View Full Version : Дебитомер и термодатчик-късо съединение.
Днес на диагностиката такава грешка ми изписа.От няколко дни ми гърмеше в ауспуха и бях набедил ГИто Минах на една бърза настройка,но не се оправиха нещата и почнах проверка из разните му там карантии.Откачайки буксата на температурния датчик на ECUто колата се изряза и изгасна,при изгасването чух как стъпковия мотор изчатка 3-4 пъти.Върнах буксата на мястото й и запалих.Оборотите заиграха между 500 и 800.Натиснах и педала и в първия момент заклокочи и последва страховит трясък,който май ми отпра ауспуха,щото колата взе да боботи.Закачих я пак на компа и ми изкара горе споменатата грешка.Другото,което ми показа програмата е:Температура на вх.въздух–29 градуса,напрежение на дебитомера-5V и не се променя с натискане на педала.Единственото,което дебитомера отчита е количеството въздух.Иначе при сутрешното палене няма проблем никакъв-1100 об.,загря и си ги свали на 900.Та питанката ми е какво може да даде в дебитомера на късо или опуках ECUто на колата.
Furious 155
22-04-2015, 00:09
16 или 8 клапанова е колата?
mimouzunov
22-04-2015, 11:41
Днес на диагностиката такава грешка ми изписа.От няколко дни ми гърмеше в ауспуха и бях набедил ГИто Минах на една бърза настройка,но не се оправиха нещата и почнах проверка из разните му там карантии.Откачайки буксата на температурния датчик на ECUто колата се изряза и изгасна,при изгасването чух как стъпковия мотор изчатка 3-4 пъти.Върнах буксата на мястото й и запалих.Оборотите заиграха между 500 и 800.Натиснах и педала и в първия момент заклокочи и последва страховит трясък,който май ми отпра ауспуха,щото колата взе да боботи.Закачих я пак на компа и ми изкара горе споменатата грешка.Другото,което ми показа програмата е:Температура на вх.въздух–29 градуса,напрежение на дебитомера-5V и не се променя с натискане на педала.Единственото,което дебитомера отчита е количеството въздух.Иначе при сутрешното палене няма проблем никакъв-1100 об.,загря и си ги свали на 900.Та питанката ми е какво може да даде в дебитомера на късо или опуках ECUто на колата.
Пипни се с един уред м-у 4 и 5-ти крак на дебитомера (омметър) и виж колко килоома дава. (за дебитомер с клапа говорим)
Furious 155
22-04-2015, 12:15
Ако колата е гръмнала яко, като нищо може клапата вече да я няма на мястото й. Оста да е фира и контакти на всевъзможни места да има в AFM-а. :brickwall:
Реално е за нов/работещ.
1,8 8v.1и2пин:2,4кОм,2и3-0,6кОм,3и4-0,8.
mimouzunov
22-04-2015, 13:35
1,8 8v.1и2пин:2,4кОм,2и3-0,6кОм,3и4-0,8.
!!?! Пинове 4 и 5 са за температурния датчик в дебитомера! Това показание е при стаина температура...
Да.Грешката е моя.Броя ги от дясно на ляво без последната дупка дето е празна.Вчера замерих и напрежение-0,05V и не се променя с оборотите.Сложих друг дебитомер(мъртвец,ама за проба) и грешката за термодатчика изчезна.Ще се търси читав дебитомер.Че и синковеца баш сега намери бал да прави.:big_whoops:
Помагайте колеги.Не е дебитомер.Три смених, положението и същото.На диагностика ми дава 5V постоянно напрежение на дебитомера и -29 градуса на темп. датчик.Но грешката е само по дебитомер-късо съединение.Под товар колата между 2500 и5000об.Я няма никаква.В смисъл по баира трябва да я карам с педала у дюшемето,ама пък там става страшно(едвам удържаме правата линия).Дали ECUто не се предаде.Стигам до тоя извод,щото май нямам нпрежение от към компа до дебитомера.А да и разхода ми е 16 на 100 на газ.
