PDA

View Full Version : Мнения и решения за шьофиране в мъгла



mitkomeg
01-03-2015, 18:38
Не открих подобна тема затова мисля да създам една такава. Не целя да си обясняваме, че не трябва да се изпреварва в мъгла, не трябва да се кара на дълги и т.н. Идеята ми е поради зачестилите мъгли(поне по моя край-Добрич-Варна), а това е почти всяка вечер от няколко месеца насам да споделим разни решения за по-комфортно шьофиране в мъгла. Цветове на крушки за халогени, ксенон на халогените, очила разни и т.н.
Аз лично напоследък обмислям варианти да променя нещо по колата в тази насока. Попринцип спряха да ми работят халогените и си мислих, че е от клюкарката но днес разглобих пластмасите при левия калник и се оказа, че предпазителя е здрав и при натискане на копчето релето цъка и 12в си има на предпазителя(15А). От което следва, че клюкарката трябва да е наред, а аз да си търся проблема от предпазителя в левия калник до самите халогени... заврях се отдолу и видях, че и двата са леко разбити...крушките са здрави но не светят. Утре ще меря дали има напрежение до тях, че се стъмни.
Та явно ще се свалят моите и или ще се сменят с други или ще опитам да възстановя тези.
Някой модвал ли си е халогените някак и изобщо всякакви идеи в насока по-комфортно шьофиране в мъгла ще са ми от полза...както и не само на мен разбира се!!!

gorbi
01-03-2015, 18:55
Скоро се връщах от Силистра през Добрич за Варна, по тъмно. Много добре разбирам, защо повдигаш въпроса... Очите ми са още на предния капак на колата.... :) Мен ако питаш, намествай се зад някой който кара сравнително нормално и си карай зад него. ИНаче ако си първи - силни халогени, максимум внимание, ниска скорост...

mitkomeg
01-03-2015, 19:00
След последното пътуване Добрич-Варна-Добрич при което от мъгла не си виждах края на капака :grin: ми преля канчето и за това мисля нещо да направя по въпроса. Карането зад някой е добре нооо всеки като го настигна намаля и бяга в дясно да го изпреваря аз да съм отпред и с тия неработещи халогени ... още повече.
Стъклата на халогените отлепят ли някак от задната част за да ги измия? Някой имал ли е сблъсък с тях?

dakata
01-03-2015, 19:30
На пълно те разбирам колега.Аз лично до преди две години "почти"нямах фарове,и ми писна вечер да карам на сляпо та един слънчев ден свалих фаровете,разглобих ги и изпратих рефлекторите на късите светлини,които бяха се обелили и почти не беше останало рефлекторно покритие по тях.Изпратих ги в Стрелча и седмица по-късно имах напълно възстановени рефлектори на които боднах един ксенон 6000К от Илиенци за 60 лв./Китайски/ със "слим" баласти и се родих.Искам да отбележа,че за тези две години съм сменил една крушка струваща 14 лв.А до преди да сложа ксенона сменях крушки на всеки два месеца.Та ксенона,и рециклираните рефлектори решават до голяма степен проблема.

mitkomeg
01-03-2015, 19:38
Малко ме притеснява разглобяването на фаровете.Иначе и моите сигурно не са цвете вече ама и колата ми трябва всеки ден и малко на х са нещата с тях ако опрем до тях. Колко ти излезе възстановяването ако не е тайна?

dakata
01-03-2015, 19:55
Мился,че около 40 лв ми взеха за двата рефлектора,и отделно слагаш за куриер.Абе с около 60 лв. и доста игра по отлепянето на стъклата се сдобих с чудесни къси светлини.Мисля,че имаше цяла тема за свалянето на фаровете/понеже трябва да свалиш и бронята/ и начина на разглобяване.Ако имаш въпроси ще помагам с каквото мога.

dakata
01-03-2015, 20:26
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29957&highlight=%F1%F2%F0%E5%EB%F7%E0&page=11

Ето темата прочети я.До колкото се сещам не беше задължително да се свалят и стъклата,но на мен ми се наложи,защото стъкълцето пред крушката на левият мигач беше изпаднало и се разхождаше в рефлектора на дългите и за това реших да отлепя стъклата и на двата фара, хем да ги почистя.Играчка си е,но си заслужава.

