View Full Version : Акумулатор
Росен Желев
03-01-2015, 15:47
Акумулатора като го карам не иска да се зареди повече от 12.12 волта и като стои една вечер пада на 11.56 и колата едвам пали на другия ден. За утечка не съм гледал но дори и да има утечка би трябвало като го карам да се зарежда като хората. Акумулатора е Гигават необслужваем 95 А/ч на 2 години.
За смяна ли е вече?
nmarinov
03-01-2015, 16:08
Иди някъде, дето продават акумулатори да ти премерят с какво напрежение зарежда алтернатора, гъстотата на електролита, ако трябва да дозаредят на зарядно акумулатора и след това да го закачат на товарна вилка ... тогава ще си покаже дали е от него или проблема е в колата :)
lordliness
03-01-2015, 16:38
Има мъртва клетка.
Росен Желев
03-01-2015, 19:09
Има мъртва клетка.
14.25 зарежда без товар на ниски обороти и аз предполагам че има мъртва клетка необслужваем е.
В 13.50 спрях мерих беше пак 12.12 в 17 часа падна на 11.8.
lordliness
03-01-2015, 19:25
Ако е оловно- кисел сигурно има достъп до електролита. Ако има може да го премериш и да видиш дали има мъртва клетка..
Росен Желев
03-01-2015, 20:22
Как се мери?
lordliness
03-01-2015, 20:31
Купуваш си един тестер за електролита, струва 2-3 лева. Обикновено мъртвата клетка няма необходимата плътност.
Росен Желев
03-01-2015, 21:27
Ок в понеделник ще мерим ама той май сух тоест с гел.
lordliness
03-01-2015, 21:48
Ок в понеделник ще мерим ама той май сух тоест с гел.
Ако е гел не става..
Bobiuzunov
04-01-2015, 16:12
А иначе колко е нормалното напрежение на добре зараден акумулатор?
ecotronic
04-01-2015, 16:15
А иначе колко е нормалното напрежение на добре зараден акумулатор?
Малко над 16 V.
thecleaner
04-01-2015, 16:36
Малко над 16 V.
Това не е ли множко ?
ecotronic
04-01-2015, 16:44
Това не е ли множко ?
Напълно заредена клетка има напрежение 2,7 V и гъстота на електролита 1,28 при температура 20 гр.
Т.е - при сваляне от зарядното, напрежението трябва да е 16,2V. Като престои 2 - 3 часа без да се черпи ток от него, напрежението ще падне на 12,6 - 12,7V.
thecleaner
04-01-2015, 16:48
Напълно заредена клетка има напрежение 2,7 V и гъстота на електролита 1,28 при температура 20 гр.
Т.е - при сваляне от зарядното, напрежението трябва да е 16,2V. Като престои 2 - 3 часа без да се черпи ток от него, напрежението ще падне на 12,6 - 12,7V.
Така съм съгласен, защото не съм мерил нов напълно зареден, но масово читав ли е акумулатора на другия ден да речем след зареждане си е над 12.5, тръгнал ли е да мре е под тия волотове.
ecotronic
04-01-2015, 16:55
Така съм съгласен, защото не съм мерил нов напълно зареден, но масово читав ли е акумулатора на другия ден да речем след зареждане си е над 12.5, тръгнал ли е да мре е под тия волотове.
Да, така е - то и при 2,7 V се отделя бурно газ, което не е добре, но това са условията за пълно зареждане. Тя и гъстотата няма как да достигне максималната си стойност при по-ниско напрежение.
Иначе на колата, 12,6V след престой си е ОК.
Росен Желев
04-01-2015, 17:00
Днес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
Bobiuzunov
04-01-2015, 17:04
И аз мисля че имаш изгоряла клетка и това при теб не е в норма.
П.С Успокоихте ме и двете коли не са карани от 30 декември та реших с мултицета да премеря и на едната беше 12.6,а на другата 12.5 напрежението в акумулаторите,тоест са ОК.
ecotronic
04-01-2015, 17:07
Днес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
Малко е. Качи го на зарядно да се зареди напълно и после виж, как е.
Дори и да е с гел, мъртва клетка може да се установи с товарна вилка.
Напълно заредена клетка има напрежение 2,7 V и гъстота на електролита 1,28 при температура 20 гр.
Т.е - при сваляне от зарядното, напрежението трябва да е 16,2V. Като престои 2 - 3 часа без да се черпи ток от него, напрежението ще падне на 12,6 - 12,7V.
