View Full Version : V6: Къде се намира baro pressure сензора?
С голямо учудване видях на диагностиката, че имам данни за атмосферното налягане. Обаче не мога да разбера къде се намира датчика?
Питам, защото показанията не са точни. Тук в София показва около 890 mBar, а на морето - около 930 mBar. Трябва да са с 50-60 единици повече.
lordliness
15-06-2015, 17:37
Мери се в Pa или в mmHg. На морето е точно 1013.25 hPa.
За София може да се сметне по формула спрямо надморската височина.
ecotronic
15-06-2015, 17:41
Нещо няма много писано за ME 7.3.1 в документацията и поради това не става ясно местоположението му.
Иначе датчикът трябва да изглежда така:
http://i.ebayimg.com/00/s/NDkwWDQ1Nw==/z/cDkAAOSwv0tVRArp/$_1.JPG
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGuaMeQr-bZX7imE7axsinjyrkIsiradn-iQILyPghWu9-rIu0xA
Bobiuzunov
15-06-2015, 18:48
Проблема в какво се изавява?
Най-често е вграден в ел. блока за мотора.
Не мисля, че има проблем в случая...
SilverArrow
16-06-2015, 08:32
А на мен ми показва 612 мБара на 330 метра надморска височина. А понякога на същото място 1012 мБара, и все при изгасен ДВГ. Дава ми грешка на сместа 1178 и 1188. Сменях няколко дебитомера, но проблемът си остава.
Ако намеря този барометричен сензор ще го сменя и него, та дано се оправи.
А на мен ми показва 612 мБара на 330 метра надморска височина. А понякога на същото място 1012 мБара, и все при изгасен ДВГ. Дава ми грешка на сместа 1178 и 1188. Сменях няколко дебитомера, но проблемът си остава.
Ако намеря този барометричен сензор ще го сменя и него, та дано се оправи.
Едва ли е в него проблема,досега не съм срещал на нито един шестак,особено на тези с хибридните ЕКУ-та едва ли е вграден-просто вътре няма място за него.Според мен ЕКУ-то го изчислява според показанията на дебитомера,позицията на дросела,натоварването на мотора.Огледай си въздушните маркучи,сондите дали работят адекватно...............ако има газ,100 % проблема е в нея.:th_up::th_up::th_up:
---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:44 ----------
Нещо няма много писано за ME 7.3.1 в документацията и поради това не става ясно местоположението му.
Иначе датчикът трябва да изглежда така:
http://i.ebayimg.com/00/s/NDkwWDQ1Nw==/z/cDkAAOSwv0tVRArp/$_1.JPG
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGuaMeQr-bZX7imE7axsinjyrkIsiradn-iQILyPghWu9-rIu0xA
Това баце е МАП сензор за по-старите шестаци и турбо версиите.
Долу има списък с колите,в които се монтира :
http://www.ebay.co.uk/itm/INTAKE-MANIFOLD-PRESSURE-SENSOR-BOSCH-NUMBER-0280101001-NEW-/190718126262
Мери се в Pa или в mmHg. На морето е точно 1013.25 hPa.
За София може да се сметне по формула спрямо надморската височина.
Точно така, а 1 милибар = 1хектопаскал. Затова казвам чеме съмняват стойностите.
Нещо няма много писано за ME 7.3.1 в документацията и поради това не става ясно местоположението му.
Иначе датчикът трябва да изглежда така:
http://i.ebayimg.com/00/s/NDkwWDQ1Nw==/z/cDkAAOSwv0tVRArp/$_1.JPG
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGuaMeQr-bZX7imE7axsinjyrkIsiradn-iQILyPghWu9-rIu0xA
Не можах да видя такова нещо никъде...
Проблема в какво се изавява?
-Проблем номер 1 е в респонса - вендъж тргъва зверски да върви още от 1000 - 1500 оборота, друг път върви все едно е 100 -120 к.с. Сякаш не съм натиснал педала както трябва. Понякога ми е трудно да тръгна бързо на светофар -- мудна е. Освен това звукът е по-басов, когато върви добре.
-Проблем2 - като изляза на магистралата - давам газ до дупка - ускорява горе-долу. После леко като върна газта вече залепя за седалката сериозно.
