PDA

View Full Version : Губи обороти като е загряла 156 селеспийд



Stefan Caromov
16-05-2015, 08:42
Пичове, проблемът се изразява в следното - когато колата загрее на 90-100 градуса, при спиране примерно на светофар, или в задръстване, оборотите отиват до 400-500 и понякога не се стабилизират първите 3-4 секунди. лампата за маслото почва да присветква ( ниски обороти, не може да качи сигурно ) .
Също така, при загряла кола, като навия волана на пълен завой, също губи обороти, дори понякога гасне. Като пусна климатика - същата работа, или падат до 300-400 след това се стабилизират, или напарво гасне колата.
Бихте ли ме упътили къде да търся проблема ?
Ламбдата ми е за смяна - ама не вярвам да е от нея
На диагностика излиза само грешка с ламбдата
Ще може ли снимка, къде е това стъпково моторче, за което чета ?Аз днес ще сваля и изчистя дросела и въпросното моторче. Или от някоя морга ще купя едно втора употреба. Ама ако не е това, къде другаде да търся проблема.
Още с какво да изчистя дросела - ВД40, или някакъв друг обезмаслител , примерно Меглио ?

Mury
16-05-2015, 11:02
Пичове, проблемът се изразява в следното - когато колата загрее на 90-100 градуса, при спиране примерно на светофар, или в задръстване, оборотите отиват до 400-500 и понякога не се стабилизират първите 3-4 секунди. лампата за маслото почва да присветква ( ниски обороти, не може да качи сигурно ) .
Също така, при загряла кола, като навия волана на пълен завой, също губи обороти, дори понякога гасне. Като пусна климатика - същата работа, или падат до 300-400 след това се стабилизират, или напарво гасне колата.
Бихте ли ме упътили къде да търся проблема ?
Ламбдата ми е за смяна - ама не вярвам да е от нея
На диагностика излиза само грешка с ламбдата
Ще може ли снимка, къде е това стъпково моторче, за което чета ?Аз днес ще сваля и изчистя дросела и въпросното моторче. Или от някоя морга ще купя едно втора употреба. Ама ако не е това, къде другаде да търся проблема.
Още с какво да изчистя дросела - ВД40, или някакъв друг обезмаслител , примерно Меглио ?

Смени си сондата,защото тези коли си правят адаптацията на празен ход по ламбдата !!!!!! Ако след смяната не се оправи,се насочи към дросела,обаче лошото е че след като го изчистиш,после адски трудно се адаптира !!!!!!

Stefan Caromov
16-05-2015, 11:11
Смени си сондата,защото тези коли си правят адаптацията на празен ход по ламбдата !!!!!! Ако след смяната не се оправи,се насочи към дросела,обаче лошото е че след като го изчистиш,после адски трудно се адаптира !!!!!!

Ми аз да ти кажа, преди 5-6 тодини като го чистих, после не помня как го адаптирах. Тогава ползвах КТС на бош за диагностика, ама отдавна го продадох. Сега ползвам MES , там няма ли опция за адаптация, че не съм обръщал внимание ?

ecotronic
16-05-2015, 11:47
Мисля, че има.

Adjustments > self-adaptation reset > execute.

иначе ръчната методика:

не се пипа педала на газта!

1 - ключът на контакт
2 - изчакват се 60 сек.
3 - изключване от контакт
4 - изчакват се 15 сек.


накрая с MES се прави проверка затова дали адаптацията е минала успешно:

parameters > throttle learn status

ако всичко е ОК, статусът трябва да е "completed"

Stefan Caromov
16-05-2015, 12:16
Екотроник благодаря ти за указанията. А с какво ще е най-добре да го почистя дросела ? Направо, докато съм сега на работа, да го сваля и почистя в офиса

ecotronic
16-05-2015, 12:21
Предполагам, че всеки обезмаслител би свършил добра работа. WD40 или коресилин.

Stefan Caromov
17-05-2015, 08:40
Мисля, че има.

Adjustments > self-adaptation reset > execute.

иначе ръчната методика:

не се пипа педала на газта!

1 - ключът на контакт
2 - изчакват се 60 сек.
3 - изключване от контакт
4 - изчакват се 15 сек.


