View Full Version : Ядосана!
Alexandra
06-06-2015, 15:48
Не знам вече какво да я правя тая Алфа!!!! Вчера карах на една приятелка Форд Фокуса...115 к.с. дизел и върви като самолет. А тази 155 и куц кон. Еми нз какво да я правя вече нов дебитомер, нов TPS и върви когато си пожелае. Сутрин никога не пали от първия път оборотите падат и гасне. После глъхне и като позагрее върви като самолет независимо на газ или бензин. И след малко каране всичко се скапва. Във всеки сервиз викат няма проблем колата е ок. Е ок ама да върви след 3500 об. и пак не както трябва тва не е ок. А ся на климатик няма да ви как тръгвам с колко газ и как забива муцуната не е истина. Казвам ви напрягам се с нея чак. И както не върви по някое време се сеща и пак независимо на климатик ли е или на газ или бензин става изтребител. Тамън се кефя и пак game over. Не я сравнявам с другата ми кола с брерата щото тя е нова ама и ако тя започне да прави така бати колите... Как може бе хора Форд 115 к.с. да върви толкоз добре, а тая не само като си иска!!!?!?!!?
Bobiuzunov
06-06-2015, 16:05
Колежке,нищо лично,ама заглавието на темата кърти,все едно чета в Бг мама.:tooth:
Иначе за проблема хората с такъв мотор нека се изкажат.
Явно колата ти има някакъв проблем за да ги прави тия магарии. Закарай я в специализиран сервиз на Алфа и няма начин да не открият проблема. А относно фокуса на приятелката ти е нормално да ти се струва, че върви повече защото въртящия момент на дизела те залепя на седалката още в ниските обороти и създава илюзията, че колата върви страшно много а то всъщност е само за момент. Не се отчайвай ще я оправиш колата просто не си отишла на правилното място
alfa_romeo_forever
06-06-2015, 20:18
Ако си от София и региона , виж в Техническият раздел говори с някой от там и нека я закачат и в движение докато не направи проблема ... друго решение не виждам :hvala:
Alexandra
08-06-2015, 16:38
Ако трябва и в Бг мама ще я пусна темата :D
Добре де като не показва нищо на диагностиката, двигателя няма вибрации, а работи като шевна машина какво може да е. И защо така се променя. Гледаха я за пробив долу дето аспуха, пробив за въздух след дебитомера, а дебитомера и Тпс са нови на БОШ и пуснаха и адаптация. А това с паленето сутрин пак не го прави всеки път. Нз ще се гръмна вече. Дебитомера вкарвал въздух на 400 мисля. Сменен въздушен филтър абе всичко. Аз ако мога да я закарам до Холандия дето ми е брерата и ония хора ще я разберат ама сложно пък не ми се кара до там.
pininfarina
08-06-2015, 21:06
Ако трябва и в Бг мама ще я пусна темата :D
Добре де като не показва нищо на диагностиката, двигателя няма вибрации, а работи като шевна машина какво може да е. И защо така се променя. Гледаха я за пробив долу дето аспуха, пробив за въздух след дебитомера, а дебитомера и Тпс са нови на БОШ и пуснаха и адаптация. А това с паленето сутрин пак не го прави всеки път. Нз ще се гръмна вече. Дебитомера вкарвал въздух на 400 мисля. Сменен въздушен филтър абе всичко. Аз ако мога да я закарам до Холандия дето ми е брерата и ония хора ще я разберат ама сложно пък не ми се кара до там.
В кое населено място из Бг ти се намира возилото? . Ако искаш я закарай и в Холандия да ти я оправят - само гледай да не ти стъпи колкото Брерата ;-) Опитай се да и решиш проблема в Бг - според мен ще ти излезе доста по евтино!
Има газ-има проблем,няма газ-няма проблем,така е със Твинспарковете !!!!!!!!! :busted_cop::busted_cop::busted_cop:
old alfist
11-06-2015, 23:57
Само 100-октанов бензин и няма да имаш никакви проблеми.
Всичките нерви, време и пари можеше да си спестиш ако караше с качествено гориво.
ecotronic
12-06-2015, 11:25
Само 100-октанов бензин и няма да имаш никакви проблеми.
