View Full Version : от полу към пълна синтетика ?
kabamitov
23-01-2015, 19:44
здравейте колеги искам да ви попитам трябва ли да правя промивка с нещо преди да сипя пълна синтетика или не и кажете кое от 3-те масла да сложа ELF 5w40 Mobil 5w40 ili Agip 5w40 и ако трябва да правя промивка със какво трябва благодаря ви :)
lordliness
23-01-2015, 20:02
Не е задължително. Продават масла за промивка. Виж в гугъл.
Jivko7777
23-01-2015, 20:18
Какви промивки бе човек, слагай новото масло и карай... Eni I 5W40 e новия аджип
Bobiuzunov
23-01-2015, 20:45
Източи старото масло,налей новото и това е,няма нужда от промивки.Аз печката я карам само със Selenia WR 5W40
kabamitov
23-01-2015, 20:50
Източи старото масло,налей новото и това е,няма нужда от промивки.Аз печката я карам само със Selenia WR 5W40
моята е на 280к има ли проблем ако сложа 5в40 и да питам лятото пак ли с 5в40 да я карам
Bobiuzunov
23-01-2015, 21:11
Ми мисля че не е проблем с това и на другия въпрос и зиме и лете карай с 5W40.
nickgaidarov
23-01-2015, 21:11
...
lordliness
23-01-2015, 21:24
Колега kabamitov, а каква все пак е причината за преминаване от полусинтетика към пълна такава? Питам, защото знам за много случаи на преминаване от полусинтетика към минерално масло, но нито един в обратната посока. А и дори опитът да излезе сполучлив, според мен едва ли ще е особено смислен - по-качественото масло едва ли ще доведе чак до там колата да литне като Ферари, а цената му е доста по-висока и вероятно колата ще го гори повече.
Ти не знаеш. Модерно е да се кара с пълна синтетика. ;)
nickgaidarov
23-01-2015, 21:37
...
old alfist
23-01-2015, 21:42
здравейте колеги искам да ви попитам трябва ли да правя промивка с нещо преди да сипя пълна синтетика или не и кажете кое от 3-те масла да сложа ELF 5w40 Mobil 5w40 ili Agip 5w40 и ако трябва да правя промивка със какво трябва благодаря ви :)
Ако беше си написал коя година ти е колата, цена нямаше да имаш.
Не е препоръчително на стари и продухани двигатели да се сипва тънко финно масло, защото ще го изкара набързо изотзад.
lordliness
23-01-2015, 21:45
Какво е кияк?
kabamitov
23-01-2015, 21:50
Колега kabamitov, а каква все пак е причината за преминаване от полусинтетика към пълна такава? Питам, защото знам за много случаи на преминаване от полусинтетика към минерално масло, но нито един в обратната посока. А и дори опитът да излезе сполучлив, според мен едва ли ще е особено смислен - по-качественото масло едва ли ще доведе чак до там колата да литне като Ферари, а цената му е доста по-висока и вероятно колата ще го гори повече.
някой да е казал че ще литне закво ги говорите тея глупости не ви разбирам ???? 2-ро от къде разбра че ми гори масло wtf ? и защо да не премина към пълна синтетика нещо нередно да има ? тва си е лично ваше мнение карайте си с минералното тогава и съм питал какво точно ме интерсува
nickgaidarov
23-01-2015, 22:04
...
NINONENO
23-01-2015, 22:07
и аз карам с 5w-40,и кво да сложа минерално ли?.Колата ми е на 310к ако има някаво значение.Към колегата kabamitov,слагай dgipa(Eni)5w-40 и хич да не ти пука.
kabamitov
23-01-2015, 22:13
Питай модераторите. Предполагам, че е комплимент някакъв.
---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 21:58 ----------
Попитах защо правиш тази смяна на маслата - не мога за пореден път да разбера защо има колеги, които се дразнят от толкова елементарен въпрос. А е ясно, че литването на колата е преносно - в смисъл, че явно търсиш по-добро пътно поведение на колата, което е съвсем естествен стремеж. А че колата ти гори масло не съм писал изобщо.
карана е с Тотал 7000 и сега е с него искам да я поглезя а и в студа това масло нещо не ми харесва гъсто идва затова попитах смятам че няма да и се отрази зле пълната синтетика :)
nickgaidarov
23-01-2015, 22:19
...
kabamitov
23-01-2015, 22:20
Благодаря за този отговор.
сега вече по добре ли е :Д мисля че няма да сбъркам с маслото нали ?
nickgaidarov
23-01-2015, 22:25
...
В общия случай за колите от новото хилядолетие 5W40 винаги е по-добро от 10W40, дори колата да е на 500хил. ;) Единственото лошо е, че струва повече.