накрая с MES се прави проверка затова дали адаптацията е минала успешно:

parameters > throttle learn status

ако всичко е ОК, статусът трябва да е "completed"


Нямам такива опции аз на МЕС за адаптиране на дросел. Ето какво имам като параметри... може да е именувано по друг начин, де да знам

ecotronic
17-05-2015, 11:37
Мислех, че си с ECU 7.3.1.

Изглежда, че за 3.1 няма такава опция в интерфейса на MES.

Единственото изглеждащо достоверно за адаптацията на дросела при твоето ECU, което намерих в AO е тази дискусия (http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/571601-how-do-you-correctly-reset-ecu-me-3-1-selespeed.html) и по-конкретно:

" For reset the adaptive parameters nothing this is necessary, only disconnect voltage supply (connector B of ME3.1 ECU, I never disconnect the battery) and immediately reconnect. You can see the FRA parameters on MES at this moment reseted to 1,000000. After this only turn key ON (MAR) for minimum 45 seconds and turn OFF for 15 seconds before to run the engine (for correct butterfly learn) and so go driving..."

Локализирай въпросната букса, изключи я и я включи без да чакаш, после направи ръчната процедура с включване и изключване от контакт.

Stefan Caromov
17-05-2015, 13:29
Мислех, че си с ECU 7.3.1.

Изглежда, че за 3.1 няма такава опция в интерфейса на MES.

Единственото изглеждащо достоверно за адаптацията на дросела при твоето ECU, което намерих в AO е тази дискусия (http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/571601-how-do-you-correctly-reset-ecu-me-3-1-selespeed.html) и по-конкретно:

" For reset the adaptive parameters nothing this is necessary, only disconnect voltage supply (connector B of ME3.1 ECU, I never disconnect the battery) and immediately reconnect. You can see the FRA parameters on MES at this moment reseted to 1,000000. After this only turn key ON (MAR) for minimum 45 seconds and turn OFF for 15 seconds before to run the engine (for correct butterfly learn) and so go driving..."

Локализирай въпросната букса, изключи я и я включи без да чакаш, после направи ръчната процедура с включване и изключване от контакт.

Отново благодаря. Сега остава да го намеря този конектор на еку-то....
Опаа, а какво ще стане с газовия инжекцион, ако ресетна еку-то по описан тук във форума начин ?

Цитирам колега от форума пуснал темата
Здравейте колеги, ще споделя с вас малко опит черпан от колегите от Англия и тестван днес от мен. Както сте разбрали, става въпрос за пълен рестарт на ЕКУ-то. някои от вас ще погледнат скептично на темата, но нищо не ви пречи да пробвате и всеки сам да си направи изводи, дали има ефект или не. Процедурата се отнася, както за JTD, така и за TS двигатели. Ето я и нея:
1. Извадете и подгответе кодовете на ICS и Navigation system;
2. Изключете акумулатора за 45 минути;
3. Скачете акумулатора, без да се занимавате с борд компютъра (засега);
4. Подайте контакт, но без да палите двигателя, не пипайте педала на газта!!! и останете така в продължение на 1'30";
5. Изключете контакта и останете така в продължение на 1'30"
6. Запалете двигателя и останете така докато двигателят достигне нормалния си температурен режим на работа и перката се включи, не пипайте педала на газта!!!;
7. Изключете двигателя;
8. Запалете двигателя и направете тест драйв;
9. Сега въведете кодовете, ако си спомняте къде сте ги оставили
Лични впечатления:
- нормализиране и стабилизиране на оборотите;
- няма спад на оборотите при плавно подаване на газта;
- значително по-добро ускорение;
- спад на разхохда на гориво - това е по мнение на ингилизите, не е доказано още от мен.
В крайна сметка разултатите са положителни при мен, което говори само по себе си, че една такава процедура на никого не е излишна!!!
Късмет на всички!
П.С. Съжалявам, ако съм писал по обсъждана тема до сега, но търсачката не откри нищо!!!

ecotronic
17-05-2015, 13:46
http://snimki.be/store/1/241431859552.jpg

С OBD ли е газовото? Мисля, че нищо няма да му стане.