- Тази седмица ходих до морето - като стигнах Пловдив (по-ниска надм. височина), колата подивя - почна да върви както трябва. На връщане пак трябваше да правя номера с натискане на газта до дупка и връщането й, за да се кефя на ускорението на 6-та.
На диагностиката не показва никакви грешки. Водил съм я два пъти в реномирани сервизи. Нищо нередно не виждат. Дебитомерът съм го мерил 2-3 пъти и показваше нормални стойности като кг/ч за тази кубатоура (пускал съм тема преди за него) Оборотите на празен ход са бетон.
Правих дино в началото на годината в проспийд - колата си изкара конете, даже малко отгоре. Но тогава вървеше както трябва (този ден поне)
Най-често е вграден в ел. блока за мотора.
Не мисля, че има проблем в случая...
А на мен ми показва 612 мБара на 330 метра надморска височина. А понякога на същото място 1012 мБара, и все при изгасен ДВГ. Дава ми грешка на сместа 1178 и 1188. Сменях няколко дебитомера, но проблемът си остава.
Ако намеря този барометричен сензор ще го сменя и него, та дано се оправи.
А при теб има ли някакъв проблем с вървежа?
Едва ли е в него проблема.Огледай си въздушните маркучи,сондите дали работят адекватно...............ако има газ,100 % проблема е в нея.:th_up::th_up::th_up: Газ няма, Тони. Единствено имаше една дупка в резонаторната кутия, дето я запълнихте с черен силикон и уж се оправи за няколко дена, но после пак си почна с номерата. Не знам дали беше случайност или екуто някак си се самоадаптира към новите стойности и пак си почна своето.
Bobiuzunov
16-06-2015, 14:38
При мен като се замисля такъв проблем нямам,но при диагностика излизат винаги тези три грешки P0704,P1555 и P0235,изчетох де що намерих,но за МАП сензор при този мотор нищо не намерих.Интересно е че винаги записва трите грешки,сега съм сменил машинката на педала на съединителя та да видим.Ще следя с интерес развитието на казуса,да ни информираш когато намериш решението. :th_up:
При мен като се замисля такъв проблем нямам,но при диагностика излизат винаги тези три грешки P0704,P1555 и P0235,изчетох де що намерих,но за МАП сензор при този мотор нищо не намерих.Интересно е че винаги записва трите грешки,сега съм сменил машинката на педала на съединителя та да видим.Ще следя с интерес развитието на казуса,да ни информираш когато намериш решението. :th_up:
Няма и да намериш,той просто няма такъв :innocent::innocent::innocent:
Bobiuzunov
16-06-2015, 18:52
Да де и аз го разбрах,но защо го записва като грешка?
-Проблем номер 1 е в респонса - вендъж тргъва зверски да върви още от 1000 - 1500 оборота, друг път върви все едно е 100 -120 к.с. Сякаш не съм натиснал педала както трябва. Понякога ми е трудно да тръгна бързо на светофар -- мудна е. Освен това звукът е по-басов, когато върви добре.
-Проблем2 - като изляза на магистралата - давам газ до дупка - ускорява горе-долу. После леко като върна газта вече залепя за седалката сериозно.
- Тази седмица ходих до морето - като стигнах Пловдив (по-ниска надм. височина), колата подивя - почна да върви както трябва. На връщане пак трябваше да правя номера с натискане на газта до дупка и връщането й, за да се кефя на ускорението на 6-та.
Според мен проблема ти е в генерацията.
---------
---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------
Едва ли е в него проблема,досега не съм срещал на нито един шестак,особено на тези с хибридните ЕКУ-та едва ли е вграден-просто вътре няма място за него.Според мен ЕКУ-то го изчислява според показанията на дебитомера,позицията на дросела,натоварването на мотора.Огледай си въздушните маркучи,сондите дали работят адекватно...............ако има газ,100 % проблема е в нея.:th_up::th_up::th_up:
[SIZE=1]---------- Post added at 10:54 ---------- Previous post was at 10:44 ----------
Това баце е МАП сензор за по-старите шестаци и турбо версиите.