Всичките нерви, време и пари можеше да си спестиш ако караше с качествено гориво.
Пропан бутанът е 100 октаново гориво.
Само 100-октанов бензин и няма да имаш никакви проблеми.
Всичките нерви, време и пари можеше да си спестиш ако караше с качествено гориво.
Моята на газ работи по-добре отколкото на бензин...:Silent:
ecotronic
12-06-2015, 21:28
Всички газифицирани мотори, които съм експлоатирал в изминалите 25 години, са работили по-добре на газ отколкото на бензин.
alfa156jtd
27-06-2015, 16:51
Прав е колегата за газ-проблем,аз имах такава с газ,преди да сложа газовата уредба без проблем-сложих газ и тръгнаха ми мъките.Алфите не харесват газ.
Ха... при мен, като карам постоянно на газ идва време, в което ми прави мизерии при първи старт. Когато я покарам 10км на бензин и се оправят нещата. Но смело твърдя, че на бензин върви една идея по-добре, отколкото на газ.
Sent from my XT1032 using Tapatalk
Murderer
27-06-2015, 20:24
Ха... при мен, като карам постоянно на газ идва време, в което ми прави мизерии при първи старт. Когато я покарам 10км на бензин и се оправят нещата. Но смело твърдя, че на бензин върви една идея по-добре, отколкото на газ.
Sent from my XT1032 using Tapatalk
Абсол'тно същата работа и при мен :)
alfaromeo16vVarna
03-07-2015, 10:15
100 октана 200октана пълни глупости 100 % съм сигурен ,че имаш проблем със свещи кабели и бобини същото е и при мен или поне беше. Със всяка смяна на запалителните чарколяци колата се подобряваше. Първо виж свещите,второ кабелите на свещите ако са здрави погледни дали като татиснеш лулите към свеща изпуква ако не значи някой от червените лули е спукана и трябва да я смениш,трето най важно бобините може да имаш за смяна не са евтини но ефекта е смразяващ. Друго по колата не прави докато не провериш тези теи неща. Такива със въздушния ти филтър е задръстен,карай със 100 октана ,отиди тук там им кажи да бягат на далеко даже и от форума¡!!!!!!!!!!!!!!!!!
Не е зле тая кола да се закачи към осцилоскоп и някой грамотен да се позабавлява с нея. Бас държа, че ще се окажат проблемни, освен бобини, кабели и свещи и други нещица. Като клеясали маси и букси например. Наскоро се занимавах с една 155-ца точно с такива проблеми. Само със смяната не едно от главните релета и се оправи всичко.
Alexandra
22-07-2015, 17:41
Колеги, сондата нормално ли е да мени постоянно тези стойности - bottom limit, lean, rich?
А в момента на запалване изписва cold...
И последен въпрос - колко време след адаптация, колата достига оптималните си стойности зададени от ECU?
ecotronic
23-07-2015, 11:21
И последен въпрос - колко време след адаптация, колата достига оптималните си стойности зададени от ECU?
В E-learn пише "няколко километра". В MES е казано "10 Km"
Alexandra
23-07-2015, 22:55
Колеги "evaporator control valve opening" трябва да е клапан за?
И при подаване на газ трябва ли да реагира, защото при мене от време на време работи друг път стои на 0%?
Furious 155
24-07-2015, 00:15
Колеги "evaporator control valve opening" трябва да е клапан за?
И при подаване на газ трябва ли да реагира, защото при мене от време на време работи друг път стои на 0%?
Това трябва да е клапан, който пуска за изгаране изпаренията от резервоара - нормално е да работи, когато екуто прецени че има изпарения за горене.
Колеги "evaporator control valve opening" трябва да е клапан за?
И при подаване на газ трябва ли да реагира, защото при мене от време на време работи друг път стои на 0%?
Клапана работи само над 50-60 градуса , при студен двигател не.
Контролира го ECU : пуска го и го спира през няколко минути.