Да са обадя и язе - първо 5/40 винаги ще е по-добро от 10/40, особено в студено/ хладно време. Второ - най-вероятно и то не е пълна синтетика или поне тез 3-те изброени. Пълна може да е 5/30 вече...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 13:51
Колега Кабамитов не разбрах за каква кола става на въпрос.Но каквото и да е не се вкарвай в излишни филми с промивки.Аз лично съм мешал даже полусинтетика с пълна много пъти, никакви ядове.И тия глупости които са плямпат само при нас че една кола ако по фабрични предписания се кара с 5/40 и след определени километри се минава на 10/40 понеже вече има хлабини тук там нямат нищо общо с действителноста.Кара се с такова,каквото изискват нормите в момента за даден двигател,а не размисли и страсти на бай Пешо кварталния факир.:cheers:
ecotronic
24-01-2015, 14:06
Колегата Кабамитов зададе ясни въпроси.
Обобщени тези въпроси звучат така:
"Кое е най-доброто за моята кола?"
На тези за които четенето и разбирането на ясни въпроси е трудно занимание, обръщам вмимание върху факта, че колегата не пита дали смяната на маслото с пълна синтетика има или няма смисъл.
Та във връзка с основния въпрос, ако някой има съображения относно това, че пълната синтетика не е така добра, както полу-синтетиката или минералното масло за макар и по-стар мотор, то на мен ще ми е интересно да ги чуя.
kabamitov
24-01-2015, 15:02
Колегата Кабамитов зададе ясни въпроси.
Обобщени тези въпроси звучат така:
"Кое е най-доброто за моята кола?"
На тези за които четенето и разбирането на ясни въпроси е трудно занимание, обръщам вмимание върху факта, че колегата не пита дали смяната на маслото с пълна синтетика има или няма смисъл.
Та във връзка с основния въпрос, ако някой има съображения относно това, че пълната синтетика не е така добра, както полу-синтетиката или минералното масло за макар и по-стар мотор, то на мен ще ми е интересно да ги чуя.
точно така аз попитах кое е по доброто и днес ми звънна един приятел който се занимава с масла и ми вика Братле запазил съм 2 бутилки мотул 8100 да пазя ли едната за теб истинско е маслото ? та любо сподели мнение за мотула :)
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 15:08
точно така аз попитах кое е по доброто и днес ми звънна един приятел който се занимава с масла и ми вика Братле запазил съм 2 бутилки мотул 8100 да пазя ли едната за теб истинско е маслото ? та любо сподели мнение за мотула :)
Абе колко е истински тоя мотул само като се сипе ще се разбере.:-D и гледай какво пише на тубата че има и 5/40 полусинтетика и 10/40 пълна синтетика.5/40 не е задалжително да е пълна синтетика.
ecotronic
24-01-2015, 15:15
точно така аз попитах кое е по доброто и днес ми звънна един приятел който се занимава с масла и ми вика Братле запазил съм 2 бутилки мотул 8100 да пазя ли едната за теб истинско е маслото ? та любо сподели мнение за мотула :)
Нямам наблюдения относно Motul.
До този момент ползвам само Castrol edge sport 10/60 и мога да кажа, че моторът с него се чувства по-добре отколкото с предписаната от производителя Селения.
nickgaidarov
24-01-2015, 15:21
...
Георги Савов
24-01-2015, 15:41
Колега Екотроник,това е маслото!!!Аз имам същия двигател и върви здраво,а е на 226000 реални.До сега не съм имал никакви проблеми!
Колега Гайдаров ,няма какво да коментираме!!!Сипвай си каквито искаш полсинтетики,минерални,каквото искаш!Само не говори небивалици!!!!!:flirt:
Аз се глася да мина пробно на 5/30, да видя ефекта... Или да не го видя съответно :)
И преминаването към по-евтини масла е само с една цел. Не е за доброто на моторя
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 15:51
На колегите, които са в този форум не за да се заяждат, при това нескопосано, с по-знаещите и по-можещите от тях, предлагам на вниманието им следните три неща:
1. Защо ли от Алфа Ромео препоръчват за колата на колегата полусинтетично масло с вискозитет 10W40? Може би дори и не подозират за съществуването на пълната синтетика?! Според мен - едва ли. По-скоро много точно са определили какво двигателно масло е най-подходящото за модела 166.
2. Дали наистина са чак толкова глупави хората, които навсякъде променят вида на маслата в последователността: синтетично - полусинтетично - минерално, и никога в обратен ред? Според мен - едва ли. По-скоро теорията и практиката много добре са показали какви промени настъпват при износването на двигателя.
3. И нещо с образователна цел: http://www.autoblog.com/2008/07/01/synthetic-motor-oil/.
При прочитане ще разберете, че високата цена съвсем не е единственият недостатък на синтетичните масла. При износени двигатели (а аз не знам за нова 166) те имат немалко недостатъци, а дори при съвсем нови двигатели, когато те все още се разработват - също.
Приятно четене!
