View Full Version : Помпа на съединителя или??? Моля за помощ!
peteto2006
25-04-2015, 20:35
Колеги, от вчера имаме нова придобивка - 166 2.4 JTD - 140hp, рег.2002г.
Всичко бе ок с колата, докарахме я от Дупница - и от момента, от който застана на светофарите в София - педала на съединителя започна да пропада. В един момент даже изобщо нямаше съединител - и скоростите не можеха да се включват, и връщането на педала с крак не помогна. След 1-2 мин се оправи. И така - сега след известно време пропада, с крак като се вдигне - се пооправя, но...
Опитахме обезвъздушаване, но не сме сигурни, че го правим правилно. Четохме много, и продължаваме да опитваме.
НО дали само с това ще се оправи проблема? Има ли начин да разберем коя помпа евентуално прави проблем? И дали изобщо е помпа това???
Колицата е страхотна, а така не може да се кара и не можем да й се израдваме :( Който има идеи и съвети по въпроса - много ще сме благодарни да ги сподели!
lordliness
25-04-2015, 20:37
Вижте коя помпа тече като начало.
peteto2006
25-04-2015, 20:42
За момента не забелязваме теч. Единствено като свалихме кората (над педалите, за да стигнем до горната помпа) по самата кора имаше някаква течност, но иначе теч няма.
lordliness
25-04-2015, 20:47
Течността обикновено е спирачна. Свали маншона на помпата и виж.
Ниво на спирачната течност?
peteto2006
25-04-2015, 21:03
Спирачната течност е почти до горе. Утре ще свалим маншона и ще пишем пак.
ПС: Предполагам маншона на долната помпа, или? Извинявам се, но съм жена и тея работи са ми малко омотани...
lordliness
25-04-2015, 21:08
Какви жени има само. Моята може да отваря пасажерската врата, багажника, и да сваля сенника :).
Свалете маншоните на двета помпи. Сигурно е повредена тази на педала. Стотина лв.с труда.
peteto2006
25-04-2015, 21:23
Е труда е от мъжа ми :) Аз пиша, чета, той действа :)
Благодаря ти, ще пишем утре пак!
peteto2006
26-04-2015, 11:19
Горната помпа е свалена - няма теч, маншона е сух, както и цялата помпа изглежда като нова. Създава налягане и всичко изглежда наред. Сега ще пробваме и долната помпа... Междувременно - ако и тя изглежда наред какво следва? Обезвъздушаване? Ако нищо от тези не помогне - за нов съединител ли сме???
lordliness
26-04-2015, 11:49
Едва ли е съединител. Може да е счупена пружината в помпата на педала. Или нещо по самия педал.
peteto2006
26-04-2015, 13:17
По маншона на долната помпа имаше немалко масло, а и при отваряне на самата помпа имаше "язви" отвътре на корпуса. Сега ще я сменим с нова и дано се реши проблема :)
lordliness
26-04-2015, 15:40
Ще стане.
peteto2006
26-04-2015, 16:15
Добре, и двете помпи са монтирани наново. ОБАЧЕ при опит за обезвъздушаване - не потича никаква течност!
Ето как обезвъздушаваме:
Отваряме пробката, натискаме съединителя, затваряме пробката, вдигаме съединителя (не се вдига сам!). И след 20-30-40 такива опита - спирачната течност не помръдва!
lordliness
26-04-2015, 16:24
Първо обезвъздушете тази на педала. Тя няма пробка, вадете маркуча. Изходящият.
И доливайте течност ДОТ 4
Помпите педала, натискате до долу, държите натиснат , развивате пробката, завивате без да пускате педала. И така до като стане
nickgaidarov
26-04-2015, 17:16
...
peteto2006
26-04-2015, 17:27
Първо обезвъздушете тази на педала. Тя няма пробка, вадете маркуча. Изходящият.
И доливайте течност ДОТ 4
Помпите педала, натискате до долу, държите натиснат , развивате пробката, завивате без да пускате педала. И така до като стане
Колега, благодаря за цялата занимавка, на нас ни се запали главата вече!
Значи, вадим маркуча - тоя дето влиза в помпата при педала ли? И тогава помпаме? Защото в системата май няма спирачна течност никъде... През цялото време само въздух изкарва :( Нещо явно не правим както трябва, а 4ма човека се занимаваме тука...
Linkestis
26-04-2015, 18:44
Спрете и запалете по цигара или отворете по бира!
както казва Лорда така действайте само че не почвайте да се нервирате.
От помпата на педала извадете маркуча и вижте дали ще потече течност.Ако потече добре.след това почвайте на помпата на скоростите да отваряте щуцера и помпайте.
На едната ми Алфа съм помпал над сто пъти до като излезне течност.
