защото така не си е работа.

Scrapera
15-12-2014, 20:02
Да, прав си че беше за първоначално възбуждане. Относно топло - студено на моята кола и е все тая.

didod
16-12-2014, 11:29
Всеки алтернатор има крива 'зарядно напрежение/ температура'. Т.е. се влияе.

Furious 155
16-12-2014, 12:36
Лампата +- по таблата служат за индикация и понякога за първоначално възбуждане на зареджането (не над определени обороти) !!! 80А алтернатор хич нее мижав! Проблема идва от това че релерегулатора не "мери" дирекно бордовото напрежение а друго което се получава от едни малки диоди... От там идва проблема. Ако сте забелязали като са студени колите зареждането е ок а като загреят... вече нее...
То това е от оборотите... на 1100-1200 всичко е в норма, но на 850-900 не е. Всички 8 клапанови са така, ако няма намеса по възбудителната верига.

digitalundgrd
16-12-2014, 12:51
... Всички 8 клапанови са така, ако няма намеса по възбудителната верига.

Бачи Иване, кажи им за твоя джокер "Мега Гризин" - освен, че гони гризачите, ами и върши чудна работа като помага да няма падове на напрежението :evil:

http://pivotjp.com/product/vs-m/vs-m-e.html

guvech
16-12-2014, 18:06
Проблем-решен!!! :prescription:
Рециклиране на алтернатора, втора употреба, за който дадох 30 лв. преди месец и отделно пари за работа по смяната. :bash:
Резултат:
14.2 V с консумативи,без консумативи все тая. 14.2 V :Yeeeehaaa:

Scrapera
17-12-2014, 00:43
Като пуснеш ВСИЧКИ възможни консуматори на загряла кола на празен ход колко е напрежението?

guvech
17-12-2014, 09:34
Около 14 V

Пада до 14 когато с всичко останало включа и подгряването на задното стъкло и огледалата. Иначе не мърда от 14.2 V. Това е според показанията на таблото,което е изправно. Ако искаш мога да го замеря с точност с мутицета.

---------- Post added at 07:34 ---------- Previous post was at 07:23 ----------

Само да уточня и за утечката, за която споменавам в първия пост от темата. Оказа се, че просто трябва да махам панела на радиото. Което за мен значи,че утечка няма. Просто скапано радио :)

Чавдар
18-12-2014, 09:35
Проблем-решен!!! :prescription:
Рециклиране на алтернатора, втора употреба, за който дадох 30 лв. преди месец и отделно пари за работа по смяната. :bash:
Резултат:
14.2 V с консумативи,без консумативи все тая. 14.2 V :Yeeeehaaa:

.... и къде я прави ако не е тайна, че и аз явно, ще трябва да мина през тази процедура?

guvech
18-12-2014, 10:30
.... и къде я прави ако не е тайна, че и аз явно, ще трябва да мина през тази процедура?
Ами оказа се че мой познат си е отворил сервиз в Ботунец. Прежалих се да бия целия път до там, но като замери каза че е алтернатора. Самият алтернатор той го носи някъде другаде да се рециклира, като ми гарантира че човека е читав и работи добре. Оказа се прав. Не знам дали е скъпо 140 лв. за части ирециклиране и 50 лв. за работа по демонтаж и монтаж. Но мен ме устройва,тъй като колата няма никакви проблеми вече с тоците и сутрин дори пали от раз.