Така колега,поеми си дълбоко въздух и изпий една чаша със студена вода.Започвам да говоря с фактология.За мойта кочина 1.8 ТС 2001г. препоръчват 10/40,така пише на двигателя и в Италбулком официялен преставител за Плевен дагие на алфа също така ми казаха.Да ама не:clap:Като се поразрових във тоя форум,прочех че доста колеги със същия двигател карат със 10/60.Отивам в Холандия в офицялен преставител на Алфа за цяла Холандия.Сядам със шефа на сервиза зад компютъра,отваряме програмата за тия двигатели,и аха Добър вечер :cheers: там тия алфи ги обслужват с 10/60 пълна синтетика.И относно последавотелноста на маслата,нормите на изисквания се променят към по добро,а не към по лошо.Тоест през 2001 едва ли е имало толкова добри масла като през 2015.Дебелите масла не са намислени с цел да дигат мъртвеца от пепелта,а за държави с по топъл климат или да покрият определени норми на определени двигатели,а не ръгай чушки в боба.:cheers:
nickgaidarov
24-01-2015, 15:56
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 16:04
Колега, пред такива като теб, които знаят повече от Алфа Ромео, се признавам за победен. Останалите - а ако забелязваш от поста ми той е именно към тях - може да прегледат какво точно съм написал.
Колега никъде не съм казал че знам повече от инжинерите в алфа,това е една нищо и никаква си фактулогия с която се сблъсках в последния месец.И лично мое наблюдение е че със 10/60 матора започна да работи значително по спокойно и равномерно.Искам само да те питам,ако ти години наред ядеш само свински уши и опашки,а от утре почнеш да ядеш скъпи деликате си като филе от акула и трюфели от кое ще се чустваш по добре?:cheers:
Аз в оная статийка не видях особени проблеми - по-висока цена и възможни течове. Това да са му кусурите.
И пак да кажа, както и колегата нагоре е споменал - да се чете тубата, щото много малко 5/40 масла са пълна синтетика. И едва ли са по 12 лв. литъра :)
Относно 10w60 маслото ето какво се препоръчва от Selenia :
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
166 2.0 TS e точно в реда на 10в60.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 16:15
Относно 10w60 маслото ето какво се препоръчва от Selenia :
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
166 2.0 TS e точно в реда на 10в60.
Охоо ама то парк ли било:tooth::tooth::tooth:Само 10/60:tooth::tooth::tooth:
nickgaidarov
24-01-2015, 16:28
...
Разход не коментираме, колегата кара JTD
nickgaidarov
24-01-2015, 16:34
...
А, определено. Но няма разход при тез мотори.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 16:42
[QUOTE=nickgaidarov;1392946]Като цяло съм съгласен с това. Единственото, което не ми харесва, е че правиш глобални обобщения на основата само на собствения си опит.[COLOR="Silver"]
Няма как да докажеш,че полусинтетиката или минерала е по добро от пълната синтетика.Аз ще ди дам още един факт,полусинтетиката се сменя на 10 000км,а пълната на 15 000км-20 000km,а пълната синтетика Long live на 30 000км.Мойто 10/60 Castrol го дават 20 000км и мисля да го сменя чак тогава.
nickgaidarov
24-01-2015, 16:52
...
..Защо ли от Алфа Ромео препоръчват за колата на колегата полусинтетично масло с вискозитет 10W40? Може би дори и не подозират за съществуването на пълната синтетика?! Според мен - едва ли. По-скоро много точно са определили какво двигателно масло е най-подходящото за модела 166.
Не знам дали на някой му е направило впечатление, но в Аутодата дават 10W40 SYNYHETIC. При TS освен всичките му кусури и системата му за маслените пари е такава, че и без нея все едно. Скоро някъде четох, че е добре маслото му да е с ниска изпаряемост, та всичко освен синтетика автоматично отпада, ако не искате завишен разход на масло. Напоследък наливам на TS 10W50 пълна синтетика и отзивите са добри само да му се дават на човек пари.
Георги Савов
24-01-2015, 16:59
Абсолютно си прав Веско!Аз карам с такъв Кастрол и на мен ми казаха същото в сервиза на Алфа в Кьолн,Германия!От 2008г.от както я карам,само че мойта е 2.0 -2001г. никакви проблеми до сега,а е вече на 226000!:Bolt:
Ако го казваш като виц, определено вицът ми хареса...:beer:
Ами казвам го като факт. Може да е невероятен, но... :)
nickgaidarov
24-01-2015, 17:25
...
Често ли наливат? Тоз факт не съм го знаел.
В твоята наливаш ли често?
nickgaidarov
24-01-2015, 17:35
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 17:41
Освен да гледа големите надписи по тубата, е добре човек да гледа и написаното с по-малки букви по нея. Ето линк, в който Кастрол сами си признават, че това масло е полусинтетично: http://magnatec.castrol.com/en/oil-range/castrol-magnatec-10w-40-a3/b4.html.
Пише го и на самата туба.
---------- Post added at 17:25 ---------- Previous post was at 17:23 ----------
ОК. А защо според теб жабарите са прочути с това, че често наливат масло в тези JTD?
Приятелю не си послушал съвета ми от преди малко да се упокоиш и да изпиеш една чаша студена вода.За въпросната статия на кастрол,на снимката има пълна синтетика 5/30,а по долу са дадени данните за 10/40 полусинтетика.За това си помислил че казват за 5/30 че е полусинтетика
---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:36 ----------
Аз пък давам тоя линк,това е от офицялния сайт на Кастрол в Холандия горе са данните за моята кола,а в скобите ververs значи да смени,а 12 maanden значи една година.http://oilselector.castrol.com/c/nl/nel/recommendation/ff26bde1c57dd90f105429a21eb6d77c/Alfa-Romeo/156-(1997-2007)/156-1-8-TS-(103-kW)-(2000-2005)
nickgaidarov
24-01-2015, 17:51
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 17:58
Колега gaidarov,колегата Code никъде не спомена че е видял в Аутодата Кастрол 10/40 пълна синтетика,а само че е видял 10/40 пълна синтетика.Това как ще го обясниш?
ecotronic
24-01-2015, 18:04
Гайдаров, освен, че четеш но не разбираш, щото не разсъждаваш, нямаш и усещането, кога да спреш да се излагаш.
