View Full Version : Слабо парно
Имам проблем със слабо парно на турбото и не мога да разбера на какво се дължи. Колата е с нов радиатор на парното Нисенс и нов термостат Бер. Двигателя държи 90* и въпреки това от предните духалки духа може да се каже топъл въздух, а от задните леко топъл. Климатроника не изписва никакви грешки и не мога да разбера какво не е наред. Дайте идея за какво да гледам
ecotronic
05-01-2015, 20:27
Двата маркуча към радиаторчето горещи ли са. Има ли съществена разлика между температурите им?
Ако са горещи, може да е заяла смесителната клапа.
Маркучите стават горещи още около 60-70* на мотора и има разлика в температурата им, но не е голяма. Клапата пуска студено и обръща на топло, но какъв и е хода незнам
ecotronic
05-01-2015, 20:40
Кой от двата е по-горещият - този откъм термостата ли?
Пусни климатика на студено, вдигни оборотите на мотора на към 2000 - 3000 и виж дали температурата на маркучите се изравнява.
Евентуално е добре да стигнеш до клапата и да видиш дали върви открай докрай.
Да, този след термостата е по-горещ. Когато сменях радиатора се наложи да откача моторчето от клапата. Възможно ли е да не съм го зацепил правилно?
ecotronic
05-01-2015, 20:57
Не виждам какво друго освен клапата би могло да е.
Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?
ecotronic
05-01-2015, 21:16
Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?
Хода ограничава от моторчето (има вграден в редуктура потенциометър, който спира оста на определен градус на завъртане) не от крайните положения на клапата.
Ако е грешно зацепено, клапата няма да стига едното крайно положение и ще спира някъде посредата. Но тогава би трябвало да се запише грешка.
И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното (желаното ) положение?
Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех
ecotronic
05-01-2015, 21:35
И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното положение?
Всъщност не съм на 100% сигурен в това дали моторчето не спира и при затормозяване в крайно положение на клапата. А наличието на потенциометър е затова за да може да спре клапата където управлението "иска" посредата от хода.
Все едно - добре е да я провериш дали върви открай докрай.
---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:32 ----------
Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех
И това е напълно възможно.
Трябва да се изключат една по една вероятните причини.
Има ли лесен начин да проверя клапата или трябва да разглобя всичко около радиатора?
Проблем с датчик е възможен, но при положение HI не би трябвало да взима под внимание показанията им. Иначе проблем с датчик на температурата на мотора няма защото показанията на диагностиката са нормални, включва нормално перките и температурата на таблото не мърда от 90.
ecotronic
05-01-2015, 22:15
Май не е много лесно.
Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
Поне, като разглобяваш, да си сигурен.
А как беше парното със старото радиаторче Да си уцелил ново с лош топлообмен но пък чак толкова не вярвам Все пак не е изключено Изключвам и варианта с повреден датчик на температурата в купето защото при хай той пак е вън от играта Останаха лошо радиаторче или грешка в клапата
По принцип не бях възхитен от парното още когато я взех колата, но преди да сменям радиатора при -22* имаше горе долу добро парно. За съжаление го смених лятото и тогава ми се стори, че духа топло. Сега при -14 колата въобще неможа да се стопли. Някакъв топъл въздух се появява на 90* на мотора. До тогава духа леко топло.
---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:41 ----------
Май не е много лесно.
Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
Поне, като разглобяваш, да си сигурен.
Ако приемем, че не е зацепено правилно как да го зацепя правилно?
Предполагам че взимаш впредвид клапата за това от къде да взима въздух парното отвътре или отвън Ако въртиш вътрешният постоплен въздух е нормално да духа по топло Да не би да имаш проблем с тази клапа и да смуче постоянно студен въздух а той по трудно се стопля
Предполагам че взимаш впредвид клапата за това от къде да взима въздух парното отвътре или отвън Ако въртиш вътрешният постоплен въздух е нормално да духа по топло Да не би да имаш проблем с тази клапа и да смуче постоянно студен въздух а той по трудно се стопля
Рециркулацията не я ползвам никога. Имаше проблем с нея но я оправих.
old alfist
06-01-2015, 03:09
Според мен, симптомите са за недобре работещ термостат, въпреки показанията идващи от температурния датчик.
endeavour
06-01-2015, 07:21
Моя грешка :crazy:
ecotronic
06-01-2015, 09:52
Ако приемем, че не е зацепено правилно как да го зацепя правилно?