Долу има списък с колите,в които се монтира :
http://www.ebay.co.uk/itm/INTAKE-MANIFOLD-PRESSURE-SENSOR-BOSCH-NUMBER-0280101001-NEW-/190718126262
Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
---------
[SIZE=1]---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------
Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
Напротив паце MAP сензор е ! Това ,че си модератор не значи,че трябва да пишеш глупости
http://www.iauto.lt/detales/1315733/0/Air_Pressure_Sensor_height_adaptation_Sensor_intak e_manifold_pressure_Sensor_exhaust_pressure_0_280_ 101_001_BOSCH
Напротив паце MAP сензор е ! Това ,че си модератор не значи,че трябва да пишеш глупости
http://www.iauto.lt/detales/1315733/0/Air_Pressure_Sensor_height_adaptation_Sensor_intak e_manifold_pressure_Sensor_exhaust_pressure_0_280_ 101_001_BOSCH
:big_whoops: и понеже съм глупав модератор ще ми обясниш ли как работи този така наречен МАП?
ecotronic
17-06-2015, 10:27
Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
+1
http://snimki.be/store/1/361434525594.jpg
---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 10:20 ----------
Напротив паце MAP сензор е ! Това ,че си модератор не значи,че трябва да пишеш глупости
http://www.iauto.lt/detales/1315733/0/Air_Pressure_Sensor_height_adaptation_Sensor_intak e_manifold_pressure_Sensor_exhaust_pressure_0_280_ 101_001_BOSCH
Да не бързаме толкова с квалификациите!
Принципно и MAP сензорът и този за атмосферно налягане работят на един и същи принцип и мерят налягане. Разликата е в това, че MAP сензорът има пневматична връзка с всмукателния тракт а този за атмосферно налягане няма.
+1
http://snimki.be/store/1/361434525594.jpg
---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 10:20 ----------
Да не бързаме толкова с квалификациите!
Принципно и MAP сензорът и този за атмосферно налягане работят на един и същи принцип и мерят налягане. Разликата е в това, че MAP сензорът има пневматична връзка с всмукателния тракт а този за атмосферно налягане няма.
Аха добре ще приемем,че не е МАП !
П.П
Колегата администратор ако се чувства обиден му изказвам извинение /chiedere scusa /
---------
[SIZE=1]---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------
Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
Напротив,има от този вид и МАП-ове,само че имат щуцерче на мястото на дупката.В линка който съм показал,е изрично написано Inatke manifold pressure sensor,ти го преведи както искаш,просто са объркали снимката. :big_whoops::big_whoops::big_whoops:
П.С.Факт е,че тази кола няма такъв,италианците въобще не ползват такъв от преди 2000 г.,с изключение на 166 В6 турбо от първите версии.В по-новите си модели,включително дизелите,за атмосферно налягане се приемат данните от МАП-а докато колата е на контакт.
ecotronic
17-06-2015, 14:21
А на тези по-старите модели за които казваш, че са с MAP сензор, дебитомерите им какви са?
Аз не мога да разбера смисъла от комбинация между MAF и атмосферен сензор.
А на тези по-старите модели за които казваш, че са с MAP сензор, дебитомерите им какви са?
Аз не мога да разбера смисъла от комбинация между MAF и атмосферен сензор.
Някои дебитомери са с клапа,някои с хот филм игла.Турбо колите няма как да нямат МАП сензор,повечето имат и дебитомер,на старите Фиати и Ланчи с турбо мотори,но с Марели електроника имат само МАП.:lol_sign::lol_sign::lol_sign:
Напротив,има от този вид и МАП-ове,само че имат щуцерче на мястото на дупката.В линка който съм показал,е изрично написано Inatke manifold pressure sensor,ти го преведи както искаш,просто са объркали снимката. :big_whoops::big_whoops::big_whoops:
П.С.Факт е,че тази кола няма такъв,италианците въобще не ползват такъв от преди 2000 г.,с изключение на 166 В6 турбо от първите версии.В по-новите си модели,включително дизелите,за атмосферно налягане се приемат данните от МАП-а докато колата е на контакт.
За това което говориш ти съм съгласен. Просто писах от телефона и обърках постовете. Исках да цитирам поста на "баце-то", което не е МАП сензор.
