PDA

View Full Version : Въпрос за избор на акумулатор?



grenlould
17-04-2015, 20:14
Здравейте колеги, предстои ми смяна на акумулатора и се чудя какъв да избера. Колата е 2.0TS....Та спрял съм се на следните акумулатори:

Exide Excell 62 Ah
http://12v.bg/product/122/akumulator-exide-excell-62-ah-r.html

WINMAXX Premium 75 Ah
http://12v.bg/product/105/akumulator-winmaxx-premium-75r.html

VESNA 75 Ah
http://12v.bg/product/312/akumulator-vesna-75r.html

HAGEN 62 Ah
http://12v.bg/product/331/akumulator-hagen-62-r.html

По-принцип повече ме влече акумулатора да е 75Ah ,но все пак ако тези 2 акумулатора на Winmаxx и Vesnа не съм ги чувал и не са доказани и не съм сигурен в тях, та за това се допитвам до вас да ми дадете мнение. Предишният ми беше Vаrtа и издъхна .... Бюджета ми е до към 140 лв. и за това съм се спрял на тези акумулатори. Предпочитам 75Ah, понеже уж повече държат и може би ще се чувствам по-спокоен като си пусна музичка в колата или да си оставя колата (с оригинална музика съм) и за това, но вие кажете кой е най-добрият вариант. Благодаря ви...

dimitar_vd62
17-04-2015, 20:39
Три коли имам и трите са с Exide Excell 62 Ah вече по две години и никакви кахъри.На алфата предишния беше Гигават и издържа 4 години без никакво обслужване и умря изведнъж без никави симптоми.Просто една сутрин беше 0,00 В .Няма лошо да сложиш и 100ампер часа ако се събере ма няма смисъл.Интересува те повече тока който отдава при стартиране.62 амперчаса значи че за един час може да отдаде 62 А ток докато се разреди.Или 10 часа по 6,2А., или 20 часа по 3,1А....Ако зарежда правилно алтернатора 62 амперчаса са достатъчни иначе къвто и да сложиш ще се разрежда ако няма кой да дозарежда.

grenlould
17-04-2015, 21:01
Три коли имам и трите са с Exide Excell 62 Ah вече по две години и никакви кахъри.На алфата предишния беше Гигават и издържа 4 години без никакво обслужване и умря изведнъж без никави симптоми.Просто една сутрин беше 0,00 В .Няма лошо да сложиш и 100ампер часа ако се събере ма няма смисъл.Интересува те повече тока който отдава при стартиране.62 амперчаса значи че за един час може да отдаде 62 А ток докато се разреди.Или 10 часа по 6,2А., или 20 часа по 3,1А....Ако зарежда правилно алтернатора 62 амперчаса са достатъчни иначе къвто и да сложиш ще се разрежда ако няма кой да дозарежда.

Ясно, значи най-добрият вариант е Exide Excell 62 Ah и аз се бях спрял на него. Изглежда за сега ще е той.

dimitar_vd62
17-04-2015, 22:06
Казах аз на какво карам за другите марки нямам наблюдения.От гигават и Excell съм доволен монбат не ща да ги чуя, тая варта не е варта ако не си се изкхарчил къде 500 кинта.Бош не го препоръчвам по думите на един познат продавач, доверявам му се щото има наблюдения върху продажби и рекламации.Та така.

lordliness
17-04-2015, 22:31
Имам един енекси май е полски 100 ач на дизела. На 5 години пали като нов. Случва се да не я карам по две седмици въобще не му се отразява. Не знам как са им другите, но този ми харесва много.

old alfist
17-04-2015, 22:49
Аз съм фен на Еxide Рremium 100ah.

ecotronic
17-04-2015, 23:00
Аз съм фен на Еxide Рremium 100ah.

От колко време го ползваш?

old alfist
17-04-2015, 23:07
От колко време го ползваш?
Вече мина 4 години.

ecotronic
17-04-2015, 23:17
Вече мина 4 години.

