PDA

View Full Version : Основен ремонт на 2.0 TS



cyklon
22-06-2015, 22:17
И така, наложи и ми се и на мен да правя основен ремонт на мотора. И като казвам основен ремонт имам точно предвид основен. Та за всеки който иска да впусне в това приключение пиша тази тема. Всичко тръгна от там, че моята Алфа гореше 1,5 литра на 1000 км … масло. Смених ремъците ( тогава се оказа че мотора ми е 2.0) и маслообирачи, майсторът ми сложи и добавка на маслото, но ефекта беше нулев. На 500-600 км пак доливах литър масло. За капак на всичко една вечер в прохода Троян-Кърнаре ми се спука и разширителния съд на антифриза. Прибрах се до Русе с отворена капачка и много много вода. Взех си ново казанче, оригинално ( made in italiy) налях „червен“ антифриз и след 300 км мотора вдигна температура, а разширителния съд беше празен. Стана ми ясно че няма да дочакам лятото. Закарах колата в сервиза. Честно казано надявах се, че ще мина с едни сегменти. Да ама не, първо, като отвориха главата всички бутала бяха лъснати, все едно е пароструйка са ги мили, през всички цилиндри е „духала вода“. Освен това се оказа че първи цилиндър е много надран. Направихме шлайф на първи ремонт и за радост драскотините излязоха. Почнахме да търсим бутала 1-ви ремонт, намерихме на 130 лв./бр. (с отстъпка) и срок на доставка месец. Буталата са Нюрал (белгийски) със сегменти Гьотц. Тук пак се оказа една изненада блока ми беше от 2.0 -150 к.с., а главата от 2.0-155 к.с. (компютъра ми е за 155 к.с. с една ламбда сонда). Намерихме налични бутала за 2.0-155 к.с. Разликата е в дебелината на сегментите. Та ето какво сменихме:
Бутала+сегменти
Лагери основни биелни
Лагери на балансиращите валове
Пълен комплект гарнитури и смеринги
Ремонт на генератор (превантивно) –нови лагери, нов колектор и демферна шайба. Реле-регулатора е хитачи и съвета на майстора беше да го оставим ( не се знае какво менте ще вземем)
Профилактика на стартера –разглобихме го, оказа се вътре всичко е перфектно, колектор,четки и втулки. Гресирахме го и го затворихме.
Пасване на клапани
Нови тампони на мотора и кутията
Нов съединител-Валео
Нова лагер помпа
Нови горни носачи и нов долен десен
Нови маншони на рейката.
Нови маркучи към парното
Та това е всичко. Мен цялото чудо ми излезе всичко 3000 лв., като частите аз си ги намерих с отстъпка около 35%.
Относно сервиза, ще почна с минусите и това е, че доста се замотаха, 3 месеца. И въпреки, че доста се дразнех през тези 3 месеца трябва да кажа и положителните неща. Първо се съгласиха аз да си доставя частите. Второ наистина разбират и имат всички условия и приспособления. Собственика на сервиза, Владо е алфист има две Алфи. И на края за конкретния майстор, който ми е познат, казва се Пламен и само той ми пипа по колата. Много е прецизен и много точно работи. Всяка една част от мотора преди монтажа беше перфектно измита и изчистена преди монтаж. Чак се дразнех понеже на моменти, много се задълбочаваше, поне според мен. Да кажа че аз 5 години съм бил автомонтьор (преди 15 год) та ми струваш,е че някои неща можеше и по-бързо да станат. Но всичко сглобиха много добре. И съм доволен. Хората разбират.Сега разработвам мотора карам го до 3000 об. налял съм масло 10W40, което ще сменя на 1000 км.