П.П гледате ли в казанчето за течност какво се случва?
Bobiuzunov
26-04-2015, 19:40
Точно,горната помпа не захапва,колегите са ви насочили как става работата,между другото обезвъздушаването на двете помпи на съединителя и на 166-та и на Капата си е цяло приключение.
peteto2006
26-04-2015, 21:18
Отново благодаря, колеги!
След 2-ри ден прилючение покрай тази 166ца (която освен да докараме до София иначе не успяхме и да покараме) сме до никъде. Утре - ще опитаме наново.
Тъй като май не стига изобщо течност до помпата при скоростната кутия - вече мислим и за евентуално запушване по пътя.
Но - както казвате, малко почивка ще ни дойде добре :) Дано утре нещата се наредят :) :yawn:
---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:12 ----------
От помпата на педала извадете маркуча и вижте дали ще потече течност.Ако потече добре.
П.П гледате ли в казанчето за течност какво се случва?
Течността в казанчето НЕ помръдва. Значи в цялата система нямаше течност (след демонтирането и монтирането и на 2те помпи), но при сипване в казанчето - тя изобщо не тръгна надолу :( Като отворим винтилчето на помпата и помпаме - само въздух излиза. Не цвърчи течност, примесена с въздух. Сякаш системата не се е напълнила изобщо...
Отново благодаря, колеги!
След 2-ри ден прилючение покрай тази 166ца (която освен да докараме до София иначе не успяхме и да покараме) сме до никъде. Утре - ще опитаме наново.
Тъй като май не стига изобщо течност до помпата при скоростната кутия - вече мислим и за евентуално запушване по пътя.
Но - както казвате, малко почивка ще ни дойде добре :) Дано утре нещата се наредят :) :yawn:
---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:12 ----------
Течността в казанчето НЕ помръдва. Значи в цялата система нямаше течност (след демонтирането и монтирането и на 2те помпи), но при сипване в казанчето - тя изобщо не тръгна надолу :( Като отворим винтилчето на помпата и помпаме - само въздух излиза. Не цвърчи течност, примесена с въздух. Сякаш системата не се е напълнила изобщо...
Напълнихте ли помпата със спирачна течност преди да я монтирате?
Ако не сте и сте имали неблагоразумието да датиснете педала, преди долу да е протекло, по-добре сваляйте помпата и върнете буталото и принудително в изходна позиция. После напълнете помпата със спирачна течност, при запушен изходен отвор и я монтирайте. Свържете я с казанчето и отпушете да протече от изходния отвор. Като протече, завийте тръбичката и отворете пробката за обезвъздушаване. Дръжте казанчето пълно и в никакъв случай не натискайте педала докато от пробката не протече обилно. Като стане това, обезвъздушете по обичайния начин.
Успех!
nickgaidarov
26-04-2015, 21:43
...
Все пак причината май ще е помпата. Ако буталото не се връща докрай заради счупена пружина (което се случва често). В такава ситуация помага обезвъздушаване отдолу-нагоре, под налягане. Така карам моята кола вече 3 зими...
lordliness
27-04-2015, 00:13
Напълнихте ли помпата със спирачна течност преди да я монтирате?
Ако не сте и сте имали неблагоразумието да датиснете педала, преди долу да е протекло, по-добре сваляйте помпата и върнете буталото и принудително в изходна позиция.
Това нещо не го асимилирам. Пружината държи буталото винаги в една позиция.
Защо да се сваля помпата?
Това нещо не го асимилирам. Пружината държи буталото винаги в една позиция.
Защо да се сваля помпата?
Практически е доказано, че при натискане на помпата в свалено положение много често пружината не може да върне буталото до край и компенсационните отвори остават затворени. За това помпата се връща в изходно положение принудително на ръка и се пълни със спирачна течност, и така се монтира. Не се написка педала, докато не протече отдолу и не се изпълни системата с флуид, за да създава поне минимално налягане.
В сервизите това се преодолява с помпи за обезвъздушаване, но в домашни условия ядеш дръвцето.
peteto2006
27-04-2015, 09:36
Значи, като свалихме първо помпата при съединителя - изтече цялата течност. Видяхме, че тя е ок и свалихме помпата при скоростната кутия. Сменихме я с нова, доляхме течност и по описаните стъпки - чакахме да тръгне да капе от щуцера. Да, ама не. И тогава вече се почна помпане и т.н. и пак нищо и сумай ти варианти се пробваха и нищо.