Както и да е. Всичко е точно. :beer:
ecotronic
17-06-2015, 14:54
Някои дебитомери са с клапа,някои с хот филм игла.Турбо колите няма как да нямат МАП сензор,повечето имат и дебитомер,на старите Фиати и Ланчи с турбо мотори,но с Марели електроника имат само МАП.:lol_sign::lol_sign::lol_sign:
За MAP при турбинаторите не го коментираме.
Въпросът беше при атмосферен мотор, защо ако дебитомерът е хот-филм, т.е. MAF, му трябва и сензор на атмосферно налягане.
Виждам единствено смисъл от такъв сензор, ако дебитомерът е механичен. Т.е - мери литри вместо килограми.
За MAP при турбинаторите не го коментираме.
Въпросът беше при атмосферен мотор, защо ако дебитомерът е хот-филм, т.е. MAF, му трябва и сензор на атмосферно налягане.
Виждам единствено смисъл от такъв сензор, ако дебитомерът е механичен. Т.е - мери литри вместо килограми.
Ааааа затва мое да питаш италианците :afro::afro::afro:
Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
ecotronic
17-06-2015, 20:32
Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
Най-вероятно са вградени в ECU - то. Вече съществуват доволно прецизни и евтини сензори за атмосферно налягане в SMD корпус.
Въпросът е, каква роля играят.
Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
Ами налягането не се променя, поне не и докато запаля двигателя и го форсирам на място. В движение не съм замервал. Дали не се определя индиректно някак си?
@ecotronic, само да потвърдя, че я няма джаджата, на горната снимка, пак проверих. Относно датчик в ЕКУ-то, съмнявам се да има, защото все пак е правен преди 2003-та година този мотроник ме 7.3.1.
ecotronic
18-06-2015, 15:52
Индиректно може нещо да се определи на база обороти на двигателя, TPS, реално измерено количество и температура на въздуха от дебитомера, но ще е доста неточно а и не виждам смисъл.
При ECU - та с вграден сензор на атмосферно налягане има логика от такъв сензор - ситуацията в която дебитомерът се скапе, ECU-то го игнорира и започне да се ориентира за количеството въздух по TPS - а, оборотите, температурата и атмосферното налягане.
Индиректно може нещо да се определи на база обороти на двигателя, TPS, реално измерено количество и температура на въздуха от дебитомера, но ще е доста неточно а и не виждам смисъл.
При ECU - та с вграден сензор на атмосферно налягане има логика от такъв сензор - ситуацията в която дебитомерът се скапе, ECU-то го игнорира и започне да се ориентира за количеството въздух по TPS - а, оборотите, температурата и атмосферното налягане.
Ами аз точно това казах,според мен в хибридния корпус на 7.3.1. няма как да има вграден сензор,а налягането се изчислява според показания на различни компоненти,и мен ако ме питате на тази кола и трябва само за студения старт.А колкото до това колко ще е точно,ами има си някакъв алгоритъм,който обикновено е пълен ташак.Ако знаеш при селетата какви съм го ял,заради температурата на съединителя,която се изчислява чрез алгоритъм,според показанията на различни датчици.
---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:41 ----------
Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
Ама ЕДЦ-та не са хибридни,а и при някои модели,като изключиш МАП-а се променя и атмосферното налягане.При тях играе роля и евро стандарта,който покрива системата,явно има доста промени в управлението на двигателите.
Ето малко данни, които отразяват как се държи колата:
Забележете как натоварването в 09:03:47 се покачва след отпускане на педала на газта (accelerator position) Точно така се и усеща. (Газ до ламарината, върви горе/долу, след това леко отпускам и колата тръгва яко) .
Освен това ъгълът на дросела показва > 90 градуса????
Налягането се мени минимално: от 894 до към 905 милибара (ХПа).
