View Full Version : Заповядайте в дискотеката :(
boro2006
21-03-2015, 02:24
Здравейте алфаджии. Пиша ви понеже ме тормози един голям проблем с едни искри около кабелите на свещите. В общи линии прибирам се аз от работа вечерта към 22:30 и понеже след настъпване обичам да проверявам как е положението в коша вдигам капака и... Какво да видя... Малка дискотека, само чалгата липсваше... Всички кабели искрят (кабели сменяни преди година). Псувах псувах затворих капака... През почивните дни се почна едно човъркане от което останових няколко неща:
1.Самите кабели не искрят (странно а?)
2.Кабелите по какъвто и начин да ги докосваш докато работи колата не бият ток.
3.Кабелите искрят в края на лулите от към свещите но не можах да разбера дали е отражение или бие искра в главата.
4. Когато доближиш пръст до гумените тампони които обединяват кабелите се вижда една миниатюрна искра как се появява като волтова дъга но без да бие ток.
Съответно викам си: Отиде работата на нови кабели и звъня на бащата в Германия и му казвам да ми намери оригинални ама наистина оригинални кабели не на думи. Гледахме Магнекор ама много кинти... 220 евро и то без пощата до България и решихме да вземем Беру 170 евра с отстъпката 130 или 140. Викам си супер ще мизерствам половин година да събера парите да ги върна на бащата ама карай нали колата ще е добре. Бащата обаче вика:Щом кабели начи и свещи и айде и едни NGK Iridium LPG понеже дъм на газ и аз кеф голям. Пристигнаха ми сложих ги запалих и мърка викам си супеф ся и ако върви добре още по супер, а то верно като самолет. И си се прибирам аз снощи от работа доволен от колата и си отварям капака и гледам.... Пак дискотека по абсолютно същия начин както и предните кабели на 1 година (които бяха менте). Та колеги помагайте давайте съвети какво да правя понеже имам съмнение че не кабелите са проблема, а или алтернатора или ми се губи някоя маса на двигателя или не знам вече какво. А не ми се иска да скапя кабели и свещи за 500 лв.
P.S. Забравих да спомена че съм със стария 8v двигател 1.7
Scrapera
22-03-2015, 00:28
Изобщо не се притеснявай. На моя туин спарк като отворя капака даже с чисто нови кабели, ако се вгледам за няколко секунди зрението ми се адаптира и виждам как "пълзи" тока по кабелите от край до край. Отделно там където са най-навряни, при оная уж разделителна гума се вижда как искрят леко и прехвърлят към главата, или един към друг. Това беше преди 1 г., когато кабелите бяха нови. От тогава не съм ги поглеждал, ама колата не прекъсва и не губи мощност и изобщо не ми пука. Ако кабелите ти не са наред, колата ще прекъсва. Щом не прекъсва, не се филмирай. Кабели се прецакват от нередовна смяна на свещи и от старост. Честно казано моята и с оригиналните БОШ които са минали почти 290 000км. грам не прекъсва, но светят наистина много, особено около лулите. По мое мнение няма как тия кабели да не светят като са 8000 в тоя тесен тунел и винаги се допират.
boro2006
22-03-2015, 04:55
И елконаджията ми каза че можеби заради близоста на толкова много кабели се получава това... Просто имам няква параноя покрай тая кола. Ей ся нещо се разграка пък отпред и се чудя кво се случва.
Възможно ли е това да е от бобините? Моите старите кабели биеха ток, а не светеха. При тебе а обратното, което ми се струва много странно. Относно близостта на кабелите един до друг-абсолютно и на мен не ми харесва, затова като смених кабелите, не съм слагал алуминиевата плочка с надписа Alfa Romeo отгоре. Това също не е идеален вариант, щото влизат всякакви боклуци при свещите и при следваща смяна има вероятност да паднат вътре в цилиндъра, ако не ги одухам добре.
Друго, което се сещам е подредбата на кабелите-сигурен ли си, че си ги наредил правилно? Щото има голямо значение. Ще напиша нещо, което е само хипотеза, без да претендирам, че е вярно, моля да не бъда овикван твърде много :D Нашите коли всъщност имат 4 бобини с по два извода всяка. За да пусне нормално искра през извода, който е на цилиндър в работен такт, другия й извод трябва да е на цилиндър в такт продухване, където съпротивлението е малко. Т.е. на първи цилиндър лявата свещ е на една бобина с лявата свещ на 4-ти цилиндър. За да пусне искра на първи в работен такт, бобината затваря веригата през свещта на 4-ти, като използва това, че 4-ти в момента е в такт продухване и съпротивлението там е малко. Ако обаче объркаш кабелите и вместо на 4-ти боднеш кабела на друг цилиндър, там не се знае в кой такт ще си и дали съпротивлението ще е толкова малко,. Съответно бобината не може да затвори веригата през електродите на свещите и търси друго място-през лулите директно към главата.
