Log in

View Full Version : Слабо парно



Boby
05-01-2015, 20:22
Имам проблем със слабо парно на турбото и не мога да разбера на какво се дължи. Колата е с нов радиатор на парното Нисенс и нов термостат Бер. Двигателя държи 90* и въпреки това от предните духалки духа може да се каже топъл въздух, а от задните леко топъл. Климатроника не изписва никакви грешки и не мога да разбера какво не е наред. Дайте идея за какво да гледам

ecotronic
05-01-2015, 20:27
Двата маркуча към радиаторчето горещи ли са. Има ли съществена разлика между температурите им?
Ако са горещи, може да е заяла смесителната клапа.

Boby
05-01-2015, 20:34
Маркучите стават горещи още около 60-70* на мотора и има разлика в температурата им, но не е голяма. Клапата пуска студено и обръща на топло, но какъв и е хода незнам

ecotronic
05-01-2015, 20:40
Кой от двата е по-горещият - този откъм термостата ли?
Пусни климатика на студено, вдигни оборотите на мотора на към 2000 - 3000 и виж дали температурата на маркучите се изравнява.
Евентуално е добре да стигнеш до клапата и да видиш дали върви открай докрай.

Boby
05-01-2015, 20:53
Да, този след термостата е по-горещ. Когато сменях радиатора се наложи да откача моторчето от клапата. Възможно ли е да не съм го зацепил правилно?

ecotronic
05-01-2015, 20:57
Не виждам какво друго освен клапата би могло да е.

Boby
05-01-2015, 21:08
Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?

ecotronic
05-01-2015, 21:16
Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?

Хода ограничава от моторчето (има вграден в редуктура потенциометър, който спира оста на определен градус на завъртане) не от крайните положения на клапата.

Ако е грешно зацепено, клапата няма да стига едното крайно положение и ще спира някъде посредата. Но тогава би трябвало да се запише грешка.

Boby
05-01-2015, 21:28
И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното (желаното ) положение?

iveli
05-01-2015, 21:32
Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех

ecotronic
05-01-2015, 21:35
И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното положение?

Всъщност не съм на 100% сигурен в това дали моторчето не спира и при затормозяване в крайно положение на клапата. А наличието на потенциометър е затова за да може да спре клапата където управлението "иска" посредата от хода.

Все едно - добре е да я провериш дали върви открай докрай.

---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:32 ----------


Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех

И това е напълно възможно.
Трябва да се изключат една по една вероятните причини.

Boby
05-01-2015, 21:50
Има ли лесен начин да проверя клапата или трябва да разглобя всичко около радиатора?

Проблем с датчик е възможен, но при положение HI не би трябвало да взима под внимание показанията им. Иначе проблем с датчик на температурата на мотора няма защото показанията на диагностиката са нормални, включва нормално перките и температурата на таблото не мърда от 90.

ecotronic
05-01-2015, 22:15
Май не е много лесно.
Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
Поне, като разглобяваш, да си сигурен.

iveli
05-01-2015, 22:22
А как беше парното със старото радиаторче Да си уцелил ново с лош топлообмен но пък чак толкова не вярвам Все пак не е изключено Изключвам и варианта с повреден датчик на температурата в купето защото при хай той пак е вън от играта Останаха лошо радиаторче или грешка в клапата

Boby
05-01-2015, 22:43
По принцип не бях възхитен от парното още когато я взех колата, но преди да сменям радиатора при -22* имаше горе долу добро парно. За съжаление го смених лятото и тогава ми се стори, че духа топло. Сега при -14 колата въобще неможа да се стопли. Някакъв топъл въздух се появява на 90* на мотора. До тогава духа леко топло.

---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:41 ----------


Май не е много лесно.
Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
Поне, като разглобяваш, да си сигурен.

Ако приемем, че не е зацепено правилно как да го зацепя правилно?

iveli
05-01-2015, 22:47
Предполагам че взимаш впредвид клапата за това от къде да взима въздух парното отвътре или отвън Ако въртиш вътрешният постоплен въздух е нормално да духа по топло Да не би да имаш проблем с тази клапа и да смуче постоянно студен въздух а той по трудно се стопля

Boby
05-01-2015, 22:53
Предполагам че взимаш впредвид клапата за това от къде да взима въздух парното отвътре или отвън Ако въртиш вътрешният постоплен въздух е нормално да духа по топло Да не би да имаш проблем с тази клапа и да смуче постоянно студен въздух а той по трудно се стопля

Рециркулацията не я ползвам никога. Имаше проблем с нея но я оправих.

old alfist
06-01-2015, 03:09
Според мен, симптомите са за недобре работещ термостат, въпреки показанията идващи от температурния датчик.

endeavour
06-01-2015, 07:21
Моя грешка :crazy:

ecotronic
06-01-2015, 09:52
Ако приемем, че не е зацепено правилно как да го зацепя правилно?

