View Full Version : Теч на масло около маслената помпа и масления охладител
mitkomeg
13-04-2015, 16:27
Имам си го този теч от бая време и много пъти съм гледал темата за отстраняването му и днес се захванахме с един приятел да го оправим. Въпросът ми е - като гледам снимките които са в темите са за ТС мотор ако не бъркам и не виждам едно голямо алуминиево тяло около този маслен охладител ли е какво е което при мен го има(2,4 жтд 136). Това стойката на компресара за климатика ли понеже с него там работата става малко по-сложна и най-вече тясна.Ако е тя и компресора се държи само на нея ... не ми се сваля компресор.Тръгнахме да махама маркучите и почна да прокапва антифриз което ме изненада-аз мислех, че масло минава от там нз не съм го оглеждал на къде отиват.Както и да е спрях теча на антифриза още една скоба пред тази нооо вариант да го извадя навън да си играя с тоя о пръстен виждам ако източа антифриза а тогава става още по-дълга и широка. Имаше май още една тема преди но не я намирам нещо.
ecotronic
13-04-2015, 16:41
Първите JTD - та са с въздушен маслен охладител а това, което е в основата на филтъра е термочувствителен вентил, който при определена темература отклонява маслото през предния маслен радиатор.
Доколкото знам при евро 3 вече се монтира същия охладител като този на ТС, който си гледал.
lordliness
13-04-2015, 16:50
Имам една тема за моето JTD, но скъпият ви електроник :) я махна от частната си тема полезни връзки. Та виж моите теми и ще я откриеш. Добре че не е модератор, до сега да ми е изтрил всичките теми от злоби.
Та той махна всичките теми от там, а те са наистина хубави и полезни.
mitkomeg
13-04-2015, 16:56
Ами така като гледам е същия като в твоята тема :
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160357&postcount=1
Само че тук има място...
Колата уж е Е2.
При мен има голям корпус който предполагам е стойката на компресора и обгръща така да се изразя тоя маслен охладител.Явно ще трябва да пускам водата...щъ не щъ хахаха ужас...ама пък искам да го спра тоя теч и да си сменя масло и да не стоя на тръни ден през ден да си играя с щеката да гледам нивото :brickwall:
Тия гадните скоби знаете ли как се свалят.То ше ги чупя и ще слагам нормални май.
lordliness
13-04-2015, 17:00
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1159406#post1159406
Скобите ако не можеш да ги свалиш ги режеш и слагаш нови.
ecotronic
13-04-2015, 17:05
Ами така като гледам е същия като в твоята тема :
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160357&postcount=1
Само че тук има място...
Колата уж е Е2.
При мен има голям корпус който предполагам е стойката на компресора и обгръща така да се изразя тоя маслен охладител.Явно ще трябва да пускам водата...щъ не щъ хахаха ужас...ама пък искам да го спра тоя теч и да си сменя масло и да не стоя на тръни ден през ден да си играя с щеката да гледам нивото :brickwall:
Тия гадните скоби знаете ли как се свалят.То ше ги чупя и ще слагам нормални май.
В документацията пише евро 3 но може и да не е съвсем така. Лесно ще разбереш, къде е истината като проследиш тръбите от тялото в основата на филтъра. Ако те отиват напред към предната престилка и там влизат в малък радиатор, значи си с въздушен маслен охладител. Ако въпросните тръби вървят успоредно на блока в посока към термостата, значи си "воден" охладител, като при ТС.
Ако установиш, че охладителят е от втория вид, то те съветвам преди да предприемаш по-сериозни действия, да свалиш филтъра и да понатегнеш централния щуцер. Може течът да се дължи на хлабава връзка там.
mitkomeg
13-04-2015, 17:35
Няма днес го свалях 2 пъти филтъра...натягах тоя щуцер с камък 27 ама не спира :( на 99% съм сигурен, че е от втория тип.
А за какво е тоя малък радиатор най-отпред? Аз мислих, че той е за маслото ама мй не е-една тръба представлява оребрена. Да не е за хидравликата както на опелите?
