View Full Version : Има ли тук хора които разбират от скутери
кученцетоОгиитаткоДоги
08-06-2015, 18:59
Колеги става въпрос за Aprilia SR AC Minarelli 2006,някой знае ли да ли е инжекцион или карбуратор?Рових бая из нета но нищо не можах да открия.Знам,че Aprilia SR слагат инжекциони на двутактовите и съм чувал,че били бая проблемни.Някой има ли представа това да ли е така и до колко са проблемни.......?
pininfarina
08-06-2015, 19:23
Колеги става въпрос за Aprilia SR AC Minarelli 2006,някой знае ли да ли е инжекцион или карбуратор?Рових бая из нета но нищо не можах да открия.Знам,че Aprilia SR слагат инжекциони на двутактовите и съм чувал,че били бая проблемни.Някой има ли представа това да ли е така и до колко са проблемни.......?
Може да е и двата варианта, като тоя модел по често се среща да е карбуратор. Виж го най добре - предполагам можеш да различиш инжектор с дроселна клапа от карбуратор :-) Ако мислиш да купуваш гледай да е инжекция, доста по икономичен е. Иначе карбуратора можеш да му сменяш жигльори и да му сложиш бутало цилиндър 70-80 кубика ( и на инжекцията можеш но става много по скъпо цялата интервенция ). За мен няма смисъл да тунинговаш 50 кубика, защото разхода му на гориво може да стигне 7-8/100 според тунинга и си гуми целия смисъл.
В момента имам два скутера априлия скарабео - единия е 250 карбуратор а другия е 500 инжекжия. По големия ми гори с 0,5 литра на 100 по малко от малкия :-) т.е. ми гори 4/100 на колонка градско, независимо че е с два пъти по големи кубиси и е с 50 кила по тежък от малкия ( единия тежи 180 а другия 230 кила празни ).
Двутактов съм имал само Пежо Джетфорс инжекцион 2005-та - гореше 3,5/100 градско и извънградско и вдигаше макс, 60. Не съм имал никога проблеми с инжекцията, карах го едно лято и му навъртях около 6000 км градско, ама неможе да ме носи :-) Според мен скутер под 250 кубика не ти трябва, защото ставаш много бавен на пътя и риска от ПТП се увеличава, тъй като всеки започва да те изпреварва.
кученцетоОгиитаткоДоги
08-06-2015, 19:58
Кефи ма че е Black & White Edition черен на бяла джанта,и много начумерен:):) голяма гъзария бате:)По снимките виждам че само ауспуха е тунингуван с ония където в един момент върви на обратно и после леко на долу:) ако са сещаш:) Фабрично трябва да е 50cc,но е възможно и да е тунингуван на 70cc,тука често я праят тая гимнастика:):)Човека вика че е карбуратор и върви с 80км/ч.Сега ще го разпитам колко кубика е.:):)
pininfarina
08-06-2015, 20:08
Кефи ма че е Black & White Edition черен на бяла джанта, голяма гъзария бате:)По снимките виждам че само ауспуха е тунингуван с ония където в един момент върви на обратно и после леко на долу:) ако са сещаш:) Фабрично трябва да е 50cc,но е възможно и да е тунингуван на 70cc,тука често я праят тая гимнастика:):)Човека вика че е карбуратор и върви с 80км/ч.Сега ще го разпитам колко кубика е.:):)
Най често им слагат Лео Винчи ауспуси. Ти колко кила си? Ако си над 80 значи масура ще е все на макс а ако е наистина карбуратор и е направен 70 сс3 значи няма да падаш под 5/100, което за мен е безмислено. За мен по добрия вариант е да си изкараш А категория ( ако нямаш ) и да си вземеш по голям скутер. И съвета ми е да е на по голям цолаж. Моите и двата са на 16 цола. Имах едно Сузуки Бъргман 400 кубика тунинговано тая пролет. Кара се много кофти, най вече защото е на 13 цола. Иначе върви много но е много опасен мотор. Със Скарабеото 500 нямам никакви ядове, той има и ABS но за момента не ми се е налагало да го позвам :-)
кученцетоОгиитаткоДоги
08-06-2015, 20:34
Най често им слагат Лео Винчи ауспуси. Ти колко кила си? Ако си над 80 значи масура ще е все на макс а ако е наистина карбуратор и е направен 70 сс3 значи няма да падаш под 5/100, което за мен е безмислено. За мен по добрия вариант е да си изкараш А категория ( ако нямаш ) и да си вземеш по голям скутер. И съвета ми е да е на по голям цолаж. Моите и двата са на 16 цола. Имах едно Сузуки Бъргман 400 кубика тунинговано тая пролет. Кара се много кофти, най вече защото е на 13 цола. Иначе върви много но е много опасен мотор. Със Скарабеото 500 нямам никакви ядове, той има и ABS но за момента не ми се е налагало да го позвам :-)
Те по големите скутери са и доста по скъпички.Към 80 кила съм:):) идеята е да се кара само в града,където ограничението е 50 и е бъкано с ченгета и то в цивилни коли:hehehm:Над 80-90км/ч надувашли оставаш много бързо без книжка:cheers:
pininfarina
08-06-2015, 20:47
Те по големите скутери са и доста по скъпички.Към 80 кила съм:):) идеята е да се кара само в града,където ограничението е 50 и е бъкано с ченгета и то в цивилни коли:hehehm:Над 80-90км/ч надувашли оставаш много бързо без книжка:cheers:
Нали знаеш - не е важно колко вдигаш а за колко време ги вдигаш. Като цяло ако си мото маняк не си изкарвай А категория за да не се съблазниш за нещо по голямо от скутер. Като гледам тук по Варна 20% от моторджийте с пистаци вече са "лека им пръст" , като много съжалявам за това, но като се качиш на такъв мотор трябва да имаш дупе и да си наясно с риска, който поемаш!!!
