View Full Version : проблеми с перките на радиатора
Здравейте, алфоманиаци! Дайте съвет! Моля ви! Спешно е! Ще ми гръмне двигателя! Когато загрее колата не се включват перките! Моля, ако е имал някой подобен проблем да пише........Става дума за алфа 145 1.6 боксер. Може ли някой да ми каже при каква температура трябва да ми се включат охлаждащите вентилатори. Някой знае ли има ли предпазители(бушони) във ел. веригата на перките.
Има един датчик там за да включи перката,ама кажи каква е колата да ти кажеме къде да го търсиш.
Има един датчик там за да включи перката,ама кажи каква е колата да ти кажеме къде да го търсиш. има 1 датчик- този датчик не представлява ли термо реле? Замерих датчика, той е включен с някакво съпротивление последователно и дава постоянна верига. нетрябва ли да включи при определена работна температура?
Шонтирах този датчик, но пак не включиха перките, а колата мина 100 градуса. Термостатът ми е здрав- скоро го смених.
Здравейте, алфоманиаци! Дайте съвет! Моля ви! Спешно е! Ще ми гръмне двигателя! Когато загрее колата не се включват перките! Моля, ако е имал някой подобен проблем да пише........Става дума за алфа 145 1.6 боксер. Може ли някой да ми каже при каква температура трябва да ми се включат охлаждащите вентилатори. Някой знае ли има ли предпазители(бушони) във ел. веригата на перките.
Доста вероятно е проблема да идва от датчика за перките на радиатора.Намира се в долната дясна (като си пред колата) страна на радиатора. Неудобното е че трябва да се сваля бронята за да се смени.
Моя като се развали перките започнаха да работят постоянно.
Кажи каква е колата? 145 1.6
Здравейте, алфоманиаци! Дайте съвет! Моля ви! Спешно е! Ще ми гръмне двигателя! Когато загрее колата не се включват перките! Моля, ако е имал някой подобен проблем да пише........Става дума за алфа 145 1.6 боксер. Може ли някой да ми каже при каква температура трябва да ми се включат охлаждащите вентилатори. Някой знае ли има ли предпазители(бушони) във ел. веригата на перките.
Доста вероятно е проблема да идва от датчика за перките на радиатора.Намира се в долната дясна (като си пред колата) страна на радиатора. Неудобното е че трябва да се сваля бронята за да се смени.
Моя като се развали перките започнаха да работят постоянно.
открих къде е този датчик, демонтирах го и дадох накъсо двете клеми, но перките ми пак не завъртат
възмойнолие да имам някаде прекъсване вав ел.инсталацията или някои рпредпазител{бушон}
възмойнолие да имам някаде прекъсване вав ел.инсталацията или някои рпредпазител{бушон}
има си предпазители, освен това има и релета за перката които са под кората на волана и дрябва да се разглобяава там, освен това горе по средата на радиатора има и един голяам резистор за 1 степен на перките. има подробна тема във форума, там е обяснено и за градусите и за перките, потърси я с търсачката . пищи перки или загрява. сега няамам време да ти обясна по-подробно. успех
Аз първо бих си проверил предпазителя.Малко се разрових из файловете и ето какво намерих :!:
Имаш ли климатик? Щот тогава става още по-сложно :idea: Ял съм го дървото :twisted:
ма все пак провери първо предпазителите.
Благодоря ви много за информацията.Страхоооотни сте :lol: .Надявам се и аз като чета форума да помогна за нещо с моя скромен опит :D
За нищо колега. Аз не че разбирам много ама ако мога давам мнение.
Я кажи оправи ли проблема?
Най вероятно е реостата погледни го седи на самия радиатор над перките едно таквоз съпротивление с две клеми виж дали не се е запалила някоя клема защото имат този навик :wink: :wink: ако не има вероятност да е с проблема на бившата ми кола а именно водна помпа-помня че и моята в началото така започна :wink: :wink: :wink: когато загрее сложи един термометър в казанчето ако има гляма разлика в температурата си е направо за водна помпа :wink: :wink:
някой може ли да ми каже датчика на радиатора долу в дясно какъв е точно, дали е терморезистор, термистор, термореле, капацитивен датчик ли е ? Какво е точно? Има 2 буксички- едната е с 1 извод и на ние((ея имаме поддадено 12 волта, а на другата има 2 извода- и те нямат никакво съпротивление нито 1 към друга нито към маса! Моля, ако някое е компетентен да пише!
някой може ли да ми каже датчика на радиатора долу в дясно какъв е точно, дали е терморезистор, термистор, термореле, капацитивен датчик ли е ? Какво е точно? Има 2 буксички- едната е с 1 извод и на ние((ея имаме поддадено 12 волта, а на другата има 2 извода- и те нямат никакво съпротивление нито 1 към друга нито към маса! Моля, ако някое е компетентен да пише!
