View Full Version : Обслужване на 146 TD
Pavkataa
23-02-2015, 17:36
Здравейте,
Имам една 146-ца, (1.9 TD ,97') която в момента карам. Има нужда да се обслужи - някоя от ролките присвирва сутрин при студено палене и отделно знам, че ангренажа не е сменян от бая време. Въпросът ми е - някой, който кара такава може ли да каже колко излиза обслужването на колата и какво се сменя по ролките ?
Всякаква информация ще ми е добре дошла, за да си пресметна нещата :)
Pavkataa
24-02-2015, 16:22
Никой ли не кара този прекрасен дизелов мотор на Алфа ? :P
Нямам опит с такъв мотор, но точно над твоята тема има тема за ремонти и ЧЗВ. Там ще намериш всичко, което те интересува. Предполагам за това никой не е отговорил още.
Ето тема за ремонти с цени: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=1688
Не са много алфите с тоя мотор. Знам, че се слага още и на фиат, пробвай и в техния форум.
Здравей колега, аз карам с такъв мотор и съм много доволен. За ангренажа мога да кажа, че се сменят двете ролки (обтяжна и паразитна) и ремъка разбира се. За актуални цени точно немога да кажа, защото съм ги сменял преди 2 год.
Относно пресвирването, когато е студена и моята го прави за 2-3 сек. веднага след като запали. Според мен това става когато алтернатора започне да зарежда и за момент натоварва много ремъка. Не казвам,че и при теб е от това, трябва да се провери.
ПОЗДРАВИ!
budged3d
25-02-2015, 11:43
Точно преди 4 месеца обслужих моята алфа , значи 2 те роколки "SKF",ангренаж,маншони на външни карета, масло,филтри всичко с работата ми излезе 360 лева доколкото си спомням.А това което ти присвирва съм почти сигурен че е пистовия ремък и то при по влажно време.
Иначе алфата ми не беше обслужвана от 2007 средно по 12 13 хиляди километра на година значи със старите ролки и ремъка съм изкарал около 80 90 хиляди км. и като ги свалиха изглеждаха доста добре имам доста приятели които си ги сменят по често и им се прецакват ролки и ремъци на по 10 хиляди километра така че внимавай какво купуваш и точно от това недей да пестиш пари
Pavkataa
25-02-2015, 14:37
Здравей колега, аз карам с такъв мотор и съм много доволен. За ангренажа мога да кажа, че се сменят двете ролки (обтяжна и паразитна) и ремъка разбира се. За актуални цени точно немога да кажа, защото съм ги сменял преди 2 год.
Относно пресвирването, когато е студена и моята го прави за 2-3 сек. веднага след като запали. Според мен това става когато алтернатора започне да зарежда и за момент натоварва много ремъка. Не казвам,че и при теб е от това, трябва да се провери.
ПОЗДРАВИ!
При мен като пали изсвирва доста силно за момент докато не и подам газ малко и после спира. Но докато е студена в движение пак леко присвирва. Притеснявам се да не стане някой фал, че не знам откъде се чува. Но и при запален мотор се чува шумно някоя от ролките. Мисля да сменя ангренажния комплект - ремъка и двете ролки. Трябва ли да сменя и пистовия, за да изчезне това изсвирване ?
Знам, че се слага още и на фиат
Не бих казал същото,еднакъв е само на пръв поглед....
Pavkataa
25-02-2015, 15:40
Не бих казал същото,еднакъв е само на пръв поглед....
Аз доколкото знам Пунто има подобен дизелов мотор - 1.6 или нещо такова... и можел да се кара на отработено масло
:spiteful:
Здравейте, нов колега съм - от една седмица карам една Алфа 146 1.9 TD. Утре ми предстои смяна на ремъци и ролки. Грубата калкулация от онлайн магазин за авточасти показва че ще излезе под 200 лв. (без труда). Предполагам в сервиза ще искат около 100 лв. Така че се надявам сметката да не надхвърля 300 лв.