Scrapera
22-03-2015, 15:39
Подредбата на кабелите е елементарна
Бобини:
1 2 1 2
4 3 4 3
Свещи:
1 1 2 2 3 3 4 4
При мен левите свещи са свързани с бобината, която е по-близо до дебитомера, като това казват, че няма никакво значение, но така са от завода.
Преди ми се е случвало да вържа левите свещи правилно и да объркам десните, и колата пак си вървеше, малко странно работеше на празен ход, но като цяло не прекъсваше. :-)
boro2006
22-03-2015, 20:28
Ама чакайте сега нещо не разбирам от обясненията. Аз като взех колата подредбата на кабелите си беше каквато е сега нищо не съм разменял като съм ги редил. Обаче не съм сигурен дали преди това са били правилно подредени и чесно казано никога не ми е идвала идеята че може да са объркани. Та моята подредба е следната (нали бобинките си имат номерца на изходите и да кажем че бобина 1 е от към дебитомера а 2 към перката):
Левите свещи на всеки цилиндър са наредени на бобина 2 според номерацията на самата бобина а десните на бобина 1 според номерата на бобината.
Тоест от постовете ви излиза че някой идиот на времето ги е наредил едно към гьоторе или аз нещо не зацепвам :D
п.п. Колкото до загубата на мощност-наблюдава се такова явление ама то това е като вдигне над 90 градуса или на 90 което в странно ама си живея с тоя факт и не му мисля много както и с факта, че перката за охлаждане тръгва на 95 или 97 градуса ама с това вече се отказах да се боря след като смених всичко по охладителната система + около 4 датчика на радятора....
Scrapera
22-03-2015, 21:13
Относно загубата на мощност, провери темп. датчик на антифриза който е на термостата, и темп. датчик на входящ въздух (в дебитомера).
boro2006
22-03-2015, 21:28
На антифриза е сменен с нов без промяна а колкото до въздуха не знам дали има значение понеже и на газ го прави...
Furious 155
23-03-2015, 00:19
Подредбата на кабелите е написана на всяка бобина - там пише до всеки от изводите й - 1,2,3,4, което са цилиндрите.
Всяка бобина има връзка със всеки цилиндър.
Колкото до дискотеката, при мен беше дискотека с оригиналните бош кабели и не съм имал проблем с работата на двигателя, тогава.
Все пак ги смених с беру кабели и дискотеката изчезна.
Да, кабелите се редят лесно, просто идеята ми беше да види дали са наредени все пак.
Относно загубата на мощност, провери темп. датчик на антифриза който е на термостата, и темп. датчик на входящ въздух (в дебитомера).
Колега, я кажи как се проверява изправността на датчика за входящия въздух-тоя, който е в дебитомера? С мултицет може ли да стане?
Scrapera
23-03-2015, 16:46
Колега, аз имам такъв с неработещ датчик и с него ми свети непрекъснато чека. Записва грешка 1225 IAT Sensor. Ти май нямаш чек, но може да провериш за такава грешка като закачиш колата на диагностика. Иначе ако работи, почистването му със спрей има известен, минимален ефект - стига да е зацапан де. При мен беше направо почернял... Иначе с мултицет 100% може да се провери, не знам обаче нито кой от 5-те пина на дебитомера е за него, нито какви стойности при каква температура трябва да показва. Виж в АутоДата.
boro2006
23-03-2015, 20:32
Ще го проверя тоя датчик аз си го мисля това отдаван обаче колеги имам едно друго запитване към някой който знае. Какъв е номера на лагера на висящия лагер на дясната полуоска (опорния лагер) че ми е разбит май май и почна да тропа?
П.П. И размерите му също ми вършат работа.