Браво! Дай Боже още толкова. :)

Питам, защото и аз съм отскоро със същия, та да знам, какво да очаквам.

old alfist
17-04-2015, 23:22
Браво! Дай Боже още толкова. :)

Питам, защото и аз съм отскоро със същия, та да знам, какво да очаквам.
Оригиналния Еxide изкара над 8,5г. - ще видим този как ще е, но тъй като не карам ежедневно, когато се сетя го зареждам допълнително.

grenlould
18-04-2015, 15:29
Оригиналния Еxide изкара над 8,5г. - ще видим този как ще е, но тъй като не карам ежедневно, когато се сетя го зареждам допълнително.

Е кaк може дa се рaзбере дaли е оригинaлен Exide? Нaдявaм се тоя път кaто вземa и дa ме изкaрa поне 3 години, че предишнaтa ми колa беше с Iskra 100ah но ме изкaрa точно нямa 2 години и до тaм. После кaто взех aлфaтa бях с Baner 62ah и aкумулaторa беше от 2005 и до 2014г. издържa, демек 1 годинa и нещо в ръцете ми. После един Varta Blue взех вторa ръкa 62ah той нямa 2 месецa издържa и ся съм решил един кaчествен дa вземa, че ми писнa дa сменям aкумулaтори....

old alfist
18-04-2015, 16:38
Е кaк може дa се рaзбере дaли е оригинaлен Exide? Нaдявaм се тоя път кaто вземa и дa ме изкaрa поне 3 години, че предишнaтa ми колa беше с Iskra 100ah но ме изкaрa точно нямa 2 години и до тaм. После кaто взех aлфaтa бях с Baner 62ah и aкумулaторa беше от 2005 и до 2014г. издържa, демек 1 годинa и нещо в ръцете ми. После един Varta Blue взех вторa ръкa 62ah той нямa 2 месецa издържa и ся съм решил един кaчествен дa вземa, че ми писнa дa сменям aкумулaтори....
На заводския пише Exide by ALFA ROMEO, като марката на акумулатора е с малки букви, а на колата с огромни.

grenlould
20-04-2015, 14:45
Колеги взех aкумулaтор и нaдявaм се, че изборa ми е добър. Взех другия вaриaнт Exide Premium 64am понеже стaртовия му ток е повече 640...
ето този: http://12v.bg/product/98/akumulator-exide-premium-64-ah-r.html Нaдявaм се дa ме изкaрa дълго време :D

bojev
20-04-2015, 15:09
Моят е подобен, даже май е същия http://tudorbg.com/tudor-batteries-arhiv/akumulatori-leki-avtomobili/tudor-high-tech/tudor-high-tech-ta640/ (те са погълнати от Ексаид) вече две години не е мръднал не е зареждан ,а се е случвало по месец да не я паля и всичко е ок зимата никакъв проблем даже не се е замислял, колко години гаранцията е колега?

old alfist
20-04-2015, 15:21
Колеги взех aкумулaтор и нaдявaм се, че изборa ми е добър. Взех другия вaриaнт Exide Premium 64am понеже стaртовия му ток е повече 640...
ето този: http://12v.bg/product/98/akumulator-exide-premium-64-ah-r.html Нaдявaм се дa ме изкaрa дълго време :D
Добър избор - мисля, че няма да съжаляваш.

grenlould
20-04-2015, 16:12
Моят е подобен, даже май е същия http://tudorbg.com/tudor-batteries-arhiv/akumulatori-leki-avtomobili/tudor-high-tech/tudor-high-tech-ta640/ (те са погълнати от Ексаид) вече две години не е мръднал не е зареждан ,а се е случвало по месец да не я паля и всичко е ок зимата никакъв проблем даже не се е замислял, колко години гаранцията е колега?

3 години е гаранцията, днес 2 часа музика и само в градско и докато бутна и от раз пали, предишните ми акумулатори като паля и CD-то ми се изключваше и вкючваше, а при тоя не се случва този феномен, много яко.

dimitar_vd62
20-04-2015, 18:10
Тя и мойта е така ма не е от акумолатора.

grenlould
20-04-2015, 19:15
Тя и мойта е така ма не е от акумолатора.
От както от тая сутрин и сложих акумулатора, CD-то вече не спира, не-знам, но при мен явно е от него......нямам обяснение...