Alexandra
03-08-2015, 21:59
А дали клапана, който е там на отдушника на картера може да прави проблем и колата да дърпа допълнително въздух и да се бърка ECU? И как мога да го пробвам дали е от него?
dimitar_vd62
03-08-2015, 23:26
Всеки допълнителен въздух след дебитомера бърка работата на мотора.Тва за къв двигател говорим че не разбрах - бензин, дизел,да нямаш и газово.
Alexandra
06-08-2015, 14:41
Колата е 2.0 TS. И да ви кажа май я открих за кво е така. Днес викам малко да я видя пак и грешка P0170 Lambda sensor integrator. Чистя и викам един френд да изолира и двата маркуча за картерните там простотии. Оставихме я с два запушени маркуча и без капак на двигателя , директно да си излизат там нещата, паля карам пак същата баба. Само май двигателя работеше една идея по тихо, но може и да греша. Връщаме всичко пак в начален вид, пак за таблета закачане и ето малко снимки от сондата. Мисля, че си е заминала горката:
http://www.img-share.eu/f/images/98/WP_20150806_13_50_36_ProG4Q5Zct_sredna.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/98/WP_20150806_13_50_53_Pro3oaCFZO_sredna.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/98/WP_20150806_13_53_41_ProD8aFjoO_sredna.jpg
http://www.img-share.eu/f/images/98/WP_20150806_13_53_45_ProtemVsU8_sredna.jpg
А ето и видеото да видите как реагира на подаване на газ сондата:
http://dox.bg/files/dw?a=7c766ae139
И ако сте на мнение като моето, че тя не е както трябва каква да взема - универсална или квато си е там долу?
dimitar_vd62
07-08-2015, 00:01
Абе принципно най-добре квато си е там долу, макар че мойта повече от 5 години върви с неква универсална която беше сложена уж за проба ма си заспа и там остана.За графиките не знам щот в сервиза не дават да надничам да не им взема занаята.
Митак, днеска три пъти ме предупреждават "колегиално" да си затварям устата. и трите пъти беше да махнат аргоните и да хващат електрожените
мъка
кученцетоОгиитаткоДоги
09-08-2015, 14:31
Колежке не бих те посъветвал да си караш колата в Холандия, чисто и просто може да дадеш една камара пари и нищо да не открият.А тарифите по баш холандските сервизи почват от 70 евро и могат да стигнат до 120:) на час.Имах същия проблем с първото ми бмв и се оказа дебелия мъркуч от въздушния филтър към двигатела сцепен на няколко места.Другото което може да е проблем е запушен катализатор.Колата трудно диша когато той е запушен от там и проблем с вървежа.Ако го махнеш нищо няма да изгубиш можеш само да спечелиш:) Може и инжекциона да е запушен или предал богу дух.
Alexandra
29-11-2015, 19:39
Така, колеги. Ще направя едно изложение с риск да се изложа ама ще кажете вие какво мислите или да има логика в написаното от мене. След много ровене, четене в нета и след като попаднах на онова предаване по Дискавъри "Да продадеш колата си" стигнах до един извод. А именно, че тези проблеми с ускорението са от вариатора. Нали неговата роля е в ниските обороти да промени предварението на 25 градуса? Това става като клапана му пусне масло?! Гледах за на Порше системата Вариорам, която е с вакум и за Хонда с Витек, чиято система работи горе долу като нашите с масло. И двете коли имах проблеми именно с тези системи. Поршето с вакума, Витек със запушен филтър на маслото именно с този клапан. Така...значи като е студена, колата върви може би защото маслото е с други свойства - по-плътно е. Като загрее, става друго. Вариатора ми трака почти недоловимо и си мисля, че ако той е скапан няма да върви понякога като е загряла. Видях къде се намира клапана, който пуска маслото към него и ми направи впечатление следното. Самият клапан отгоре е омаслен. Мисля, че това не е нормално. Тези дни мисля да го извадя и да го занеса да го замерят някъде. Вярно, че минава тестовете с MES, но все пак по време на движение и загрял двигател не знам какво се случва с него. Тези дни ще сменям ремъци и ще ми направят и вариатора с ремонтен комплект. Та кажете правилно ли съм се насочила или написах една купчина глупости?
п.с. Проблема с паленето сутрин и заглъхването го реших - Нови свещи NGK.