Като гледам твоите снимки е същия сякаш само дето при теб има повече място.
ecotronic
13-04-2015, 17:37
Няма днес го свалях 2 пъти филтъра...натягах тоя щуцер с камък 27 ама не спира :( на 99% съм сигурен, че е от втория тип.
А за какво е тоя малък радиатор най-отпред? Аз мислих, че той е за маслото ама мй не е-една тръба представлява оребрена. Да не е за хидравликата както на опелите?
Като гледам твоите снимки е същия сякаш само дето при теб има повече място.
Точно за хидравликата е.
mitkomeg
13-04-2015, 17:45
А тоя о пръстен как да го търся по магазините? Някой беше писал от кой модел маслен филтър пасва точно...не знам май ти беше или бъркам?
И също така може ли да тече от някъде другаде около това?
Ясно ми е винаги може но дали имат друга обща болежка която се случва масово?
ecotronic
13-04-2015, 18:09
То не е точно о-пръстен а гумена гарнитура. Ако тя не е скъсана, добро обезмасляване и тънко мазане с хубав маслоустойчив силикон, който да се остави няколко часа да полимеризира преди палене на мотора, с голяма вероятност ще спре теча. При мен до момента няма и помен от теч.
---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:51 ----------
Имам една тема за моето JTD, но скъпият ви електроник :) я махна от частната си тема полезни връзки. Та виж моите теми и ще я откриеш. Добре че не е модератор, до сега да ми е изтрил всичките теми от злоби.
Та той махна всичките теми от там, а те са наистина хубави и полезни.
Ти самият с дребнавото си поведение (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1411730&postcount=11), направи така, че да ги махна.
Все пак и аз си имам достойнство.
Тъй че, ако на някого това му създава някакво неудобство, да се сърди на теб.
Аз лично нямам никаква потребност от писаниците ти.
Основен и ръководен принцип в живота ми е да нямам вземане/ даване с пошли душици.
mitkomeg
13-04-2015, 18:16
Абе по вашия край нема ли бира за унищожаване ми си губите времето в дразги...шегата настрана не искам да ставам причина да се карате хахаха
ecotronic
13-04-2015, 18:19
Абе по вашия край нема ли бира за унищожаване ми си губите времето в дразги...шегата настрана не искам да ставам причина да се карате хахаха
Ако проследиш хронологията на това, което наричаш "каране" в различни теми, ще се убедиш, че не съм аз този, който мята камъните пръв.
lordliness
13-04-2015, 18:33
Не беше много отдавна, когато се регистрира и питаше като момиченце кое какво е. :) нима забрави?
И колкото и да ти е мъчно- и мойте теми все ще се четат :)
mitkomeg
13-04-2015, 18:44
А някоя добавка за запушване на маслен теч дали няма да го спре пък аз и маслото трябва да сменям скоро че е 8000 вече. Знам,че не е варианта правилния ама...
Да сложа такава и като спре да тече да сменя маслото направо :(
Не мисля че ще го направя с добавка ама да чуем малко мнения или по-скоро упреци хаххаха
mitkomeg
19-04-2015, 14:59
Днес вече се заядох с тва нещо и най-накрая го свалих.Гарнитурата е здрава не е прекъсната никъде.Обезмаслих клепах със силикон леко монтирах иииииииииииииии пак има теч http://clubalfaromeo.com/forum/images/smilies/36_1_4%5B1%5D.gif . Стича се зад тоя маслен охладител по един ръб който имам едни съмнения, че е маслената помпа. Какъв е варианта тя да тече? Има ли гарнитура(мисля, че е гарнитура това което виждам, а не силикон ама все пак да питам)?
На снимката съм оградил ако правилно се ориентирам от къде се стича.Смисъл от там почвам да го виждам пък то от къде майната си идва вече не знам.
Дано колегата от фиат форума няма против, че съм му ползвал снимката :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.