Няма как да направиш това без разглобяване, но можеш откъм управлението под ICS - а да откачиш връзките към мотора на клапата и да му подадеш директно напрежение.
Така ще видиш как е парното в двете крайни положения на мотора. Ако все пак причината е в управлението, би трябвало да усетиш съществена разлика. Освен това така може да се премерят и стойностите на потенциометъра в двете положения на оста и по това да се прецени, дали оста прави нормалния си ход. Естествено за целта ще трябва тези стойности да се съпоставят с тези на нормално работеща клапа. Мога да направя това в събота и да ти кажа стойностите.
Накратко - идеята ми е да си 100% сигурен, че проблемът е в грешно зацепване, преди да се впускаш в разглобяване.
Възможно е и всичко това да се дължи на по-лош топлообмен заради по-калпав радиатор, но считам, че това е малко вероятно.
Ето и схемата на изпълнителния механизъм на клапата:
http://snimki.be/store/1/761420532905.jpg
Ако тя е вярна, следва да измериш еднакви стойности на съпротивлението между плъзгача му и съответния край при двете крайни положения.
Ако правиш тази гимнастика, подавай 12V напрежение на мотора през 10 ватова крушка, че не е ясно дали управлението не му ограничава тока. Моторчето би трябвало да се завърти и с 2 батерии от 1,5V.
Днес пак закачихме диагностиката и съответно никакви грешки. Има две стойности на температурата на въздуха след радиатора и интересното е че има голяма разлика в показанията. При температура на мотора 75-80* температура 1 на входящия въздух 65*. Температура 2 34-35*. Това е при положение крака и лице. Съответно на краката и предното стъкло духа много по-топло отколкото на средните духалки, а на задните духалки леко топло. Също така на дясната духалка на таблото духа много по-студено отколкото на останалите 4-ри по таблото. При положение лице температура 2 не се повишава.
Колега а възможно ли е да имаш въздух в системата, имал съм такъв проблем на друга кола и се оказа точно това
ecotronic
06-01-2015, 20:24
Какво имаш впредвид под температура 1 и 2 ?
Въздух нямам със сигурност. Обезвъздушава се сама, а и съм я гледал много пъти. Няма въздух.
След радиатора има два датчика на входящия въздух. Единия най-вероятно следи въздуха към краката и предното стъкло, а другия въздуха към средните духалки. Т.е. по някакъв начин дели въздушния поток.:gruebel:
ecotronic
06-01-2015, 21:02
Да датчиците са горен и долен след последната клапа (разпределителната). Въпросът ми беше кой от двата е 1 и кой 2. По принцип 65 гр след радиатора си е добра топлина. Въпросът е защо има толкова голяма разлика между двата при отворено и горе и долу.
Възможно ли е да има датчик за температурата в зоните и той да не работи или показва грешно? Съответно колата си "мисли",че в зоната е топло и затова да пуска по-студен въздух за да направи зададените градуси.При положение HI би трябвало да духа с пълна сила,без да гледа никакви градуси и стойности.
1 предполагам е този който мери въздуха в краката и стъклото защото там въздуха е по-топъл.
2 предполагам мери въздуха към средните духалки на таблото. Неговата стойност беше по-ниската.
ildivvy показанията на всички датчици са коректни. Не е проблема в грешни показания.
ecotronic
06-01-2015, 21:15
Тези 65 гр при каква скорост на вентилатора са?
1300оборота на вентиатора бяха. Мисля, че две пълни деления на дисплея
Така както го описваш колега ми прилича на клапата студен топъл въздух, още повече че си пипал покрай моторчето. Самото моторче е с едно странно зъбно колело и по принцип доколкото се сещам няма как да го зацепиш грешно - или ще работи или не, може и да бъркам за това.
Пробвай да дадеш климатика първо на LOW и после на HIGH - така моторчето трябва да мине целия си ход и да усетиш първо студен и после топъл въздух, ако клапата зацепва някъде по пътя трябва да каже Air condinioner faulty на ICS-а.
Според мен най чистия вариант е да разглабяш и да гледаш как работи клапата.
Можеш също и да махнеш горната жабка и от въздуховода там да видиш колко топло духа - там си буквално на 15-20 см от радиатора на парното и можеш да изключиш проблеми по въздуховодите в таблото, не че се сещам за евентуален проблем там ама все пак.