Така, колеги. Ще направя едно изложение с риск да се изложа ама ще кажете вие какво мислите или да има логика в написаното от мене. След много ровене, четене в нета и след като попаднах на онова предаване по Дискавъри "Да продадеш колата си" стигнах до един извод. А именно, че тези проблеми с ускорението са от вариатора. Нали неговата роля е в ниските обороти да промени предварението на 25 градуса? Това става като клапана му пусне масло?! Гледах за на Порше системата Вариорам, която е с вакум и за Хонда с Витек, чиято система работи горе долу като нашите с масло. И двете коли имах проблеми именно с тези системи. Поршето с вакума, Витек със запушен филтър на маслото именно с този клапан. Така...значи като е студена, колата върви може би защото маслото е с други свойства - по-плътно е. Като загрее, става друго. Вариатора ми трака почти недоловимо и си мисля, че ако той е скапан няма да върви понякога като е загряла. Видях къде се намира клапана, който пуска маслото към него и ми направи впечатление следното. Самият клапан отгоре е омаслен. Мисля, че това не е нормално. Тези дни мисля да го извадя и да го занеса да го замерят някъде. Вярно, че минава тестовете с MES, но все пак по време на движение и загрял двигател не знам какво се случва с него. Тези дни ще сменям ремъци и ще ми направят и вариатора с ремонтен комплект. Та кажете правилно ли съм се насочила или написах една купчина глупости?
п.с. Проблема с паленето сутрин и заглъхването го реших - Нови свещи NGK.
Ами той си има тест с МЕС,вадиш го и виждаш реално дали се движи плунжера.Рядко се случва да блокира,доста по-често се случва да изгори електрически,но тогава записва грешка.Аз не вярвам че имаш проблем с вариатора,по-скоро не ти е зацепен правилно мотора. :tooth::tooth::tooth:
кученцетоОгиитаткоДоги
29-11-2015, 20:46
Така, колеги. Ще направя едно изложение с риск да се изложа ама ще кажете вие какво мислите или да има логика в написаното от мене. След много ровене, четене в нета и след като попаднах на онова предаване по Дискавъри "Да продадеш колата си" стигнах до един извод. А именно, че тези проблеми с ускорението са от вариатора. Нали неговата роля е в ниските обороти да промени предварението на 25 градуса? Това става като клапана му пусне масло?! Гледах за на Порше системата Вариорам, която е с вакум и за Хонда с Витек, чиято система работи горе долу като нашите с масло. И двете коли имах проблеми именно с тези системи. Поршето с вакума, Витек със запушен филтър на маслото именно с този клапан. Така...значи като е студена, колата върви може би защото маслото е с други свойства - по-плътно е. Като загрее, става друго. Вариатора ми трака почти недоловимо и си мисля, че ако той е скапан няма да върви понякога като е загряла. Видях къде се намира клапана, който пуска маслото към него и ми направи впечатление следното. Самият клапан отгоре е омаслен. Мисля, че това не е нормално. Тези дни мисля да го извадя и да го занеса да го замерят някъде. Вярно, че минава тестовете с MES, но все пак по време на движение и загрял двигател не знам какво се случва с него. Тези дни ще сменям ремъци и ще ми направят и вариатора с ремонтен комплект. Та кажете правилно ли съм се насочила или написах една купчина глупости?
п.с. Проблема с паленето сутрин и заглъхването го реших - Нови свещи NGK.