Hristiyan
22-06-2015, 22:53
Пожелавам ти само да сменяш масло от сега нататък :) само на 10к км. Със здраве и безаварийно колега :))

krissr
23-06-2015, 12:51
срещу 3000 не можеше ли да се вземе друга алфа или за 500-600 друг мотор :)

alfaracer
23-06-2015, 16:25
срещу 3000 не можеше ли да се вземе друга алфа или за 500-600 друг мотор :)

Аз така бих направил.Но мотора , да не свален и да го запаля.Ако ли не само блок се взема , сигурен съм ,че ако я няма главата цената ще е поне 100лв надолу.Аз си купих от моргата и 4 перфектни носача TRW.

vgp_sas
23-06-2015, 18:32
И после на Декра ще отиде сигурно с тоя събери чарк дето ще си вземете от моргата ?

Friday
23-06-2015, 20:06
Евала на cyklon. Малко хора биха направили такъв ремонт. Шапка ти свалям, и занапред само бензин да наливаш и консумативи да сменяш.

Sent from my XT1032 using Tapatalk

dansguardian
23-06-2015, 21:15
Браво на колегата Циклон, тази Алфа ще изкара още едни 300000 км. :)

oem
24-06-2015, 15:50
След 150 000 км пак ще харчки по литър на 1000 км. Може и по-рано да се случи :)

krissr
24-06-2015, 18:56
По-интересно ми е ако тръгне да я продава сега колко пари ще и търси :), а колко ли ще вземе наистина :)

ALFonsOlder
24-06-2015, 19:07
По-интересно ми е ако тръгне да я продава сега колко пари ще и търси :), а колко ли ще вземе наистина :)

стига бе. човекът си я прави за себе си......

то по тая логика никога да не направи жена ти баница....че знаеш ли какви пари излиза....:cheers:

п.п.
можеш ли да кажеш, само труда колко ти излезе?

krissr
24-06-2015, 19:17
Е то по-хубаво от домашната баница няма тва не го броим :D ама все пак нищо не се знае кой кара вечно 1 и съща кола ;)

cyklon
25-06-2015, 12:54
Само труда ми излезе 1300, но това не е само ремонта на мотора, а и смяна на носачи, съединител и т.н. ако си намрея фактурата ще кажа по-точно. Колата нямам намерение да я продавам. Направил съм я за мен с намерение да я карам доста години не ми се рискуваще с мотор 2-ра ръка. Седа поне, с очите си съм видял монтажа на всяка част. Газови я ми инжекцион е много добър, Романо. Колата на газ „бягаше“ повече от колкото на бензин. Сега я разработвам и карам на бензин.Повече от 3000 об. не вдигам гледам и под 2000 да не падам, няма рязко подаване на газ, дори в началото, като я запалех чаках температурата на антифриза да мине 50 градуса преди да потегля. Вече направих 1000 км и ще сменям маслото. Ще сложа Selenia 10W60. Поенеже вече изгорих 2 резервуара с бензин мога да кажа че градския ми разход е в нормите - 11.5 на 100.

krissr
25-06-2015, 14:50
ехх всички да си поддържаха така колите.....

XaBu4ko
25-06-2015, 21:30
Евалата пич.

Само безаварийни от тук нататък .....

cyklon
30-06-2015, 21:19
Пуснах тази тема, ако някой като мен се чуди какво му предстои при основен ремонт да знае.Минах вече 1500 км с първото масло 10W40. В събота сложих Selenia 10W60. Мотора осезаемо утихна. Преди бях забелязал, че когато оставя загрялата кола за половин час после като запаля клапаните тракат 30-40 сек. това вече го няма. Наистина мотора си е предвиден за това масло.

