Log in

View Full Version : Ъпгрейд на спирачки



nedko87
16-03-2015, 00:36
Здравейте,колеги имам намерение да подобря спирачките на бабата.Има ли смисъл да слагам 284 мм дискове и кой е най-добрия вариант това да се направи.Ако остана с 257 мм дискове какви апарати да сложа.Колата е 155-ца със старото купе

TRENDi
16-03-2015, 04:16
Ако останеш на оригиналния размер си търси апарати от 145/6 след `97. АТЕ система, които са. Не се преправя нищо. С лек пилеж на тях стават накладките за 284 мм диск/~100 лв читавите марки - АТЕ, Текстар, Феродо/. И да... има разлика в спирането.

nickgaidarov
16-03-2015, 08:33
...

pablo_pz
16-03-2015, 10:25
Дълбоко убеден съм, че когато се отнася до спирачната система, и се появят подобни постове, в които става въпрос за пилене, пробиване и т.н. (въобще механична обработка), то те трябва да бъдат изтривани от модераторите още на секундата.

Аргументирай се,колега!

aRm
16-03-2015, 11:58
Аз съм с 257мм дисковете и съм сложил апарати от 145/6 след '97, както каза тренди и ефекта е по-добро спиране, тъй като апарата е по-голям и накладката е с по-голяма площ. Другия плюс е, че изчезва тракането на фабричните 155-цови апарати, което е супер дразнещо...

TRENDi
16-03-2015, 12:11
... Другия плюс е, че изчезва тракането на фабричните 155-цови апарати, което е супер дразнещо...
Аз най-вече, заради това ги смених. Моите са от 146 ТД. + Мода с накладките за 284 мм диск.


Дълбоко убеден съм, че когато се отнася до спирачната система, и се появят подобни постове, в които става въпрос за пилене, пробиване и т.н. (въобще механична обработка), то те трябва да бъдат изтривани от модераторите още на секундата.

И какво ще се случи като се изпили 0,5-1 мм на маркираното място???

nicola 59
16-03-2015, 14:02
Ако трее да избегнеш тропането на твоите апарати става,ако смениш апаратите с тези 97 година ,бива,ма ако искаш верно да ти спира колата си трее големи дискове,колкото е по голям диска,толкова по добре спираш аз съм с големите дискове,и съм им стигнал тавана,именно след 200 км,при внезапно спиране,е тегаво,затова мисля да минавам на 300 мм и нагоре.

nickgaidarov
16-03-2015, 14:15
...

Scrapera
16-03-2015, 15:57
Апаратите тракат от разбити водачи, може просто да си купите нови водачи, вместо апарати в незнайно състояние.

firedragon
16-03-2015, 18:26
Моите апарати не тракат,но бабата не спира изобщо.

nedko87
16-03-2015, 20:06
За оригиналния размер разбрах а за преминаването на 284 мм какво трябва да се смени освен апаратите и дисковете.С моя шенкел ще стане ли или не.

pe6kata212
17-03-2015, 08:33
Освен шенкела, дисковете и апаратите има и други неща, които трябва да се сменят.
Конверсията не е никак проста

TRENDi
17-03-2015, 09:47
Апаратите тракат от разбити водачи, може просто да си купите нови водачи, вместо апарати в незнайно състояние.

Това е в 5% от случаите. В 95% тракат от разбити/разширени/ легла на водачите, които са на супортите. Смяна на водачите води само до ~30 лв хвърлени на вятъра. Бендикс/Гирлинг системата смуче - минал съм вече през нея/нови водачи, читави апарати 2-ра ръка, които след година пак се разтропват/.

nedko87
17-03-2015, 21:33
Пешка сподели още какво трябва да си правя сметкадали да я правя тая конверсия

nedko87
18-03-2015, 19:41
Аз съм сменил сервото и помпата с такива от 146-ца.Въпроса ми как стоят нещата с амортисьори,носачи,кормилни накрайници и т.н.

ivangenchev
19-03-2015, 00:21
И какъв е резултата след смяната на помпата и сервото?

pe6kata212
20-03-2015, 08:02
Аз съм сменил сервото и помпата с такива от 146-ца.Въпроса ми как стоят нещата с амортисьори,носачи,кормилни накрайници и т.н.
Остава да смениш шенкелите, дисковете,апаратите,вътрешните и външните кормилни накрайници.
Трябва да внимаваш с избирането на шенкели за да не се наложи да сменяваш и каретата.
Конверсията съм я правил на доста хора в това число и на хора от форума, но гледам, че си траят или просто не са попаднали на темата.
Принципно има вариант и ДжеТеДе да се конвертира с 284мм въпреки, че е с другите макферсони.

nedko87
22-03-2015, 10:14
Благодаря ви колеги за отговорите.Все пак ще увелича размера на дисковете .От каква кола да взема шенкел и апарати а и дисковете с какъв офсет трябва да са.