Log in

View Full Version : Помпа на съединителя или??? Моля за помощ!



peteto2006
25-04-2015, 20:35
Колеги, от вчера имаме нова придобивка - 166 2.4 JTD - 140hp, рег.2002г.
Всичко бе ок с колата, докарахме я от Дупница - и от момента, от който застана на светофарите в София - педала на съединителя започна да пропада. В един момент даже изобщо нямаше съединител - и скоростите не можеха да се включват, и връщането на педала с крак не помогна. След 1-2 мин се оправи. И така - сега след известно време пропада, с крак като се вдигне - се пооправя, но...
Опитахме обезвъздушаване, но не сме сигурни, че го правим правилно. Четохме много, и продължаваме да опитваме.
НО дали само с това ще се оправи проблема? Има ли начин да разберем коя помпа евентуално прави проблем? И дали изобщо е помпа това???
Колицата е страхотна, а така не може да се кара и не можем да й се израдваме :( Който има идеи и съвети по въпроса - много ще сме благодарни да ги сподели!

lordliness
25-04-2015, 20:37
Вижте коя помпа тече като начало.

peteto2006
25-04-2015, 20:42
За момента не забелязваме теч. Единствено като свалихме кората (над педалите, за да стигнем до горната помпа) по самата кора имаше някаква течност, но иначе теч няма.

lordliness
25-04-2015, 20:47
Течността обикновено е спирачна. Свали маншона на помпата и виж.
Ниво на спирачната течност?

peteto2006
25-04-2015, 21:03
Спирачната течност е почти до горе. Утре ще свалим маншона и ще пишем пак.
ПС: Предполагам маншона на долната помпа, или? Извинявам се, но съм жена и тея работи са ми малко омотани...

lordliness
25-04-2015, 21:08
Какви жени има само. Моята може да отваря пасажерската врата, багажника, и да сваля сенника :).
Свалете маншоните на двета помпи. Сигурно е повредена тази на педала. Стотина лв.с труда.

peteto2006
25-04-2015, 21:23
Е труда е от мъжа ми :) Аз пиша, чета, той действа :)
Благодаря ти, ще пишем утре пак!

peteto2006
26-04-2015, 11:19
Горната помпа е свалена - няма теч, маншона е сух, както и цялата помпа изглежда като нова. Създава налягане и всичко изглежда наред. Сега ще пробваме и долната помпа... Междувременно - ако и тя изглежда наред какво следва? Обезвъздушаване? Ако нищо от тези не помогне - за нов съединител ли сме???

lordliness
26-04-2015, 11:49
Едва ли е съединител. Може да е счупена пружината в помпата на педала. Или нещо по самия педал.

peteto2006
26-04-2015, 13:17
По маншона на долната помпа имаше немалко масло, а и при отваряне на самата помпа имаше "язви" отвътре на корпуса. Сега ще я сменим с нова и дано се реши проблема :)

lordliness
26-04-2015, 15:40
Ще стане.

peteto2006
26-04-2015, 16:15
Добре, и двете помпи са монтирани наново. ОБАЧЕ при опит за обезвъздушаване - не потича никаква течност!
Ето как обезвъздушаваме:
Отваряме пробката, натискаме съединителя, затваряме пробката, вдигаме съединителя (не се вдига сам!). И след 20-30-40 такива опита - спирачната течност не помръдва!

lordliness
26-04-2015, 16:24
Първо обезвъздушете тази на педала. Тя няма пробка, вадете маркуча. Изходящият.
И доливайте течност ДОТ 4
Помпите педала, натискате до долу, държите натиснат , развивате пробката, завивате без да пускате педала. И така до като стане

nickgaidarov
26-04-2015, 17:16
...

peteto2006
26-04-2015, 17:27
Първо обезвъздушете тази на педала. Тя няма пробка, вадете маркуча. Изходящият.
И доливайте течност ДОТ 4
Помпите педала, натискате до долу, държите натиснат , развивате пробката, завивате без да пускате педала. И така до като стане
Колега, благодаря за цялата занимавка, на нас ни се запали главата вече!

Значи, вадим маркуча - тоя дето влиза в помпата при педала ли? И тогава помпаме? Защото в системата май няма спирачна течност никъде... През цялото време само въздух изкарва :( Нещо явно не правим както трябва, а 4ма човека се занимаваме тука...

Linkestis
26-04-2015, 18:44
Спрете и запалете по цигара или отворете по бира!
както казва Лорда така действайте само че не почвайте да се нервирате.
От помпата на педала извадете маркуча и вижте дали ще потече течност.Ако потече добре.след това почвайте на помпата на скоростите да отваряте щуцера и помпайте.
На едната ми Алфа съм помпал над сто пъти до като излезне течност.

П.П гледате ли в казанчето за течност какво се случва?