кученцетоОгиитаткоДоги
08-06-2015, 22:08
Нали знаеш - не е важно колко вдигаш а за колко време ги вдигаш. Като цяло ако си мото маняк не си изкарвай А категория за да не се съблазниш за нещо по голямо от скутер. Като гледам тук по Варна 20% от моторджийте с пистаци вече са "лека им пръст" , като много съжалявам за това, но като се качиш на такъв мотор трябва да имаш дупе и да си наясно с риска, който поемаш!!!
Yamaha aerox двутактовите също ме кефят като дизайн, а от към надежност много ми ги хвалят.Аз си търся или такова или Aprilia Sr.Аз имах едно китайче бате четиритактово Agm fox 50cc.Зех го щото беше ново и ефтино:):)Само му смених маслото и свещите и магън:):)Сичко беше стоково по него и си дигаше 80км/ч много ме радваше ама стана инцидент и от там на вторични суровини:(:( За двутактовите разбрах, че нямали почти никаква подръжка,за разлика от 4 тактовите, които си искат подръжка.
Ако е 50сс двутактов задължителнот карбуратор никакви инжекции.
Най-добро за града цена, поддръжка, разход ти е 150-250цц 4 тактов скутер. Пример Скарабео или неговия вариант на Малагути бенели...все тая... Има и скарабчета 50сс 4такта...ама е голяма мъка за каране....За гумите Иво го е казал и е абсолютно прав.
Другото инфо ти е тук:
http://scooterclub-bg.com
Има доста полезни теми, но знай че масовия потребител е на 13-16г. и се държи като такъв.
кученцетоОгиитаткоДоги
10-06-2015, 14:28
Колеги днес говорих с човека,единствения му кусур е че ръчното му запалване не винаги бачка:) Така че, манивела майка:):)Но искам да си го напрая за в бъдеще,понеже съм си табятлия по природа:):) Та въпроса ми е,ако го закарам в сервиз дали ще е скъпо това като интервенция?
pininfarina
10-06-2015, 14:45
Колеги днес говорих с човека,единствения му кусур е че ръчното му запалване не винаги бачка:) Така че, манивела майка:):)Но искам да си го напрая за в бъдеще,понеже съм си табятлия по природа:):) Та въпроса ми е,ако го закарам в сервиз дали ще е скъпо това като интервенция?
Най вероятно стартера е за ремонт и може би ще ти излезе към стотина лева с труда и ремонта.
Най вероятно стартера е за ремонт и може би ще ти излезе към стотина лева с труда и ремонта.
Ххахахахаха,кви 100 лв. бе бате,аз оня ден си рециклирах стартера на Либъртито и ми излезна точно 1 лв. за лагер на оста,миене,почистване и монтаж,сега върти като полудял !!!!!!!!:bouncing_smiley::bouncing_smiley::bouncin g_smiley:
---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:51 ----------
Колеги днес говорих с човека,единствения му кусур е че ръчното му запалване не винаги бачка:) Така че, манивела майка:):)Но искам да си го напрая за в бъдеще,понеже съм си табятлия по природа:):) Та въпроса ми е,ако го закарам в сервиз дали ще е скъпо това като интервенция?