Stefan Caromov
17-05-2015, 14:30
http://snimki.be/store/1/241431859552.jpg

С OBD ли е газовото? Мисля, че нищо няма да му стане.

Не май. Чете се с Бардолини, а иначе е Вега2, както ми е известно

ecotronic
17-05-2015, 14:43
Не се притеснявай за газовото.
Колегата, който е писал за изключването на въпросната букса на ECU - то, го е направил за да покаже, че за целта е достатъчно само това, а ресет с изключване на акумулатора за часове, са градски легенди. Аз лично споделям мнението му.

Stefan Caromov
17-05-2015, 15:43
Ясно. Преди да си тръгна от работа, ще го направя, за да тествам... Пък утре ме чака голямото почистване :)

Mury
18-05-2015, 12:56
Аз пък ще ти кажа,че докато не смениш сондата,нищо няма да направиш.Повтарям,този инжекцион си прави адаптацията на празен ход по ламбда сонда !!!!!!!!! :flirt::flirt::flirt:

mordohy
18-05-2015, 13:32
Без сондата и газовият инжекцион е в режим на безпътица.
Без добра бензинова горивна карта, газовата ще е пълна скръб, каквото и да я правиш. Най-много да я докараш до добре работеща обикновенна газова уредба.

lordliness
18-05-2015, 13:35
Аз пък ще ти кажа,че докато не смениш сондата,нищо няма да направиш.Повтарям,този инжекцион си прави адаптацията на празен ход по ламбда сонда !!!!!!!!! :flirt::flirt::flirt:

Моята(бензин) съм я чувал веднъж как си прави сама настройките на празен ход, малко след запалване, нагоре- надолу и спря на правилните обороти, преди това бях свалял акумулатора за зареждане.

Stefan Caromov
18-05-2015, 16:46
Газовото си работи добре - 30 лв 200 километра.
То не ми е проблем. Еми другата седмица ще търся сонда.

mordohy
18-05-2015, 16:54
Газовото си работи добре - 30 лв 200 километра.
То не ми е проблем. Еми другата седмица ще търся сонда.
Газовата изобщо не ти работи добре!
Фиата на жената е с газова и с 30 лева минава 330-380км.
А е по-тежък от алфата ти и изобщо не го жаля.
По магистралата си го карам прилежно със 140км/ч.
Но в началото, преди да го настроиме два пъти инжекциона с Тедо-даваше подобни разходи.
Сменявай сондата!
Тя е разковничето.

Stefan Caromov
18-05-2015, 16:56
Газовата изобщо не ти работи добре!
Фиата на жената е с газова и с 30 лева минава 330-380км.
А е по-тежък от алфата ти и изобщо не го жаля.
По магистралата си го карам прилежно със 140км/ч.
Но в началото, преди да го настроиме два пъти инжекциона с Тедо-даваше подобни разходи.
Сменявай сондата!
Тя е разковничето.

То от нея вдига 2-3 литра, но принципно колата харчи 15 бензин градско и 15 газ. Тръгвам из нета да търся сонда
Тъп въпрос извинявам се, различни ли са ламбдите на бензиновите туин спаркове ? Или са взаимно заменяеми

mordohy
18-05-2015, 17:02
То от нея вдига 2-3 литра, но принципно колата харчи 15 бензин градско и 15 газ. Тръгвам из нета да търся сонда
Тъп въпрос извинявам се, различни ли са ламбдите на бензиновите туин спаркове ? Или са взаимно заменяеми
Ето ти и един тъп отговор!
Аз съм 33-каджия!:tooth:
Ама си мисля, че са еднакви. Няма причина да са различни, ама нека чуем тия, които са сигурни!

inpuls.1980
18-05-2015, 20:13
Bosch ls 6190
0 258 006 190
Карам с такава доста време и нямам никакви ядове

Mury
19-05-2015, 10:40
190 това е сондата за твоята кола :Tease::Tease::Tease:

mordohy
19-05-2015, 18:52
Да използувам темата и да питам, а за мойта коя е?
Съвсем сериозно!