Няма как да направиш това без разглобяване, но можеш откъм управлението под ICS - а да откачиш връзките към мотора на клапата и да му подадеш директно напрежение.
Така ще видиш как е парното в двете крайни положения на мотора. Ако все пак причината е в управлението, би трябвало да усетиш съществена разлика. Освен това така може да се премерят и стойностите на потенциометъра в двете положения на оста и по това да се прецени, дали оста прави нормалния си ход. Естествено за целта ще трябва тези стойности да се съпоставят с тези на нормално работеща клапа. Мога да направя това в събота и да ти кажа стойностите.

Накратко - идеята ми е да си 100% сигурен, че проблемът е в грешно зацепване, преди да се впускаш в разглобяване.

Възможно е и всичко това да се дължи на по-лош топлообмен заради по-калпав радиатор, но считам, че това е малко вероятно.

Ето и схемата на изпълнителния механизъм на клапата:

http://snimki.be/store/1/761420532905.jpg

Ако тя е вярна, следва да измериш еднакви стойности на съпротивлението между плъзгача му и съответния край при двете крайни положения.

Ако правиш тази гимнастика, подавай 12V напрежение на мотора през 10 ватова крушка, че не е ясно дали управлението не му ограничава тока. Моторчето би трябвало да се завърти и с 2 батерии от 1,5V.

Boby
06-01-2015, 20:09
Днес пак закачихме диагностиката и съответно никакви грешки. Има две стойности на температурата на въздуха след радиатора и интересното е че има голяма разлика в показанията. При температура на мотора 75-80* температура 1 на входящия въздух 65*. Температура 2 34-35*. Това е при положение крака и лице. Съответно на краката и предното стъкло духа много по-топло отколкото на средните духалки, а на задните духалки леко топло. Също така на дясната духалка на таблото духа много по-студено отколкото на останалите 4-ри по таблото. При положение лице температура 2 не се повишава.

Megadet
06-01-2015, 20:20
Колега а възможно ли е да имаш въздух в системата, имал съм такъв проблем на друга кола и се оказа точно това

ecotronic
06-01-2015, 20:24
Какво имаш впредвид под температура 1 и 2 ?

Boby
06-01-2015, 20:54
Въздух нямам със сигурност. Обезвъздушава се сама, а и съм я гледал много пъти. Няма въздух.

След радиатора има два датчика на входящия въздух. Единия най-вероятно следи въздуха към краката и предното стъкло, а другия въздуха към средните духалки. Т.е. по някакъв начин дели въздушния поток.:gruebel:

ecotronic
06-01-2015, 21:02
Да датчиците са горен и долен след последната клапа (разпределителната). Въпросът ми беше кой от двата е 1 и кой 2. По принцип 65 гр след радиатора си е добра топлина. Въпросът е защо има толкова голяма разлика между двата при отворено и горе и долу.

ildivvy
06-01-2015, 21:06
Възможно ли е да има датчик за температурата в зоните и той да не работи или показва грешно? Съответно колата си "мисли",че в зоната е топло и затова да пуска по-студен въздух за да направи зададените градуси.При положение HI би трябвало да духа с пълна сила,без да гледа никакви градуси и стойности.

Boby
06-01-2015, 21:13
1 предполагам е този който мери въздуха в краката и стъклото защото там въздуха е по-топъл.
2 предполагам мери въздуха към средните духалки на таблото. Неговата стойност беше по-ниската.

ildivvy показанията на всички датчици са коректни. Не е проблема в грешни показания.

ecotronic
06-01-2015, 21:15
Тези 65 гр при каква скорост на вентилатора са?

Boby
06-01-2015, 22:41
1300оборота на вентиатора бяха. Мисля, че две пълни деления на дисплея

Fr0sT
07-01-2015, 11:13
Така както го описваш колега ми прилича на клапата студен топъл въздух, още повече че си пипал покрай моторчето. Самото моторче е с едно странно зъбно колело и по принцип доколкото се сещам няма как да го зацепиш грешно - или ще работи или не, може и да бъркам за това.
Пробвай да дадеш климатика първо на LOW и после на HIGH - така моторчето трябва да мине целия си ход и да усетиш първо студен и после топъл въздух, ако клапата зацепва някъде по пътя трябва да каже Air condinioner faulty на ICS-а.
Според мен най чистия вариант е да разглабяш и да гледаш как работи клапата.

Можеш също и да махнеш горната жабка и от въздуховода там да видиш колко топло духа - там си буквално на 15-20 см от радиатора на парното и можеш да изключиш проблеми по въздуховодите в таблото, не че се сещам за евентуален проблем там ама все пак.