dimitar_vd62
20-04-2015, 20:47
Ами мойто беше вързано така че да не спира като угася колата и да мога да слушам при угасен двигател, щото го монтираха в сервиз заради гаранцията,обаче ми източи акумолатора за една седмица некарана.Тамън щях да го набивам в главата на акумолаторчика щото акумолатора беше чисто нов, и се оказа че дори изключен и със свален панел дърпа ток май към 120ма ако не се лъжа та го вързах както го дават плюса на запалването на контактния ключ и един плюс на акумолатора за паметта и работата заспа.Сега като го пусна на спрял двигател свири като запаля спира и тръгва пак.Това обаче не е ориганален сд плейър, за оригиналните ако твоя е такъв не знам.А моя се оказа че има функция да си го пускам и при спрял двигател.

grenlould
21-04-2015, 01:01
Ами мойто беше вързано така че да не спира като угася колата и да мога да слушам при угасен двигател, щото го монтираха в сервиз заради гаранцията,обаче ми източи акумолатора за една седмица некарана.Тамън щях да го набивам в главата на акумолаторчика щото акумолатора беше чисто нов, и се оказа че дори изключен и със свален панел дърпа ток май към 120ма ако не се лъжа та го вързах както го дават плюса на запалването на контактния ключ и един плюс на акумолатора за паметта и работата заспа.Сега като го пусна на спрял двигател свири като запаля спира и тръгва пак.Това обаче не е ориганален сд плейър, за оригиналните ако твоя е такъв не знам.А моя се оказа че има функция да си го пускам и при спрял двигател.
Значи моето е CD то е DVD, но му викам CD е независимо (не е оригиналното), мога да слушам дори и да не съм на контакт, явно е вързано директно към акумулатора, но имам предвид друго, че преди като е угасена колата и CD-то е пуснато и върви музика и завъртя да паля и CD-то се изключва и се включва отново, а сега от както сложих този акумулатор вече не го прави това, въртя и си свири без да се изключва и включва...много интересно. Явно е нещо от акумулатора, дава хубав стартов ток може би? Другото което е, как мога да проверя дали имам отечки някакви в домашния условия? Имам уред за мерене на напрежения и т.н. или някакъв друг уред ми трябва и как се замерва по-точно?

dimitar_vd62
21-04-2015, 01:25
Ами....може...ако стария е позаминал при стартиране дърпа се яко ток може да се получи голям пад на напрежението и сд-то да изключи т.е то не изключва щата ще трябва ръчно да го включиш.Един вид остава в стенбай.Примерно ако при стартиране напрежението пада на 9 волта на интегралните схеми обикновенно им е нужно 5 волта..не съм в час много с електрониката но от електротехниката ще сравня все едно имаш оперативно напрежение но нямаш работно.А при мене става точно така както казваш, спира и после пак тръгва.То и фаровете ми като дам на контакт светват като завъртя ключа на стартер угасват и като запали пак светват.Казаха че така е нормално, щото когато я купих сложих акумолатора от жигулата, а тя като палеше, фаровете съвсем леко намаляваха силата си но не угасваха, та ми бяха казали че алфата сама си ги изключва за да отива повече ток на стартера.Ма не съм се занимавал повече с това и приемам че е така.Но ако си го вързал за директен плюс е логично това което казваш.Утечка може да провериш със обикновен мултицет който може да мери ток.Преместваш му сондите в гнездото зда мерене на ток,завърташ врътката да мери ампери не напрежение.Ако има деление един ампер е достатъчно.После изключваш всичко все едно колата е паркирана, сваляш клемата на плюса едната сонда я допираш до плюса на акумолатора другата до клемата която си откачил.Уредът трябва да ти покаже най-много 25-30ма ако не се лъжа.Ако са повеч
е търсиш кое дърпа ток.

ecotronic
21-04-2015, 01:50
Ами....може...ако стария е позаминал при стартиране дърпа се яко ток може да се получи голям пад на напрежението и сд-то да изключи т.е то не изключва щата ще трябва ръчно да го включиш.Един вид остава в стенбай.Примерно ако при стартиране напрежението пада на 9 волта на интегралните схеми обикновенно им е нужно 5 волта..не съм в час много с електрониката но от електротехниката ще сравня все едно имаш оперативно напрежение но нямаш работно.А при мене става точно така както казваш, спира и после пак тръгва.То и фаровете ми като дам на контакт светват като завъртя ключа на стартер угасват и като запали пак светват.Казаха че така е нормално, щото когато я купих сложих акумолатора от жигулата, а тя като палеше, фаровете съвсем леко намаляваха силата си но не угасваха, та ми бяха казали че алфата сама си ги изключва за да отива повече ток на стартера.Ма не съм се занимавал повече с това и приемам че е така.Но ако си го вързал за директен плюс е логично това което казваш.