Bobiuzunov
26-04-2015, 19:40
Точно,горната помпа не захапва,колегите са ви насочили как става работата,между другото обезвъздушаването на двете помпи на съединителя и на 166-та и на Капата си е цяло приключение.

peteto2006
26-04-2015, 21:18
Отново благодаря, колеги!
След 2-ри ден прилючение покрай тази 166ца (която освен да докараме до София иначе не успяхме и да покараме) сме до никъде. Утре - ще опитаме наново.
Тъй като май не стига изобщо течност до помпата при скоростната кутия - вече мислим и за евентуално запушване по пътя.
Но - както казвате, малко почивка ще ни дойде добре :) Дано утре нещата се наредят :) :yawn:

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:12 ----------



От помпата на педала извадете маркуча и вижте дали ще потече течност.Ако потече добре.

П.П гледате ли в казанчето за течност какво се случва?

Течността в казанчето НЕ помръдва. Значи в цялата система нямаше течност (след демонтирането и монтирането и на 2те помпи), но при сипване в казанчето - тя изобщо не тръгна надолу :( Като отворим винтилчето на помпата и помпаме - само въздух излиза. Не цвърчи течност, примесена с въздух. Сякаш системата не се е напълнила изобщо...

myato
26-04-2015, 21:41
Отново благодаря, колеги!
След 2-ри ден прилючение покрай тази 166ца (която освен да докараме до София иначе не успяхме и да покараме) сме до никъде. Утре - ще опитаме наново.
Тъй като май не стига изобщо течност до помпата при скоростната кутия - вече мислим и за евентуално запушване по пътя.
Но - както казвате, малко почивка ще ни дойде добре :) Дано утре нещата се наредят :) :yawn:

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:12 ----------



Течността в казанчето НЕ помръдва. Значи в цялата система нямаше течност (след демонтирането и монтирането и на 2те помпи), но при сипване в казанчето - тя изобщо не тръгна надолу :( Като отворим винтилчето на помпата и помпаме - само въздух излиза. Не цвърчи течност, примесена с въздух. Сякаш системата не се е напълнила изобщо...

Напълнихте ли помпата със спирачна течност преди да я монтирате?
Ако не сте и сте имали неблагоразумието да датиснете педала, преди долу да е протекло, по-добре сваляйте помпата и върнете буталото и принудително в изходна позиция. После напълнете помпата със спирачна течност, при запушен изходен отвор и я монтирайте. Свържете я с казанчето и отпушете да протече от изходния отвор. Като протече, завийте тръбичката и отворете пробката за обезвъздушаване. Дръжте казанчето пълно и в никакъв случай не натискайте педала докато от пробката не протече обилно. Като стане това, обезвъздушете по обичайния начин.
Успех!

nickgaidarov
26-04-2015, 21:43
...

didod
26-04-2015, 23:14
Все пак причината май ще е помпата. Ако буталото не се връща докрай заради счупена пружина (което се случва често). В такава ситуация помага обезвъздушаване отдолу-нагоре, под налягане. Така карам моята кола вече 3 зими...

lordliness
27-04-2015, 00:13
Напълнихте ли помпата със спирачна течност преди да я монтирате?
Ако не сте и сте имали неблагоразумието да датиснете педала, преди долу да е протекло, по-добре сваляйте помпата и върнете буталото и принудително в изходна позиция.
Това нещо не го асимилирам. Пружината държи буталото винаги в една позиция.
Защо да се сваля помпата?

myato
27-04-2015, 09:30
Това нещо не го асимилирам. Пружината държи буталото винаги в една позиция.
Защо да се сваля помпата?

Практически е доказано, че при натискане на помпата в свалено положение много често пружината не може да върне буталото до край и компенсационните отвори остават затворени. За това помпата се връща в изходно положение принудително на ръка и се пълни със спирачна течност, и така се монтира. Не се написка педала, докато не протече отдолу и не се изпълни системата с флуид, за да създава поне минимално налягане.
В сервизите това се преодолява с помпи за обезвъздушаване, но в домашни условия ядеш дръвцето.

peteto2006
27-04-2015, 09:36
Значи, като свалихме първо помпата при съединителя - изтече цялата течност. Видяхме, че тя е ок и свалихме помпата при скоростната кутия. Сменихме я с нова, доляхме течност и по описаните стъпки - чакахме да тръгне да капе от щуцера. Да, ама не. И тогава вече се почна помпане и т.н. и пак нищо и сумай ти варианти се пробваха и нищо.
Днес по-късно ще се свали пак помпата при скоростната кутия и ще се проверят маркучи и тръбички, и помпата и пак наново. Стискайте палци!

nickgaidarov
27-04-2015, 12:04
...