П.П.2 И евентуално някакви напътствия как да го изкарам пустиняка му без да разрежа пръта на 2 от нерви :D
Колега, аз имам такъв с неработещ датчик и с него ми свети непрекъснато чека. Записва грешка 1225 IAT Sensor. Ти май нямаш чек, но може да провериш за такава грешка като закачиш колата на диагностика. Иначе ако работи, почистването му със спрей има известен, минимален ефект - стига да е зацапан де. При мен беше направо почернял... Иначе с мултицет 100% може да се провери, не знам обаче нито кой от 5-те пина на дебитомера е за него, нито какви стойности при каква температура трябва да показва. Виж в АутоДата.
Ясно, колега, благодаря! :)
boro2006
25-03-2015, 10:12
Колеги никой ли не знае за тоя лагер ? :(
mimouzunov
26-03-2015, 16:33
Кабелите е нормално да правят сияния!!!! Лагера на полуоската заводски е FAG с номер 63006 C4 с размери 55/30/19 мм провери дали нее разбита конзолата а не самия лагер!!! Температуения датчик в дебитомера при стаина температура 21 градуса има съпротивление ~2.5 килоома, пиновете които са отредени за него са последните два ( пин 4 и 5, на дебитомера са си означени или последните 2 от към въздушния филтър)
boro2006
26-03-2015, 21:35
Един колега автомонтьор до сервиза в който бачкам днес се повози малко да чуе какво е това тропане и каза че по скоро е от апаратите и ако съм разказал играта на някоя гума може да има изкривяване по площта на работа и на определена скорост да ми потропва така че продължавам да тествам какво става наоколо... Малко много пари хвърлих по тая кола и вече не ми се дават пари за експерименти... Лошото е че почвам да се съмнявам в лагера отляво на деференциала (там където се завива полуоската) което ме притеснява доста.
П.П. За да не бъда опрекван, че работя в сервиз а не разбирам много от общи ремонти всъщност сервиза е специализиран за спирачки... В тоя ред на мисли не питайте защо ми тропат апаратитв че ме е срам чак :D
Кабелите е нормално да правят сияния!!!! Лагера на полуоската заводски е FAG с номер 63006 C4 с размери 55/30/19 мм провери дали нее разбита конзолата а не самия лагер!!! Температуения датчик в дебитомера при стаина температура 21 градуса има съпротивление ~2.5 килоома, пиновете които са отредени за него са последните два ( пин 4 и 5, на дебитомера са си означени или последните 2 от към въздушния филтър)
Това се казва отговор на всички въпроси в едно. :thumbup:
boro2006
26-03-2015, 22:19
Междодругото да забравих да благодаря на колегата :)
boro2006
05-04-2015, 23:52
Колеги за да не отварям нова тема ще попитам пак тук по запознатите. Интересува ме има ли центровка шайбата на коляновия вал спрямо датчика и какви трябва да са положенията понеже никъде не го виждам пустия белег ? По конкретно ме интересува положението и (изпразването на гривната спрямо датчика) когато първи цилиндър е в горна мъртва точка, че днеска отварях за сефте капака на клапаните след ремонта на главата да видя какво се случва и се оказа че единия вал бяга с малко(не е за зъб на веригата) та ще правя едни глупости и ми трябва малко информация.
Сиянието на кабелите не е признак за дефект.
mimouzunov
06-04-2015, 13:46
Колеги за да не отварям нова тема ще попитам пак тук по запознатите. Интересува ме има ли центровка шайбата на коляновия вал спрямо датчика и какви трябва да са положенията понеже никъде не го виждам пустия белег ? По конкретно ме интересува положението и (изпразването на гривната спрямо датчика) когато първи цилиндър е в горна мъртва точка, че днеска отварях за сефте капака на клапаните след ремонта на главата да видя какво се случва и се оказа че единия вал бяга с малко(не е за зъб на веригата) та ще правя едни глупости и ми трябва малко информация.
Шаибата спрямо вала нищо неможе да я направиш... За датчика важи въщото. Разпределителните... и при мен не е на белег но това е умишлено! От опити установих че изпускателния нее оферта да се пипа грам и трябва да е на белези. Смукателния при мен е на закъснение но това е заради друго... Ако искаш да е на белези при теб може да превъртиш самите колела ангренажни спрямо валовете.
boro2006
06-04-2015, 14:51
да ама при мен точно изпускателния вал бяга с малко тоест отваря по късно но тазликата от белега на вала до белега на главата е минимална( няма и милиметър). А за шайбата питам понеже се чуда какво може да стане ако се направи центровката ако коляновия вал е с един оборот по малко а разпределителните да са на белези. Тоест дали изобщо ще запали колата и дали ще върви.
