Log in

View Full Version : Прекален разход на масло 146 1.9TD



marto181
07-02-2015, 11:42
Здравейте,
Отново проблем с моят звяр...
Откакто съм сменил маслото ( преди 2000км)
Имам липса на почти 2л. масло.
Течове няма, а и няма зверски пушеци.
Единственото омаслено място е входа на маркуча към всмукателните колектори.
Възможно ли е през турбината да изгори толкова масло и възможно ли е да не пуши през това време? Иначе турбото си надува и няма никакви ядове с вървежа.
За информация маслото е Selenia Turbo Diesel, т.е. препоръчителното от производителя. То е 10W40 да не е прекалено тънко ???
А колата пали от четвърт оборот дори през големите студове тази зима, склонен съм да изключа сегментите от уравнението.
Съмянва ме турбина и евентуално отдушника на картерните газове.
Давайте насоки.

Поздрави !
Мартин

nickgaidarov
07-02-2015, 12:48
Лампичката за маслото светвала ли е, и ако да - карал ли си повече от 2-3 минути след това, без да долееш масло?

marto181
07-02-2015, 12:56
Не е светила лампата въобще. Просто реших контролно да проверя маслото и го нямаше на щеката. Долях 1л. Пак го няма и накрая още около 600мл. и дойде на ниво вече...

nickgaidarov
07-02-2015, 13:14
Не е светила лампата въобще. Просто реших контролно да проверя маслото и го нямаше на щеката. Долях 1л. Пак го няма и накрая още около 600мл. и дойде на ниво вече...

При колата от подписа ми разликата в деленията минимум и максимум на щеката е точно 1 литър масло. При достигане на минимума лампичката светва. Така е и при останалите ми коли. Някак си не ми се вярва при 146 колата да изгори почти 2 литра масло и тя да не алармира за това по някакъв начин.

P.S. Проверих - на твоята кола също разликата в деленията минимум и максимум на щеката е точно 1 литър масло. Това означава, че нещо в отчитащата нивото на двигателното масло система е неизправно (самата лампичка, датчика и т.н.). А това пък означава, че най-вероятно е налице най-песимистичната ми прогноза - карал си повече от 2-3 минути с недостатъчно масло - под минимума, което обикновено води до скапване на турбокомпресора. Разбира се, това е само предположение. Дано не съм прав, защото вероятността за намиране на изправно турбо втора ръка е минимална, а ремонтът му или ново такова са си цифра.

marto181
07-02-2015, 13:38
Може и така да е станало... Интересна е първопричината за цялото нещо?
Иначе за маслото почва да ме съмнява и щеката. Въпреки че няма никаква логика.
Ще свалям турбото тия дни да видим какво става.
Иначе двигателя си качваше масло и без да го има на пръчката...
Отварях капачката за наливане и по разпределителния вал си плиска масло яко.

Поздрави!

nickgaidarov
07-02-2015, 13:41
Може и така да е станало... Интересна е първопричината за цялото нещо?
Иначе за маслото почва да ме съмнява и щеката. Въпреки че няма никаква логика.
Ще свалям турбото тия дни да видим какво става.
Иначе двигателя си качваше масло и без да го има на пръчката...
Отварях капачката за наливане и по разпределителния вал си плиска масло яко.

Поздрави!

Не бързай чак толкова. Самото сваляне на турбото не е лесна работа, да не говорим, че искрено се надявам да не съм прав. По-скоро отиди в компетентен сервиз и им обясни цялата работа.

marto181
07-02-2015, 13:49
Имам опит със свалянето на турбини, вярно с други марки (vw, audi, skoda, seat)
Мисля и в/у друг вариант да сваля кулера и да видя колко масло има в него. Ако е пълен ясна е работата. Въпреки че пак може да е от отдушника за картерните газове.

tonov
07-02-2015, 14:11
Дори само един литър масло да е останал, ако има контакт със смукателя на помпата и качва налягане, лампата няма да светне. Естествено не е добре за двигателя да работи така, но не е и фатално ако е за кратко.

А няма ли да е по-лесно първо да измъкнеш само маркуча към кулера, вместо да сваляш цялата турбина? То ще се види хвърля ли масло. Вече ако има и луфт на турбинката, работата е ясна.

marto181
07-02-2015, 15:11
Малко преди да прочета мнението ти се сетих за този вариант :)
Ще откача маркуча на кулера и ще видя дали духа масло, а преди това ще сложа този за картерните изпарения в едно шише пред въздушния филтър за да елиминирам и варианта за теч от там...

Поздрави!

code
07-02-2015, 20:21
Малко преди да прочета мнението ти се сетих за този вариант :)
Ще откача маркуча на кулера и ще видя дали духа масло, а преди това ще сложа този за картерните изпарения в едно шише пред въздушния филтър за да елиминирам и варианта за теч от там...

Поздрави!

Да, най-вероятно кулерът ти е пълен с масло. Относно лампите tonov е прав, светва при спад на налягането, а не на нивото на щеката. Може въобще да не го хваща щеката и да не светне.

nickgaidarov
07-02-2015, 23:05
Да, най-вероятно кулерът ти е пълен с масло. Относно лампите tonov е прав, светва при спад на налягането, а не на нивото на щеката. Може въобще да не го хваща щеката и да не светне.