Шефе, отново не си разбрал за какво става въпрос.
Дал съм линк за това масло, което колегата code е видял в Аутодата, и като е пишело 10W40 SYNTHETIC той е помислил, че е синтетично.
Не ми стана ясно какво посочваш, но както и да е пиши си спокойно ;)
kabamitov
24-01-2015, 18:13
закво спорите не мога да разбера затова никой не пише по темите а само се лаете тука темата е ОТ ПОЛУ КЪМ ПЪЛНА СИНТЕТИКА ? има ли проблем няма ли проблем ? това ме интересува спрях се на мотул-а 8100 пише 100% Synthetic за последно питам някой карал ли е с такова и добро ли е ?
nickgaidarov
24-01-2015, 18:20
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 18:23
закво спорите не мога да разбера затова никой не пише по темите а само се лаете тука темата е ОТ ПОЛУ КЪМ ПЪЛНА СИНТЕТИКА ? има ли проблем няма ли проблем ? това ме интересува спрях се на мотул-а 8100 пише 100% Synthetic за последно питам някой карал ли е с такова и добро ли е ?
То проблем няма, да минеш от полу на пълна,само за визкозитета,нека се изкажат колегите които карат тия коли,но доколкото разбрах е ТС,и май са едни и същи дараци всичките паркове
nickgaidarov
24-01-2015, 18:29
...
kabamitov
24-01-2015, 18:34
да JTD е мотора :) 140кс
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 18:38
да JTD е мотора :) 140кс
Е значи това е правилното масло,лични впечатление от мотула е че е прекалено прехвален най-вече от голфаджиите и е прекалено скъп.Иначе всеки да сипва това което душата му сака.:dance:
Със същият двигател съм, в момента е на около 269 000.Първо беше с Мотул 8100 5/40, после направих две три смени с Репсол Компетишън и TDI 5/40 и сега съм с Еni I-Sint 5/40. Досега не съм имал никъкви проблеми, като когато бях с Репсола имаше сутрини с -26градуса и палех без проблем само с едно подгряване!Сега съм с Eni, тъй като ми го дадоха най изгодно.Докато мога да си позволя 5/40 ще карам само с такова , независимо на колко км. е двигателя, все пак нека не забравяме , че имаме и турбини!
Самият вискозитет 10W40 е достатъчен, че маслото не може да бъде пълна синтетика.
Това не е така.
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 19:02
И аз го тача 5/40 ама едгето турбо дизела на кастрола,уникално масло.На А3-ката само такова и сипвах и бях учуден колко меко палеше на -20, 15 годишен дизеляк на 360 000км
nickgaidarov
24-01-2015, 19:13
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 19:24
Поне аз не съм виждал по нашите магазини, а и в чужбина, масло с вискозитет 10W40, което да не е полусинтетично.[/QUOTE]
Има,има, на Тотал 10/40 пълна синтетика съм виждал в Холандия
nickgaidarov
24-01-2015, 19:29
...
ecotronic
24-01-2015, 20:17
Алфисте-идеалист, както знаеш, по собствена инициатива поех ангажимент да не коментирам постовете ти, който и спазвам. Елементарното възпитание предполага да отвърнеш със същото. А кой се излага - колегите отдавна знаят. Поне тези от тях, които имат мозък в главата си.
И откъде трябва да знам това?
Това, какво ти е в тиквата си е лично твой бизнес.
Може да ме упрекваш в невъзпитано държание, колкото си щеш, но аз коментирам някои твои изказвания, както и преди съм го казвал, поради това, че ги намирам опасни за някои колеги.
Обещавам ти, че никога няма да взема отношение по твои постове, касаещи дължината на чистачките или цвета на стелките.
nickgaidarov
24-01-2015, 20:28
...
ecotronic
24-01-2015, 20:31
ОК. Коментирай каквото си искаш.
Все пак да попитам - какво чак толкова опасно съм предложил на някои колеги? Да не би да си сменят датчика на коляновия вал по пътищата?
Това, което ти не си разбрал, не ми е на мен проблем.
Накратко:
БмХ.
nickgaidarov
24-01-2015, 20:35
...
Alexandra
24-01-2015, 20:36
Като вземете така да се превъзнасяте и не знам...Вече и цената не може да е еталон за качество. И с наливно 15w 40 да я караш все ще е тая. Излишна суета ;)
lordliness
24-01-2015, 20:56
Голяма част от маслата( най- често срещаните) с вискозитет 5/40 са хидрокрак масла. Това са минерални базови масла с известно количество сисинтетични компоненти.
Същото се отнася и за 5/30
Какво ще кажете за хидрокрак маслата?