П.П. Говоря глупости няма значение :D Не съобразих че вала колкото и да си го въртиш ако първи цилиндър е горе шайбата винаги ще си е в едно и също положение. :D Иначе питам понеже на определени обороти при набиране и при спиране на скорост има тресене на колата и се чудя от какво е. Тресенето е подобно като на объркана центровка но по слабо.
Scrapera
06-04-2015, 20:00
Моят туинспарк го направихме по следния начин: разпределителни валове на белези, кол. вал малко след ГМТ на 1ви цилиндър. Ако буталото на 1-ви цилиндър е точно на ГМТ, не можехме да качим веригата на едно от зъбните колела. Отклонението е около половин градус, казвали са ми, че до три градуса няма проблем. Може по принцип да се завъртят зъбните колела на разпределителните валове спрямо валовете и да се нагласи да може да се качи веригата на белези и ГМТ, абсолютно точно. Аз не го направих, защото на вала няма къде да се хване контра безопасно, за да се развият болтовете които държат колелата. Има един процеп от страни, в който може да се мушне шина и да се законтри, но има голям риск да се счупи вала при развиването. По мое мнение, не пипай там. Гледай разпределителните валове да са синхронизирани и да са точно на белезите си. Колата и с леко отклонение пак работи нормално и върви както преди. Успех
P.S. има специални иструменти за хващане на контра на разпредлителните валове, може да ги видиш тук:
155 Workshop manual ("http://www.tvc.se/AR/Workshop_Manual/Complete%208%20valve%20Engine.pdf"l)
boro2006
07-04-2015, 12:36
А относно тресенето някакви идеи имате ли ?
mimouzunov
07-04-2015, 19:39
А относно тресенето някакви идеи имате ли ?
Почваш поетапно да проверяваш всичко що е маркучи след дебитомера... Големия маркуч тея дето свързват двете половини на колектора и тн...
boro2006
08-04-2015, 10:13
Всичко е проверено освен дебитомера тоест не съм сигурен дали не му бяга настройката понеже съм го сменял щото на моя от газовата му беше гръмнала клапата и мотора за празен ход не съм сигурен дали работи на 100 % коректно. Иначе петенциометъра на дросела съм го мерил и дава 1 към 1 показания с тези от ремонтната книга. Гофрирания маркуч е здрав и всичко по него е накачено. Проходните тръби са сменени със силиконови маркучи за силов тунинг. Бензиновия регулатор е сменен с регулируем с манометър настроен пак по данни от книгата. Гарнитурата на дросела е сменена с правена от мен и залепена със силикон за гарнитури. Утайника за маслените пари не е пипан, но не мисля че би правил проблеми той. Вакумния маркуч за сервото е сменен заедно с клапана. Сервото е сменено понеже мойто се проби. Не виждам просто кво повече да пипна за да заработи както трябва. Ще ходя тия дни на елкон да я погледнат и да си кажат мнението.
Scrapera
08-04-2015, 23:25
Аз съм сменил два или три дебитомера просто да си правя експерименти, нищо не съм настройвал и работи идеално. По принцип от страни на черната капачка има един отвор с тапа вътре, зад която има винт за реглаж, който се върти с плоска отвертка, но не е добре да пипаш там без газ-анализатор. Не съм виждал никога туинспарк с такъв инжекцион да тресе, не знам какво може да е. Срещал съм само глъхнене и нестабилен ПХ. Мога да ти дам изправни дебитомер и стъпково моторче, да пробваш дали ще се оправи.
boro2006
09-04-2015, 00:17
Ами да ти кажа чесно... При мене алфа като дойде все и се появява някакъв проблем дето никой не е чувал и виждал. Интересно е това тресене. Не че не може да се кара и така просто ми е неприятно особено при положение че е кола с над 3 бона вече наляти в нея ама то кво да се очаква като я взех от човек който я е карал 7 години без да пипа нищо по нея и е била внос от италия. А колкото до проблема интересното е че на моменти си мени оборотите на работа двигателя и не мога да го хвана на какъв принцип. Единия път държи 850 - 900 оборота на газ и с 50 оборота отгоре на бензин. Другия път пък падат много на газ на бензин не. Трия път особено като загрее но не винаги главно след яко каране започва да ги държи на над и около 1100 на газ и на бензин. Интересното е че понякога като я обърна от газ на бензин и после пак на газ ги нормализира. Иначе с изключен мотор за празен ход я покарах и е някав ужас. Даваш и газ после 1 минута я чакаш да свали до 1200 оборота и да ги задържи на газ. На бензин не наблюдавах такова явление но пък и нямаше и промяна в тресенето към по добро или по лошо. Искам последно преди елкона да замеря луфтовете на пуловете с вала че ме съмнява за или много хлабав клапан или натегнат клапан обаче пък тази седмица е Велик ден и няма да се занимавам с колата...