grenlould
28-12-2017, 22:55
Здравейте колеги, случайно намерих темата и реших да я посъживя малко, тъй като и на мен ми предстои подобна интервенция. Колата пак е 156 2.0ТС 155 коня и проблема е такъв отново, че ми гори на 1000 км. около 1,5 л. което си е супер много. Преди няколко месеца и смених клапаните, гумички напсаване всичко както си му е реда, нови гарнитури и т.н. и ефекта е нулев. Останах с впечатлението, че проблема е в сегментите. Мисля сега и се реших, другия месец да и правя основен ремонт. Надявам се 1500 лв. приблизително да отидат и да ми стигнат. Та вие като по-вещи какво ще ме съветвате? Решил съм го, не ми се сменя тази кола тъй като 7 години е в мен и ми е била все така вярна и никога не ме е оставяла на път, а и ми е късметлийска, а също и не ми се минава на дизел. След като и оправя двигателя, мисля да и сложа газов инжекцион от другата ми кола с която катастрофирах на скоро. Дано да станат нещата както съм ги планувал, но съм решил да действам, какво ще кажете? Какви пари да наглася и може ли някой да ми препоръча наистина добър майстор в област Велико Търново да се впусна в това приключение и аз, че си я обичам тази кола и искам да си я направя за себе си.

code
28-12-2017, 23:26
Правил съм основен на 3 туинспарка и 3-те пак горяха масло. Други двг, които съм правил не горят грам. Лошото е, че някой като набие 2000лв в ремонти най-често ти спестява тази информация, гледа да се оттърве и т.н. Разходът ще падне, но няма да е 0. За мен не си струва усилието, но всичко е относително. Не бих си купил туинспарк никаква Алфа, дори да е на 50хил км нагледал съм се на туинспаркове.

ФЕРАРИСТ
28-12-2017, 23:26
Еха, при положение че си сменил повечето неща от главата надолу, и за тия сегменти само ще трябва да се смени отгоре гарнитурата на главата, а отдолу като се маха картера ще е желателно да се сменят биелни и основни лагери, за тия 1500 лв дето си обявил, много хора биха се навили да дойдат на място, да ти вземат колата, да я направят, че и да ти я върнат....ся верно че всеки гледа нещата от своята камбанария и моята гледна точка може да е друга......

lordliness
29-12-2017, 00:07
Цилиндрите като станат на елипси ще гори и още как и оправяне няма. Поне няма смисъл.

ALFonsOlder
29-12-2017, 12:17
Преди осем години Сашо-лисан ми направи ремонта. Сегменти, биелни лагери, шлайф.... Взе ми 500 за труд и си я карах до оня ден безпроблемно. Хапваше си пак, ама съвсем нормално за ТС2000. Около кило отиваше от смяна до смяна... И така около 50к км. Докато не блокира двигателя и отиде за части.....
Мн ме е яд, харесвах си алфонсо, пък той ме заряза :(

grenlould
30-12-2017, 15:57
Еха, при положение че си сменил повечето неща от главата надолу, и за тия сегменти само ще трябва да се смени отгоре гарнитурата на главата, а отдолу като се маха картера ще е желателно да се сменят биелни и основни лагери, за тия 1500 лв дето си обявил, много хора биха се навили да дойдат на място, да ти вземат колата, да я направят, че и да ти я върнат....ся верно че всеки гледа нещата от своята камбанария и моята гледна точка може да е друга......

Когато ми я правиха едни "майсторчета" ми казаха, че нямало смисъл да се сменят сегментите, понеже били ок и аз се подведох и не ги смених. Като работа знам, че са ми сменили всичките клапани, гумички, напасване, нови биели, биелни лагери, като цало каквото те прецениха. Ефекта беше нулев според мен, а тая кола наистина съм доволен от нея и мисля, че има още хляб в нея. Аз реално ми е достатъчно след този настоящ ремонт да ме изкара още поне 80к - 100к и ще е супер, понеже все пак нама да я карам вечно. На дизел не ми се минава, имал съм и просто дизела не е моята страст, обичам си бензина. Аз искам да си я направя, че да си ходя с нея на работа, а не да се гоня и т.н. А за масло и да хапва литър до смяна, няма грижи пак. Преди години катл я купих, съвсем сериозно говоря, но от смяна до смяна ми харчеше не повече от 600 гр. масло, карах я с селения, а сега с тотал тъй като ми лапа яко масло и няма смисъл от хубаво. Освен сега да я закарам някъде да ми сменят сегментите, ремъци, ролки, филтри и да огледат ако трябва и друго да се сменя. Като цена какво да очаквам долу/горе, поне да знам колко да наглася, че да не ме прецакват.