Като вземете така да се превъзнасяте и не знам...Вече и цената не може да е еталон за качество. И с наливно 15w 40 да я караш все ще е тая. Излишна суета ;)
Без да се обиждаш, но май е по дбре да не коментираш по темата:)
Alexandra
24-01-2015, 21:09
Оф, поредния вманиачен.... :D :D :D
Понеже някои хора така и така са нацяло объркани ще ги объркам още малко, 10W40 има пълна синтетика, полусинтетика и минерално масло ;)
nickgaidarov
24-01-2015, 21:40
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 21:56
Голяма част от маслата( най- често срещаните) с вискозитет 5/40 са хидрокрак масла. Това са минерални базови масла с известно количество сисинтетични компоненти.
Същото се отнася и за 5/30
Какво ще кажете за хидрокрак маслата?
Единственото за което съм чувал и съм виждал хидрокрак е на Лики Моли 5/40,и май че беше отбелязано на тубата че е хидрокрак,доколкото си спомням.
---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:51 ----------
Това е вярно. Само че аз го написах първи в тази тема...:Bolt:
Ако обаче не разводняваме темата прекалено много и се съсредоточим върху колата на колегата, пуснал темата, то от Алфа Ромео препоръчват за неговата 166 двигателно ПОЛУСИНТЕТИЧНО масло Selenia 20k 10W40, така че недвусмислено е ясно за кой от трите вида 10W40 става въпрос.
Колега на тебе не ти ли е известно че дизеляците се карат принципно с 5/40,понеже при студен старт те много по трудно развъртат от бензиняците и е препорачително при дизеловите двигатели маслото да е тънко при студен старт,в нормите за климата на държавата разбира се,с едно 5/40 ще му е много по лесно да развърти дизеляка на студен старт,отколкото с някой грес 10/40 или 15/40
nickgaidarov
24-01-2015, 22:01
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 22:08
Ами представи си - не ми е известно. Предпочитам да карам с това, което препоръчва Алфа Ромео, и досега проблемите ми са точно НИКАКВИ по отношение на маслото. Ако имам проблем, ще търся някакво друго решение.
Алфа ако утре ти препоръча 20/50,ко праиме?То и на мен ми се препоръчват ежесекундно един милион неща,ама имам и глава на раменете.Света не е черно бял колега,има малко и розово има и светло синьо:cheers:
lordliness
24-01-2015, 22:13
10/40 е от минус 25 до към плюс 40.
Какъв е проблема? Ако е само за температура.
thecleaner
24-01-2015, 22:18
Алфа ако утре ти препоръча 20/50,ко праиме?То и на мен ми се препоръчват ежесекундно един милион неща,ама имам и глава на раменете.Света не е черно бял колега,има малко и розово има и светло синьо:cheers:
Ти без да искаш уцели в десятката http://axm-auto.com/oils.php?oil=5&pid=43 Половината от бензинките във форума са за HPX, но собствениците им не смеят да си кажат :)
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 22:29
10/40 е от минус 25 до към плюс 40.
Какъв е проблема? Ако е само за температура.
-25 10/40 ще стане на грес бе колега,в русия тировете на -25 не смеят да си изгасят двигателите когато почиват щото ще запали чак когато цъвне джанката:tooth::tooth::tooth:
lordliness
24-01-2015, 22:31
-25 10/40 ще стане на грес бе колега,в русия тировете на -25 не смеят да си изгасят двигателите когато почиват щото ще запали чак когато цъвне джанката:tooth::tooth::tooth:
Защо реши, че живея в Русия или че живея където редовно е -25
Вие там ли живеете? Или в южните балкани?
Едва ли си виждал често -20
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 22:39
За температури под нулата за дизеляци забрави за 10/40.Покрай нова година като беше -13,моя бензиняк го усетих че се узори с 10/40.
---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:37 ----------
Едва ли си виждал често -20
Колега живял съм 3 години в Русия виждал съм не само -20 ами и -50,и бели нощи съм виждал и т.н.:cheers:
lordliness
24-01-2015, 22:40
За температури под нулата за дизеляци забрави за 10/40.Покрай нова година като беше -13,моя бензиняк го усетих че се узори с 10/40.
Само така си мислиш, защо ли всичките ми двигатели работят безупречно само с 10/40.
Е чакам отговор- защо не правя ремонти по двигателите?
Тук не е Русия. Питам за тук колко пъти видя -20?
Озори се е защото нямаш акумулатор. Колата пали реално без кой знае какво мазане.
nickgaidarov
24-01-2015, 22:41
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 22:53
Колата пали реално без кой знае какво мазане.
Абе тя пали и без никакво мазане даже,ама веднага след като запали и трябва мазане:cheers:Иначе не разбрах какво караш дизел или бензин?
lordliness
24-01-2015, 22:55
Абе тя пали и без никакво мазане даже,ама веднага след като запали и трябва мазане:cheers:Иначе не разбрах какво караш дизел или бензин?
Не карам само на метан.
Току- що потвърди, че маслото не пречи при палене.
nickgaidarov
24-01-2015, 23:02
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 23:03
Не карам само на метан.