Boby
07-01-2015, 22:47
Днес след измерване с термометър в духалките се оказва, че няма проблем с клапата топло/студено.
При напълно загрял мотор, -4* на външния въздух и положение крака, температурата на въздуха на предното стъкло и в краката беше 63* което е много добре. На задните духалки едва 42*.
При положение крака и лице на средните и задните духалки 38*.
При положение само лице 62*.

Поради някаква причина на средните и задните духалки при определени позиции подава въздух с по-ниска температура.

ecotronic
07-01-2015, 23:50
Правил ли си подобни измервания при атмосферката?

Fr0sT
08-01-2015, 09:26
По мои наблюдения каквото и положение на клапите на разпределение да е зададено, винаги духа през задните духалки макар и доста по-слабо заради разстоянието.
При положение крака и средни духалки през средните духа по-слабо отколкото положение само средни.
Така излиза че проблем с парното нямаш, сигурен съм че ако направиш същите измервания лятото на климатик разликите в температурите ще са подобни.

BO
08-01-2015, 10:32
Абсолютно нормално да духа отзад доста по-студено.
Но при -4 градуса, вентилатора на средна сила, то изходящия въздух трябва да е около 10 градуса под температурата на антифриза по принцип. Това ако всичко по системата е изрядно и си сигурен най-вече в качеството на радиатора.

didod
08-01-2015, 12:34
Днес ще мерим и на другата.
Разлика само 10 градуса не е ли малко? Все пак замерванията са правени при макс. 2000 оборота на мотора - демек няма дебит много на водата.
Аз мерих вчера попътно на Капата - при 100 км/час и -7 външна - 61 градуса на духалките при челното стъкло, около 80-85 на мотора. Повече не пожела.

BO
08-01-2015, 13:08
Днес ще мерим и на другата.
Разлика само 10 градуса не е ли малко? Все пак замерванията са правени при макс. 2000 оборота на мотора - демек няма дебит много на водата.
Аз мерих вчера попътно на Капата - при 100 км/час и -7 външна - 61 градуса на духалките при челното стъкло, около 80-85 на мотора. Повече не пожела.
При -7 не съм мерил и не мога да ти кажа. И не казваш силата на вентилатора. Ако е бил на макс, то може и да е ОК това.
Но при точно 0 градуса, то изходящия въздух от централните духалки на таблото ми е около 3-4 градуса под темп-а на антифриза. При средна сила на вентилатора. При макс сила на вентилатора го сваля до към 15 градуса разликата.
Може утре да премеря, защото ще бъде около тази температура сутринта (-7) и да споделя резултата ако е интересно. То и на мен ще ми бъде интересно де.:-o

didod
08-01-2015, 17:29
Силата средна или леко надолу. То е от значение и колко време се чака де - въздуховодите докато се затоплят... Днес реално замерване на температурата на въздуха в колата, на пасажерската седалка - старт при -13, 15 на финала след 30-на минути пътуване. :)

Боби ще напише на туинспарка какво мерихме днес.

Boby
08-01-2015, 17:42
Значи на Т.С-ка максимална температура на предното стъкло 68* при същата сила на вентилатора и -6* на външния въздух.

При положение крака и стъкло на задните духалки 52*
При положение крака и лице 53* на средната духалка
При положение само лице - 63*

Не знам на какво се дължи, но в междинните положения на клапите на средните и задните духалки има много по-добро парно.

ecotronic
08-01-2015, 17:50
Като изключим разликата в температурите при средните духалки между двете коли, разлика в силата на струята усеща ли се?

Boby
08-01-2015, 17:51
Не, не ми е направило впечатление.

Bobiuzunov
08-01-2015, 19:46
Голяма разлика има при двете коли на средните духалки,интересно каква е причината?

Boby
08-01-2015, 22:52
Според мен проблема идва от разминаване на положенията на тези две клапи

BO
09-01-2015, 09:07
Днес при -10 градуса на въздуха, максималния изходящ въздух от духалките ми беше 75 градуса. Това при 88 градуса на антифриза и средна сила на вентилатора.
На максимална сила на вентилатора изходящия въздух спадна до 67 градуса и за няма една минута колата се охлади до 84 градуса и съответно изходящия въздух започна да пада пропорционално.
На около 20-тата минута (или 5-тия километър) в колата сe достигна зададената температура (20,5 градуса) и духалките поддържаха около 60 градуса на изходящия въздух.

п.п. Тестовете не са правени на 166-ца, като информация, но все пак да дам някакви данни.

ildivvy
10-01-2015, 22:57
На мен ми се вижда нормално.При "големите" степени на вентилатора и доста ниските температури навън е нормално да се отнеме от температурата на охл.течност.Така или иначе,веднъж стоплено купето,няма смисъл от "високите" степени на вентилатора.И за колата ще е по-добре.