Не съществува зарядно за акумулатор, който да направи акумулатора до цитираните от теб 16 волта.
Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.
Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.
При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.
Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.
ecotronic
04-01-2015, 17:16
Не съществува зарядно за акумулатор, който да направи акумулатора до цитираните от теб 16 волта.
Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.
Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.
При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.
Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.
Дори и не ме интересува, какви зарядни продават или какво е популярно на пазара.
Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.
Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
Дори и не ме интересува, какви зарядни продават или какво е популярно на пазара.
Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.
Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
Щом казваш няма да споря.:stretcher:
ecotronic
04-01-2015, 17:39
Щом казваш няма да споря.:stretcher:
Не забравяй, че зарядните, които продават трябва да удовлетворяват една камара изисквания.
По-важните от тях:
- безопасност на работа
Отделянето на газ при 16,2 V не е от най-безопасните неща.
- възможност за ползване без разкачане на акумулатора от инсталацията на колата.
При напрежение 16,2V бая електроника ще предаде Богу дух.
Накратко - удовлетворявайки подобни изисквания тези зарядни въобще не водят до 100% заряд.
По подобен начин стои и въпроса с чип-тунинга.:)
Аз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
lordliness
04-01-2015, 19:28
Аз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
:th_up:
Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
Почна пета година.
ecotronic
04-01-2015, 19:39
Аз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
Ти от каква точно гледна точка се разпореждаш, кой и какво да говори?
Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.
Ти от каква точно гледна точка се разпореждаш, кой и какво да говори?
Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.
Извинявай, че изказвам мнение.
Поздрави.
ecotronic
04-01-2015, 19:46
Извинявай, че изказвам мнение.
Поздрави.
Пак не разбра. Изразявай си каквито и колкото мнения искаш. От това има само ползи.
Но не казвай на другите, какво да говорят и какво не.
:th_up:
Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
Почна пета година.
Нормално. Няма зарядно над този волтаж, защото този волтаж се води тавана преди да започне да се образува усилено водород, при което образуване активната маса от плочите започва да се разпада.
Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд. :thumbup:
ecotronic
04-01-2015, 20:43
Нормално. Няма зарядно над този волтаж, защото този волтаж се води тавана преди да започне да се образува усилено водород, при което образуване активната маса от плочите започва да се разпада.
Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд. :thumbup:
Само пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.;-)
Признал съм те за дървения философ на форума!:clap:
Само пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.;-)
Признал съм те за дървения философ на форума!:clap:
Кой философ, кой не да не обсъждаме по-добре.
Казах ти - чети си илърн-а, и давай съвети по него - полезни са, признавам.
Я да те питам - колко пъти си мерил гъстотата на електолита на АГМ батерия, че ми стана интересно, щом и тази тема засегна.:pokey:
ecotronic
04-01-2015, 21:16
АГМ батерии не ползвам за лични нужди. А тези които ползвам за други нужди са необслужваеми (капсуловани).
Та отговорът ми е 0 пъти.
АГМ батерии не ползвам за лични нужди. А тези които ползвам за други нужди са необслужваеми (капсуловани).
Та отговорът ми е 0 пъти.
ОК, тогава как да си проверя дали акумулатора ми е на 100% зареден в този случай.
Мани, влизаме в заяждане.
Аз ти предлагам нещо друго.
Тука имам един акумулатор. Закачам го на зарядно. Въпросното зарядно навлиза в поддържащо напрежение на около 14.4 волта, като след това започва да зарежда с променливо напрежение в диапазона на 13.8 волта.
Та в момента когато от 14.4 волта премина в последна фаза на заряд и започва да спада напрежението и ти измеря гъстота на електролита от 1.28, на всяко едно мое мнение в този форум ще казваш ли, че аз всичко знам, а твоите мнения са измислени?
Ако това не мога да ти го докажа, то ще е обратното.
Съгласен ли си на този облог?
п.п. И нещо друго ми стана интересно - ти АГМ батериите пак ли до 16+ волта ги зареждаш, за да са заредени на 100%?
ecotronic
04-01-2015, 21:33
ОК, тогава как да си проверя дали акумулатора ми е на 100% зареден в този случай.
Мани, влизаме в заяждане.
Аз ти предлагам нещо друго.
Тука имам един акумулатор. Закачам го на зарядно. Въпросното зарядно навлиза в поддържащо напрежение на около 14.4 волта, като след това започва да зарежда с променливо напрежение в диапазона на 13.8 волта.