Не знам да ли ти е известно че цифрите на вискозитета са при какви температури маслото ще има читави смазочни свойства.Тоест 10/40 са температурите.Това за 10/40 на -25 беше голям виц.:D
lordliness
24-01-2015, 23:13
Не знам да ли ти е известно че цифрите на вискозитета са при какви температури маслото ще има читави смазочни свойства.Тоест 10/40 са температурите.Това за 10/40 на -25 беше голям виц.:D
Май на теб не ти е известно. Когато не знаеш си мълчи да не се излагаш.
Това е спецификация по SAE grades.
Виж там прочети из гугъл и кажи какво си прочел.
Според теб 0/30 е от нула градуса до плюс 30.
Желязна логика :)
В такъв случай моето 10/40 е по добро при студ от твоето 5/40 :)
nickgaidarov
24-01-2015, 23:22
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 23:30
Май на теб не ти е известно. Когато не знаеш си мълчи да не се излагаш.
Това е спецификация по SAE grades.
Виж там прочети из гугъл и кажи какво си прочел.
Според теб 0/30 е от нула градуса до плюс 30.
Желязна логика :)
В такъв случай моето 10/40 е по добро при студ от твоето 5/40 :)
Предавам се :D
lordliness
24-01-2015, 23:31
Лорде, ето това е вече сериозно писане.
Така те искам с тези, които са още новобранци във форума.
А за останалите, които са ни свикнали - наистина тънката ирония е може би най-доброто.
Не знаят фундаментални неща, но иначе са компетентни и акъл раздават.
nickgaidarov
24-01-2015, 23:36
...
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 23:39
Да, така е - и според мен трябва да подбираме точно начина, по който да им го кажем. Лично аз винаги съм бил състрадателен към новобранците, а и милостив - когато е било възможно.
:rotfl:
ecotronic
24-01-2015, 23:43
:rotfl:
Ти па ко се радваш бе ? :)
Я помоли старото куче - Гайдаров за малко милост :roll2:
кученцетоОгиитаткоДоги
24-01-2015, 23:46
Тука някои пичове са се взели доста насериозно.Аз бих ги посъветвал сутрин да си пият розовите хапченца, а вечер светло сините и цял ден ще бъдат айляк.:thumbup:
Липсва само цецко:Suicide:
Bobiuzunov
25-01-2015, 08:37
То голямо мерене на пишки,кой колко знае,кой колко е чел,е честито успяхте да наакате темата на колегата,а момчето попита нещо елементарно.:director:
nickgaidarov
25-01-2015, 09:15
...
kabamitov
25-01-2015, 10:18
То голямо мерене на пишки,кой колко знае,кой колко е чел,е честито успяхте да наакате темата на колегата,а момчето попита нещо елементарно.:director:
ето боби се усети че темата стана на каша а аз попитах едно елементарно нещо ! относно дали да мина ЩЕ мина ако ми харесва ще карам с пълна ще видя как ще се отрази на двигателя и ако е по добре ще карам ! и да споделя вчера исках да сваля горния носач да сменя тампоните или да ида до стз за полиуретан но ударих на камък всичко откаччих само шарнира не искаше да излезе от дългото рамо на шенкела опитах по всякакъв начин но не иска да излезе и се отказах ? защо по дяволите не иска да излезе аз ще го изкарам ама ще прецакам шарнирчето а не искам
lordliness
25-01-2015, 10:36
ето боби се усети че темата стана на каша а аз попитах едно елементарно нещо ! относно дали да мина ЩЕ мина ако ми харесва ще карам с пълна ще видя как ще се отрази на двигателя и ако е по добре ще карам ! и да споделя вчера исках да сваля горния носач да сменя тампоните или да ида до стз за полиуретан но ударих на камък всичко откаччих само шарнира не искаше да излезе от дългото рамо на шенкела опитах по всякакъв начин но не иска да излезе и се отказах ? защо по дяволите не иска да излезе аз ще го изкарам ама ще прецакам шарнирчето а не искам
Вади се със скоба или с удар с тежък чук на точно определено място. Купи си скоба. Струва между 10 и 20 лева.
Има и специални вилици за тази цел.
След като обичаш да си правиш колата сам трябва да имаш такъв инструмент.
kabamitov
25-01-2015, 10:38
Вади се със скоба или с удар с тежък чук на точно определено място. Купи си скоба. Струва между 10 и 20 лева.
добре а да кажа симптомите да кажеш дали е от тампоните : почуква ми горе все едно в амортисора и имам много леко скърцане а от ляво като правя десен завой и има неравност направо тропа
lordliness
25-01-2015, 10:46
Там има много елементи, трудно е да се каже. Вероятно е шарнир, а не тампона. Откачи шарнира и виж дали има луфт или пъхни лост и виж дали мърда. Може да тропа от всичко.
kabamitov
25-01-2015, 10:51
Там има много елементи, трудно е да се каже. Вероятно е шарнир, а не тампона. Откачи шарнира и виж дали има луфт или пъхни лост и виж дали мърда. Може да тропа от всичко.