Скачай смело,само ако е карбуратор,за инжекция забрави.СР-а е от първите двутактови скутери в света с инжекцион и съответно има доста проблеми,защото нещата не са изгладени !!!!!!
---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:52 ----------
Нали знаеш - не е важно колко вдигаш а за колко време ги вдигаш. Като цяло ако си мото маняк не си изкарвай А категория за да не се съблазниш за нещо по голямо от скутер. Като гледам тук по Варна 20% от моторджийте с пистаци вече са "лека им пръст" , като много съжалявам за това, но като се качиш на такъв мотор трябва да имаш дупе и да си наясно с риска, който поемаш!!!
Аз точно за това не изкарах А,и си пърпоря с цвайн такта из София,и ми дреме,вдига 80 макс,не ми трябва повече !!!!! Другата седмица съм приготвил малко изненади,ама не знае !!!
pininfarina
11-06-2015, 12:23
Ххахахахаха,кви 100 лв. бе бате,аз оня ден си рециклирах стартера на Либъртито и ми излезна точно 1 лв. за лагер на оста,миене,почистване и монтаж,сега върти като полудял !!!!!!!!:bouncing_smiley::bouncing_smiley::bouncin g_smiley:[COLOR="Silver"]
Това значи ли че ако ти го докара ще му свалиш стартера, ще го разглобиш, ще смениш необходимото, ще го сглобиш и ще го монтираш отново на моторетката и ще му вземеш 1 лев?
Тук във Варна ремонта може да му излезе и 20 - 40 лева ама като знам тарифите по сервизите в София, мисля че доста точно съм го ориентирал в цената. Поправи ме ако греша.
кученцетоОгиитаткоДоги
11-06-2015, 13:04
Колеги а мешането на горивото,четох в нета че 100мл. масло на 10 литра бензин.Ако предположим че резервоара му е 5л,начи 50мл на един резервоар,правилно ли е това съотношение?И може ли с най-ефтиното двутактово масло,или има значение?Другото което разбрах,че ако е с манивела начи е карбуратор:)Това така ли е?Понеже в 15ч. днес отивам да го огледам.
П.С. До кави отклонения в мешането са допустими....?Ако сложа 70мл. масло на 5л. бензин можели да имам ядове?
Stefan Caromov
12-06-2015, 09:35
При скутерите не знам, ама моето колело, на литър му дават 50 грама масло, аз слагам по 70-80 на литър, да маже там
Колеги а мешането на горивото,четох в нета че 100мл. масло на 10 литра бензин.Ако предположим че резервоара му е 5л,начи 50мл на един резервоар,правилно ли е това съотношение?И може ли с най-ефтиното двутактово масло,или има значение?Другото което разбрах,че ако е с манивела начи е карбуратор:)Това така ли е?Понеже в 15ч. днес отивам да го огледам.
П.С. До кави отклонения в мешането са допустими....?Ако сложа 70мл. масло на 5л. бензин можели да имам ядове?
Чакай бре,тоя мотор трябва да има отделен резервоар за масло и маслена помпа !!!!! За евтиното масло забрави,аз препоръчвам Репсол или Мотул.Маслото е едно от най-важните неща за 2Т скутера,съотношението му също.
---------- Post added at 13:07 ---------- Previous post was at 13:03 ----------
Това значи ли че ако ти го докара ще му свалиш стартера, ще го разглобиш, ще смениш необходимото, ще го сглобиш и ще го монтираш отново на моторетката и ще му вземеш 1 лев?
Тук във Варна ремонта може да му излезе и 20 - 40 лева ама като знам тарифите по сервизите в София, мисля че доста точно съм го ориентирал в цената. Поправи ме ако греша.
Ако ръцете не са му в гъза и е технически грамотен,мисля че ще може да се оправи сам.Сигурно си прав,нямам представа какви са цените по сервизите за скутери,и то защото вече 3 г. се оправям сам.Обаче дори в Сф,обслужването и ремонта на стартер за кола,не излиза 100 лв..Имай предвид,че стартера на моето Пиаджо струва точно 65 лв. чисто нов,за Минарелито не вярвам да е повече,даже ще е по-евтин,защото пазара е залят с части за Минарелита.Демонтажа и монтажа на стартера на скутера е точно за 2-3 мин.,не е като при колите,където понякога отиват няколко часа.