Какъв е варианта да има прекъснат кабел от дебитомера до компютъра? Пробвай да сложиш друг комп...Ако изолираш някак за момента газовата дали няма да има разлика?
pe6kata212
17-05-2015, 08:54
5V са показанията на AFMa при пълна газ и ECUто си гледа картата за пълна газ като увеличава инжекторното време и променя аванса за това не работи като хората.Аз бих заложил на умряло ECU, но не е невъзможно да имаш проблем и с инсталацията. Имал съм подобен случай с протрит сноп на инсталацията и няколко кабела се допираха, и показанията бяха подобни. При мен ECUтата са на килограм и ако удариш на камък свиркай.
Прозвъних всички кабели от дебитомера към ECUто.На ред са,няма окъсяване към купето или между кабелите.В понеделник ще сложа друг компютър ,щото като се замисля няма какво друго да е.Абе то май аз го прецаках като му мерих напрежението на буксата на дебитомера и се бях омотал с едни кабели.Дали тогава не дадох нещо на късо,щото в един момент колата почна да люлее обороти на бензин.
Колега,да не би да имаш някой здрав дебитомер.Искам само да пробвам дали ще има някаква разлика във вървенето,щото моя някой го е ровичкал и определено мисля,че проблема с невървенето при мен е от него.
Колега,да не би да имаш някой здрав дебитомер.Искам само да пробвам дали ще има някаква разлика във вървенето,щото моя някой го е ровичкал и определено мисля,че проблема с невървенето при мен е от него.
Имам 3 дебитомера,ама колко са читави не знам.Утре като сменя ECUто ще ги прекарам през диагностика да ги видя ,щото до сега все грешка по дебитомер ми даваше ,но ако се окаже че компютъра е заминал може да си работят коректно.Ще драсна някой ред да се разберем кога и как
don_pepone
21-05-2015, 20:54
Тия дебиломери са голям филм, аз бая рояих и четох преди докато му хвана цакта.
Реално това което пише в аутодата нее много точно понеже е усрвднено за всички такива дебитомери. За да е Ок колата на празен хид трябва да е 0.95-6волта, при 3000об да е около 2.1-2.15волта а при пълна гас да е над4.6-4.7волта. Ако има еднакво разминаван в всички обороти, тото се коригира само с преместване на "стрелката" която се плъзга, а ако е различно разминаването трябва заигравка и с натега на пружината дикато се докарат стойностите в трите точки които споменах.
Най-накрая добре да се види на фиатекускан понеже той чете и адаптациите в реално време и тогава дасе докара идеалната смес
Той филма,че е голям,голям е.Ама при мене май е сериал.И с това ECU умирисана работа.Грешки при диагностиката няма,дебитомера на пр.ход показва 0,95V,термодатчика отчита реалната температура.Обороти на пр.ход-900.Обаче като я подкарах от време на време двигателя изключва.Как да го обясня по-точно:Абе все едно му се спира тока за няма и секунда.И за да е трагедията пълна при спускане по наклон,когато колата е на ППХ,двигателя не реагира на педала на газта.Трябва да намаля скороста и тогава излиза от режим на ППХ.Това и на газ и на бензин.Взе да ми писва вече!
Колега, знам, че сигурно си го проверил, но има една шпилка на плюсовата клема на акумулатора, която мисля, че дава захранване на ЕКУ-то. Тая шпилка има склонност да се вади от клемата и да оставя компа без ток....
Ми днес отворих старото ECU,ей така, просто от любопитство.Един резистор опечен.Може и нещо друго да е изпушило,ама съм много бос на тема електроника.И понеже търсих някаква закономерност за прекъсването на колата,почнах да следя показанията на уредите.Оказва се,че колата умира точно на 80км/ч.Падне ли скоростта надолу тръгва отново.Поне вероятността за акт за превишена скорост намалява осезателно:-P
Ми реших го проблема.Просто сложих чипа от старото ECU на "новото" и колата тръгна доволно.Ама ми е интересно,възможно ли е софтуерно да се ограничи скоростта на 80 км/ч.,щото по друг начин не мога да си обясня начина по който се движеше колата.
Furious 155
28-05-2015, 21:23
Аз едно време тествах чип от еку от по-старите 2.0 мотори на моя 1.8. Ефектът беше подобен - 1-ва 5500 оборота и прекъсваше горивото. Послед втора има няма 4500, трета 3500 и на 4-та ми отрязваше горивото на малко след 2000 оборота...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.