добре ще пробвам да видя но без скоба няма да стане сега мисля как да си я направя сам
lordliness
25-01-2015, 10:55
Може да ти тропа и каре. Отиваш някъде нашироко и тръгваш с пълен ляв, после с пълен десен. Правиш по едно кръгче с повече газ и слушаш.
angelovi69
25-01-2015, 10:59
може да е изтървал амортисьор
ето пример за "скоба за шарнир"
http://olx.bg/skoba-za-sharniri-i45798721
kabamitov
25-01-2015, 11:00
Може да ти тропа и каре. Отиваш някъде нашироко и тръгваш с пълен ляв, после с пълен десен. Правиш по едно кръгче с повече газ и слушаш.
не не тропа на равно само ако има дупка по сериозна накраиници биалети долен носач са перфектни имам лек луффт в горните носачи в тампоните за шарнира незнам като не е свалян мн трудно ще преценя дали е дал фира
lordliness
25-01-2015, 11:05
не не тропа на равно само ако има дупка по сериозна накраиници биалети долен носач са перфектни имам лек луффт в горните носачи в тампоните за шарнира незнам като не е свалян мн трудно ще преценя дали е дал фира
Шарнира е едно от нещата които тропат при неравности. Прегледай всичко едно по едно.
За горния носач имам тема как се сваля.
angelovi69
25-01-2015, 11:07
Пропуснах да пиша, че като планувам някакво разглобяване по ходовата част, ден-два преди това отивам на канал и пръскам със спрей ВД40 там, където ще разглобявам. Става по-лесно така. Иначе да, карета точно така се тестват - с пълен ляв и десен и газ, да се натоварят. Абе по улиците толкова коли чувам как тракат и ромолят - някои хора не поддържат, само карат
kabamitov
25-01-2015, 11:25
Шарнира е едно от нещата които тропат при неравности. Прегледай всичко едно по едно.
За горния носач имам тема как се сваля.
шарнира рециклира ли се лорде ?
lordliness
25-01-2015, 11:30
шарнира рециклира ли се лорде ?
Да.
kabamitov
25-01-2015, 11:33
Да.
става ли добре
thecleaner
25-01-2015, 11:37
Шарнира е едно от нещата които тропат при неравности. Прегледай всичко едно по едно.
За горния носач имам тема как се сваля.
На 166 смяната е малко по-лесна от на 156 а че половината откачваници на Лорда в темата са безмислени е въпрос на вкус и здрава гърбина :)
А да рециклирането на алуминиев носач е опасно за вашия живот, освен ако не го оценявате на по-малко от 150 лв.
kabamitov
25-01-2015, 11:47
На 166 смяната е малко по-лесна от на 156 а че половината откачваници на Лорда в темата са безмислени е въпрос на вкус и здрава гърбина :)
А да рециклирането на алуминиев носач е опасно за вашия живот, освен ако не го оценявате на по-малко от 150 лв.
защо да е опасно ?
lordliness
25-01-2015, 11:50
става ли добре
Не знам. Никога не съм карал с рециклирани части. Купи си нов.
А когато разглобяваш нещо използваш момента да провериш и всичко в близост.
В сервиз естествено ще те претупат по най бързия начин.
kabamitov
25-01-2015, 12:02
Не знам. Никога не съм карал с рециклирани части. Купи си нов.
А когато разглобяваш нещо използваш момента да провериш и всичко в близост.
В сервиз естествено ще те претупат по най бързия начин.
а за този в стара загора наблюдения имате ли някакви казват че момчетата правят всичко и доста добре
lordliness
25-01-2015, 12:10
а за този в стара загора наблюдения имате ли някакви казват че момчетата правят всичко и доста добре
Не. Купувам само нови части.
old alfist
25-01-2015, 12:53
Тъй като съм прекалено глупав и задръстен, отакто съм си купил двете коли, си карам с маслото препоръчано от производителя.
thecleaner
25-01-2015, 13:44
Тъй като съм прекалено глупав и задръстен, отакто съм си купил двете коли, си карам с маслото препоръчано от производителя.
Кое от двете препоръчани в твоя случай 10в40 или 10в60?
old alfist
25-01-2015, 13:49
Кое от двете препоръчани в твоя случай 10в40 или 10в60?
Съгласно упътването за експлоатация на автомобила, което си върви комплект с колата - SELENIA 20K ALFA ROMEO 10W40
thecleaner
25-01-2015, 14:02
Съгласно упътването за експлоатация на автомобила, което си върви комплект с колата - SELENIA 20K ALFA ROMEO 10W40
А там не пише ли при по агресивно каране да се кара с Селения рейсинг 10в60
Там има много елементи, трудно е да се каже. Вероятно е шарнир, а не тампона. Откачи шарнира и виж дали има луфт или пъхни лост и виж дали мърда. Може да тропа от всичко.
При мене имаше същу тропане и едно прискърцване. Свалих горните носачи и се оказаха тампоните, който бяха в ужасно състояние - разскъсани, не просто скъсани. Хайде в "Гума Трейд" и вече година и нещо няма ядове. Шарнирите си бяха здрави.
А конкретно за темата за маслото си я карам с 10W - 40 и съм най-довелен от едно масло с име Comma. А, колега, щом искаш поглезия.
old alfist
25-01-2015, 14:26
А там не пише ли при по агресивно каране да се кара с Селения рейсинг 10в60
Пише го и това - 10в60, отдолу, с малки букви, като забележка.
