View Full Version : Въпрос относно спирачки
gocktherock
12-11-2014, 11:14
Здравейте, искам да попитам. Наскоро ходих на технически преглед и не можах да спра машината на задните гуми. Съответно ми казаха, че спирачките ми имат някакъв проблем, а и ръчната не ми работи, но това е друг въпрос. Смених задните спирачни маркучи, раздвижиха ми апаратите, че оттам се очакваше да е проблема с ръчната, но спирачките така и не ги чувствам по-добре. Миналата година смених спирачни дискове плюс накладките с Феродо такива и не вярвах за 1 година проблема да идва от тях. Колата си се кара нормално. Въпроса ми е от какво може да идва този проблем, предните си работят, че иначе нямаше да бъде никак хубаво.
Мойта 146 спира много яко, а тия на прегледа казаха, че задно дясно не е както трябва.... иначе спира като муле.....сега ще сменям накладки и отпред и отзад, просто имат по 2 мм.
имам едно питане за дискове "OMC", някой да е слагал.....италиански са.
gocktherock
12-11-2014, 16:11
Като цяло си се усеща, че колата не спира точно както трябва. В самото началото когато ги смених дисковете и накладките спираше много стабилно. Сега се усеща, че спира главно с предните спирачни, няма я тази стабилност
kiko1213
12-11-2014, 20:28
здравей колега провери в сервиз дали механизмите за самонатягане на ръчната работят,намират се от вътрешната страна на апарата,има пружина на тях....при опъване на ръчната ,пружината се напраяга а при отпускане трябва да върне механизма ДО КРАЙ...ако остава хлабина,която връщаш механично,се сменя пружината....по лесния вариант е да натегнеш жилото на ръчната,става лесно с ключе 13,мястото е под лоста на ръчната...дърпаш до край и ще видиш от къде!
gocktherock
12-11-2014, 20:44
Каза ми майстора, който ги гледа, че трябвало да се поизтъркат по-добре накладките и тогава да се натегне както трябва ръчната. Мен повече ме притесняват задните спирачки, ръчната ще я покарам скоро колата, че трябва да ходя до едно място и след това като се върна ще говоря с него да си я нагласи както трябва. Мерси за информацията за пружината, ще видя ако не почне да захваща както трябва, ще се доуточним с него и за тая пружина. Тук в града разчитам на познати, които знам, че се занимават по-сериозно с колите. Иначе качествен сервиз няма, но ако се наложи ще видя нещо в Перник, че е по-наблизо
Да не отварям нова тема, а и мисля, че пиша където трябва, някой да има идея дали лесно се сменя жилото на ръчната, че дясното колело изобщо не задържа (лявото е О.К.) и пак по темата и само за инфо. смених вс. дискове и накладки + раздвижване на апаратите и подмяна на всички гумени неща по тях (тип тампони, маншони, пръстенчета и т.н.т.) на цена от 400 лв (работата си е от мен)., като не съм взимал най-скъпите такива, но не и най-евтините ..... и ми бяха нужни около 300-350 км. в градски условия за да почне да спира като хората.
kiko1213
13-11-2014, 23:27
жилото се сменя не толкава лесно но не е и трудно,трябва да се извади конзолата между седалките където има една ролка другото е под колата и е по лесно а това че е нужно накладките и дисковете да се поизпилят и да си паснат е вярно!
Scrapera
14-11-2014, 01:21
Централната конзола може само да се повдигне в задната част, не е нужно да се вади цялата. Изваждането и е свързано с демонтаж на гадните мокетени кори от двете и страни...
И като капак - с тези задни спирачни апарати никога няма да спреш валяците на ГТП. Каквото и да смениш...
gocktherock
14-11-2014, 17:50
Дори така да е, не си спомням преди време дали не успях. Задните спирачки доколкото си спомням, че ми каза човека са наполовина на спирачната сила на предните
kiko1213
15-11-2014, 01:47
спират се Дидо,спират та чак гумите задимяват,аз през септември смених жилото и накладките после имах много слаба ръчна,минах около 5000км. понеже пътувах до чужбина и тук си натегнах жилото на ръчната и сега се пързаляме по завоите ама хваща още на първия зъб...кове...
спират се Дидо,спират та чак гумите задимяват,аз през септември смених жилото и накладките после имах много слаба ръчна,минах около 5000км. понеже пътувах до чужбина и тук си натегнах жилото на ръчната и сега се пързаляме по завоите ама хваща още на първия зъб...кове...
..... а прави ли нещо по апаратите (някаква настройка) или просто се закачат новите жила?
Последно на валяците отзад на крачна и ръчна имах абсолютно еднакво усилие, което не беше обаче достатъчно, за да спрат. По чуждите форуми доста се оплакват от това на Алфа 164 (там съответно и прегледите са по-строги).
По принцип ръчната трябва да има поне 4 зъба ход. Иначе не се осигурява работата на саморегулиращите механизми.
Нямам идея колко точно трябва да е усилието на задните колела, но на прегледа ми казаха, че всичко със спирачките е О.К. (с изключение на ръчната), но не спря барабаните :-? за разлика от Croma-та където винаги съм имал проблеми със задните спирачки, които са същите като тези на Alfa-та :-?, а въпросния саморегулиращ механизъм, какво точно прави и трябва ли да ме плаши при смяната на жилото.
Scrapera
16-11-2014, 20:56
спират се Дидо,спират та чак гумите задимяват,аз през септември смених жилото и накладките после имах много слаба ръчна,минах около 5000км. понеже пътувах до чужбина и тук си натегнах жилото на ръчната и сега се пързаляме по завоите ама хваща още на първия зъб...кове...
Евала колега, моята 164-ка също имаше слаба ръчна, нямаше шанс да блокират гумите когато я дръпна, дори да се движа супер бавно. Мислех си, че си е така, но преди малко я натегнах като прочетох какво си написал и вече е супер, направо кове.
kiko1213
17-11-2014, 10:22
на апарата настройки не могат да се направят може само да се сменят пружините и Дидо е прав, при по малък ход от 4 зъба на ръчната не могат да се самонатягат така че натягайте но не прекалявайте...сега колата спира много по ефективно!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.