lordliness
27-04-2015, 12:57
Практически е доказано, че при натискане на помпата в свалено положение много често пружината не може да върне буталото до край и компенсационните отвори остават затворени. За това помпата се връща в изходно положение принудително на ръка и се пълни със спирачна течност, и така се монтира. Не се написка педала, докато не протече отдолу и не се изпълни системата с флуид, за да създава поне минимално налягане.
В сервизите това се преодолява с помпи за обезвъздушаване, но в домашни условия ядеш дръвцето.
Това е по скоро прецедент, добрите помпи си имат смазка против корозия, най малкото имат остатък от течността с която е тествана. а пък и гумичките си работят на сухо, ако не са текнали, поне едната :)

iveli
27-04-2015, 23:20
След смяна на горна помпа аз също брах ядове цял ден с обезвъздушаването То не беше помпене отвиване и завиване на щуцери и маркучи И нула После продължих с надуване с уста в казанчето Едвам не ми паднаха очите И накрая след поредица от надуване помпене и обезвъздушаване леко по леко дойдоха нещата Склонен съм да вярвам че в твърдението на колегата myato (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=8318) има някаква логика и поради тази причина обезвъздушаваме трудно Аз също не напълних новата помпа със спирачна течност предварително

myato
28-04-2015, 07:25
Това е по скоро прецедент, добрите помпи си имат смазка против корозия, най малкото имат остатък от течността с която е тествана. а пък и гумичките си работят на сухо, ако не са текнали, поне едната :)

Аз споделям опит, а дали ще се възползвате или не, ваша воля.:Yoda::grin:

ecotronic
28-04-2015, 11:09
Аз споделям опит, а дали ще се възползвате или не, ваша воля.:Yoda::grin:

+1

Това не само е добър опит, но и добра практика - а именно, когато се пуска в експлоатация нова помпа (каквато и да било), тя да се пълни с флуида с който ще работи.
Ако неспазването на това правило за помпата на съединителя, може да доведе до тюхкане, шугавене и загуба на време, то ако става въпрос за маслената помпа на мотора, там последиците могат да бъдат твърде неприятни.

peteto2006
28-04-2015, 11:35
Вчера следобяд, след като свалихме отново първо помпата при съединителя (за да проверим дали ще изтече спирачната течност - тя изтече!) и отваряне на същата помпа установихме, че едната гумичка има образувана вдлъбнатина, а другата е раздута.
Ще видим днес при подмяна на гумичките на тази помпа как ще се случат нещата...

myato
28-04-2015, 11:53
Вчера следобяд, след като свалихме отново първо помпата при съединителя (за да проверим дали ще изтече спирачната течност - тя изтече!) и отваряне на същата помпа установихме, че едната гумичка има образувана вдлъбнатина, а другата е раздута.
Ще видим днес при подмяна на гумичките на тази помпа как ще се случат нещата...

Щом сте отворили помпата, огледайте хубаво стените за гладкост и просвета за ексцентричност/елипсовидност/. Ако има леко потъмняване по стените, където са контактували гумичките, шлифовайте ги с водна шкурка и промийте после хубаво с нафта помпата преди монтажа. Ако има видима елипсовидност, сменяйте помпата. Ако има по-дълбоки наранявания по стените, пак я сменете. Промийте със спринцовка и спирачна течност отворите и смажете обилно със спирачна течност всички детайли приди монтажа.
Успех.

peteto2006
28-04-2015, 12:10
Благодаря за съвета!
Другата помпа при скоростите беше така и направо я сменихме. Но тази е по-скъпа, а покрай покупката на автомобила се поохарчихме :)
Тази я занесохме на човек, който ги ремонтира, та ще видим резултата после.

ZaRoo
28-04-2015, 13:20
След 2 месеца нова.

peteto2006
28-04-2015, 14:47
Колеги, вече всичко е наред!

Обезвъздушихме по следния лесен начин:
без да пълним казанчето с течност - към щуцера на помпата при скоростите свързахме маркуче с голяма спринцовка, пълна със спирачната течност. Бавно вкарахме течността от спринцовката в системата, казанчето изкара мехурчетата и когато спря - всичко бе готово.
Най-напред, обаче, обезвъздушихме помпата при педала.

Съединителя е супер сега!

Благодаря на всички!

myato
29-04-2015, 11:11
Колеги, вече всичко е наред!

Обезвъздушихме по следния лесен начин:
без да пълним казанчето с течност - към щуцера на помпата при скоростите свързахме маркуче с голяма спринцовка, пълна със спирачната течност. Бавно вкарахме течността от спринцовката в системата, казанчето изкара мехурчетата и когато спря - всичко бе готово.
Най-напред, обаче, обезвъздушихме помпата при педала.

Съединителя е супер сега!

Благодаря на всички!

Сега ви е ред да и го върнете тъпкано:naughty::plane::thumbup:

vlahov_74
19-05-2015, 19:09
по този начин няма как да помръдне спирачната течност