PDA

View Full Version : Утечка



RomeoJTD
19-02-2015, 20:24
Колеги имам утечка 160 mah от посоченият предпазител и ми събаря за 2 дена акумулатора.По пръв поглед установих че е за предни десни светлини и задни леви светлини но може и да има връзка и със други неща, но без схема само мога да гадая.Като откача буксите от предни и задни светлини утечката още си я има,единствено като махна предпазителя утечката изчезва.Помагайте :big_bow_down:

ecotronic
19-02-2015, 20:38
Откачи проводника от пин 10 на 20 - пиновата букса на таблото с оборотомера и виж дали утечката ще изчезне.
Ако изчезне, закачи обратно въпросния проводник и търси по кой от останалите проводници до тези 2 букси е утечката. Ако не е по никой от тях, вероятно е в самото табло. Вгледай се внимателно да не свети нещо по него, когато не трябва.

RomeoJTD
19-02-2015, 21:08
чека на лампите също не работи като го изкарам този предпазител и съм забелязал че на празен ход когато не съм включил никакви светлини съшият този чек който е на таблото с оборотомера примигва,включа ли светлините чека изгасва.И как да разбера кой точно е пин 10 ?

ecotronic
19-02-2015, 21:12
Конекторът е същия, като от този пост (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1400663&postcount=6).

RomeoJTD
19-02-2015, 21:35
утре ще го проверя дано не е от таблото че пак някой лев назад за табло.

ecotronic
19-02-2015, 21:46
И да се окаже проблема в таблото, винаги можеш да пуснеш захранването по този проводник да минава през контактния ключ, ако няма някакви други странични ефекти от това.

RomeoJTD
20-02-2015, 21:25
Откачи проводника от пин 10 на 20 - пиновата букса на таблото с оборотомера и виж дали утечката ще изчезне.
Ако изчезне, закачи обратно въпросния проводник и търси по кой от останалите проводници до тези 2 букси е утечката. Ако не е по никой от тях, вероятно е в самото табло. Вгледай се внимателно да не свети нещо по него, когато не трябва.

Докладвам - утечката изчезва единствено при махнат предпазител или откачена букса от оборотомерът,отворих оборотомерът вътре всичко е СМД електроника нахакано със интеграли,нищо не свети когато не е на контакт но има постоянно напрежение 12 волта на 10 ти пин и на пин 16 който идва от този предпазител (с утечката).Ако може схема да видим трябва ли да има захранване на този предпазител когато колата не е на контакт защото аз си мисля че не трябва да има.Не ми се побългарява да го връзвам през контактния ключ.

ecotronic
20-02-2015, 21:42
И двата предпазителя (F2 и F3) през които се захранва таблото (E15) осигуряват постоянно напрежение, без значение положението на контактния ключ:

http://snimki.be/store/1/881424461231.jpg

RomeoJTD
20-02-2015, 21:57
лошо,ще се търси друго табло май на там вървят нещата,явно нещо окъсява по електрониката на оборотомерът.Мерси колега. :priest:

ecotronic
20-02-2015, 22:03
Ти откача ли един по един проводниците от буксите на таблото или просто изключи тази 20 пиновата букса и видя, че утечка няма?

RomeoJTD
20-02-2015, 22:09
Ти откача ли един по един проводниците от буксите на таблото или просто изключи тази 20 пиновата букса и видя, че утечка няма?

Не не съм ги откачал един по един щото ме притеснява да не счупя буксата после става чудо,има ли лесен начин да се откачат един по един ?

ecotronic
20-02-2015, 22:17
И аз съм 90% сигурен, че повишената консумация се дължи на проблем в самото табло, но все пак на него му се подава захранване а то разпределя това захранване към доста консуматори, свързани към него. Ако се откачи цялата периферия и така остане захранено само таблото и пак има утечка, процентите стават 100. Играчка е това с откачането на проводниците един по един, докато се локализира веригата виновна за утечката, но за друг начин не се сещам. Бъркайки с нещо тънко могат да се освободят контрите на пиновете и те да се извадят от гнездата си в буксата.

RomeoJTD
20-02-2015, 22:22
И аз съм 90% сигурен, че повишената консумация се дължи на проблем в самото табло, но все пак на него му се подава захранване а то разпределя това захранване към доста консуматори, свързани към него. Ако се откачи цялата периферия и така остане захранено само таблото и пак има утечка, процентите стават 100. Играчка е това с откачането на проводниците един по един, докато се локализира веригата виновна за утечката, но за друг начин не се сещам. Бъркайки с нещо тънко могат да се освободят контрите на пиновете и те да се извадят от гнездата си в буксата.

Мисля да пробвам първо с друго табло от моргите и ще разберем много лесно дали е от таблото или от другаде,ако не е от таблото ще се почва вадене на пинове един по един.

ecotronic
20-02-2015, 22:24
Мисля да пробвам първо с друго табло от моргите и ще разберем много лесно дали е от таблото или от другаде,ако не е от таблото ще се почва вадене на пинове един по един.

Това с пробата с друго табло, ако имаш възможност, е най-разумното в случая.

RomeoJTD
20-02-2015, 22:30
така е, като установя какво е ще пиша къде е бил проблемът.

Mury
21-02-2015, 13:43
В оборотомера на 156 се намира т.н. клюкарка,или модула за следене на светлините-1000% там е проблема,взимай друг оборотомер и продължавай........:BBQ::BBQ::BBQ:

RomeoJTD
21-02-2015, 15:13
В оборотомера на 156 се намира т.н. клюкарка,или модула за следене на светлините-1000% там е проблема,взимай друг оборотомер и продължавай........:BBQ::BBQ::BBQ:

А взаимозаменяеми ли са на 1.9 и 2.4 JTD до 2001 година тоест без фейслифт ?

tonov
21-02-2015, 16:10
Не знам дали са взаимозаменяеми, вероятно да.
Ако твоите са зелени, трябва да имам един излишен комплект (преди фейса) някъде из гаража.

Mury
21-02-2015, 18:28
Не са естествено,единия мотор е 4 цилиндров,другия 5.Трябва ти оборотомер от кола със същия мотор като твоя,може да вземеш друг само за проба,ако ти е наблизо и после да си търсиш като твоя.:afro::afro::afro::afro:

RomeoJTD
25-02-2015, 19:22
Не са естествено,единия мотор е 4 цилиндров,другия 5.Трябва ти оборотомер от кола със същия мотор като твоя,може да вземеш друг само за проба,ако ти е наблизо и после да си търсиш като твоя.:afro::afro::afro::afro:

както си и мислех оказа се проблема в оборотомерът и по точно (клюкарката както каза колегата) сега е с друга клюкарка ама такава дето работи :Lkingsmiley:
пробвах да сменя електролитите но ефект нулев,взех друго табло от 2.4 само че вместо знака за двигател има знак дюза което не мисля че е проблем.
Мерси на всички.