PDA

View Full Version : масло в казанчето за антифриз



alfaromeo16vVarna
11-04-2015, 20:55
Здр колеги днес след като карах колата известно време след като спрях забелязах че нещо капе от лявата страна, след като вдигнах капака видях че подлизва от капачката на казанчето за антифриз но не точно антифриз а някаква каша все едно е издухала гарнитура и е смесила вода и масло какво може да е това помагайте

ecotronic
11-04-2015, 21:02
Провери състоянието на маслото в картера. Ако няма признаци за охладителна течност в него (белезникави отенъци на студен мотор), то вероятно ти е избил масления охладител (тялото в основата на масления филтър).

alfaromeo16vVarna
11-04-2015, 21:09
Това какво означава да сменя маслото и филтара и да промия системата така ли

ecotronic
11-04-2015, 21:12
Без да отстраниш пробива с промиване и смяна на масло нищо няма да постигнеш. Ако няма охладителна течност в картера и проблемът е, както предполагам в този охладител, не е необходимо да сменяш маслото. Ще трябва да смениш охладителя със здрав и да промиеш охладителната система.

alfaromeo16vVarna
11-04-2015, 21:26
Каква цена е тоя охладител горе долу и лесно ли се сменя смисал за пред къщи ли е работата или направо за сервиз

---------- Post added at 21:26 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

Аз при сички положения трябва да сменя маслото защото една част от него е в охладителната система така като гледам може би към половин литър

ecotronic
11-04-2015, 21:32
Аз моят охладител мога да го сменя на улицата. За теб няма как да знам. Най-трудни са меките връзки, защото са къси и трябва малко сръчност за са се свали стария охладител от тръбите и да се върже новия. Самият охладител се крепи на централния щуцер на който се навива филтъра.

Смяната на масло никога не е излишна, но ако няма охладителна течност в него и ти липсва известно количество, можеш просто да долееш.

alfaromeo16vVarna
11-04-2015, 22:22
Ясно то утре е неделя най вероятно в понеделник ще видим от какво ще излезе

zdravko_ss
17-04-2015, 19:09
Само TS ли има такъв охладител или и JTD, че нещо се вкарвам в някакви филми?

ecotronic
17-04-2015, 20:03
Само TS ли има такъв охладител или и JTD, че нещо се вкарвам в някакви филми?
Доколкото знам всички имат охладители на маслото. По-старите jtd-та имат въздушен а по-новите - същия като този на TS.

zdravko_ss
17-04-2015, 20:54
Не бях обръщал внимание до сега, но утре ще видя дали влизат маркучи охладителна течност там около филтъра.

alfaromeo16vVarna
17-04-2015, 21:15
Изолирваш го и всичко е ок

zdravko_ss
17-04-2015, 21:35
Така като се замисля ако има пробив в охладителя и направя байпас на охладителната течност би трябвало от мястото на пробива да потече масло или логиката ми куца?

ecotronic
17-04-2015, 21:39
Така като се замисля ако има пробив в охладителя и направя байпас на охладителната течност би трябвало от мястото на пробива да потече масло или логиката ми куца?

Логиката ти е правилна. За са се изолира чудесията трябва да се байпаснат тръбите на охлаждането и да се затапят изводите на охладителя за да не капе масло от тях.

Аз мисля, че изолирането на охладителя е допустима само временно, докато се подмени с друг. За температурния режим на мотора все пак са правени сметки и този охладител влиза в тях.

zdravko_ss
17-04-2015, 21:53
Ще го изолирам само за проба, че има много неизвестни в моя случай.

alfaromeo16vVarna
18-04-2015, 16:42
Днеска го изолирах но не затапих тръбичките и веднага потече масло ако ги затапя ще мога ли да я карам временно

ecotronic
18-04-2015, 16:43
Днеска го изолирах но не затапих тръбичките и веднага потече масло ако ги затапя ще мога ли да я карам временно

Да, ще можеш, но ги затапи надеждно, защото там налягането е височко.

zdravko_ss
18-04-2015, 17:10
При мен нещата май отиват към гарнитура.:-(:-(

alfaromeo16vVarna
18-04-2015, 23:59
Дай някои съвет как да стане по надеждно

---------- Post added at 23:59 ---------- Previous post was at 23:58 ----------

Защо към гарнитура как разбра

zdravko_ss
19-04-2015, 10:14
Маслото ми е на боза, изчезват големи количества вода без да има течове.Маслото на пръчката се е вдигнало много над максимума.От там ми идват тези мисли за гарнитура.

alfaromeo16vVarna
19-04-2015, 14:30
оооооооооооооооо 100 процента е гарнитура колега и аз имах съмнения за моята но се оказа маслен охладител щом е влязла охладителна течност в мотора не му мисли смени си гарнитурата но виж главата може да се наложи да и удариш един вятър и на нея. Успех с начинанието

ecotronic
19-04-2015, 14:39
Маслото ми е на боза, изчезват големи количества вода без да има течове.Маслото на пръчката се е вдигнало много над максимума.От там ми идват тези мисли за гарнитура.

