PDA

View Full Version : Шипченски проход



trustworthy
09-12-2014, 23:50
Колеги, имам едно ходене до Карлово и гледам, че най-прекия път ми го дава през Шипченски проход, но не съм минавал през него отдавна и не знам в какво състояние е.
Другият вариант е през Бургас, който е с 50-ина км по-дълъг, но пък е еднакво бърз заради магистралата.
Приемам съвети всякакви :gruebel:

ФЕРАРИСТ
10-12-2014, 00:04
Шипка е добър пътя, макар че от Габрово до горе може и по добре да е......
Ако не бързаш и си късметлия да няма движение Шипка е ОК, ако бързаш и не ти е проблем 50 км - Тракията......

nhg
10-12-2014, 00:35
Карай спокойно от тука, целия проход е 30-40 минути в зависимост от превозното средство и карането - два пъти в седмицата минавам в момента в двете посоки, никакъв проблем
Ако се окажеш вечерно време в Габрово - кафе/бира..?
Поздрави:punk:

old alfist
10-12-2014, 01:55
Шипка е любимият ми проход, и ако направят тунела, пак ще ходя да си го качвам, въпреки удобствата.

trustworthy
10-12-2014, 07:25
Ок, мерси за отговорите. В зависимост от времето ще преценя, но май ще е Шипченски.
Ники, ще имам предвид поканата, ако минаваме в удобно време по вашия край ;)

M.Gruev
10-12-2014, 08:48
Прохода е идеален и поне на мен ми е много приятен за каране. До скоро в продължение на година го минавах всеки работен ден по 2 пъти и въпреки това не ми омръзна. :party: Ако е сух, може и за 20 минути да се мине. ;)

nhg
10-12-2014, 22:07
@отчето: винаги ще е приятно да се видим (съвсем се забравихме), дано се засечем :-)
@М.Груев: може, колега, ама с Алфата - все пак са ок.35 км; аз минавам с бус или камион - под 32-33 мин е почти невъзможно; БайДъУей: на мен най-много ми харесва да минавам нощем - на фарове и с малко движение.. Ама нека и други редовно преминаващи да кажат де

old alfist
10-12-2014, 22:18
Този проход с Лада 2107 съм го минавал за 26мин., а с Алфите не съм засичал.

nhg
10-12-2014, 22:38
Хм, това е към 80 км/ч средна скорост... варианта (според мен) е да не е имало трафик

old alfist
10-12-2014, 22:44
Хм, това е към 80 км/ч средна скорост... варианта (според мен) е да не е имало трафик
Не помня вече дали е имало трафик, но уникалното на този проход е, че се открива видимост в началото на левите завои и изпреварванията стават още в самият им радиус, но за да се случи това, трябва водача и машината да са подготвени преди кривите, като естествено трябва да се прецени разстоянието и скоростта на евентуално насрещно движещите се.

nhg
11-12-2014, 00:30
На същите завои може да се изпреварва и от външната страна (т.е. когато са десни, по-често на спускане) - просто трябва да прецениш правилно (както по-горе отбелязах обичам да преминавам прохода по тъмно)
Единствения начин за поддържжане на висока средна скорост (и съответно бързо изминзване на въпросните ок. 35 км) е с бързо ускоряваща кола, достатъчно стабилна в завоите - физиката/центробежните сили не прощават на никого

old alfist
11-12-2014, 01:30
За нощното каране е така, но през пролетно-есенния сезон и без пътници.
Последното ми минаване по Шипка беше преди няколко години с бивши колеги, при изкачване от Габрово към Казанлък - помолиха ме да спра след върха да повръщат.
Оплакванията им бяха, че съм взимал много плавно завоите с голяма скорост и не са усетили движението.

dimitar_vd62
11-12-2014, 19:49
За нощното каране е така, но през пролетно-есенния сезон и без пътници.
Последното ми минаване по Шипка беше преди няколко години с бивши колеги, при изкачване от Габрово към Казанлък - помолиха ме да спра след върха да повръщат.
Оплакванията им бяха, че съм взимал много плавно завоите с голяма скорост и не са усетили движението.