Колежке и на мен ми тракаше вариатора и то немалко,но нямах тези проблеми.Колата ми беше 1.8 ТС 156.Не знам какво масло са ти сипали,понеже каза че имаш съмнение че като загрее губи плътност.Важен е вискозитета и качеството за да не губи плътност.5w 30 и 0w 30 са тънки масла и на този двигател ако ги налееш ще губат плътност и не вариатора ще трака а целия двигател.Първата цифра на маслото трябва да ти 10 втората може 40,ако караш по спортно 60.Един път на мойта и налях Арал 10w 40 но явно беше супер некачествено че след 5км започна да трака целия двигател и заби на 80км/ч. Ако ще го ремонтирваш в Холандия където и да отидеш квартален сервиз или алфа специялист обесниси проблема на колата и се договори предварително с тях за цена и да ли ще ти свършат работа.Че после може хем да те извадат от джобовете хем да си останеш с проблема,че имат навика да се оправдават за изгубеното време с така наречените ,,onderzoek kosten,, или на наш цена за откриване на проблема,който като нищо може да се окаже неоткрит:)
Alexandra
30-11-2015, 20:05
По още една причина си мисля, че е вариатор. А именно когато колата направи проблема и като съм на 2, 3, 4, 5 и задържа газта на 2500 об. за 4-5 сек. и след това натисна педала, колата се изстрелва и ме залепя за седалката със онзи готин боботещ звук. А защо е вариатор...защото за тези 4-5 сек. е успял да завърти вала и да даде нужното предварение.
Не че нещо ама с тия няма и 190нм на близо тон и половина купе е малко нереалистично да се очаква да лети като самолет, особено в ниските.
Alexandra
01-12-2015, 12:03
Реалистично или не знам как е когато всичко е ок и когато тя си реши, че не и се върви.
Alexandra
07-12-2015, 15:30
Колеги, това са показанията на дебитомера на място и когато е в движение. Нека някой по-запознат с нещата да каже има ли нещо нередно:
http://prikachi.com/images/879/8503879n.png
кученцетоОгиитаткоДоги
07-12-2015, 19:19
Колежке аз знам че дебитора играе важна роля за вървежа на колата,за числата не мога да кажа нищо,но защо не отидеш в сервиз хората да ти направят диагностика в движение и веднага ще ти кажат да ли дебитомера е ок.Аз така си правех диагностика в движение на една кола преди две години,понеже не бях доволен от вървежа и в ниските и момчето веднага ми каза че ми е слабичък дебитомера,аз като гледам тази снимка от смартфон не знам каква е тази диагностика...........
Колеги, това са показанията на дебитомера на място и когато е в движение. Нека някой по-запознат с нещата да каже има ли нещо нередно:
http://prikachi.com/images/879/8503879n.png
Това, че стига 408 кг/ч е г/д добре - близо е до теоретичния максимум за 2.0 т.с. който е около 420 кг/ч. Т.е. според мен не е от дебитомера.
ЕДИТ: сега като видях логовете на ламбдата от пост №24 - със сигурност не работи добре, ако това е графика на празен ход и при загрял двигател...
Alexandra
09-12-2015, 18:50
Сондата я смених отново. И това бяха показания на чисто нова сонда BOSCH. Сега е са добре показанията. Пробвахме днес и клапана на вариатора. Работи! Пробвах и дали не дърпа въздух от някъде - изпръсках цял един дезодорант навсякъде където има маркуч за въздух, както и тези към всмукателният колектор - колата не промени обороти. Освен да сменя и дросела и да видим. Да взема за проба дросел със стъпков мотор втора ръка и всичко на едно да сменя, но се чудя дали пък няма да е зле нещо?! Другият вариант е чип или друг компютър.
При такава мистика, най-добре е проблема да го белиш като скилидка чесън. Това става, като имаш кола със същият мотор като твоя и започнеш едно по едно от електрониката да сменяваш, до като не се открие шибаняка, който ти трови живота.
Имах случай, при който колата ми прекъсваше при изпреварване. Оказа се късо в левия мигач.
После ми прекъсваше за кратко при пълна газ. Е те тука стана мазало. След година се оказа спирачна помпа!
Успех!
plamenp59
09-12-2015, 19:12
Пръскането с дезодорант не е гаранция че не дърпа въздух след дебитомера.След две години ровене открих цепнат всукателен колектор ,три милиметъра цепка с ширина на косъм.Но тъй като беше не на корпуса а до входа на 1 ви цилиндър имах подобни симптоми с палене и вървене.Дори ходих и при Ники да тестваме дебитомерчето.После го смених,смених всички датчици, но проблемът си остана.А къпането на двигател с дезодоранти и разни други горими шпрейчета бе ежемесечно.