Та в момента когато от 14.4 волта премина в последна фаза на заряд и започва да спада напрежението и ти измеря гъстота на електролита от 1.28, на всяко едно мое мнение в този форум ще казваш ли, че аз всичко знам, а твоите мнения са измислени?
Ако това не мога да ти го докажа, то ще е обратното.
Съгласен ли си на този облог?
Когато ти говорих, че гъстота от 1,28 посмъртно не може да се постигне с напрежение под 2,7V очевидно е трябвало и да ти поясня, че говоря за прост цикъл на заряд с еднополярно напрежение.
Когато се ползва комбинации от импулси заряд/разряд или асиметрично напрежение, това може да се постигне и с по-ниско напрежение.
Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
Баси, все си мислих, че има зарядни (повечето), които все още са в нашия елементарен живот.
Значи посмъртно, демек ако умра, то може и да не може да се достигне. Знам ли. Ама на дали би ме интересувало тогава.
Бих казал само - посмъртна излагация.
Лека вечер!
ecotronic
04-01-2015, 21:56
Баси, все си мислих, че има зарядни (повечето), които все още са в нашия елементарен живот.
Значи посмъртно, демек ако умра, то може и да не може да се достигне. Знам ли. Ама на дали би ме интересувало тогава.
Бих казал само - посмъртна излагация.
Лека вечер!
Така се получава, когато ползваш наготово технологиите, без да ги познаваш и разбираш.
Не се тръшкай толкова. Не ти е първата излагация. А със сигурност няма да е и последната.:grin:
Така се получава, когато ползваш наготово технологиите, без да ги познаваш и разбираш.
Не се тръшкай толкова. Не ти е първата излагация. А със сигурност няма да е и последната.:grin:
Ама само как смело твърдиш нещо за някой дори без да го познаваш.
Нищо, аз ще ти пожелая лека вечер отново и ще кажа, че си пич. Пич си когато не си в неизгодна позиция, а когато попаднеш в такава позиция нещо ти врътва.
Поздрави отново.
За разлика от теб аз имам доблест да си призная когато греша и също така имам чест да пожелая лека вечер на пич, въпреки обратния негативизъм, да го наречем. :)
ecotronic
04-01-2015, 22:12
Ама само как смело твърдиш нещо за някой дори без да го познаваш.
Нищо, аз ще ти пожелая лека вечер отново и ще кажа, че си пич. Пич си когато не си в неизгодна позиция, а когато попаднеш в такава позиция нещо ти врътва.
Поздрави отново.
За разлика от теб аз имам доблест да си призная когато греша и също така имам чест да пожелая лека вечер на пич, въпреки обратния негативизъм, да го наречем. :)
Аз така и не разбрах, какво точно не разбра от цялата дискусия, че започна с лирическите отклонения?
Да обобщя:
Казах, че 1,28 гъстота не може да се постигне с напрежение под 2,7V на клетка с обикновен изправител (което мислех че е ясно, но се оказа, че не било)
Готов ли си да се обзаложим на това?
Ти взе да пишеш за АГМ, течни батерии и космически совалки - все неща, които нямат много общо с нашия автомобилен акумулатор.
Ти взе да се кълнеш в зарядното от магазина.
ОК - няма лошо, но за разлика от простия изправител, можеш ли да гарантираш това, че зарядното от лидъл за 20 лв прави мега - хипер умен заряден цикъл и така зарежда батерията, както трябва?
Накратко - не разбирам какво толкова не ти стана ясно, че зае позицията на ощипана мома.
ОК - няма лошо, но за разлика от простия изправител, можеш ли да гарантираш това, че зарядното от лидъл за 20 лв прави мега - хипер умен заряден цикъл и така зарежда батерията, както трябва?
.
Да. Мога да гарантирам и предложението ми важи със зарядно от Лидъл, щом искаш. Само, че цената му е 36лв, ако има значение за теб, за да не се извъртиш и от това.
http://promocii.bg/files/zaryadno-ustroystvo-za-akumulator-1.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=rQntWFSZ86w
Съгласен ли си на облога, отново да питам?
old alfist
05-01-2015, 00:45
На тези ектронни шашкании, хич им нямам вяра.
С трансформаторно устройство със сила на тока 4A си зареждам 100А/ч. EXIDE Premium, за ден и половина, хей така периодично, отвреме навреме, през някой уикенд, без повод, като задължително го свалям от колата.
Преди няколко дена при -15 си завъртя стартера като вентилатор.
