PDA

View Full Version : След диагностика...



alfist156
01-05-2015, 17:38
Колеги някой може ли да ми каже какви са тези грешки и от какво се получават и как да се оправи да не записва грешки в компютъра.Трия ги и те пак излизат.

dansguardian
01-05-2015, 17:41
Първите две грешки се отнасят за дебитомера, явно не е наред.

ecotronic
01-05-2015, 17:59
Относно третата грешка, обърни внимание при първоначалния чек на индикациите, дали ти светва индикацията за висока температура на мотора.

alfist156
01-05-2015, 20:02
като дам контакт светва и после гасне

zombiran
01-05-2015, 20:22
Ако не си с оригиналната кутия на въздушния филтър, а с тези "спортните". Виж да не си сложил филтъра близо до изпускателните колекторите или някъде близо до място излъчващо горещ въздух. При мен беше веднъж така. За малко да сменя здравия дебитомер :)

XaBu4ko
02-05-2015, 02:54
Точно с тия 2 грешки , деботомера е :priest:

За третата не знам ....

alfist156
02-05-2015, 10:47
момчета всичко е оригинално по колата.

zombiran
02-05-2015, 11:05
Дебитомера може да го провериш дали работи най-лесно така.
Откачаш му буксата и ако няма промяна в динамиката на колата значи е заминал. Ти не каза колата как ти върви? Спъната ли е, наема ли се ? В ниските обороти как е ?

XaBu4ko
02-05-2015, 22:23
Добре де , аз що си мисля че на двигател, без дебитомер не може да работи нормално?

zombiran
02-05-2015, 23:49
Именно, не може! Ще глъхне и ще спъва колата, най-вече се усеща в ниските обороти. За това и му казвам да му разкачи буксата и ако няма промяна от към динамика... да го сменя.

barash
03-05-2015, 00:06
С откачен дебитомер,ще глъхне и няма да върви значи,
а кога минава на авариен режим ЕКУ'то - когато се скапе дебитомера или при откачена букса?

zombiran
03-05-2015, 01:54
Откачена букса и развален дебитомер не е ли едно и също нещо? И в двата случая не работи и трябва да мине в такъв режим, ако минава изобщо. :)

XaBu4ko
03-05-2015, 10:10
Абе , моята не е много критерий , щото е друга мая от към софтуера , ама като откача дебитомера , или не пали или ако запали пука, патка и гасне. Хич не може да се форсира :)

alfa_romeo_forever
03-05-2015, 10:27
хмм добре бе ма колегата до са не е казал ква е колата знаем че е 156 ...

Ако разкачиш буксата на дебито на дизелче и колата ти започне да върви повече и динамиката се увеличи значи е за смяна , поне така беше при мен , след като откачих буксата , тая полуде :popesmiley:

XaBu4ko
03-05-2015, 10:31
:gruebel:

Прав си .... Като гледам снимката от диаг-а е 1,9 гтд.
Аз спирам, щото там не съм запознат :)

alfist156
03-05-2015, 12:39
Глъхне в ниските обороти . ДЕбито неможе ли да се почисти или поне да пробвам преди да взема друг? ами за 3-тата грешка колеги ? Данеби да е термостат?

---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 12:36 ----------

Колата е 1.9ЖТД

ecotronic
03-05-2015, 12:47
Дебитомерът може да се почисти, въпреки, че има случаи в които неправилен начин на чистене го утрепва тотално.
Затова потърси информация по въпроса с чистенето. Във форума има достатъчно.
Едва ли причината за третата грешка е в термостата.
Да не би светлинната индикация до стрелката да е подменяна с друга? Примерно със светодиод?
Тази грешка възниква, когато ECU-то намира, че параметрите на индикацията не са в норми, независимо от това, че минава първоначалният чек.

alfist156
03-05-2015, 12:53
Колега лампичката ми е изгоряла на таблото за градусите.Забравих да спомена че, колата вдига повечеко градуси и колко нормално градуси е да дигне 90? или трябва да седи на стрелкичката преди 90градуса?

ecotronic
03-05-2015, 13:00
Колега лампичката ми е изгоряла на таблото за градусите.Забравих да спомена че, колата вдига повечеко градуси и колко нормално градуси е да дигне 90? или трябва да седи на стрелкичката преди 90градуса?

Нали по-нагоре те попитах, дали въпросната лампа светва при първоначалния чек? Ти отговори, че светва. Или бъркам?
Сменяй я, щом е изгоряла. Най-вероятно в това е причината за третата грешка.
Тези стрелки не винаги показват много точно, но щом стрелката стои около 90 гр. и не прави големи отклонения от там, вероятно термостатът си е ОК.

alfist156
03-05-2015, 13:04
Да найстина ти казах,че свети но днес като я запалих и ми направи впечатление че не свети.

ecotronic
03-05-2015, 13:07
Да найстина ти казах,че свети но днес като я запалих и ми направи впечатление че не свети.

Щом веднъж свети а друг път - не, може и да има калпава връзка между нея и ECU - то. Както и да е - провери какъв точно е проблемът с лампата и го отстрани. С това ECU - то няма да записва повече въпросната грешка.

alfist156
03-05-2015, 13:13
Добре колега.А всеки път като дам на контакт ли трябва да светва тази червена лампичка?

ecotronic
03-05-2015, 13:22
Точно така. Има случаи в които дори и веднъж на няколко паления да има неизправност по някоя периферия на ECU - то, то пак вдига аларма. Пример за такова нещо, доколкото знам, е модулът за подгревните свещи.

alfist156
03-05-2015, 13:34
колега а някакъв спрей за този дебитомер да ми препоръчаш

ecotronic
03-05-2015, 13:45
Изопропанол:

http://snimki.be//store/1/741334587932.jpg

alfist156
03-05-2015, 14:00
Мерси

nickgaidarov
03-05-2015, 14:58
...

alfa_romeo_forever
03-05-2015, 18:40
Дебитомер се чисти единствено със специален спрей за почистване на дебитомери. И с нищо друго.
Ето например как изглежда един от тях: http://www.supercheapauto.com.au/online-store/products/CRC-Mass-Air-Flow-Sensor-Cleaner-300g.aspx?pid=157339#Recommendations.
Продават се и в България - като горепосочения, на Лики Моли, и други.

Дам , но най-разумният вариант за мен е да се вземе нов , разбира се ако има възможност и му се отделят пари за това цилиндърче ... с спрея може да го съживи малко но не е същото като с нов ..

nickgaidarov
03-05-2015, 19:08
...

XaBu4ko
06-05-2015, 15:31
В неговия случай , чистенето няма да помогне.

Щом дава Р0110 - ниско ниво на темп. сензор, означава, че направо е думнал дебитомера. От там следва и Р0101 ( това направо ти казва че нямаш дебитомер ;) )

Ако някой иска , мога и да обясня как работи точно дебитомера :) (Някой пък може да иска да обясни :) не се натискам :innocent: )

Ама според мен няма смисъл да се набутваш едни 10 лв за спрей.

alfist156
10-05-2015, 22:44
Ами не може ли да се кара без него? Изобщо за какво служи?Чисто информативно

pesho_kj
10-05-2015, 23:01
колега а някакъв спрей за този дебитомер да ми препоръчаш

Аз винаги ги чистя със спрей обезмаслител на Wurth, води се чистител на спирачки, действа и нямам утрепан дебитомер досега...