Log in

View Full Version : термо датчик?



Martini_Racing
27-01-2015, 11:02
Здравейте колеги, появи се следният проблем:
При студен старт колата работи нестабилно все едно губи цилиндри,а когато вдигне температура работи и върви идеално възможно ли е термо датчкика на инжекциона да е за смяна,FES-a не открива нищо :( мотора е 2.5 190 кс

old alfist
27-01-2015, 15:54
Много работи са възможни - по-добре потърси разбиращи хора, които имат нерви да се занимават и да търсят.
Моята, откакто съм я взел - при някаква междинна температура около 30-50гр. пали от третия път, а при напълно студена и напълно топла няма никакви проблеми.
Нямам време някой път като идвам в София да се обадя на някои от хората разбиращи тук, защото в Плевен на никой не му се занимава да търси причините.

Martini_Racing
27-01-2015, 17:34
И тук в Русе са едни майстори, нямам думи...

Martini_Racing
27-01-2015, 18:40
И тук в Русе са едни майстори, нямам думи...

Bobiuzunov
27-01-2015, 19:43
Правил ли си адаптация на дросела?
П.С Преди знам че колата ти беше на бензин,но нещо ми се върти в главта че сега си на LPG или бъркам,ако е да ще ти споделя моя опит.

Martini_Racing
27-01-2015, 20:34
Минах на газ Боби , а как се прави тази адаптация на дросела? Като я запаля сутрин на бензин освен ,че не работи правилно се опитва и да гасне а когато подам газ в движение глъхне и не може да се изфорсира , а когато се позатопли става невероятна

ecotronic
27-01-2015, 20:48
Щом като загрее всичко е 6, едва ли е от адаптация на дросела. Газовото има ли OBD връзка към ECU-то на мотора?
Ако няма, опитай няколко дена да покараш само на бензин и ако се оправи, тичай да ти регулират газовата.

Martini_Racing
27-01-2015, 20:54
Любчо с OBD корекция ми е газовото казаха, че е пи добре и избрах този вариант

ecotronic
27-01-2015, 21:00
Тогава не би трябвало бевзиновото ECU да се бърка от газовото но никога не се знае. Притеснявам се, че ако пуснеш адаптация на студен мотор а той не работи добре, ще стане манджа с грозде. Най-добре е адаптацията да направиш през МES (FES). Там като я пускаш е описано точно какво трябва да правиш.

Сега погледнах, че през FES май не става за твоя мотор.

Bobiuzunov
27-01-2015, 21:08
Моята беше с подобни симптоми и при сутрешно палене все едно не работеше на всичките цилиндри и ако я оставих на обороти гаснеше,това така за 20-30 секунди и всичко се оправяше.При мен беше от буталцата на газовите дюзи,предполагам някое е изпускало цяла вечер и колектора се пълни,та при сутрешно палене става веселба,бензин и пълен колектор с газ.Пробвай нещо и ако не стане тогава адапатия на дросела.Вечер спри газта от кранчето на бутилката и после изгори ако има нещо останало по трасето,ако на сутринта запали и всичко е ОК отговора е ясен.Иначе адаптацията става като откачиш минусовата клема за 30мин.-1час и след това правиш процедурата,даваш на контакт за 90 секунди,след това връщаш контакта пак за точно 90 секунди,след това палиш и оставяш колата да работи на празен ход докато загрее и се включи перката,през това време не пипаш педала на газта,след като загрее и се включи и след това изключи перката гасиш и накрая палиш и караш 15-20 км. в различни режими,бавно бързо и т.н. а щях да забравя това се прави на студен мотор,тоест дай добре вечерта откачи клемата и сутринта направи адаптацията.
Ама и аз как го написах,дано съм бил полезен.
__________________

Drag0
27-01-2015, 21:30
Здравейте колеги, появи се следният проблем:
При студен старт колата работи нестабилно все едно губи цилиндри,а когато вдигне температура работи и върви идеално възможно ли е термо датчкика на инжекциона да е за смяна,FES-a не открива нищо :( мотора е 2.5 190 кс

Същия двигател , същите симптоми, само че аз нямам газ.
Оправи се от смяна на свещи.