Точно както са ти казали работят фаровете. При АР се ползват едновременно 2 начина за да се изключват консуматори в момент в който работи стартерът. Някои от тях се захранват през контактният ключ само когато той е в положение "контакт" и захранването им отпада, когато той е в положение "стартер".
Друга група консуматори - в т.ч. и фаровете се захранват през реле. Намотката на това реле получава +12V от съответната команда (копчето за фаровете) и този + не прекъсва, когато стартерът върти. Но другият край на въпросната намотка се замасява през соленоида на стартера. Така когато стартерът върти, на соленоида има +12V - т.е - и на двата извода на намотката на релето има еднакво напрежение (+12V) и то изключва а като изчезне плюса от соленоида, то пак включва.

---------- Post added at 01:50 ---------- Previous post was at 01:46 ----------

Като се мери утечка е добре едната сонда да се допре до извода на акумулатора под клемата а другата до клемата и при това положение да се откачи клемата от акумулатора, без да се прекъсва контакта на сондите.
Това изисква малко сръчност но е добре да се мери така, защото при включване на напрежението има преходни процеси, които обуславят пик на тока и в този момент уредът може да замине (най-често му гори предпазител).

old alfist
21-04-2015, 02:32
Най-голямото удоволствие с този акумулатор е през зимата при минус-найсе градуса. Върти си стартера като вентилатор.

grenlould
21-04-2015, 16:22
Най-голямото удоволствие с този акумулатор е през зимата при минус-найсе градуса. Върти си стартера като вентилатор.
И този момент ще дойде и ще видим, вярно това си е много яко, старите ми все въртяха на магия....


Точно както са ти казали работят фаровете. При АР се ползват едновременно 2 начина за да се изключват консуматори в момент в който работи стартерът. Някои от тях се захранват през контактният ключ само когато той е в положение "контакт" и захранването им отпада, когато той е в положение "стартер".
Друга група консуматори - в т.ч. и фаровете се захранват през реле. Намотката на това реле получава +12V от съответната команда (копчето за фаровете) и този + не прекъсва, когато стартерът върти. Но другият край на въпросната намотка се замасява през соленоида на стартера. Така когато стартерът върти, на соленоида има +12V - т.е - и на двата извода на намотката на релето има еднакво напрежение (+12V) и то изключва а като изчезне плюса от соленоида, то пак включва.

---------- Post added at 01:50 ---------- Previous post was at 01:46 ----------

Като се мери утечка е добре едната сонда да се допре до извода на акумулатора под клемата а другата до клемата и при това положение да се откачи клемата от акумулатора, без да се прекъсва контакта на сондите.
Това изисква малко сръчност но е добре да се мери така, защото при включване на напрежението има преходни процеси, които обуславят пик на тока и в този момент уредът може да замине (най-често му гори предпазител).

Преди мисля, че приятел електричар ми беше казал, че меренето на отечка се мери по следният начин:
Разкачам (-) клемата от акумулатора, към него прикрепям черната сонда, червената- на (-) акумулатора.
Така задържам примерно 1,2 минути и следя данните на уреда?

ecotronic
21-04-2015, 17:17
Всичко зависи от това, какъв уред ползваш. Както вече казах, по метода който ти е обяснил човека има опасност да изгори предпазител в уреда или по-лошо. Освен това трябва да се чака, докато преходните процеси при включване на акумулатора в ел инсталацията се установят.
При метода, който аз описах, опасност за уреда няма и не трябва да се чака.

grenlould
21-04-2015, 17:30
Всичко зависи от това, какъв уред ползваш. Както вече казах, по метода който ти е обяснил човека има опасност да изгори предпазител в уреда или по-лошо. Освен това трябва да се чака, докато преходните процеси при включване на акумулатора в ел инсталацията се установят.
При метода, който аз описах, опасност за уреда няма и не трябва да се чака.