ПЕНЬО ПЕНЕВ
05-01-2015, 09:50
Голям спор но малко безмислен.Повечето алтернатори с вграден регулатор зареждат с по ниско напрежение 13,8-14 V което разбира се е ниско.Освен това ако си купиш няколко регулатора няма да премериш две еднакви напрежения на регулиране.Старите механични релета си правеха заряд 14,4 V което според мен си е идеалното напрежение 6 клетки по 2,4 V .От това напрежение нагоре акумулатора грее и започва да ,,кипи,,Производителите на автомобили са комбина явно с тези на акумулатори.С редовно недозареден акумулатор 13,8 V живота му се съкращава и на 3-4 години купуваме нови.Освен това са ,,необслужваеми,, за да не може да се долее с дестилирана вода и отново му се съкращава живота,а и няма как да се измери гъстотата.От моя опит мога да дам съвет.Дозареждайте си акумулаторите ако може с асиметричен ток поне два пъти в месеца зимата.Ако е възможно отлепете капачката отгоре и всяко лято доливайте всички клетки.Удължава се живота около 2 години.Аз лично при редовна грижа съм карал акумулатор и 7 години.Лека и безаварийна година на всички колеги!
ecotronic
05-01-2015, 11:21
Колегата Боби Узунов зададе ясен въпрос и аз дадох ясен отговор, обяснявайки, какви са критериите за напълно зареден акумулатор.
Паленето и гасенето на светодиоди на знайни и незнайни устройства не са никакви критерии.
Такива критерии са гъстота на електролита, напрежение в края на заряден цикъл с обикновен изправител и отделяне на газ.
"Обикновено" зарядно не трябва да прави повече от 15V и то при ампераж под 1/10 от номиналния, иначе "пробиват" клетките. Импулсните може да стигат и над 16V( до около 18V). При зареждане с обикновено зарядно е хибаво да се "разреди" първо акумулатора и после да се зареди за време, сметнато съобразно параметрите на зарядното и акумулатора. При импулсните е айляшка работа, включваш и заебаваш.
Росен Желев
05-01-2015, 20:31
По темата ходих в БОШ сервиза замериха го и ми дадоха бележка че е повреден. Отидох в Елиткар и там казаха че ще го пращат във Варна да го видят ако може да го оправят и ми дадоха оборотен. Интересното е че радиото ми пукаше има отделна тема за това и като сложих оборотния и се оправи. Явно акумулатора окъсяваше някъде. Дали ще могат да го оправят?
Не са лоши съвременните,интелигентни зарядни за акумулаторите! С осцилоскоп може да се види съвсем спокойно как си сменя режимите според заряда на акумулатора.В случая с колегата,ако колата му зарежда добре с 14В примерно,явно акумулатора му не е в ред.Това е голяма загуба на напрежение за това кратко време!
Не съм спец по токовете и батериите, но поради периодични проблеми с акумулатора съм изчел това онова и мога да подкрепя мненията на колегите Ecotronic и Пеньо Пенев. Относно достигнатото напрежение при заряд, ще цитирам упътването, което е на моя акумулатор (оловн-киселинен, обслужваем, български). Та в него намерих най-доброто описание, от всичко друго, което съм намирал в нета, за това как се зарежда акумулатор. И там пише, че при заряд трябва да достигне напрежение 15.6-16.2 волта. Ако акумулаторът е стар, няма да може чак толкова да се напомпи и сигурно ще почне да кипи прекалено. Тука вече трябва да се мери гъстота и т.н. явно тя е истинския показател. При откачане от зарядното волтажа постепенно трябва да падне и след престой да е 12.6 волта. Това го пише и в указанията на самите автомобили-тогава се счита, че батерията е 100% заредена.
Относно препоръката на колегата Пеньо Пенев-за периодично зареждане-май всеки, който разбира това препоръчва. Точно защото в колата акумулатора не може да се дозареди и май е вярно, че са в комбина производителите на акумулатори и на автомобили.
Другото, което съм видял като препоръка е като си купите нов акумулатор, да го сложите да се зареди напълно и тогава да си го ползвате. Защото първо не се знае дали е бил зареден напълно поначало и второ не се знае колко време е седял в магазина.
lordliness
10-01-2015, 19:13
На моят немски акумулатор пише да се зарежда до 14,4
В упътването на български акумулатор пише дословно- ако зареждането се извършва при постоянно напрежение на зареждащото устройство 16 V , максималния ток се ограничава до 0,25С20А( С20 капацитет на батерията).
