PDA

View Full Version : Горна помпа на педала на съединителя-въпрос?



rock psychopath
08-05-2015, 13:43
Искам да си взема втора употреба горна помпа на педала на съединителя!
Въпросът ми е следния:Моята алфа е 147-ца 2002 год 1,6 105кс бензин TS!
Намерил съм помпи от 147-ца 2,0 2002 год 150кс
147-ца jtd 2003 год 116кс

Дали ще станат на моята кола?

Също дали някой знае каде мога да си купя евентуално нова и на каква цена(Става въпрос за София)?
Предварително благодаря на отзовали те се!!:super:

ecotronic
08-05-2015, 14:38
От JTD би трябвало да е същата

Твоята я има тук:

http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=47&modif=466&cat=25&subcat=49

Предполагам, че в ТинКар ще е и по-евтина.

zombiran
11-12-2016, 17:02
Колеги, имам питане за горната помпа на съединителя( Ето видео ) (https://youtu.be/Q0qXqe5Vg8s), кажете дали е нормално това. От доста време насам имам проблем със съединителя. Педала все едно е на две степени, натискам го леко и педала от самосебеси потъва почти на половината и не се връща, дори след като е бил натиснат до долу, а стои на половината ход и трябва с крака да му помогна да го кача в начално положение. Съединителя нито буксува нито тресе нито вие, колата върви нормално и отлепя отдолу. Проблема се явава в това, че не иска да влючва скоростите, все едно не притиска съединителя. Преди минаваше с обезвъздушаване, но за кратък период от време. Но проблема със всеки изминал ден се задълбочаваше повече и повече. Вчера не можах да включа задна и всички останали предавки влизат много трудно. Пробвахме с обезвъздушаване от щуцера на аксиалния лагер, уж педала прави налягане, но след няколко припомпвания и издърпване на щуцера назад да излезе въздуха (Това го правихме доста ама доста пъти) предала все потъваше. Без изобщо да има изгледи да се втвърди. Колата е АР 147 1.6 120к.с. 2001г. с лагер помпа :)

dhtj
11-12-2016, 17:32
Разглоби я горната помпа и виж в какво състояние е.
Една зегерка я стискаш с подходящи клещи и всичко излиза. Вътре има две гумички, погледни ги дали уплътняват добре.

Нова горна помпа е към 70 лева. Но ако си намериш гумички можеш да смениш само тях.

Иначе имам здрава помпа от 156ца туинспарк, не знам дали е точно същата...

zombiran
11-12-2016, 17:37
Разглоби я горната помпа и виж в какво състояние е.
Една зегерка я стискаш с подходящи клещи и всичко излиза. Вътре има две гумички, погледни ги дали уплътняват добре.

Нова горна помпа е към 70 лева. Но ако си намериш гумички можеш да смениш само тях.

Иначе имам здрава помпа от 156ца туинспарк, не знам дали е точно същата...

Мисля че не е същата, но може и да бъркам. А мен като цяло ме интересуваше този празен ход, който се получава в най-горна точна и този луфт дали са нормални, дрънченето на метал в метал?

Koko k
11-12-2016, 18:05
Моят педал също оставаше наполовина.Оказа се,че тампона на буталото/връзката с педала/беше се накъсал.Смених цялата помпа и нещата се оправиха.

zombiran
11-12-2016, 18:12
Моят педал също оставаше наполовина.Оказа се,че тампона на буталото/връзката с педала/беше се накъсал.Смених цялата помпа и нещата се оправиха.

Чудя се да поръчам ли ремонтен комплект или нова. Ето какво е състоянието на моите. На пръв поглед изглеждат добре и сравнително меки (нямам си на идея как изглеждат като нови и колко меки трябва да бъдат)

Alex_26
11-12-2016, 19:35
Чудя се да поръчам ли ремонтен комплект или нова. Ето какво е състоянието на моите. На пръв поглед изглеждат добре и сравнително меки (нямам си на идея как изглеждат като нови и колко меки трябва да бъдат)

НОВА!

mordohy
11-12-2016, 20:04
Ама не се научихте!
Няма горна или долна помпа!
Има помпа и работен цилиндър!
Онова горе, дето го натиска педала е помпата, а налягането от него по маркуча тласка буталото на работния цилиндър.
Все ги дъвчем тия работи и все не четете. :)
Ако в цилиндричните части няма износване е оправдано да се сменят само гумичките, ако са по-скъпи от 40-50 лева.
Иначе няма смисъл.
По мои наблюдения, при коли над 200 000 км, ако никога не са сменявани, трябва да се сменят помпата, работния цилиндър и особено маркуча.
На маркуча никой не обръща внимание, а точно той се разлага и запушва, обикновено в едната посока.
Тогава или педалът е твърд, или не се връща.
Успех!

Koko k
11-12-2016, 20:27
Теоретично си прав колега.Но като си поръчваш помпа те питат-горна или долна.А маркуча който свързва двете помпи/помпа и цилиндър/ не можах да го намеря като резервна част.

dhtj
11-12-2016, 20:30
Има го и маркуча - 150 лева и 10 дена доставка :lol:
Теглих им една майна, отрязах моя, взех му накрайниците и отидох да ми ги кербоват с нов маркуч хора, които се занимават с хидравлика на багери и трактори.

Koko k
11-12-2016, 20:43
Малко хора биха си позволили за 20см. маркуч да дадат 150 лева.Ще приема втория вариант.Благодаря все пак за инфото.

lordliness
11-12-2016, 20:49
Ама не се научихте!
Няма горна или долна помпа!

То и динамо няма, ама редовно си го пишеш :)

Alex_26
12-12-2016, 07:26
Иве, при бензина , а вече и при дизелите махнаха буталото и слагат лагер-ПОМПА.

Колкото до маркуча м/у двете - скъп е, ако има поставен азотен успокоител на пулсациите

zombiran
12-12-2016, 17:44
Проблема е решен. Взех днес нова помпа на "SACHS", с отстъпка от един приятел ми седна 50-55лв. което за мен е повече от доволно :) До сега не съм имал такъв съединител от както имам колата. А уж веднъж я сменяха майсторите въпросната помпа, точно заради същия проблем!! Както и да е. Съединителя отделя много добре, няма го това потъване и зацикляне на педала до половината, скоростите влизат много гладко и задната включително. Още по доволен съм, че оправих с едно разглобяване два проблема, единия е съединителя, а другия - лоста на скоростите не се центрираше от съмосебе си и смазах вилката на превключвателя на скоростите. Купих даже двете втулки, който се сменят при ваденето, но не ги ползвах, понеже моите бяха в перфектно състояние.