Ясно, ами колега ето го моят мултицен, значи трябва да му наглася обхвата на 12V и действам? Питам, така, понеже не съм електричар и съм малко невеж от към електрическите работи и за това, по-добре да питам подробно от колко да згафя....
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/2028528784_2/DT33C-Free-Shipping-1pc-LCD-Tester-Digital-Multimeter-AC-DC-Ohm-VOLT-Meter-Ammeter-Meter-Professional.jpg

ecotronic
21-04-2015, 17:44
Имаш 2 варианта (постави превключвателя и сондите, както съм означил на снимките - без значение местата на черна и червена сонда):

http://snimki.be/store/1/411429627077.jpg


При вариант 2 - можеш да мериш така както са ти обяснили. Недостатък на този вариант е, че при обхват 10A измерването ти ще е неточно.

При вариант 1 измерването ще е по-точно, но трябва да ползваш моята методика, защото на обхват 200 mA има предпазител (над средното гнездо на сондата пише "fused - max 500 mA") Тук ако мериш по способа с откачане на акумулатора има опасност да изгори предпазителя на уреда.

grenlould
21-04-2015, 18:06
Имаш 2 варианта (постави превключвателя и сондите, както съм означил на снимките - без значение местата на черна и червена сонда):

http://snimki.be/store/1/411429627077.jpg


При вариант 2 - можеш да мериш така както са ти обяснили. Недостатък на този вариант е, че при обхват 10A измерването ти ще е неточно.

При вариант 1 измерването ще е по-точно, но трябва да ползваш моята методика, защото на обхват 200 mA има предпазител (над средното гнездо на сондата пише "fused - max 500 mA") Тук ако мериш по способа с откачане на акумулатора има опасност да изгори предпазителя на уреда.

Да действаме по твоя метод! За уреда всичко разбрах, кое как се прави, но не ми стана ясно самото действие на уреда с акумулатора...т.е. на коя клема на акумулатора да меря на (-) или (+)? Другото е примерно, да кажем, че е клема (-) .... Слагам сонда на уреда (-) на акумулатора под клемата (-)(без да допирам клемата), а сонда (+) го слагам на самата клема отново на (-) и така ги държа сондите и откачам клемата докато продължавам да ги държа сондите, това ли е самата маневра, че малко се обърках?

ecotronic
21-04-2015, 18:11
За уреда всичко разбрах, кое как се прави, но не ми стана ясно самото действие на уреда с акумулатора...т.е. на коя клема на акумулатора да меря на (-) или (+)? Другото е примерно, да кажем, че е клема (-) .... Слагам сонда на уреда (-) на акумулатора под клемата (-)(без да допирам клемата), а сонда (+) го слагам на самата клема отново на (-) и така ги държа сондите и откачам клемата докато продължавам да ги държа сондите, това ли е самата маневра, че малко се обърках?

Правилно си разбрал. Точно това е манипулацията. От електрическа гледна точка няма значение дали ще правиш това на плюсовата или минусовата клема на акумулатора. От гледна точка безопасна работа е по-добре да правиш това с минусовата клема, защото и да допреш нещо по невнимание до шаси, няма да изгориш нищо.

grenlould
21-04-2015, 18:20
Правилно си разбрал. Точно това е манипулацията. От електрическа гледна точка няма значение дали ще правиш това на плюсовата или минусовата клема на акумулатора. От гледна точка безопасна работа е по-добре да правиш това с минусовата клема, защото и да допреш нещо по невнимание до шаси, няма да изгориш нищо.

Направих го туку що и показва следното: 26.8 до 30.2 отива и се мени постоянно в този интервал. Какво ще значи това?

ecotronic
21-04-2015, 18:22
Направих го туку що и показва следното: 26.8 до 30.2 отива и се мени постоянно в този интервал. Какво ще значи това?

Значи всичко е ОК. Утечка до 50 - 60 mA се приема за нормална.

grenlould
21-04-2015, 18:29
Значи всичко е ОК. Утечка до 50 - 60 mA се приема за нормална.

Е благодаря ти колега за уроците, че направо ся се успокоих. Имам да черпя :BBQ:

Бобби
22-04-2015, 17:02
https://www.youtube.com/watch?v=Ke2lLmtFzc8

old alfist
22-04-2015, 23:49
https://www.youtube.com/watch?v=Ke2lLmtFzc8
Аз разчитам, че крадците ще търсят в двигателният отсек, а не в багажното отделение.