Да и още нещо-пише че температурата на електролита при измерване трябва да е 25 гр/ц. Не 20 както някой си беше писал
Я кажете как си обслужвате акумулаторите и колко години ги карате Моят е искра 12в100ач740а стартов ток Пролет и есен дозареждам до 1,30 гъстота като това става много трудно защото зарядното ми е слабо Зареждам 4-5 дена като през това време търся от някой приятел или от колата на баща ми за да карам Преди месец ми пуснаха една машинка за тест и ми казаха че стартовият ток ми е спаднал до 530а Акумулатора съм го купил 09.2010г Сега в студовете при -9 се задъхна леко но паля
Колега lordiness, едно е подаваното напрежение от зарядното, друго е достигнатото напрежение на акумулатора. С риск да кажа някоя глупост-ама то зарядното може да подава напрежение 14,5 волта и пак да ти зареди акумулатора до 15-16 V, ако не се спре процеса. А това, че се ограничава максималния ток на 0,25*капацитета на акумулатора, малко не го възприемам. Максималният ток трябва да е 0,10*капацитета на акумулатора. Който разбира, да уточни.
ecotronic
10-01-2015, 19:59
Няма как напрежението на акумулатора да стане по-високо от това на зареждащият източник, колкото и време да го зареждаме. А когато за даден акумулатор се препоръчва определено максимално допустимо напрежение на заряд, се има впредвид безопасното за акумулатора напрежение при което той ще е достатъчно зареден, макар и не на 100%.
Когато един акумулатор се зарежда с прав ток и се достигне напрежението на максимален заряд (16,2 В) това е съпътствано с разрушаващи цялостта на акумулатора процеси.
lordliness
10-01-2015, 20:02
Колега lordiness, едно е подаваното напрежение от зарядното, друго е достигнатото напрежение на акумулатора. С риск да кажа някоя глупост-ама то зарядното може да подава напрежение 14,5 волта и пак да ти зареди акумулатора до 15-16 V, ако не се спре процеса. А това, че се ограничава максималния ток на 0,25*капацитета на акумулатора, малко не го възприемам. Максималният ток трябва да е 0,10*капацитета на акумулатора. Който разбира, да уточни.
Това ккоето съм написал са дословни цитати от упътване за български акумулатор.
Ако на някой не му харесва да се обърне към производителя и да му каже, че е в грешка.
Няма как напрежението на акумулатора да стане по-високо от това на зареждащият източник, колкото и време да го зареждаме.
Добре, явно това не съм го разбрал, ама как тогава може да се зареди акумулатор до над 15 волта, като то няма зарядно с такова напрежение-повечето са около 14.5? Явно, ако искаме да го заредим наистина до такива високи волтажи, каквито производителят препоръчва, трябва да повишим все пак подаваното напрежение от зарядното.
ecotronic
10-01-2015, 20:16
Добре, явно това не съм го разбрал, ама как тогава може да се зареди акумулатор до над 15 волта, като то няма зарядно с такова напрежение-повечето са около 14.5? Явно, ако искаме да го заредим наистина до такива високи волтажи, каквито производителят препоръчва, трябва да повишим все пак подаваното напрежение от зарядното.
Така е. По старите (класическите) зарядни имат напрежение на празен ход (без товар) по 17 - 20 В.
Така е. По старите (класическите) зарядни имат напрежение на празен ход (без товар) по 17 - 20 В.
Аа, сега ми просветна. Само че то сигурно почва да кипи, абе явно при акумулаторите работата не е как най-добре да го обслужваме, ами от всичките злини коя е най-малката. Ако не го зареждаме-зле, разрушава се. Ако го зареждаме до 14.5 волта-не е съвсем зареден. Ако го зареждаме до 15.5 волта и нагоре пак почва да се разрушава.
Най-добре си купете по едно зарядно за акумулатори,от новите,работещи на три режима на зареждане и на 3-4 месеца си дозареждайте акумулатора (зимата по-често,лятото по-рядко).Аз следвам този принцип и съм доволен.
lordliness
10-01-2015, 23:34
Най-добре си купете по едно зарядно за акумулатори,от новите,работещи на три режима на зареждане и на 3-4 месеца си дозареждайте акумулатора (зимата по-често,лятото по-рядко).Аз следвам този принцип и съм доволен.
Според мен не си разбрал написаното по горе.
Трябва да имаш зарядно самоделка от стабилизатор за телевизор Електрон за да си заредиш добре акумулатора.;)
Иначе сериозно и аз ползвам импулсни зарядни, които освен зареждане правят и разреждане, което е добре за акумулатора. На 3 месеца. И аз съм доволен.