Пръскането с дезодорант не е гаранция че не дърпа въздух след дебитомера.След две години ровене открих цепнат всукателен колектор ,три милиметъра цепка с ширина на косъм.Но тъй като беше не на корпуса а до входа на 1 ви цилиндър имах подобни симптоми с палене и вървене.Дори ходих и при Ники да тестваме дебитомерчето.После го смених,смених всички датчици, но проблемът си остана.А къпането на двигател с дезодоранти и разни други горими шпрейчета бе ежемесечно.
След всичкото ходене по мъките в различни сервизи това ли се оказа най-накрая проблема? Честито, че най-накрая си решил проблема. До колкото си спомням се съмняваше в зацепването на ремъка, после в газовата, а по едно време беше пробвал и куп дебитомери.
Alexandra
10-12-2015, 00:08
А понякога вървеше ли добре, когато тя си пожелае? Защото при мен го има и този момент - напоследък по-рядко, но пак като си каже, че ще върви ок върви ок.
plamenp59
10-12-2015, 08:32
Работеше когато и скимне.Веднъж пали от раз.Друг път трудно,детонации и чакаш да мине на газ.Тръгнеш ли веднага , детонации.
Това бе резултат от калпаво монтираната ми газова.Колкото до графиките на дебитомера не може да се каже как работи защото не се вижда при какви обороти колко въздух постъпва в двигателя.
Имам един оригинален дебитомер които на 5000 оборота смъква рязко напрежението и до като стигне 590-600 кг/час въздух на колата са и необходими два пъти повече време.Сега съм с един китаец на спектроматик и върви добре с него.
Дава максимум до 600/кг което за китаец е добре.Хубавото е че няма спадове в напрежението и колата набира плавно и бързо до прекъсвач.Лабдата също трябва да се следи в движение защото макар и работеща по някога може да не коригира и графиката да е права черта.Веднъж замръзва на богата смес,друг път на бедна.
Това се оправи след запушване на пробива на колекторната тръба.Съветът ми е първо да се провери да не влиза въздух около щуцерите за газ.Как са монтирани.Да няма малки пукнатини.Напукано гумено съединение към розонаторната кутия.Спукан шев на самата резонаторна кутия.Работи ли клапанчето за картерните газове
което е на колектора.Много внимателно да се проверят лулите на свещите защото тогава най често проблемът е при повишаване на оборотите и последваща загуба на искрата към свещ.След това тестване с здрав дебитомер и проверка на лабда сензор.
plamenp59
10-12-2015, 08:53
Doomguy,проблем със зацепването имаше.Когато тогава взех колата от Петър ,над 100 км/час гърмеше като луда.След ревизията на зацепването проблема изчезна.Ниската скорост пък бе резултат на умишлено намален отвор на въздуховода, преди дебитомера ,за уж не знам какви съображения.Бяха сложили маншон от полуоска и скопиха колата.Пречукали гапа на новите ми свещи на 0.4 щото били калпави.И до днес съм с тях но с нормален гап.А с гозовата си имаше проблем.И той наистина продължи две години.
Аз си спомням поне още една тема за 166-ца, дето ту върви ту не върви. Мисля че беше колега от Пловдив, но не се сещам кой точно. Да ви кажа, и аз имам подобен проблем с моята 166-ца, макар че нямам нито грешки, нито проблем с паленето, а и правих дино графика, на която показа 230 к.с. на хъбовете , което е повече от добре за сток кола с катализатори. Просто колата веднъж върви като "нормална" да речем 120 коньова кола, друг път излита като изтребител... За момента подозирам 2 неща - електронния дросел или лоша маса м/у двигателя и купето или друга някаква ел. връзка.
Ламбдите ми също нещо леко ме съмняват - през по-голямото време на празен ход правят хубави бързи криви - богата/ бедна смес, но от време на време ту едната / ту другата дават права линия за 4-5 секунди (имам по една ламбда пред катализатора за всеки ред цилиндри)
Alexandra
10-12-2015, 13:36
След като прочетох последните мнения за смучене на въздух май ще намеря проблема. Днес един приятел свали пластмасовият капак на двигателя. Направи ми впечатление, че единият от 4-те маркуча от колекторите към двигателя - най-левият към ремъците е омаслен и е събрал прах. Обаче най-отдолу има друг маркуч за хидравликата вероятно, който също е малко омаслен, но ми се струва малко вероятно той да е омаслил колекторният маркуч. Сега остава да ми го сменят, но не знам от къде да купя подобна част. И ако се окаже от него ще си изям гъза от яд след толкоз набутани пари на вятъра!!! Той май ще е на евтиното, което ще сменя :D
Ето ти го маркучлето : http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=488&cat=351&subcat=412
Мисля, че цената е добре за качеството не знам.