Все пак ще споделя и след това колко съм похарчил, че то така малко без кръчмаря... ;-)
Pavkataa
25-02-2015, 16:13
Здравейте, нов колега съм - от една седмица карам една Алфа 146 1.9 TD. Утре ми предстои смяна на ремъци и ролки. Грубата калкулация от онлайн магазин за авточасти показва че ще излезе под 200 лв. (без труда). Предполагам в сервиза ще искат около 100 лв. Така че се надявам сметката да не надхвърля 300 лв.
Все пак ще споделя и след това колко съм похарчил, че то така малко без кръчмаря... ;-)
Успех! Ще се радвам да споделиш актуална информация :) Иначе мен ми казаха около 300 лв с труда за ангренажния комплект. Но това мисля, че няма да включва пистовия ремък с неговите ролки.
При мен като пали изсвирва доста силно за момент докато не и подам газ малко и после спира. Но докато е студена в движение пак леко присвирва. Притеснявам се да не стане някой фал, че не знам откъде се чува. Но и при запален мотор се чува шумно някоя от ролките. Мисля да сменя ангренажния комплект - ремъка и двете ролки. Трябва ли да сменя и пистовия, за да изчезне това изсвирване ?
Колега относно изсвирването на пистовия ремък трябва да се откачи и да се провери ролката и алтернатора да не затягат. Когато аз купих моята и при мен имаше един шум от ролка и аз помислих, че е от ангренажа, но се оказа лагера на компресора на климатика. Ако имаш климатик пробвай да откачиш ремъка, който върти само компресора и пробвай тогава дали още го има този шум.
Поздрави и успех!
... и можел да се кара на отработено масло
:spiteful:
На старите мотори ТД каквото му сипеш това ще гори :)
budged3d
26-02-2015, 09:28
колега на този етап според мен ти е важно да смениш ангренажа и 2 те ролки да няма бау другото няма страшно
Pavkataa
26-02-2015, 12:47
С това започвам, после има малко работа и по предницата и колата си става. Не се караше около 1 година. Ценна кола ще се окаже - няма лампи, чекове, електроники, пали като пушка и върви доста прилично :)
budged3d
26-02-2015, 13:43
ако си от София мога да ти кажа къде ходя аз да не се набиеш при някой шанаджия ,иначе да двигателя е супер безпроблемен няма нищо скъпо в него изчисти си и цедката в резервоара ако все още не си го направил ПОЗДРАВИ
Pavkataa
26-02-2015, 15:07
Мерси колега. От София съм попринцип. Имам доверен сервиз, но все пак - препоръчай и ти ? :)
П.С: Как се чисти тази цедка ?
Ето я равносметката - Всички ремъци ( 4 бр.) + 3 ролки ( 2 на ангренажа и 1 на пистовия) 232 лв. + 70 лв. труд = 312 лв. Излезе и един разбит преден носач, който утре ще сменим - 90 лв (със труда).
Дано съм бил полезен.
Pavkataa
26-02-2015, 18:28
Къде това колега ? Кой е сервиза ?
Във Варна, квартален майстор, частите май са от старс 94.
Аз само не разбирам 'малко ще кривна от темата' как за тоя мотор има шест вида термостати :(
Pavkataa
27-02-2015, 13:34
Аз доколкото знам е в зависимост дали е с климатик или без и продават със или без тялото на термостата.
И аз ще кривна малко от темата, че днес забелязах нов проблем. Отворих да видя антифриза и открих че в него има масло. По ръба на разширителния съд се беше наслоило нещо като гъста черна пяна. Сега чета по другите форуми, явно не съм единствен - с 1.9 турбо дизел и други марки имат подобен проблем. Като начало всички препоръчват промивка на охладителната система и наблюдаване на нивото на маслото и антифриза. Ако някой колега се е сблъсквал с това може да сподели опит.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.