Е де, е де....:respect:

nhg
11-12-2014, 20:14
Tъй, тъй - то затуй няма стопаджии по тоа маршрут:pimp:

ФЕРАРИСТ
11-12-2014, 21:00
БайДъУей: на мен най-много ми харесва да минавам нощем - на фарове и с малко движение.. Ама нека и други редовно преминаващи да кажат де
Тва лято често циркулирах СТЗГ - Априлци през Шипка поне през седмица, 4 или 5 пъти нощем минавах с Купето, никакъв трафик, може да си сечеш завоите, рядък кеф......

old alfist
11-12-2014, 21:59
В интерес на истината ми е малко скучно в този проход, когато няма трафик, а най ми е гот, когато има някой пред или зад мен, който познава трасето - става голямо шоу.

Alfa User
11-12-2014, 22:16
... уникалното на този проход е, че се открива видимост в началото на левите завои и изпреварванията стават още в самият им радиус, но за да се случи това, трябва водача и машината да са подготвени преди кривите, като естествено трябва да се прецени разстоянието и скоростта на евентуално насрещно движещите се.


... Единствения начин за поддържане на висока средна скорост (и съответно бързо изминзване на въпросните ок. 35 км) е с бързо ускоряваща кола, достатъчно стабилна в завоите - физиката/центробежните сили не прощават на никого

Говорите (пишете де) сякаш сте минавали прохода със 155 2.0 :D

old alfist
11-12-2014, 22:22
С различни коли съм го минавал този проход и принципите са еднакви, но за съжаление не всички автомобили издържат, или поне по различен начин реагират на натоварванията - последния път, който цитирах с бившите колеги, беше с едно сравнително ново и подържано дизелово С4 на Ситроен - загря сиромашкото преди върхът.

M.Gruev
12-12-2014, 13:11
С Алфата е по голям кеф по тези завои, но със С5-цата минавам малко по-бързо. Въпреки, че острите завои се минават с еднаква скорост и от двете коли, близо двойно по голямата мощност и доста по-добрите спирачки си казват думата. Минавал съм и с Мазда СХ-7 4х4 Турбо, 260 коня с ръчна кутия и определено бях МНОГО впечатлен от пътното поведение. Не съм засичал време, но 100% средната скорост в завоите беше по-висока от тази на, която и да е кола с предно, с която съм минавал през този проход.

old alfist
13-12-2014, 01:01
Имах едно епично изживяване на сумрак, в този проход при изкачване от южната страна.
Един "бивш роднина", щях да го забравя на чешмата преди тръгване към катеренето, но дълго време, качваха се и слизаха постоянно отзад и в един момент загубих бройките на пътниците, а пък и не ми издържаха нервите да се моткат.
Напънах на първа с яка газ в момента, в който се качваше, и го влачих няколко метра, хванал се за задна дясна врата.

digitalundgrd
14-12-2014, 20:38
какво е състоянието на асфалта в момента?

angelovi69
14-12-2014, 20:45
Отлично! Преди 2-3 часа минах оттам.

iee
14-12-2014, 21:13
Не съм засичал време, но 100% средната скорост в завоите беше по-висока от тази на, която и да е кола с предно, с която съм минавал през този проход.
Щото не си минавал с 159 :punk:
И без това се оспами темата да си кажа, че и на мен ми е любим проход и никога не съм изпитвал трудности с минаването му. От южната страна, пък се откриват невероятни гледки!

trustworthy
14-12-2014, 22:03
И аз минах около обяд през него без никави драми. Не съм сякал завои и не постигнах впечатляваща средна скорост, защото не съм и гонил такава:grandpa:
На връщане се пуснахме по магистралата през Бургас и постигнах впечатляващ среден разход при 140-150 км/ч средна скорост по магистралата :hehehm:

old alfist
14-12-2014, 23:32
Прохода е прекрасен, когато работи Хаинбоаз - в противен случай турските и румънски ТИР-ове изобщо не се съобразяват и карат анблок, без да им пука за движението.

nhg
15-12-2014, 22:13
Oтче, отчее... високата средна скорост не се постига с едно просто сечене на завоите...Пъвото необходимо (но недостатъчно) условие е да си с Алфа, специално за тебе - бензинова
А невероятни гледки има и от 'нашата' страна, особено сега когато се е пооголило.
Преди около месец имаше мъгли практически в цялата страна: на изкачване от северната страна, точно преди Червения завой всичко 'просветна', мъглата беше точно като в прказката за Тримата глупаци и гледайки в посока Габрово ми се струваше, че съм в нищото, без твърда земя отдолу; вилите на Червена локва изглеждаха като нарисувани в детска книжка - върху облаци... доста интересно беше

old alfist
15-12-2014, 22:27
На този проход ми се е случвало, както си грее слънцето, и на върха да пускам чистачките, защото изведнъж влязох в облак.