А там не пише ли при по агресивно каране да се кара с Селения рейсинг 10в60
Някой може ли да дефинира нормално и агресивно каране? Като чета наоколо имам чувството че карам като пенсионер.
old alfist
25-01-2015, 18:10
Ако стрелката на оборотомера по-често се задържа в червената зона, може да се тълкува като агресивно каране.
Скоба за шарнири не ви трябва - единственото, което може да свърши е да развали резбата, ако не сте завили предварително гайка. Докато шенкелът не "пусне" шарнира никаква скоба не ви спасява, а това става с яко натъртване с чук по шенкела. А дали хлопат тампони или шарнир се установява без никакво разглобяване.
кученцетоОгиитаткоДоги
26-01-2015, 10:18
Съгласно упътването за експлоатация на автомобила, което си върви комплект с колата - SELENIA 20K ALFA ROMEO 10W40
А гори ли го Селенията 10/40,чувам от някои хора че го горяла
lordliness
26-01-2015, 10:25
Скоба за шарнири не ви трябва - единственото, което може да свърши е да развали резбата, ако не сте завили предварително гайка. Докато шенкелът не "пусне" шарнира никаква скоба не ви спасява, а това става с яко натъртване с чук по шенкела. А дали хлопат тампони или шарнир се установява без никакво разглобяване.
За скобите не е така.
Става за секунди, а резбата няма как да се развали. С чук е първобитна работа.
За скобите не е така.
Става за секунди, а резбата няма как да се развали. С чук е първобитна работа.
Не се обиждай, но в случая въобще не си в час. Със скобата просто си извадил късмет, не си вади изводи. ;) На първият по-запецнал шарнир ще падне голямо обикаляне с тая скоба. ;) Като разглобиш 200-300 шарнира със скобата си пак пиши. :metal:
lordliness
26-01-2015, 12:42
Не се обиждай, но в случая въобще не си в час. Със скобата просто си извадил късмет, не си вади изводи. ;) На първият по-запецнал шарнир ще падне голямо обикаляне с тая скоба. ;) Като разглобиш 200-300 шарнира със скобата си пак пиши. :metal:
И ти не се обиждай, но съм разглобил повече от 300. С висококачествена скоба. Натягаш и със съвсем лек удар освободждава. Това е технологията. :)
old alfist
26-01-2015, 12:44
А гори ли го Селенията 10/40,чувам от някои хора че го горяла
Зависи от състоянието на колата - 146-та ми го гори, но при 166 няма такъв проблем.
кученцетоОгиитаткоДоги
26-01-2015, 14:29
За справка в Холандия офицялния представител на Алфа Ромео,въобще не работат със Селения 10/40.На парковете им набиват 10/60.Казаха може и 5/40,ако не ти гори масло.На въпроса ако реша,да си хвърля 10/40,понеже това е посочено от фабриканта,ми казаха хвърли си ама гледай да е пълна синтетика,а не полу.Въпроса ми е,Селенията 10/40 полу или пълна синтетика е?Пише че е на синтетична основа,но това не значи че е пълна синтетика.
И ти не се обиждай, но съм разглобил повече от 300. С висококачествена скоба. Натягаш и със съвсем лек удар освободждава. Това е технологията. :)
Лек удар със зъболекарското чукче (3кг) айде достатъчно.. натягай с висококачествената си скоба някой тънък шарнир, после ще се чудиш защо е като крив макарон :bg: ти разбира се ще го натъртиш по шенкела с чука, ама важното е да си правим вятър на устата и момчето да се чуди що не му излиза шарнира, пък уж професори само му дават акъл ..
lordliness
26-01-2015, 17:21
Лек удар със зъболекарското чукче (3кг) айде достатъчно.. натягай с висококачествената си скоба някой тънък шарнир, после ще се чудиш защо е като крив макарон :bg: ти разбира се ще го натъртиш по шенкела с чука, ама важното е да си правим вятър на устата и момчето да се чуди що не му излиза шарнира, пък уж професори само му дават акъл ..
Щом ти харесва да млатиш чук, нямам против.
Щом ти харесва да млатиш чук, нямам против.
Не, аз ги вадя шарнирите с диагностична апаратура много си изостанал с твоите скоби ..
lordliness
26-01-2015, 18:01
Не, аз ги вадя шарнирите с диагностична апаратура много си изостанал с твоите скоби ..
Какво точно те дразни, че си вадя шарнирите със скоба?
Това е правилния начин.
Добрите сервизи работят със специализирани инструменти, това е истината
Какво точно те дразни, че си вадя шарнирите със скоба?
Това е правилния начин.
Добрите сервизи работят със специализирани инструменти, това е истината
Дразни ме, че пишеш врели-некипели, почуквал ги леко, това е все едно да си попритегнеш гумите с клещи. Все пак стига офф изригвай със скобите, ако ти свършат ела да ти дам 2-3 ..
кученцетоОгиитаткоДоги
26-01-2015, 19:00
Пичове темата е за масла, не за окачване:-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.