Stefan Caromov
20-05-2015, 12:00
Свалих и изчистих дросела - беше пълен с гняс. Смених филтъра и изчистих всички маркучи вчера. Почистих и дебитомера.

Домързя ме да пускам компютър и затова днес го направих.
Прилагам принтове....Уж съм адаптирал дросела по указания по-горе начин, но стойностите......Освен това ми излезе грешка с дебитомера.....преди я нямаше. Изчезна ми и грешката на ламбдата... Обаче мотора мени обороти и си го обяснявам с неадаптирания дросел. Малко помощ ще може ли ?

Mury
20-05-2015, 13:07
Свалих и изчистих дросела - беше пълен с гняс. Смених филтъра и изчистих всички маркучи вчера. Почистих и дебитомера.

Домързя ме да пускам компютър и затова днес го направих.
Прилагам принтове....Уж съм адаптирал дросела по указания по-горе начин, но стойностите......Освен това ми излезе грешка с дебитомера.....преди я нямаше. Изчезна ми и грешката на ламбдата... Обаче мотора мени обороти и си го обяснявам с неадаптирания дросел. Малко помощ ще може ли ?

Aми няма да спре да клати обороти,докато не заработи сондата.......................казвам за последен път,ТАЗИ КОЛА СИ ПРАВИ АДАПТАЦИЯТА НА ПРАЗЕН ХОД ПО ЛАМБДАТА !!!!!!! Kогато тя не работи,няма как да стане и адекватната адаптация на празен ход.:stumm::stumm::stumm::stumm:

п.с.Ресета на екуто си го направил,адаптивните параметри са на 1.000000.Сондата ти обаче според мен е дала на късо,с тези показатели нищо чудно скоро да спре и да пали.

Stefan Caromov
20-05-2015, 13:45
Сега отивам да купя сондата. След това ще пиша.

dansguardian
20-05-2015, 14:20
Ламбда-сондата няма нищо общо с клатенето на обороти, както и почистването на дросела и адаптациите след това. Помисли върху следното: дросела е еднакво мръсен и при движение на празен ход, и на място. Защо в движение клати, а на място - не? В английският Алфа-форум някъде бях прочел, че причина за клатенето е в ABS-централата и правилното отчитане на скоростта от датчиците на ABS. Но всичко за сега са хипотези и предположения.

Mury
20-05-2015, 15:46
Ламбда-сондата няма нищо общо с клатенето на обороти, както и почистването на дросела и адаптациите след това. Помисли върху следното: дросела е еднакво мръсен и при движение на празен ход, и на място. Защо в движение клати, а на място - не? В английският Алфа-форум някъде бях прочел, че причина за клатенето е в ABS-централата и правилното отчитане на скоростта от датчиците на ABS. Но всичко за сега са хипотези и предположения.

Това го оставям без коментар !!!!!!! :big_whoops::big_whoops::big_whoops::big_whoops: Твоят инжекцион няма нищо общо с този на Стефан !!!!!! Още повече,че тази кола е с газ,и може в крайна сметка да се окаже,че тя е главния виновник за всичко.

dansguardian
20-05-2015, 16:32
Колега Mury, дали ще коментираш или не ми е все тая. Това, което съм написал е факт и е средностатистическа извадка от 3 156-ци 2.0ТС, едната от които на газ.
Оувър.

Stefan Caromov
20-05-2015, 18:19
Така, споделям какво направих днес.
Явно чистенето на дебитомера с меглио, не е било удачен вариант....ама нали се чете, а мен ме бият през ръцете.... Първо от Любо взех една ламбда сонда, ама докато отида , колата така придърпвсше, че спрасках тръбата между второто и третото гърне, изгнила беше. Взех сондата и газ към първите гърнетаджии . Там докато ми сменяха тръбата, аз си смених ламбдата. След това към Лозенец да взема от Цецо един дебиломер. Колата пак дърпаше, но забелязах че при спиране вече оборотите на падаха до 400-500 преди да се застопорят. Пред нас смених и дебитомера, веднага лампата на таблото загасна и колата заспа. Пуснах мес изчистих запаметените грешки, след това запалих пак колата да поработи и чакам да запише грешка....Не записа , а преди това веднага ми записваше грешка с ламбдата, а от вчера и с дебитомера. Направих едно кръгче, не записа грешка и колата си вървеше идеално. В движение разбрах и , че бавната скорост на перката не ми работи, оказа се реле, смених и него. Сега и стрелката на температурата не мърда от 90, преди....години на ред винаги е работела на стотина градуса.. Като седна на компа ще пусна и принт от мес-а, че сега пиша от телефона. Реално придърпването се оказа от дебитомера, изчистен от мен с меглио....
П.П. Мъри, газта ми е от 3 месеца, тя не е проблем, да чукна на дърво. А и е гаранционна.
Та смятам проблема за решен. Като се прибера, ще сложа принта, да си кажат мненията разбиращите