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:27 ----------
Аз си спомням поне още една тема за 166-ца, дето ту върви ту не върви. Мисля че беше колега от Пловдив, но не се сещам кой точно. Да ви кажа, и аз имам подобен проблем с моята 166-ца, макар че нямам нито грешки, нито проблем с паленето, а и правих дино графика, на която показа 230 к.с. на хъбовете , което е повече от добре за сток кола с катализатори. Просто колата веднъж върви като "нормална" да речем 120 коньова кола, друг път излита като изтребител... За момента подозирам 2 неща - електронния дросел или лоша маса м/у двигателя и купето или друга някаква ел. връзка.
Ламбдите ми също нещо леко ме съмняват - през по-голямото време на празен ход правят хубави бързи криви - богата/ бедна смес, но от време на време ту едната / ту другата дават права линия за 4-5 секунди (имам по една ламбда пред катализатора за всеки ред цилиндри)
Моя е темата, колега. Отказал съм се да занимавам и да прави каквото иска. Карам я така и това е.
Alexandra
16-12-2015, 13:44
Така. Всички са сменени, старите не бяха въобще зле. Промяна няма. Остана ми последна възможност - откачване на температурният датчик. Предполагам, че ще запише грешка и нали се откачва буксата на датчика, който е на термостата?
ecotronic
16-12-2015, 14:08
Да, това е буксата. Ще запише грешка и ще пусне вентилатора. Показанията на този датчик не сте ли ги гледали на диагностика?
Alexandra
16-12-2015, 14:16
Ами какво да му гледам нали си отчита температурата и като гледам с показанията на таблото няма голяма разлика от тези на диагностиката. Не е замерван иначе за токовете колко са. Значи викаш, че кучката ще си пусне перката :D :D :D
И някаква промяна да очаквам ли към по-лошо например ако не е към по-добро?
ecotronic
16-12-2015, 14:19
Смятам, че ако датчикът отчита реалната температура, не е в него причината за да не върви колата на моменти.
Alexandra
16-12-2015, 14:21
Показва с около 10 градуса повече от колкото на таблото.
ecotronic
16-12-2015, 14:27
Показва с около 10 градуса повече от колкото на таблото.
Нормално е. Индикацията на таблото не е съвсем точна.
Като гледам доста неща са отхвърлени като вероятни причини за проблема. Май нищо не видях до момента за нещо да е правено по всмукателния колектор. На него има една система да удължава и скъсява въздушния път. Ако тя не работи коректно, може в това да е проблемът.
Alexandra
16-12-2015, 14:46
Откачих датчика, запалих я, включи перката и ми светна едно като спринцовка на таблото. Вървенето без промяна само като, че ли малко по-бързо вдигаше обороти на място, но може и да си внушавам. Записа грешка P0115 water temp.sensor изчистих я така.
А коя е тази система, която удължава и скъсява въздушния път? Да не е черната кутия след дебитомера? Ама вече всичко знам кое къде се намира :D
ecotronic
16-12-2015, 15:03
Откачих датчика, запалих я, включи перката и ми светна едно като спринцовка на таблото. Вървенето без промяна само като, че ли малко по-бързо вдигаше обороти на място, но може и да си внушавам. Записа грешка P0115 water temp.sensor изчистих я така.
А коя е тази система, която удължава и скъсява въздушния път? Да не е черната кутия след дебитомера? Ама вече всичко знам кое къде се намира :D
Гледай в зоната под клапана за вариатора. Има една пластмасова джаджа, която прилича на гъба. Това е вакуумния изпълнителен механизъм, който посредством лостова система завърта една клапа вътре във всмукателния колектор. Така се променя дължината на въздушния път.
