View Full Version : Няма мигачи
mitkomeg
17-05-2015, 09:05
Момчета изчезнаха ми мигачите. Преди две седмици спряха индикацийте на таблото но мигачите реално си работиха което води до онази прословута жълта кутийка зад ИЦС-а но така и нямам време да преправя връзките да замигат на таблото пак...а за радиаторчето на парното не ми се и мисли :(
До вчера...отключвам и не мига нищо. В първият момент си помислих, че батерията на ключа е отслабнала но като доближих колата чух, че се отключва и заключва само мигачи няма. При тест нито леви нито десни нито аварийни ... никакви по никакъв начин. Реле не чувам да цъка също. Има ли някъде отделен предпазител за тях понеже този под волана е здрав-мисля 15А беше. Или направо към прословутата клюкарка да се насоча?
ecotronic
17-05-2015, 11:53
Момчета изчезнаха ми мигачите. Преди две седмици спряха индикацийте на таблото но мигачите реално си работиха което води до онази прословута жълта кутийка зад ИЦС-а но така и нямам време да преправя връзките да замигат на таблото пак...а за радиаторчето на парното не ми се и мисли :(
До вчера...отключвам и не мига нищо. В първият момент си помислих, че батерията на ключа е отслабнала но като доближих колата чух, че се отключва и заключва само мигачи няма. При тест нито леви нито десни нито аварийни ... никакви по никакъв начин. Реле не чувам да цъка също. Има ли някъде отделен предпазител за тях понеже този под волана е здрав-мисля 15А беше. Или направо към прословутата клюкарка да се насоча?
Провери си бушоните F1, F5 и F8 в таблото под волана.
Най-вероятно F8 е изгорял.
Ако индикациите на таблото (зелените стрелки) ти правят мизерии но иначе мигачите работят, по-добре махни зелената кутийка зад ICS - а. Жълтата, за която говориш и клюкарката нямат отношение към мигачите.
Когато въпросният зелен модул, който управлява само индикациите не работи коректно, може да доведе и до изгарянето на въпросния бушон.
Направи двете връзки на цокъла му, както сме го коментирали преди и ще забравиш за проблема.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1360785052j.jpg
Единственият недостатък след това преправяне е в това, че няма да ти свети бутона за аварийните, когато ги пуснеш.
mitkomeg
17-05-2015, 12:09
Прав беше ф8 беше изгорял...След смяната му замалко да се запали колата, че с 300км/ч бягах да рзкачам акумулатора :(
Май отиваме на радиаторче на парно.
Резултата на снимката...
ecotronic
17-05-2015, 12:12
Прав беше ф8 беше изгорял...След смяната му замалко да се запали колата, че с 300км/ч бягах да рзкачам акумулатора :(
Резултата на снимката...
Този модул е едно от за радост малкото недоразумения в тая кола. Самият му замисъл е ялов. Вервайте ми! :)
mitkomeg
17-05-2015, 12:18
Може ли без него и направо кабелите да направя връзките или все пак минава през него и няма как да го избегна?
mitkomeg
17-05-2015, 12:27
:small_cry:
ecotronic
17-05-2015, 12:45
Може ли без него и направо кабелите да направя връзките или все пак минава през него и няма как да го избегна?
Не само че може, но и в случая е крайно наложително да не го включваш повече този модул!
Направи двете връзки на цокъла или на самите проводници а зеленото нещо го пусни в някоя кофа.
mitkomeg
17-05-2015, 19:39
Вързах ги вече кабелите и покрих голяма торбичка да не тече от радиаторчето върху тия модули. Мисля да пробвам с добавка за теч на антифриз понеже не забелязвам да ми спада нивото в казанчето кой знае колко...смисъл не съм доливал и е на средата. Вече мигачите работят и индикацийте вече.
Благодаря за пореден път колега за бързата намеса.
:bravo::cheers:
А за какво са другите жици в тоя модул след като може и без тях?
Хахаха
ecotronic
17-05-2015, 19:55
Този модул е замислен така, че да следи дали реално задните мигачи светят и само когато светят да пуска индикациите на таблото. Ако пък има някакъв проблем със задните мигачи, като това изобщо да не светят или да светят по-слабо от нормалното, кара стрелките да мигат по-бързо. Освен това този модул прави възможно и това бутона на аварийните да мига, когато те са пуснати.
Общо взето едно излишно усложняване на схемата при това реализирано по не много подходящ начин. Като добавим към това и неудачното му местоположение, резултатът е, че той съзава повече ядове отколкото удобство.
ecotronic
17-05-2015, 21:40
Вързах ги вече кабелите и покрих голяма торбичка да не тече от радиаторчето върху тия модули. Мисля да пробвам с добавка за теч на антифриз понеже не забелязвам да ми спада нивото в казанчето кой знае колко...
Има вероятност радиаторчето да ти е здраво и пак да има омокряне върху тези модули.
lordliness
18-05-2015, 12:09
Бушоните не горят без причина. Смяната е лесна и съвета за това, въпроса е кое е причинило изгарянето, не в конкретния случай, по принцип.
Винаги си държа в шофьорската врата ключе 10
ecotronic
18-05-2015, 12:16
В първия си пост по темата (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1420296&postcount=2), достатъчно ясни насоки и обяснения съм дал.
"Когато въпросният зелен модул, който управлява само индикациите не работи коректно, може да доведе и до изгарянето на въпросния бушон".
Вие майни, имате проблеми с разбирането на прости изречения или така си се правите на улави?
lordliness
18-05-2015, 12:30
В първия си пост по темата (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1420296&postcount=2), достатъчно ясни насоки и обяснения съм дал.
"Когато въпросният зелен модул, който управлява само индикациите не работи коректно, може да доведе и до изгарянето на въпросния бушон[/COLOR][/B]".
Вие майни, имате проблеми с разбирането на прости изречения или така си се правите на улави?
Я прочети пак:
Бушоните не горят без причина. Смяната е лесна и съвета за това, въпроса е кое е причинило изгарянето, не в конкретния случай, по принцип.
Винаги си държа в шофьорската врата ключе 10
Това, че е изгорял бушона не означава, че след смяната му е задължително да се запали колата. Бушони си горят от товар, който може да се породи от много неща.
По принцип, всяка електроволтова дъга с ток по-голям от двеста милиампера може да предизвика запалване, а това е двадесет пъти по-малко от най-слабият използуван бушон от 5А.
И още нещо!
Бушоните може да предпазват уреда, но много по-често те предпазват самите кабели.
За това е много вероятно бушона да е здрав, а уреда да се запали!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.