Stefan Caromov
21-05-2015, 10:00
Днес сутринта я запалих и се разходих малко с нея. Резултата е задоволителен, но изкочи нещо друго.... Някак си връща оборотите по-бавно. Като я закачих имаше записана грешка - Р0130 - нещо за О2 - явно въздуха. Изчистих грешката, загасих я , оставих я 20-тина минути в покой, след това я запалих и не записа грешката отново. Напа.рави ми впечатление, че малко трудно запали тази сутрин, но почти веднага се оправи.

Mury
21-05-2015, 10:28
Радвам се че всичко е наред !!!!! :idea2::idea2::idea2: Тези дни е хубаво да я покараш минимум 100 км. само на бензин,за да си направи хубаво настройките,иначе всичко се обезмисля !!!!Имай предвид,че твоя дросел се обучава доста бавно в движение и затова сега сваля бавно оборотите

---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 10:26 ----------


Колега Mury, дали ще коментираш или не ми е все тая. Това, което съм написал е факт и е средностатистическа извадка от 3 156-ци 2.0ТС, едната от които на газ.
Оувър.

Казах ти,че 156 с ръчни скорости е с друг инжекцион,156 селе е с напълно електрически дросел,докато при теб има моторче !!!!!! При 156 с ръчни скорости го има тоя филм с оборотите в движение,затова имаше цяла тема за прословутия пин 15 !!!:idea2::idea2::idea2:

Stefan Caromov
21-05-2015, 11:11
Мъри, благодаря ти, ще я покарам още днес . Ще мина само на бензин за стотина километра, след това ( до колкото газаджиите ми казаха, че компа на газта взима информация от еку-то ) , ще я покарам и на газ стотина км. Ще ми се да видя, ше ми оадне ли разхода под 15 градско, защото тая кола от 5-6 години си харчи точно 15 градско и 8 извънградско. Преди 10 години, като я купувах, не помня как е харчела, ама тогава и не обръщах внимание.
Можеш ли да му кажеш за грешката нещо ?

Mury
21-05-2015, 12:37
Ами грешката пак е за сондата,обаче трябва да я покараш на бенз,да разбере че има нова сонда,и да си направи адаптациите.:idea2::idea2:

Stefan Caromov
21-05-2015, 12:40
Ами грешката пак е за сондата,обаче трябва да я покараш на бенз,да разбере че има нова сонда,и да си направи адаптациите.:idea2::idea2:

Благодарско. Ще я покарам сега.

Stefan Caromov
21-05-2015, 20:56
Нъцки, минах 40 км на бензин, грешки няма, не записва нови, няма стари, нооооо, оборотите се вдигат сами. А бе правят си квото искат. Веднъж са нормални, веснъж ги вдига сама и, когато съм си махнал крака от педала, вместо да убива скоростта, та си я поддържа все едно съм с темпомат. Според мен, или не съм адаптирал дросела, или някое кабелче прави мизерии. Идеи ? ..
Мъри, знам, че каза да я карам сто километра поне, но и 40 в София из задръстванията, трябва да са достатъчни....
Утре в работата, ще ресетна еку- то отново.