П.С.Момчето доколкото разбрах живее в Холандия,мисля че беше пуснал тема и в скутер форума,там е ясно че ще го разцепят,или направо ще си купи нов стартер
кученцетоОгиитаткоДоги
12-06-2015, 13:56
Колеги с Априлията нищо не стана.И да имало отделно резервоарче за маслото и го смесва автоматично:):)Другото което искам да питам е дали всички скутери имат дълги и габарити,понеже тая Априлия копчето за фаровете имаше опция само за къси:):) Една Yamaha Neos 2006г. има наблизо това е линкаhttp://www.speurders.nl/overzicht/page/2/yamaha-neos-2tact-bromscooter-kleur-brons-150981220.html?sr_ab=1&query=scooter&local-postcode=9736bs&local-distance_value=50&min_prijs=300&max_prijs=600 На мен ми ми изглежда бая запазена.Пак е с минарели хоризонт,ама е с въздушно охлаждане.Свали ми до 475 еврака,ама пак са му много:)Кат се има предвит че е с ограничител и после трябва да се дават пари да се маха.:):)Ако ми свали до 450........:):)
кученцетоОгиитаткоДоги
12-06-2015, 20:12
Бацета,човека свали на 450:):) Мисля утре да го тествам и ако е наред магън:):):)
Ае, ще ти подарим една ушанка, да не ти мръзнат ушите:)))
кученцетоОгиитаткоДоги
14-06-2015, 22:31
Ае, ще ти подарим една ушанка, да не ти мръзнат ушите:)))
Нямаш си наидея какво удоволствия ми доставя да си парпоря из града:):)
pininfarina
15-06-2015, 20:24
Е хайде честито, безаварийни километри с него и внимавай че по пътя си е . ало мамата :-)
кученцетоОгиитаткоДоги
16-06-2015, 01:31
Е хайде честито, безаварийни километри с него и внимавай че по пътя си е . ало мамата :-)
Мерси мерси:):) Сега внимавам,понеже миналата година влезнах в един завой с газ до ламарината и излезнах тоталка:):):) Колега исках да те питам,попаднах на скрита лимонка:):):) Тоест има скрит дефект,който не можах да хвана на тест драйфа.Като тръгнеш от място има едно разтрисане за 5-6 секунди което идва от зад.Но се проявява чак след 45 мин. каране ,ако е престоял цяла нощ,и то когато тръгнеш от място или си почтил спрял.На студен двигател като тръгнеш го няма.На мен ми мяза на съединител,но дали е тръгнал и само смяна го оправя,или е просто зле центрован.
Мерси мерси:):) Сега внимавам,понеже миналата година влезнах в един завой с газ до ламарината и излезнах тоталка:):):) Колега исках да те питам,попаднах на скрита лимонка:):):) Тоест има скрит дефект,който не можах да хвана на тест драйфа.Като тръгнеш от място има едно разтрисане за 5-6 секунди което идва от зад.Но се проявява чак след 45 мин. каране ,ако е престоял цяла нощ,и то когато тръгнеш от място или си почтил спрял.На студен двигател като тръгнеш го няма.На мен ми мяза на съединител,но дали е тръгнал и само смяна го оправя,или е просто зле центрован.
Ако си със спортен съединител,тогава може да има настройка,ако си с обикновен няма.Съединителя едва ли е проблема,защото той си заминава кат на кола,демек почва да бускува.По-скоро проблема ти е в редуктора,пробвай да му смениш маслото първо,може и да няма въобще и като загрее да прави номера.:th_up::th_up::th_up::th_up:
П.С.Скрити дефекти винаги има,при миксери втора ръка.Никога няма да забравя как на мен,на път към КАТ ми се отви вариатора в движение и скутера спря,оттам бутанйе 3 км. до вкъщи и вечерта го разглобих,видях какво е станало,сглобих си го и газззззззз
кученцетоОгиитаткоДоги
16-06-2015, 12:26
Ако си със спортен съединител,тогава може да има настройка,ако си с обикновен няма.Съединителя едва ли е проблема,защото той си заминава кат на кола,демек почва да бускува.По-скоро проблема ти е в редуктора,пробвай да му смениш маслото първо,може и да няма въобще и като загрее да прави номера.:th_up::th_up::th_up::th_up:
П.С.Скрити дефекти винаги има,при миксери втора ръка.Никога няма да забравя как на мен,на път към КАТ ми се отви вариатора в движение и скутера спря,оттам бутанйе 3 км. до вкъщи и вечерта го разглобих,видях какво е станало,сглобих си го и газззззззз
Преди време имах същите ядове с една кола.Като тръгнеш от място на първа докато отпускаш съединитела го праеше абсолютно същото.И пак само като загрее.Ама така я продадох:biggrin::biggrin::biggrin: та не знам точно от какво беше.Масло има ама някаква куча марка:biggrin::biggrin::biggrin: Най-ефтиното в града за 3,50 :biggrin::biggrin::biggrin: Да изчакам ли да ми светне лампата и да му налея Кастролче, щото не знам от къде му се сменя маслото:biggrin::biggrin::biggrin: А и нямам инструменти в нас.:th_up:
Преди време имах същите ядове с една кола.Като тръгнеш от място на първа докато отпускаш съединитела го праеше абсолютно същото.И пак само като загрее.Ама така я продадох:biggrin::biggrin::biggrin: та не знам точно от какво беше.Масло има ама някаква куча марка:biggrin::biggrin::biggrin: Най-ефтиното в града за 3,50 :biggrin::biggrin::biggrin: Да изчакам ли да ми светне лампата и да му налея Кастролче, щото не знам от къде му се сменя маслото:biggrin::biggrin::biggrin: А и нямам инструменти в нас.:th_up:
Аз ти говоря за маслото в редуктора,отзад до гумата в алуминиевия корпус вътре има зъбни колела,които играят ролята на нещо като скоростна кутия,там маслото се сменя по спецификация,трябва да има пробка за източване и пробка или пръчка за наливане.Маслото за двигателя,ако искаш направо доливай в резервоара,щом не знаеш какво е вътре.Казанчето и отвора за наливане ни трябвало да са под седалката.