Ето и линк към ексела:
https://www.dropbox.com/s/vidhfujj6mvjhxq/analiz%20danni%20ot%2021.06.2015.xlsx?dl=0
И към картинката само, че форумът я разваля нещо:
https://www.dropbox.com/s/apje2l4swkpdx14/graph1.png?dl=0
Днес пробвах още нещо: температурата на в-ха се показва 27.3 градуса, при 21.3 температура на антифриза. Това при кола, непалена 2 дена. Пробвах и с 2 други датчика - същата разлика. Лкато лъхна леко в дебитомера - температурата се покачва. Субективното чувство е за 21.3 градуса, а не за 27.3. Дали тази разлика е в рамките на допустината грешка?
Според мен проблема ти е в генерацията.
Как да го проверя това? Преполагам, че трябва да се мери налягането в изпуск. колектор? Не се чуват никакви странни звуци от ауспуха, нито пък мирише на яйца... Освен това не знам кой ще се наеме да премери налягането на изпускателния колектор?
Днес пробвах още нещо: температурата на в-ха се показва 27.3 градуса, при 21.3 температура на антифриза. Това при кола, непалена 2 дена. Пробвах и с 2 други датчика - същата разлика. Лкато лъхна леко в дебитомера - температурата се покачва. Субективното чувство е за 21.3 градуса, а не за 27.3. Дали тази разлика е в рамките на допустината грешка?
Как да го проверя това? Преполагам, че трябва да се мери налягането в изпуск. колектор? Не се чуват никакви странни звуци от ауспуха, нито пък мирише на яйца... Освен това не знам кой ще се наеме да премери налягането на изпускателния колектор?
Допустима е разбира се..............;-);-);-)
Малко развитие по темата:
Първо: открих, че от време на време прескача искра от някоя от бобините или кабелите. Чува се ясно цъкане и в този момент двигателят леко претриса. Това се усеща най-много, когато е жега и съм пуснал климатика.
2. Направих лог на ламбдите с Torque free, вместо с алфаобд. Последната е много лагава и забива и почти нищо не може да се разбере, освен за по-бавно променящи се параметри. Лошото е, че Torque не пази логове, освен за GPS и ускорения. Все пак, това което ми направи впечатление, докато карах е следното:
2.1. Engine load: при газ до ламарината от 1000 об мин до към 6000 нараства плавно и стига почти до 100%. Обаче, на празен ход и при ниски обороти веднъж е на 30% без да има каквото и да е натоварване (няма климатик) , друг път седи около нулата, дори с газ до ламарината.
2.2. Ламбда 1 и 2 преди катализатора: при газ до ламарината седят и 2-те на около 0.6 волта константно, като отпусна леко педала и колата тръгне още повече (вж по-предното ми мнение) се покачват и двете на 0.7 волта.
2.3 На празен ход едната ламбда от време на време излиза от цикъла - богата смес/ бедна смес. и забива на около 0.6 волта. През това време втората си поддържа "синусоидата". На следващ светофар двете си разменят ролята, но все пак първата по-често забива. Това в рамките на нормалното ли е?
Днес пробвах още нещо: температурата на в-ха се показва 27.3 градуса, при 21.3 температура на антифриза.
Спомням си че и при мен показваше странна стойност на температура на въздуха и то я гледах зимата . :)
Engine load също показваше странни неща.
Виж си сензора за позиция на педала на газта.
И ако скоро не си правил ecu/throttle reset e добре да направиш. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-andamp-gt/201163-ecu-reset-its-a-miracle-cure.html От личен опит последното ми е помагало на моята v6.
Направих reset, няма промяна. Сега ще тествам за запушени катализатори.
Катализаторите са добре. Налягането в изпускателната система е 3 бара при 5000 об/мин, което било отлично, т.е. генерацията не е запушена.
Така - след смяна на дебитомера, налягането се повдигна малко - сега показва 920 -930 милибара (хектопаскала), което е доста по-близо до реалността. Въпреки това, продължава да действа този номер с невървенето при напълно натисната газ - трябва да дам газ до дупка, да изчакам 1-2 секунди, и после леко да отпусна за да тръгне както си подобава за 3.2 ... Мерих ламбда показанията - на празен ход сменя богата/бедна добре и на 2те ламбди. Обаче при напълно натисната газ на 2-ра скорст ги заковава на 0.6 волта, когато отпусна леко газата и като почне да върви ок, напрежението стига до 0.7V. Това е засега, предстоят нови измервания...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.