Bobo Markov
01-03-2015, 21:00
решението е очила със жълти плаки - виждаш всичко понеже на мен напоследък ми се налага много да шофирам през проходите а там винаги е мъгла нямате си представа за какъв ефект става дума - в Декатлон има такива с кафяви филтри поляризационни за риболов - евтин вариант а скъп е някой модел на Рейбан и най-вече Oakley - примерно:
http://uk.oakley.com/en/mens/sunglasses/polarized-sunglasses/polarized-jupiter-squared/product/W0OO9135P?skuCode=OO9135-07

lordliness
01-03-2015, 21:20
Решението е добрата пътна маркировка.

oriono
01-03-2015, 21:29
Решението е добрата пътна маркировка.

В този ред на мисли имаше едно предаване по ДАРИК за българските емигранти "ПОСЛЕДНИЯТ ДА ДРЪПНЕ ШАЛТЕРА" - В ТАЗИ ДЪРЖАВА ЗА ЖАЛОСТ НЯМА ТАКОВА НЕЩО, КАТО ХУБАВИ ПЪТИЩА И ПЪТНА МАРКИРОВКА.

lordliness
01-03-2015, 21:36
Аз карам по всяко време на денонощието и годината. Комбинация от нощ, мъгла и мокър черен асфалт, ако няма добра маркировка и с най- добрите фарове не се вижда нищо.

pininfarina
01-03-2015, 21:39
Ще ви кажа как си реших проблема с кросвагона и как ще го реша отново и със 166-цата. Сложих ксенон в халогените но на 3000К. Свети жълво със зеленикав утенък. Вижда се префектно в мъгла и в сняг!

mitkomeg
01-03-2015, 21:56
И аз за такъв съм се замислил да слагам като стигна до там но съм чувал отзиви и за синя или синкава светлина, че помагала за мъгла. Иначе и аз си взех едни очила жълти...имат някакъв ефект-някак си пътя се отличава по-добре.
Ако има маркировка съм забелязал, че на синкава светлина е като отражател направо.

lordliness
01-03-2015, 22:08
И ако има мъгла с видимост 5 метра и разполагате с ултра, мега, супер фарове и очила колко ще стане видимостта?

mitkomeg
01-03-2015, 22:15
5м ... въпросът е да няма чак такова напрежение да следиш пътя, а не че ще виждаш през мъглата(нямаше да е лошо де ама ... :D )
5м са си 5м - на моменти като няма и толкова става интересно :)

lordliness
01-03-2015, 22:24
Ако има маркировка и другите са си включили светлините за мъгла не е трудно. Неприятно е и изморително. Караш и не знаеш къде си защото не виждаш ориентири. Пътуването няма край :) пускам си навигацията да не пропусна завой и навеждам късите надолу.
Ако имаше решение нямаше да затварят летища.

ecotronic
01-03-2015, 22:32
Безспорно наличието на добра маркировка прави нещата доста по-лесни в такава ситуация и не само. Изобщо аз имам усещането, че у нас малко внимание се обръща на хоризонталната маркировка. Лично аз много се дразня, когато за участък от 50 м видя 10 безполезни пътни звнаци а същевременно хоризонтална маркировка липсва.

Както и да е - дискусията не е затова, как да накараме службите да си вършат работата а затова, какво можем ние да направим за да подобрим нещата.

Изхождайки от съображението - колкото по ниско са осветителните източници и колкото по-високо са очите на шофьора - по-добра видимост в мъгла, предложението на Pininfarina и аз мисля, че е най-добро.

dimitar_vd62
01-03-2015, 23:05
Мъглата е фини капчици вода и разсейва всякаква светлина.Първо разсейва светлината от фаровете после разсейва отразената от пътя светлина ако и колкото е стигнала до него.Най-удачно ми се струва халогени ниско до пътя не повече от 30 см от пътното плътно щото там мъгла почти няма, което значи че до пътя отива повече светлина и само отразенат се разсейва.Освен това имаме дифузно отражение.Маркировката се вижда по ясно защото е сравнително по гладка от асфалта и имаме насочено отражение.Човешкото око вижда отразената светлина.Ако осветиш един предмет с различни по цвят ивици с бяла светлина ще видим всички цветове кжито съдържа предмета защото бялата светлина не е проста а съставна.Ако обаче го осветим със жълта светлина ще видим само жълтата ивица на предмета а другите ще са черни, ако го осветим със синя светлина ще видим синята ивица другото ще е черно.Черното го виждаме черно защото не отразява светлина.Та мисля че няма особено значение с какво ще осветим асфалта.Зависи дали е черен, мокър или е сив в някои случаи и светлосив.Ще отрази този спектър който има най-добри условия за отразяване.По силната бяла светлина се отразява повече и кара капчиците да блестят поради което се явява ефекта бяла стена.По слабата светлина по слабо създава този ефект и затова крушките с топла светлина или жълта осигуряват по -добра видимост.Всъщност жълтите крушки не дават истинска жълта светлина, источника на светлина трябва да излъчва монохроматичен жълт цвят демек спектъра му да има само дължината на вълната на жълтия цвят.В комбинация със поляризиращи очила за жълта дължина на вълната мисля ще има най добър ефект.Мисля че най-добър ще е ефекта от такива очила със комбинация от ярки жълти диодни крушки във фаровете за мъгла.