Възможно е да си прав. Всъщност почти сигурно си прав, след като имаш най-добрия сервиз в Бургас, а аз съм само ентусиаст-любител. Все пак искам да отбележа, че това, което съм написал за лампичката на маслото не съм си го изсмукал от пръстите - така пише в един от сайтовете, от който съм научил най-много:www.alfaowner.com. А там пише, че лампичката за маслото светва както при ниво на маслото под минимума на щеката, така и при ниско налягане на маслото при дизелите (каквато е колата на колегата), и само при ниско налягане при бензинките - при това, както сполучливо е отбелязано в този сайт за бензинките - по някаква неизвестна и "глупава причина" лампичката не светва при ниво на маслото под минимума на щеката.

thecleaner
08-02-2015, 01:33
Възможно е да си прав. Всъщност почти сигурно си прав, след като имаш най-добрия сервиз в Бургас, а аз съм само ентусиаст-любител. Все пак искам да отбележа, че това, което съм написал за лампичката на маслото не съм си го изсмукал от пръстите - така пише в един от сайтовете, от който съм научил най-много:www.alfaowner.com. А там пише, че лампичката за маслото светва както при ниво на маслото под минимума на щеката, така и при ниско налягане на маслото при дизелите (каквато е колата на колегата), и само при ниско налягане при бензинките - при това, както сполучливо е отбелязано в този сайт за бензинките - по някаква неизвестна и "глупава причина" лампичката не светва при ниво на маслото под минимума на щеката.

Слушай Тонов и Ицо, мани къде какво пише. Лампичката светне ли понякога е твърде късно. Освен това на твоята кола ако на минимума или малко под светва лампичката, си за лагери, масло или нов мотор ;)

myato
08-02-2015, 10:44
Когато светне лампата, или маслото не стига до помпата, или помпата не прави налягане или износването на детайлите е толкова голямо, че налягането на помпата е недостатъчно да поддържа това в магистралите.
При един инцидент останах с 1.5л масло и лампата не светна, а си държеше налягане.

pace
08-02-2015, 12:12
За информация маслото е Selenia Turbo Diesel, т.е. препоръчителното от производителя. То е 10W40 да не е прекалено тънко ???

За TD-то е 15-40...

marto181
08-02-2015, 20:00
Предполагам тази седмица ще стигна до кулера и ще диагностицираме... Иначе за маслото ще сложа 15W40, но такава селения няма.

forza_italia
08-02-2015, 20:40
Има такова масло....http://maslata.info/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1109&category_id=39&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

pace
08-02-2015, 21:03
Има такова масло....http://maslata.info/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1109&category_id=39&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

Не е това,има си в метални кутии 15-40

forza_italia
08-02-2015, 21:45
Все тая важното е че има селения 15/40...

nickgaidarov
08-02-2015, 21:52
За TD-то е 15-40...

По спесификация за TD-то на колегата вискозитета на двигателното масло е 10W40 или 5W40.
Съвсем отделен е въпроса, че вероятно пред вид годините и километрите на колата, както и реалното състояние на двигателя, наистина най-добре ще е 15W40.
По спесификация обаче е това, което съм написал по-горе...:duel:

pace
08-02-2015, 22:29
По спесификация за TD-то на колегата вискозитета на двигателното масло е 10W40 или 5W40.
Съвсем отделен е въпроса, че вероятно пред вид годините и километрите на колата, както и реалното състояние на двигателя, наистина най-добре ще е 15W40.
По спесификация обаче е това, което съм написал по-горе...:duel:

Значи за TD си го дават Селения турбо дизел 15-40 ако му е JTD незнам...

nickgaidarov
08-02-2015, 22:36
Значи за TD си го дават Селения турбо дизел 15-40 ако му е JTD незнам...

Не му е JTD. Но това "го дават" някак си много общо ми звучи. Можеш ли да покажеш къде точно го дават? Защото аз мога да посоча поне три места, където дават това, което съм написал...:oops:

pace
08-02-2015, 22:48
Не му е JTD. Но това "го дават" някак си много общо ми звучи. Можеш ли да покажеш къде точно го дават? Защото аз мога да посоча поне три места, където дават това, което съм написал...:oops:

Утре ще снимам и ще ти пратя снимка да видиш,хората са написали и за диф. масло и за сп. течност и за моторно и т.н. ....може талянците да се недоразбрали нещо..

tonov
08-02-2015, 23:27
Утре ще снимам и ще ти пратя снимка да видиш,хората са написали и за диф. масло и за сп. течност и за моторно и т.н. ....може талянците да се недоразбрали нещо..

В книжката на 145/6 за TD препоръчват Selenia Turbodiesel 10W40

pace
08-02-2015, 23:29
В книжката на 145/6 за TD препоръчват Selenia Turbodiesel 10W40
Интересно

tonov
09-02-2015, 02:15
Моля, ако някой има да каже нещо ПО ТЕМАТА, да се обърне към мен да я отключа.