моля ако някои има или може да ми каже от каде мога да си намеря скеми по ел.оборудването на 145/1.6 боксер 1996 климатик
evgeni_sport
24-03-2007, 18:14
Здравейте маниаци.Значи проблема с тоя радиатор и перки е уйасна работа.Просто не мога да си обясня какжо става с моита кола.Смених си термостата,датчика ,реостата .проверих бушоните вси4ко е здраво.Но колата ми загрява и вдига над 90 градуса и понякога не ми включва перката.Направо ще откача. :( :( :( :( :( :(
evgeni_sport
24-03-2007, 18:18
Кажете кво да направя.Карам си наи-спокойно и види ли трафик тая кола почва да ждига градусите вместо да ги държи на 90.Дайте съвет.
някой може ли да ми каже датчика на радиатора долу в дясно какъв е точно, дали е терморезистор, термистор, термореле, капацитивен датчик ли е ? Какво е точно? Има 2 буксички- едната е с 1 извод и на ние((ея имаме поддадено 12 волта, а на другата има 2 извода- и те нямат никакво съпротивление нито 1 към друга нито към маса! Моля, ако някое е компетентен да пише!
Датчика е термореле, като стигне няква температура дава верига. Двата извода са за 2-те степени на перката. Може да си пробваш инсталацията, като свържеш единичния извод на който има 12в, последователно към другите 2. Трябва да се включва съответно 1 и 2 скорост на перките.
Кажете кво да направя.Карам си наи-спокойно и види ли трафик тая кола почва да ждига градусите вместо да ги държи на 90.Дайте съвет.
И мойта е така. Имам подозрение че не ми работи първа скорост на перката, но ако е така при мен виновник е 100% датчика. При теб не знам какво може да е :roll: Евентуално ако с ел. частта всичко е в час, си за водна помпа, както е написал Mury по-нагоре
Кажете кво да направя.Карам си наи-спокойно и види ли трафик тая кола почва да ждига градусите вместо да ги държи на 90.Дайте съвет.
И мойта е така. Имам подозрение че не ми работи първа скорост на перката, но ако е така при мен виновник е 100% датчика. При теб не знам какво може да е :roll: Евентуално ако с ел. частта всичко е в час, си за водна помпа, както е написал Mury по-нагоре
на моя боксер има едно един мощен резистор,намира се от горната страна на радиатора на метална планка и е зелен, през него минава веригата за 1 степен на перките за да е по-бавна, често той прекясва. тогава се включва направо втора степен, която е на по-висока температура. ето ти малко теми от форума ще са ти полезни, вервай ми
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... A%E8%F2%E5 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=7359&highlight=%E4%E0%F2%F7%E8%EA+++%EF%E5%F0%EA%E8%F2% E5)
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... A%E8%F2%E5 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=5770&highlight=%E4%E0%F2%F7%E8%EA++%EF%E5%F0%EA%E8%F2%E 5) :D
Кажете кво да направя.Карам си наи-спокойно и види ли трафик тая кола почва да ждига градусите вместо да ги държи на 90.Дайте съвет.
Провври си водната помпа :wink: :wink:
Кажете кво да направя.Карам си наи-спокойно и види ли трафик тая кола почва да ждига градусите вместо да ги държи на 90.Дайте съвет.
Провври си водната помпа :wink: :wink:
или термостата ти е блокирал на затворено и не отваря за да се охлади през радиатора :D
sirius1980
27-03-2007, 09:37
Оф ако знаеш само какво ти следва от това загряване... по-добре спри да я караш докато не изясниш проблема, щот ще ти прегори гарнитурата (а може и двете) на главите. Иначе си вземи най-обикновен уред и клемата за датчика който е на радиатора се намира като застанеш срещу колата в дясно долу в бронята. Изключи датчика и мерни с уреда вътре - ако има напрежение значи 100% от датчика, пробвай се да подадеш напрежение от акумулатора директно в/у перките щот може и те да са заминали. Температурата не би трябвало да надхвърля 80 градуса. Виж си и нивото на антифриза и дали не се получава налягане вътре в казанчето - това е гаранция че ти бута компресията вътре и ти е заминала гарнитура... Много кофти проблем щот тия гадинки са много чувствителни на температура :wink:
Аз имах подобен проблем. Когато го меря с мултицета всичко би трябвало да работи идва си ток до перката ама перката не върти. Вклучвам я директно на акумолатора върти. И се оказа че големия бушон за перката тоя дето е при двигатела отпред са му се окислили крачетата и се явява като съпротивление. И перката не работеше.
Оф ако знаеш само какво ти следва от това загряване... по-добре спри да я караш докато не изясниш проблема, щот ще ти прегори гарнитурата (а може и двете) на главите
Да бре аз затва карах 6 месеца така колата и работеше на 100-110 гр.постоянно докато разбереме за тая шибана водна помпа :evil: :evil: и на колата нищо не и се случи :idea: :idea: този мотор е доста здрав на прегряване :wink:
Благодаря ви много за информацията опpавих си колата.Оказа се, че и долния и горния датчици са изгорели смених ги с нови и всичко си е както преди в нормите :D
че и долния и горния датчици
Кои имаш предвид датчика за перките и реостата ли :?: :wink: Малко по ясно за да е от полза на колеги със същите проблеми :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.