Bobo Markov
02-03-2015, 00:47
Мъглата е фини капчици вода и разсейва всякаква светлина.Първо разсейва светлината от фаровете после разсейва отразената от пътя светлина ако и колкото е стигнала до него.Най-удачно ми се струва халогени ниско до пътя не повече от 30 см от пътното плътно щото там мъгла почти няма, което значи че до пътя отива повече светлина и само отразенат се разсейва.Освен това имаме дифузно отражение.Маркировката се вижда по ясно защото е сравнително по гладка от асфалта и имаме насочено отражение.Човешкото око вижда отразената светлина.Ако осветиш един предмет с различни по цвят ивици с бяла светлина ще видим всички цветове кжито съдържа предмета защото бялата светлина не е проста а съставна.Ако обаче го осветим със жълта светлина ще видим само жълтата ивица на предмета а другите ще са черни, ако го осветим със синя светлина ще видим синята ивица другото ще е черно.Черното го виждаме черно защото не отразява светлина.Та мисля че няма особено значение с какво ще осветим асфалта.Зависи дали е черен, мокър или е сив в някои случаи и светлосив.Ще отрази този спектър който има най-добри условия за отразяване.По силната бяла светлина се отразява повече и кара капчиците да блестят поради което се явява ефекта бяла стена.По слабата светлина по слабо създава този ефект и затова крушките с топла светлина или жълта осигуряват по -добра видимост.Всъщност жълтите крушки не дават истинска жълта светлина, источника на светлина трябва да излъчва монохроматичен жълт цвят демек спектъра му да има само дължината на вълната на жълтия цвят.В комбинация със поляризиращи очила за жълта дължина на вълната мисля ще има най добър ефект.Мисля че най-добър ще е ефекта от такива очила със комбинация от ярки жълти диодни крушки във фаровете за мъгла.

евала Митак!! точно така е!

---------- Post added at 00:47 ---------- Previous post was at 00:44 ----------


И ако има мъгла с видимост 5 метра и разполагате с ултра, мега, супер фарове и очила колко ще стане видимостта?

това за нощ или за ден ?

Drag0
02-03-2015, 01:15
Ще ви кажа как си реших проблема с кросвагона и как ще го реша отново и със 166-цата. Сложих ксенон в халогените но на 3000К. Свети жълво със зеленикав утенък. Вижда се префектно в мъгла и в сняг!

Прав си , за мъгла най-добрата цветна температура е около 3000к.

Има и халогенни крушки с подобен цвят за който не иска да се занимава с ксенон:

http://www.gp-thunder.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/g/sgp-35-bulb-h1_1.jpg

При гъста мъгла спирам късите и оставям само фарове за мъгла и се вижда доста по-добре.

dimitar_vd62 го е обяснил но много сложно. С няколко думи виждаме отразената от материалите светлина. Водата отразява синьото , затова морето ни се вижда синьо ..., така че използването на синкава и бяла (бялата съдържа всички цветове вкл. синия ... ) светлина от фарове не се препоръчва в мъгла и мокър асфалт.

Монохроматична светлина или лазери вече се използват във фарове и стопове.
Ефекта е поразителен и го знае всеки , който си е играл с лазерна показалка за 2 лева в мъгла...

nickgaidarov
02-03-2015, 09:50
...

mitkomeg
02-03-2015, 12:53
Днес си свалих с 300 зора халогените и ще трябва да си намеря от някъде десен.Левия и той е посчупен отзад но той ще се оправи и вече е измит и съхне. Ако някой му се намира да драсне едно лично с цена пък ще преценям какво ще става. Ксенон 3000к май ще е приключение да се намери в бг но вече съм се захванал с тази задача и няма да мирясам докато не си намеря. Предлагат ми навсякъде 4300к но не ... ще е 3000к. :bg:

pininfarina
02-03-2015, 14:06
Днес си свалих с 300 зора халогените и ще трябва да си намеря от някъде десен.Левия и той е посчупен отзад но той ще се оправи и вече е измит и съхне. Ако някой му се намира да драсне едно лично с цена пък ще преценям какво ще става. Ксенон 3000к май ще е приключение да се намери в бг но вече съм се захванал с тази задача и няма да мирясам докато не си намеря. Предлагат ми навсякъде 4300к но не ... ще е 3000к. :bg:

Има H3 на 3000K
На 110 лева с 2 години гаранция и на 85 лева с 3 месеца гаранция!
Разликата е само в баластите!
Ако решиш, пиши ми.
Халоген десен имам здрав но явно е влизала вода в него и по пластмасата има ръждиво, можеш да го видиш на място - 15 лева!