Martini_Racing
27-01-2015, 21:37
Благодаря на Любчо и Боби сърдечно :) ,колега свещите ми са на 2000км NGK iridium съмнявам се да се корени в тях проблема

SilverArrow
27-01-2015, 21:39
Колега, би ли пояснил къде са тези инструкции в МЕС? Не видях такива, при мен има бутон ЕXECUTE И ТОВА Е ВСИЧКО.

ecotronic
27-01-2015, 21:44
Колега, би ли пояснил къде са тези инструкции в МЕС? Не видях такива, при мен има бутон ЕXECUTE И ТОВА Е ВСИЧКО.

Ако се отнася до мен въпроса, впоследствие видях, че няма. (дописах го в поста си)
Виждам че в меню "параметри" може само да се провери дали адаптацията е минала успешно.
Очевидно процедурата е такава, каквато я описва Боби.

SilverArrow
27-01-2015, 22:01
Да, благодаря.
Впрочем предполагам, че ако адаптацията се прави със софтуер, процедурата с 90-те секунди е ненужна... Поправете ме ако се лъжа.

ecotronic
27-01-2015, 22:04
Да, благодаря.
Впрочем предполагам, че ако адаптацията се прави със софтуер, процедурата с 90-те секунди е ненужна... Поправете ме ако се лъжа.

Не, и там е същото с времената (по 30 сек.) на изчакване на контакт и без контакт. Разликата е че не се откача акумулатора и процедурата се стартира от софтуера.

Ето я описана процедурата при ТС:

Using the Examiner, enter the "Active Diagnosis" ambient, then select "Reset self-adjustment parameters" and "Idle actuator".

Using the Examiner, press "Carry out active diagnosis".

Place the ignition key in the OFF position and wait for 30 seconds.

Place the ignition key in the ON position and wait for 30 seconds.

Using the Examiner, re-establish the dialogue with the engine control system.

Using the Examiner, enter the "Parameters" ambient and select the following tests from the menu - "Idle recognition test - carried out" and "Idle recognition signals - synchronized".

old alfist
27-01-2015, 22:58
И секундите, и софтуера са ненужни - палиш без да натискаш педала на газта, чакаш 4-5мин. и караш. Дросела се обучава впоследствие, взависимост от стила на каране.

Martini_Racing
28-01-2015, 07:32
Любчо къде по-точно трябва да видя в FES-а дали адаптацията е минала успешно?

Bobiuzunov
28-01-2015, 12:13
Казх ти,пробвай първо да спреш газта и виж как ще запали на сутринта,ако няма промяна тогава мисли за адаптация на дросела.

ecotronic
28-01-2015, 13:03
Любчо къде по-точно трябва да видя в FES-а дали адаптацията е минала успешно?

В меню "параметри" сложи отметка на "Throttle learn results" и срещу него трябва да се появи "correct".

Martini_Racing
28-01-2015, 14:25
Още днес ще пробвам даже хем за по сигурно ще изпразня бутилката

---------- Post added at 12:25 ---------- Previous post was at 12:24 ----------

Първо ще пробвам без капка газ и след това ще видим адаптацията

ecotronic
28-01-2015, 14:30
Независимо от това, че си сменил свещите с хубави, вземи под внимание и това, което каза Драго по-горе. Симптомите при теб са типични, като да има калпава свещ.

Martini_Racing
28-01-2015, 16:17
От къде да започна?

plamenp59
02-02-2015, 17:51
Последно такива симптоми ги реших със смяна на дебитомера.Тъкмо се приготвях за почистване на бензиновите инжектори.На бензин при палене не работеше добре та веднага преминавах на газ.При загряла кола на бензин вървеше като бабичка а на газ без проблем.Явно при фините настройки на газовата съм туширал некоректните данни на дебитомера.Но е могло до време.Сега сложих китаеца/спектроматик/ увеличих малко коефициентите и на газ е като на бензин във високите обороти.