П.П. Накрая ще се ядосам и ще измъкна с телфера на работа двигателя и ще му направя една пълна профилактика :D
Колега, аз не съм никак опитен в двигателите, обаче според мене не бързай да се заравяш в железата. Тия проблеми са от електрониките според мене. Още повече, че ти имаш газ. Ламбда сондата ти откачена ли е?
Scrapera
09-04-2015, 01:52
Аз имах проблем с придърпване на газ в ниски обороти, причината за който се оказа износена гърбица на изпускателен вал. И аз смених почти всичко по инжекциона, запалителната и газовата уредба, без резултат. След смяната на вала колата върви плавно и на двете горива. Правилно си се ориентирал да прегледаш газоразпределителния механизъм.
mimouzunov
09-04-2015, 08:29
Ами да ти кажа чесно... При мене алфа като дойде все и се появява някакъв проблем дето никой не е чувал и виждал. Интересно е това тресене. Не че не може да се кара и така просто ми е неприятно особено при положение че е кола с над 3 бона вече наляти в нея ама то кво да се очаква като я взех от човек който я е карал 7 години без да пипа нищо по нея и е била внос от италия. А колкото до проблема интересното е че на моменти си мени оборотите на работа двигателя и не мога да го хвана на какъв принцип. Единия път държи 850 - 900 оборота на газ и с 50 оборота отгоре на бензин. Другия път пък падат много на газ на бензин не. Трия път особено като загрее но не винаги главно след яко каране започва да ги държи на над и около 1100 на газ и на бензин. Интересното е че понякога като я обърна от газ на бензин и после пак на газ ги нормализира. Иначе с изключен мотор за празен ход я покарах и е някав ужас. Даваш и газ после 1 минута я чакаш да свали до 1200 оборота и да ги задържи на газ. На бензин не наблюдавах такова явление но пък и нямаше и промяна в тресенето към по добро или по лошо. Искам последно преди елкона да замеря луфтовете на пуловете с вала че ме съмнява за или много хлабав клапан или натегнат клапан обаче пък тази седмица е Велик ден и няма да се занимавам с колата... Сега дори се сещам че съм имал в началото нещо подобно от смотаната плюсова клема на батерията, има на нея една шпилка на която се стяга + за електррониката, при мен беше лабава яко и имаше разни аномалии баш от тава...
П.П. Накрая ще се ядосам и ще измъкна с телфера на работа двигателя и ще му направя една пълна профилактика :D
С газов инжекцион ли е или с нормална уредба?! По дебитомера ако търсиш винтове за регулация може и нищо да не намериш. На колектора отдолу има 2 вакумчета, провери ги и тях за всеки случаи. Тия симптоми които ги имаш се причиняват от нещо дребно според мен, аз съм сменял до тоя момент 2 вала и всичко по електрическата част (кабели свещи бобини комутатори датчици и тн + компютър ) но точно тея проблеми са били винаги от някое забравено маркуче или нещо такова... Сега се сещам че в началото имах някакви такива ядове от плюсовата клама на батерията, на нея има една шпилка на която се стягат кабели за електрониката а същите бяха лабави при мен и имаше аномалии...
boro2006
09-04-2015, 08:48
Да знам че от тези еща могат да се появят проблеми обаче всичко си е чук и вакуми и кабели... Аз даже и масите на двигателя чистих понеже си мислех че е от тях. Ако не се окаже от вал или клапани ме съмнава стъпковия мотор че се бъзика на моменти обаче не знам дали щото е развален или щото някой датчик му дава погрешна информация за работа.
П.П. Интересен факт: като откачиш буксата на моторчето за празен ход докато колата работи и после пак я закачил голямата перка за охлаждане на радиатора се включва за секунда. Няма логика ама...
mimouzunov
09-04-2015, 12:04
Да знам че от тези еща могат да се появят проблеми обаче всичко си е чук и вакуми и кабели... Аз даже и масите на двигателя чистих понеже си мислех че е от тях. Ако не се окаже от вал или клапани ме съмнава стъпковия мотор че се бъзика на моменти обаче не знам дали щото е развален или щото някой датчик му дава погрешна информация за работа.