Днес след измерване с термометър в духалките се оказва, че няма проблем с клапата топло/студено.
При напълно загрял мотор, -4* на външния въздух и положение крака, температурата на въздуха на предното стъкло и в краката беше 63* което е много добре. На задните духалки едва 42*.
При положение крака и лице на средните и задните духалки 38*.
При положение само лице 62*.
Поради някаква причина на средните и задните духалки при определени позиции подава въздух с по-ниска температура.
ecotronic
07-01-2015, 23:50
Правил ли си подобни измервания при атмосферката?
По мои наблюдения каквото и положение на клапите на разпределение да е зададено, винаги духа през задните духалки макар и доста по-слабо заради разстоянието.
При положение крака и средни духалки през средните духа по-слабо отколкото положение само средни.
Така излиза че проблем с парното нямаш, сигурен съм че ако направиш същите измервания лятото на климатик разликите в температурите ще са подобни.
Абсолютно нормално да духа отзад доста по-студено.
Но при -4 градуса, вентилатора на средна сила, то изходящия въздух трябва да е около 10 градуса под температурата на антифриза по принцип. Това ако всичко по системата е изрядно и си сигурен най-вече в качеството на радиатора.
Днес ще мерим и на другата.
Разлика само 10 градуса не е ли малко? Все пак замерванията са правени при макс. 2000 оборота на мотора - демек няма дебит много на водата.
Аз мерих вчера попътно на Капата - при 100 км/час и -7 външна - 61 градуса на духалките при челното стъкло, около 80-85 на мотора. Повече не пожела.
Днес ще мерим и на другата.
Разлика само 10 градуса не е ли малко? Все пак замерванията са правени при макс. 2000 оборота на мотора - демек няма дебит много на водата.
Аз мерих вчера попътно на Капата - при 100 км/час и -7 външна - 61 градуса на духалките при челното стъкло, около 80-85 на мотора. Повече не пожела.
При -7 не съм мерил и не мога да ти кажа. И не казваш силата на вентилатора. Ако е бил на макс, то може и да е ОК това.
Но при точно 0 градуса, то изходящия въздух от централните духалки на таблото ми е около 3-4 градуса под темп-а на антифриза. При средна сила на вентилатора. При макс сила на вентилатора го сваля до към 15 градуса разликата.
Може утре да премеря, защото ще бъде около тази температура сутринта (-7) и да споделя резултата ако е интересно. То и на мен ще ми бъде интересно де.:-o
Силата средна или леко надолу. То е от значение и колко време се чака де - въздуховодите докато се затоплят... Днес реално замерване на температурата на въздуха в колата, на пасажерската седалка - старт при -13, 15 на финала след 30-на минути пътуване. :)
Боби ще напише на туинспарка какво мерихме днес.
Значи на Т.С-ка максимална температура на предното стъкло 68* при същата сила на вентилатора и -6* на външния въздух.
При положение крака и стъкло на задните духалки 52*
При положение крака и лице 53* на средната духалка
При положение само лице - 63*
Не знам на какво се дължи, но в междинните положения на клапите на средните и задните духалки има много по-добро парно.
ecotronic
08-01-2015, 17:50
Като изключим разликата в температурите при средните духалки между двете коли, разлика в силата на струята усеща ли се?
Не, не ми е направило впечатление.
Bobiuzunov
08-01-2015, 19:46
Голяма разлика има при двете коли на средните духалки,интересно каква е причината?
Според мен проблема идва от разминаване на положенията на тези две клапи
Днес при -10 градуса на въздуха, максималния изходящ въздух от духалките ми беше 75 градуса. Това при 88 градуса на антифриза и средна сила на вентилатора.
На максимална сила на вентилатора изходящия въздух спадна до 67 градуса и за няма една минута колата се охлади до 84 градуса и съответно изходящия въздух започна да пада пропорционално.
На около 20-тата минута (или 5-тия километър) в колата сe достигна зададената температура (20,5 градуса) и духалките поддържаха около 60 градуса на изходящия въздух.
п.п. Тестовете не са правени на 166-ца, като информация, но все пак да дам някакви данни.
На мен ми се вижда нормално.При "големите" степени на вентилатора и доста ниските температури навън е нормално да се отнеме от температурата на охл.течност.Така или иначе,веднъж стоплено купето,няма смисъл от "високите" степени на вентилатора.И за колата ще е по-добре.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.