Незнам дали е верно но в съвременните акумулатори разряда не бил полезен Само дозареждане Аз между другото съм със зарядно самоделка от стабилизатор Бавно и трудно стават работите но поне се надявам да са качествени
lordliness
11-01-2015, 00:31
Незнам дали е верно но в съвременните акумулатори разряда не бил полезен Само дозареждане Аз между другото съм със зарядно самоделка от стабилизатор Бавно и трудно стават работите но поне се надявам да са качествени
За оловно киселинните обслужваеми акумулатори е полезен.
А и технологията им не е много напреднала. Първите подобни акумулатори са създадени около 1860 г.
rv_asenov
11-01-2015, 07:29
Какво ви е мнението за това зарядно.
Bosch C3
http://s23.postimg.org/4lmj971y3/image.jpg
lordliness
11-01-2015, 10:00
Еквивалент на това зарядно е това от Лидъл и е доста по евтино.
ecotronic
11-01-2015, 21:16
За хората, които не са наясно с принципа на действие и с характерните особености по обслужването на акумулатора или за тези, които просто ги мързи да си изпипват нещата, употребата на съвременно зарядно устройство е силно препоръчителна.
Добре, явно това не съм го разбрал, ама как тогава може да се зареди акумулатор до над 15 волта, като то няма зарядно с такова напрежение-повечето са около 14.5? Явно, ако искаме да го заредим наистина до такива високи волтажи, каквито производителят препоръчва, трябва да повишим все пак подаваното напрежение от зарядното.
Просто си купуваш зарядно, което да ти зареди акумулатора на 100% и при 14.х волта, а не да го "печеш" със старо зарядно.
Еквивалент на това зарядно е това от Лидъл и е доста по евтино.
Само да добавя, че от днес Лидъл отново имат промоция на въпросното зарядно.
Така, че който иска да се възползва, то днес или около тези дни е момента.
Linkestis
13-01-2015, 12:35
За сега от въпросното зарядно съм много доволен.
И аз го купих днеска. Стабилно изглежда. Включих го, но явно с мойте самоделки съм успял да заредя акумулатора почти на 100% и работи съвсем малко и мина в поддържащ режим. Мисля, че направих добра покупка. Налазвайте ги, има бройки
Наистина били добри Само един малък недостатък Ако акумулатора падне нацяло от някаква утечка това зарядно няма да започне да зарежда
Наистина били добри Само един малък недостатък Ако акумулатора падне нацяло от някаква утечка това зарядно няма да започне да зарежда
Да, ако е паднал под 3.8V не го зарежда. Ще трябва да не го оставям да пада толкова...отново :tooth:
Не мога да си представя,как ще "разреди" чак толкова! Обикновено е "паднал" още на 10-11В !
lordliness
16-01-2015, 06:34
Той като се разреди толкова е готов за кофата.
Не предния плафон копчето ми правеше утечка или го забравях светнат, но веднъж измерих 1 волт. Като откачих акумулатора, за кратко време се съвзе сам до към 11 волта май, после заряд и така. Още съм с този акумулатор. На плафона му извадих лампичките и планирам да си взема диодни за там-първо, че светят много и няма как да ги забравя, второ, че и да правят утечка дърпат по-малко ток.
lordliness
16-01-2015, 13:38
Не предния плафон копчето ми правеше утечка или го забравях светнат, но веднъж измерих 1 волт. Като откачих акумулатора, за кратко време се съвзе сам до към 11 волта май, после заряд и така. Още съм с този акумулатор. На плафона му извадих лампичките и планирам да си взема диодни за там-първо, че светят много и няма как да ги забравя, второ, че и да правят утечка дърпат по-малко ток.
Аз съм забравял фарове, после съм зареждал, но не помня после колко изкара. Пише, че при такова разреждане стават необратими процеси в плочите
Аз съм забравял фарове, после съм зареждал, но не помня после колко изкара. Пише, че при такова разреждане стават необратими процеси в плочите
Определено го има това нещо-аз си го усещам акумулатора, че има разлика, но то бяха ред неща-проблеми с алтернатор, нередовно дозареждане, забравени консуматори.
Linkestis
18-01-2015, 13:44
Зарядното както казах е хубаво,ама с тотален мъртвец трудна работа.Долях водица,кипи обаче като го сложа на колата дам контакт и всичко приключва в миг.
пада на 10 волта :)
Слагам го пак седи два дни..кипи,електролита уж се сгъстява..слагам го на колата контакт иии 10 волта :)
Магазина за акумулатори май е неизбежен :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.