Направих всичко отново. Нямаше грешки като закачих днес колата. Поствам принт. Нека майсторите да изкажат мнение за стойностите.
Колко време му трябва на тоя дросел ....бааааата мата

Stefan Caromov
22-05-2015, 19:16
Никой ли няма да си каже тежката дума ?
П. П. Покарах сто километра извънградско, но проблема стои

Mury
24-05-2015, 20:56
Много време му трябва,аз ти казах да смениш сондата и да не пипаш дросела.Сега ще чакаш да се обучи,наистина му трябва време.Иначе 40 км.не са достатъчни за пълната адаптация на бензин,казах ти минимум 100,аз на моите клиенти препоръчвам 200-300 км.градско.

Stefan Caromov
24-05-2015, 21:03
Много време му трябва,аз ти казах да смениш сондата и да не пипаш дросела.Сега ще чакаш да се обучи,наистина му трябва време.Иначе 40 км.не са достатъчни за пълната адаптация на бензин,казах ти минимум 100,аз на моите клиенти препоръчвам 200-300 км.градско.

Брат, ок ще карам на бензин 200 км на бензин градско. Днес минах сто, ама ходих до вилата, та по хемус.... Ако има нещо друго, което може да съм преебал - мпх ( не знам кво е ), или стъпков мотор, ще изпише ли грешка мес-а? Щото сега грешки няма.

П.П. Сега я закачих отново. Има грешка с номер Р0130 - Нещо за въздуха.
А бе да не е отново ламбдата проблемна ( въпреки, че грешка тя не показва ) ...Любо ред ми я даде, ама е от 1.8

Mury
26-05-2015, 15:38
P 0130 е за ламбда сонда :innocent::innocent:

Stefan Caromov
26-05-2015, 15:43
P 0130 е за ламбда сонда :innocent::innocent:

Тази сутрин карах само на бензин и проблема като че ли го нямаше. Ще покарам още няколко стотин км. Но на газ проблема го има, което ме навежда на мисълта, че трябва и газта да ходи на настройки.
Грешка на бензин не вади.....ще поживеем, ще видим

inpuls.1980
26-05-2015, 23:39
Тази грешка преди време ми костваше много нерви и финанси.

Stefan Caromov
27-05-2015, 07:04
Тази грешка преди време ми костваше много нерви и финанси.

Сподели как си се отървал от нея. Къде е бил проблема?
Сега я карам два дни само на бензин и още не я е набило пак

Mury
27-05-2015, 13:39
Тази сутрин карах само на бензин и проблема като че ли го нямаше. Ще покарам още няколко стотин км. Но на газ проблема го има, което ме навежда на мисълта, че трябва и газта да ходи на настройки.
Грешка на бензин не вади.....ще поживеем, ще видим

Aко всичко е наред докато караш на бенз,отивай на настройки на газ.Казах ти в самото начало,че дъното на проблема може да е в газта.Ламбдата не си я сменил залудо,защото на твойта и е изгорял нагревателя.:idea2::idea2::idea2:

Stefan Caromov
27-05-2015, 14:19
Aко всичко е наред докато караш на бенз,отивай на настройки на газ.Казах ти в самото начало,че дъното на проблема може да е в газта.Ламбдата не си я сменил залудо,защото на твойта и е изгорял нагревателя.:idea2::idea2::idea2:

Не бе , на мен ми е ясно, че моята беше фира отдавна. Пусках МЕС-а и грешка с ламбда, чистя грешката, паля колата и веднага я набиваше отново.
Сега не е така. Тая грешка , Р0130 е нова, никога до сега не се е появявала. Нещо за въздуха е. Преди направо ми чекваше грешен сигнал от ламбдата. Ще покарам още 30 лева на бензин, след това при газаджийте да пренастройват по новата ламбда. Аааа, тая грешка още не се появява, ама аз и не съм успял до момента да загрея до 90-100 градуса колата. Ама пък и на газ не съм минавал. Или се появява, когато колата загрее достатъчно, или, когато мине на газ според мен.

156
27-05-2015, 17:34
Не бе , на мен ми е ясно, че моята беше фира отдавна. Пусках МЕС-а и грешка с ламбда, чистя грешката, паля колата и веднага я набиваше отново.
Сега не е така. Тая грешка , Р0130 е нова, никога до сега не се е появявала. Нещо за въздуха е. Преди направо ми чекваше грешен сигнал от ламбдата. Ще покарам още 30 лева на бензин, след това при газаджийте да пренастройват по новата ламбда. Аааа, тая грешка още не се появява, ама аз и не съм успял до момента да загрея до 90-100 градуса колата. Ама пък и на газ не съм минавал. Или се появява, когато колата загрее достатъчно, или, когато мине на газ според мен.