Scrapera
02-03-2015, 15:43
Абсолютно вярно е, че 3000К е светлината за мъгла. Наскоро някой се беше похвалил във форума, че е сложил 6000К на халогените и бил супер доволен. :-o На мен не ми се занимава да търся място на още два баласта, кабеляци, букси и т.н. и бих потърсил от жълтите крушки, но не знам дали при изгасени халогени няма да жълтеят, а го намирам за малко грозно. Някой кара ли с такива?

FEN TEMPRA BG
02-03-2015, 16:39
Има и халогенни крушки с подобен цвят за който не иска да се занимава с ксенон:

http://www.gp-thunder.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/g/sgp-35-bulb-h1_1.jpg

Само, че това е крушка Н1 и не става на фаровете за мъгла. Те са с крушки Н3, та нека да се знае.

iveli
02-03-2015, 16:44
Ако слагате ксенон на халогените да знаете че трябва да откъртите капачето на рефлектора срещу крушката защото ксеноновите крушки са дълги и не се побират

mitkomeg
02-03-2015, 17:00
Е това е нещо ново и неприятно поне за мен...:sad2:
Как може да се махне това капаче и евентуално може ли да стане без да се отлепя стъклото?

Drag0
02-03-2015, 18:17
Абсолютно вярно е, че 3000К е светлината за мъгла. Наскоро някой се беше похвалил във форума, че е сложил 6000К на халогените и бил супер доволен. :-o На мен не ми се занимава да търся място на още два баласта, кабеляци, букси и т.н. и бих потърсил от жълтите крушки, но не знам дали при изгасени халогени няма да жълтеят, а го намирам за малко грозно. Някой кара ли с такива?

Има ксенон на който баласта се слага на капачката и няма кабели извън фара. Но ги няма във всички цветове и модели за крушката...
Халогенните жълти със сигурност ще ти жълтеят, но то това е целта в гъста мъгла. :grin:

iveli
02-03-2015, 18:39
Моите ги изтръгнах с нещо през дупката на крушката Играчката беше докато после ги извадя Но така или иначе не съм отлепял стъкла През дупката се случи всичко

borisborisov
06-05-2015, 22:26
Търсих доста във форума, но не намерих подходяща тема, а не ми се иска да отварям нова. Въпроса ми е относно това, че искам да си поставя халогени за моята алфа 156, която фабрично няма такива. Питането ми е ако си взема халогени и панела който е до скоростния лост с управлението на огледалата и халогените дали ще се получи. Отворих моя панел, но не виждам допълнителни кабели. Дали заводски предвиждат такива и са дянати някъде по-навътре или просто няма такива?

pakumba
07-05-2015, 18:13
Може и да е извън темата, но ползата от халогените при шофиране в мъгла е толкова малка, че аз лично не бих се занимавал допълнително да ги монтирам.

old alfist
07-05-2015, 23:15
Може и да е извън темата, но ползата от халогените при шофиране в мъгла е толкова малка, че аз лично не бих се занимавал допълнително да ги монтирам.
Ползата е голяма, защото светят ниско над асфалта, а там най-много се вижда при мъгла.

pakumba
08-05-2015, 14:05
Тази констатация ми е ясна. На практика ефекта от фаровете за мъгла е минимален. Последно по 3ти март карах почти целия път Сф-Добрич в мъгла, ефекта от тях е минимален и за мен не си струва разправията да си ги слагаш допълнително. Казвам според мен...

BO
08-05-2015, 15:52
И според мен няма кой знае каква разлика с халогени или без тях.
Ако е през светлата част на денонощието, едни поляризирани слънчеви очила вършат добра работа.

ecotronic
08-05-2015, 16:02
Няма кой знае каква полза, но при каране в мъгла, всяка част от % по-добра видимост е Божи дар.

old alfist
08-05-2015, 16:44
Да не забряваме само, че функцията на фаровете е не само ние да виждаме, но и другите да ни виждат.