П.П. Интересен факт: като откачиш буксата на моторчето за празен ход докато колата работи и после пак я закачил голямата перка за охлаждане на радиатора се включва за секунда. Няма логика ама...
Ако са нагоряли, разтроени и тн клапаните ще има и други симптоми и по-важното ще са постоянни. За валовете, трябва да е много зле положението с тях за да се инати по тоя начин. Мерил ли си компресия!? Нее нормално да се пускат перки при бъзикане на нещото за ниските обороти, виж това какво го причинява. Има ли климатик?!
Scrapera
09-04-2015, 18:13
Това моторче много рядко дефектира. Проблем с оборотите може да имаш заради температурен датчик на антифриза (със синята букса, монтиран е на корпуса на термостата). Купувал съм чисто нов BOSCH за под 30лв.
С каква АГУ е колата?Обикновена или ГИ.
mimouzunov
09-04-2015, 22:00
С каква АГУ е колата?Обикновена или ГИ.
В пост 31 и аз това питах ама...
boro2006
10-04-2015, 00:44
Ами колата е с обикновенна газова с ламбда контрол на който замина онова моторчето което се слага на маркуча от изпарителя към плочката за контрол на газта и е махнато и настроена като обикновена газова обаче емулаторите си стоят навързани и се чудех дали не се ебават те нещо. Климатика е обикновен, а не климатроник. Датчика е сменен преди 1 година(тоя на термостата) обаче вече не помня даже каква марка сложих. Днеска обаче проблем на бензин 0, а на газ клати яко на спиране на скорост и то най-силно се усещаше около 2200 оборота на трета... Най-странното е че единия ден тая кола върви като самолет а след някой друг час като я подкарам пак става все едно е 50 коня... Нормално е в зависимост от времето, влажността, атмос. налягане да си мени начина на работа ама това ми се вижда прекалено голямо отклонение. имам чуството че горивната смес се ебава яко въпроса е, защо и от кое и на бензин и на газ го прави, а колкото до аномалията на мотора с перката... мда странно е. Като се има предвид, че не би трябвало двете системи да имат общо. Освен можеби климатика който има общо с ECU-то както и стъпковия мотор обаче там тряа да се ровя в схемите на колата и става една дълга и широка, че чак не ми се занимава на тоя етап.
П.П. Ся да беше баба алфетка с двата карбуратора щеше да е много по лесно :D Направо съм се замислял дали е възможно от Алфетата да си присъдя двойните карбуратори на тая и да я накарам да работи :D
mimouzunov
10-04-2015, 08:42
Мисля си аз, ако хванеш и разкараш всичко от тая газова, емулатори и всякакви такива за да си стане най-нормална че няма да збъркаш.... Другия вариант е да се монтира газов инжекцион! Принципно Алф с тая си електроника е доста устоичив и аз си мисля че проблема е или нещо дребно което се пренебрегва или проблема идва от газовата по един или друг начин... Спри газта от бутилката изпусни за всеки случаи останалото налягане от тръбите и тн и я покараи някои и друг ден само на бензин.
И аз заради това питах за газовата.От там ти идват грижите.Мимо ти е написал по-горе какво да направиш.И аз го имам същия проблем,само,че като я намачкам примерно на 2ра при около 2000об. почва да клокочи двигателя,следва трясък в ауспуха и брутално ускорение.А и обороти ми люлее понякога. Знам,че е от ГИто и днес празник или не й закачам кабелите и ще я лекувам.
boro2006
10-04-2015, 17:25
Аз много искам да разкарам цялата тая електроника но не знам дали няма да прецакам нещо. А и след това не знам как да я навържа газовата за да работи без нея... В АГУ-то съм много бос като знание. Знам само как се правят вакуумни АГУ, но не и такива. Ако има някой който може да ми обясни или да ми предложи наистина добър майстор от Пловдив да го направи това ще съм благодарен. Аз иначе ходех при едни пичове до митницата на Кукленско шосе в града ама те ми я центроваха така без да махат електрониката, само махнаха оная джаджа за която писах по горе от газовия маркуч и казаха че останалите карантии по ламбда контрола няма да пречат и да си стоят понеже ми вършат работа като емулатори за да си работи колата. От тогава с прецакания двигател си ми върви много готино на газ и гори доста добре. Иначе след ремонта все се каня да ида пак на центровка ама все нямам време от работа или пък пари.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.