Не е за въздуха. Според мен се бъркаш, защото пише 02 сензор. А ламбдата мери точно това - концентрацията на 02 (кислород) в изгорелите газове.

Stefan Caromov
29-05-2015, 16:22
Два дни не беше набивала грешка. Днес ходих до Перник и като се прибрах закачих колата пак. Беше се появила тая Р0130 грешка. Мамка му и грешка

Mury
01-06-2015, 11:35
Два дни не беше набивала грешка. Днес ходих до Перник и като се прибрах закачих колата пак. Беше се появила тая Р0130 грешка. Мамка му и грешка

Ако имаш проблеми с горивната смес,на което и да е гориво,ще я записва то е ясно.Вече на газ ли я караш ?????

Stefan Caromov
01-06-2015, 11:40
Ако имаш проблеми с горивната смес,на което и да е гориво,ще я записва то е ясно.Вече на газ ли я караш ?????

Още не. На бензин я карам, като загрее на 90-100 градуса набива грешката. Един познат ми каза, че при селеспийдските сонди, трябвало да си е от селеспийд, щото екуто нещо се бъркало...не знам вярно ли е.

Mury
01-06-2015, 13:56
Другия вариант е да е умряла и тази,нали втора злоупотреба.:bg::bg::bg:

Stefan Caromov
01-06-2015, 14:08
Другия вариант е да е умряла и тази,нали втора злоупотреба.:bg::bg::bg:

Емиии, нямам идея. Любо от Перник ми я продаде, момчето е много коректно. В Сряда я водя на гЪзаджий да тестват и те.

mordohy
01-06-2015, 14:56
На мене така ми играеше ламбдата и метана нямаше настройвене, та салютираше на поразия. Смених я с работеща такава и нъцки. После прибягнах до първобитни методи и докопах.... не тоягата , а компресомера и се оказаха два клапана. От там и сондата полудава.

Stefan Caromov
09-06-2015, 16:50
продължава сагата с ламбдата. Сложих друга, тя по зле от първата.Веднага набива Р0135 и МЕС не иска да я изтрива. Та още търся

stelt
09-06-2015, 17:14
Купувай нова,ако си сигурен, че проблема е от нея. Това ламбда сонда втора употреба е все едно накладки втора употреба да си купиш.

Stefan Caromov
09-06-2015, 17:28
ха края така ще стане, ама още не ми е паднало толкова пердето. Ще тествам още 1-2-3

Stefan Caromov
13-06-2015, 13:06
Такаа, днес я гледах на екзаминер колата. Всичко е в нормите, дебитомера, ламбдата, инжекторите, дросела. Грешки йок, колата като загрее при спиране пак си губи оборотите за секунда - две. Собственика на екзаминера ми каза, че това е 99% моторчето за празен ход.
( Аз вече не знам кое е стъпков мотор, мотор за празен ход и ТПС ) Едно и също ли е това с три имена, или не, ама става въпрос за онова черното, което стои завита на дросела. В четвърнък ще го свалим, той ще го чисти и след това щял да го настройва.

dansguardian
13-06-2015, 14:19
Аз залагам на клапана за картерните газове.

mordohy
14-06-2015, 02:13
Такаа, днес я гледах на екзаминер колата. Всичко е в нормите, дебитомера, ламбдата, инжекторите, дросела. Грешки йок, колата като загрее при спиране пак си губи оборотите за секунда - две. Собственика на екзаминера ми каза, че това е 99% моторчето за празен ход.
( Аз вече не знам кое е стъпков мотор, мотор за празен ход и ТПС ) Едно и също ли е това с три имена, или не, ама става въпрос за онова черното, което стои завита на дросела. В четвърнък ще го свалим, той ще го чисти и след това щял да го настройва.

Стъпков мотор и моторчето за празен ход е едно и също. ТПС е едно нещо, дето е захванато за дроселовата клапа и е просто един потенциометър.