На празен ход и над 5000 оборота, клапата е в положение, което обуславя къс път. Иначе - дълъг. Ако при ниски и средни обороти по някаква причина клапата обуславя къс път, това ще се усеща, като липса на мощност.
Alexandra
16-12-2015, 15:07
От това ли се чува едно щракване и нещо се премества няколко секунди като загася колата?! И как да разбера дали работи или не? Иначе съм го виждала това къде е.
ecotronic
16-12-2015, 15:16
Ето как изглежда на свален колектор:
http://snimki.be/store/1/521450271474.jpg
Трябва да се провери, дали няма нещо нередно (счупено или разкачено) по лостовата система, дали няма пробив по вакуумната част и дали клапанът се управлява коректно.
При преход от празен ход към по-високи обороти, но под 5000 трябва механизмът да завърти клапата. Това се вижда отстрани.
Ще използвам темата на колежката тъй като това може да и послужи пък и моята не ми се търси, че беше отдавна. След години ровене, четене най-накрая успях да разреша проблема с ускорението при загрял двигател на 90%. След подмяна на дебитомер, свещи, няколко TPS -а, нови свещи, нови въздуховоди, проби с други сонди, проблема си остана както на газ така и на бензин. От време на време колата имаше епизодични проблясъци, но до там. След толкоз подменени части и без никакви грешки започнах да разсъждавам, кой е сензорът, който играе също значима роля при самите етапи на смесообразуването от студен до загрял двигател. Прочетох по форуми на други марки, че тоя проблем се среща често и никой не го е разрешил успешно. Последната част, която бях сменил - температурният датчик, защото преди смяната колата записваше грешка, чието инфо беше, че грешката е записана при 4000 градуса. Грешката изчезна, но проблема с ускорението стана като че ли по чувствителен. Много мислих какво да направя и реших да пробвам с датчик втора ръка. Благодарности на колегата Venci, които ми изпрати датчика. Сложих го и в началото като че ли нямаше промяна. Но след един два дни каране започна да се усеща промяната. Колата започна да залепва за седалката от около 2000 об., а когато достигне около 2500 усещам "шут" отзад. Не съм мерил старият датчик колко ома показва, нямам и желание. Казах на 90%, защото понякога има едно зачудване, което се оправя след като я понатисна малко повече. Но това го отдавам по скоро на сондата тъй като не е първа младост, а е на над 200 000 км. Вече мога да кажа, че вече изпитвам изключително удоволствие от шофирането на любимата кола и онзи ромолящ звук на двигателя отново се появи и направо е песен за ухото. Дано съм бил полезен не само на колежката, но и на други с подобен проблем. А сондата не я сменям тъй като не знам каква ще попадна/парен каша духа/. Имам чисто нова почти на около 1000км, но е с друг номер за Алфа 166 след 2000г.
Ебасиму, значи какво - купуваш нов датчик и пак не си сигурен че е наред? А втора употреба бачка. Каква марка беше? Откъде го взе? Май и при мен ще се окаже нещо такова, защото сега на студеното колата вървеше на гръм както се казва. А и диното го правих миналата година, точно по това време - на студено... От друга страна показанията на температурата са горе/долу нормални - близки до показанията на стрелката на таблото. Все пак интересното е, че се различават от показанията, взети от дебитомера, дори когато колата е седяла дълго време без да пали (т.е. при напълно изтинал двигател в гараж). С 4-5 градуса поне.
Да така излиза. Мисля, че от АХМ но не съм сигурен. А и изглеждаше досущ като оригиналния. Температурата по еку и по табло се различаваше с няколко градуса, но нищо драстично, а доколкото знам това е нормално. Датчика го взех на скоро дори темата ми до преди седмица седеше на първа страница в раздела купувам. Именно по тая причина се чудя дали да купувам нова сонда....Сега е кеф да караш. Преди се мъчех и аз с нея. Може тия дни да изчистя дросела и да и пусна една адаптация профилактично.
Като сложи новия датчик, за който твърдиш че не работи, даде ли рестарт на адаптивните параметри през някой диагностичен софтуер?
Не, но мисля да го направя. Не бях наясно дали трябва...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.