Моторът прегряван ли е?
При малък пробив в охладителя значително по-високото налягане на маслото води до това то да навлиза в охладителната система. Ако пробивът е по-голям, е възможно да става и обратния преход при топъл изгасен мотор. Но това би означавало пък, че заради по-големия пробив доста по-голямо количество масло ще замине в охладителната система, докато моторът работи.
За да разбереш, кое от двете е причината, изолирай охладителя и направи тест за херметичност, като надуеш охладителната система.

zdravko_ss
19-04-2015, 15:34
Моторът не е прегряван.В охладителната течност няма масло, поне не видимо.Вадих малкото маркуче, което влиза в казанчето и от него си тече чиста вода.Утре ще направя теста с охладителя, но ме съмнява.Странното е ,че изчезва водата и при загасен мотор.Вечерта напълних на максимума, а сутринта беше празно.

alfista 96
19-04-2015, 16:11
Моторът не е прегряван.В охладителната течност няма масло, поне не видимо.Вадих малкото маркуче, което влиза в казанчето и от него си тече чиста вода.Утре ще направя теста с охладителя, но ме съмнява.Странното е ,че изчезва водата и при загасен мотор.Вечерта напълних на максимума, а сутринта беше празно.

Колега не си прави експерименти.Щом маслото ти е на боза сваляй главата.Ако беше от топлообменника щеше да имаш масло във водата.

ecotronic
19-04-2015, 17:03
Моторът не е прегряван.В охладителната течност няма масло, поне не видимо.Вадих малкото маркуче, което влиза в казанчето и от него си тече чиста вода.Утре ще направя теста с охладителя, но ме съмнява.Странното е ,че изчезва водата и при загасен мотор.Вечерта напълних на максимума, а сутринта беше празно.

Забелязал ли си да излиза бял пушек през ауспуха? Не че не може да се получи пробив в гарнитурата и без прегряване, но е малко вероятно. Да не би да е замръзвала охладителната течност? Всичко това може да се дължи на пукнатина по блок или глава.

zdravko_ss
19-04-2015, 17:51
В движение не съм забелязал бял пушек, на място гледах безцветни са газовете, които излизат, няма омазняване по ауспуха.Карам с антифриз, проверявах го преди зимата.Ако е замръзвало нямаше ли да се появи този проблем по рано?Ако няма видим пробив по гарнитурата след като сваля главата ще търся някоя фирма ,която се занимава с това да я провери за пукнатини.Ще огледам блока, но него как да проверя за скрити пукнатини вече не знам.

ecotronic
19-04-2015, 17:54
И водната риза на блока се тества за херметичност по същия способ, както тази на главата и ако има пробив/пукнатина се хваща.

zdravko_ss
19-04-2015, 20:22
Не знам дали пред блока ще имам условия за този способ дори да знаех какъв е той.

zdravko_ss
21-04-2015, 20:52
От всички възможни варианти се оказа най гадния.Спукан блок.Днес свалих главата и по гарнитурата нямаше видими пробиви.Блока обаче беше празен,водата я нямаше в охладителните отвори.Напълних ги и всичко изтече през пробката на картера.Бахти късмета.

alfaromeo16vVarna
21-04-2015, 21:43
Лоша работа колега дано да си я оправиш по скоро

ivo_63
21-04-2015, 22:56
само за статистиката , откъде е купи колата и колко км я кара преди да гръмне, търси мотор секънд хенд , ако ти е арна колата си я направиш и ще я караш дълго време / мотора не е много скъп /

zdravko_ss
22-04-2015, 11:58
5 г. я карам, не знам точно колко км съм и навъртял, но е ежедневна кола всеки ден се кара.

ecotronic
22-04-2015, 13:16
Интересно е от какво се е получил пробивът. Ако беше от замръзване, трябваше да го усетиш веднага. Наблюдавал съм подобно нещо от шупла в материала. На един стар фордов мотор (атмосферен дизел) след разстъргване на цилиндрите на ремонтен размер, се отвори пробив към водната риза под едното бутало.

7171
07-07-2015, 23:25
не съм прав ама май това се получава и от спукана глава