Днес по-късно ще се свали пак помпата при скоростната кутия и ще се проверят маркучи и тръбички, и помпата и пак наново. Стискайте палци!
nickgaidarov
27-04-2015, 12:04
...
lordliness
27-04-2015, 12:57
Практически е доказано, че при натискане на помпата в свалено положение много често пружината не може да върне буталото до край и компенсационните отвори остават затворени. За това помпата се връща в изходно положение принудително на ръка и се пълни със спирачна течност, и така се монтира. Не се написка педала, докато не протече отдолу и не се изпълни системата с флуид, за да създава поне минимално налягане.
В сервизите това се преодолява с помпи за обезвъздушаване, но в домашни условия ядеш дръвцето.
Това е по скоро прецедент, добрите помпи си имат смазка против корозия, най малкото имат остатък от течността с която е тествана. а пък и гумичките си работят на сухо, ако не са текнали, поне едната :)
След смяна на горна помпа аз също брах ядове цял ден с обезвъздушаването То не беше помпене отвиване и завиване на щуцери и маркучи И нула После продължих с надуване с уста в казанчето Едвам не ми паднаха очите И накрая след поредица от надуване помпене и обезвъздушаване леко по леко дойдоха нещата Склонен съм да вярвам че в твърдението на колегата myato (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=8318) има някаква логика и поради тази причина обезвъздушаваме трудно Аз също не напълних новата помпа със спирачна течност предварително
Това е по скоро прецедент, добрите помпи си имат смазка против корозия, най малкото имат остатък от течността с която е тествана. а пък и гумичките си работят на сухо, ако не са текнали, поне едната :)
Аз споделям опит, а дали ще се възползвате или не, ваша воля.:Yoda::grin:
ecotronic
28-04-2015, 11:09
Аз споделям опит, а дали ще се възползвате или не, ваша воля.:Yoda::grin:
+1
Това не само е добър опит, но и добра практика - а именно, когато се пуска в експлоатация нова помпа (каквато и да било), тя да се пълни с флуида с който ще работи.
Ако неспазването на това правило за помпата на съединителя, може да доведе до тюхкане, шугавене и загуба на време, то ако става въпрос за маслената помпа на мотора, там последиците могат да бъдат твърде неприятни.
peteto2006
28-04-2015, 11:35
Вчера следобяд, след като свалихме отново първо помпата при съединителя (за да проверим дали ще изтече спирачната течност - тя изтече!) и отваряне на същата помпа установихме, че едната гумичка има образувана вдлъбнатина, а другата е раздута.
Ще видим днес при подмяна на гумичките на тази помпа как ще се случат нещата...
Вчера следобяд, след като свалихме отново първо помпата при съединителя (за да проверим дали ще изтече спирачната течност - тя изтече!) и отваряне на същата помпа установихме, че едната гумичка има образувана вдлъбнатина, а другата е раздута.
Ще видим днес при подмяна на гумичките на тази помпа как ще се случат нещата...
Щом сте отворили помпата, огледайте хубаво стените за гладкост и просвета за ексцентричност/елипсовидност/. Ако има леко потъмняване по стените, където са контактували гумичките, шлифовайте ги с водна шкурка и промийте после хубаво с нафта помпата преди монтажа. Ако има видима елипсовидност, сменяйте помпата. Ако има по-дълбоки наранявания по стените, пак я сменете. Промийте със спринцовка и спирачна течност отворите и смажете обилно със спирачна течност всички детайли приди монтажа.
Успех.
peteto2006
28-04-2015, 12:10
Благодаря за съвета!
Другата помпа при скоростите беше така и направо я сменихме. Но тази е по-скъпа, а покрай покупката на автомобила се поохарчихме :)
Тази я занесохме на човек, който ги ремонтира, та ще видим резултата после.
peteto2006
28-04-2015, 14:47
Колеги, вече всичко е наред!
Обезвъздушихме по следния лесен начин:
без да пълним казанчето с течност - към щуцера на помпата при скоростите свързахме маркуче с голяма спринцовка, пълна със спирачната течност. Бавно вкарахме течността от спринцовката в системата, казанчето изкара мехурчетата и когато спря - всичко бе готово.
Най-напред, обаче, обезвъздушихме помпата при педала.
Съединителя е супер сега!
Благодаря на всички!
Колеги, вече всичко е наред!
Обезвъздушихме по следния лесен начин:
без да пълним казанчето с течност - към щуцера на помпата при скоростите свързахме маркуче с голяма спринцовка, пълна със спирачната течност. Бавно вкарахме течността от спринцовката в системата, казанчето изкара мехурчетата и когато спря - всичко бе готово.
Най-напред, обаче, обезвъздушихме помпата при педала.
Съединителя е супер сега!
Благодаря на всички!
Сега ви е ред да и го върнете тъпкано:naughty::plane::thumbup:
vlahov_74
19-05-2015, 19:09
по този начин няма как да помръдне спирачната течност
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.