кученцетоОгиитаткоДоги
16-06-2015, 13:31
Аз ти говоря за маслото в редуктора,отзад до гумата в алуминиевия корпус вътре има зъбни колела,които играят ролята на нещо като скоростна кутия,там маслото се сменя по спецификация,трябва да има пробка за източване и пробка или пръчка за наливане.Маслото за двигателя,ако искаш направо доливай в резервоара,щом не знаеш какво е вътре.Казанчето и отвора за наливане ни трябвало да са под седалката.
Пробката за наливане мисля че я видях, мисля че се отвърта и завърта.Точно на корпуса напречно на задната гума.Ако са слага по спесификация да зема да мина през един тука където има сервиз за скутери направо да го смени знам че ша ми налее точното масло. Иначе за в горивото полу синтетика или по добре с пълна синтетика?
Пробката за наливане мисля че я видях, мисля че се отвърта и завърта.Точно на корпуса напречно на задната гума.Ако са слага по спесификация да зема да мина през един тука където има сервиз за скутери направо да го смени знам че ша ми налее точното масло. Иначе за в горивото полу синтетика или по добре с пълна синтетика?
Точно така,ако не можеш сам,отиди да ти го смени някой.Пълна синтетика според мен е най-добре.:th_up::th_up:
кученцетоОгиитаткоДоги
16-06-2015, 20:13
Точно така,ако не можеш сам,отиди да ти го смени някой.Пълна синтетика според мен е най-добре.:th_up::th_up:
Колега забелязвам че само малко да почне да духа вятър, започва да се лашка и губи стабилност.Имам чувството, че всеки момент ще падна.Скутера е лек и явно е от това. А тука всеки ден духа вятър и трябва да караш понякога с 30км/ч. че да не се утрепеш. Което принципно не ма устройва най - малкото че е дразнещо за колите, а и ако бързаш за някъде.....Сложих го да се продава.Чудех се аерокса дали е значително по тежък от тоя.Тоя по талон е 87 кг. Китайчето ми беше незнам точно колко кила, но беше бая по тежък и колкото и силен вятър да духаше нямах никакви ядове и с 80км/ч
кученцетоОгиитаткоДоги
18-06-2015, 01:02
Бацета смених му маслото на редуктора.Лично, понеже в сервиза ми искаха 40 евраки само за труд.:biggrin: Турих му Мотулче Геар пишеше на тубата.Промяна никаква.От сервиза ми казаха че е 100% съединител.
Бацета смених му маслото на редуктора.Лично, понеже в сервиза ми искаха 40 евраки само за труд.:biggrin: Турих му Мотулче Геар пишеше на тубата.Промяна никаква.От сервиза ми казаха че е 100% съединител.
Ами щом са казали така,може и да е така,но може да има проблем по-скоро във втулките му,по които се движи.
кученцетоОгиитаткоДоги
01-07-2015, 17:16
Батета турихмо пълна синтетика Castrol за 15 евро,но не усещам подобрения, иначе до преди това го карах със супер ефтинджос някаква кучешка марка полусинтетика за 4 еврака литъра и е същата работа.Принципно смисъл от пълна синтетика виждам само за дизел:afro::afro::afro::afro::afro:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.