Георги Живков
30-12-2017, 16:58
Сепаратора чистен ли е? http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=75313

grenlould
01-01-2018, 05:27
От сепаратор няма да е, чистен е когато ремонтираха колата. Останаха сегментите и нз още какво ще излезе...

S_BANKOV
01-01-2018, 15:11
Пишеш че са сменили биели и лагери а са оставили старите сегменти? правилно ли съм го прочил?

Murderer
01-01-2018, 18:43
Преди осем години Сашо-лисан ми направи ремонта. Сегменти, биелни лагери, шлайф.... Взе ми 500 за труд и си я карах до оня ден безпроблемно. Хапваше си пак, ама съвсем нормално за ТС2000. Около кило отиваше от смяна до смяна... И така около 50к км. Докато не блокира двигателя и отиде за части.....
Мн ме е яд, харесвах си алфонсо, пък той ме заряза :(

К'вооо..,как така блокираа бе мен,разкажи имаше ли няк'ви нишани преди туй,че и аз 8-ма г.,я търкалям и все повече се привързвам към нея :)

ALFonsOlder
01-01-2018, 21:21
Никакви нишани. Няма 1000км.преди това и направих обслужване. Ангр.ремък, ролки,обтегачи, пистов ремък с всичко около него. Единствено водна помпа не смених, щото същото упражнение го бях направил преди 50к км.
Винаги селения съм и наливал 5х40 и 10х40.
Карах си в една тясна уличка с 20тина км/ч, когато угасна и заби муцуна. Завъртях стартера и чух как буксува ремъка. Двигателя изобщо не реагира. Веднага ми светна какво се е случило.
В сервиза го потвърдиха.
И така, сбогом..... :(

dhtj
01-01-2018, 21:48
Ти ше видиш сега с целиката на какъв фуй си се насадил :D

Тва е най-гладния масларник в историята на автомобилостроенето... на море съм ходил с една такава тояга, 2 литра масло изпи за 800 километра. :(

ALFonsOlder
01-01-2018, 22:42
Знам, изчетох ги тия неща преди да я купя...
Засега се сържи прилично. Няма да ме уплаши, карал съм трабант, не мое да харчи повече от него. ;)

grenlould
01-01-2018, 23:27
Пишеш че са сменили биели и лагери а са оставили старите сегменти? правилно ли съм го прочил?
Именно, сегментите не ги смениха. Колата си беше перфекта, карах си я безгрижно доста години с разход на масло около 600 гр. до смяна и вървеше прекрасно, докатл не дойде злокобният момент и не я удавих в едно наводнение, направи воден удър и се почна мъката. Не мога да попадна на майстор който да знае какво да прави, защото хич не съм доволен от майстора ми които я ремонтира. Два пъти я отваря след въпросното наводненид когато я удавих и все ефекта беше същиа, гори масло, не върви както преди!!! Сигурен съм, че ако попадна на читаф майстор който може да и направи качествен основен ремонт, тая кола ще мд слуша още дълги години и ще ме радва все така. Не ми се продава, защотл съм свикнал с нея, знам и всичките слабости, няма никъде изгнило грам, запазена е както от вън така и от вътре и ще ми върши прекрасна работа да си ходя с нея на работа да и навъртам около 40-50 км. на ден. Дано случа на такъв, че в краен случей ако не намеря такъв майстор, ще се наложи да я продам и да си купувам някой голф, колкото и да не ми се иска. Така, че дано успея и да и дам още много време живот, че съм се привързал към нея адски много и ще ми е трудно да се разделя с нея.

dhtj
01-01-2018, 23:35
Никой не те кара да си купуваш голф. Можеш просто да си купиш здрава алфа или здрав мотор.

Аз не бих давал хиляди левове за основен ремонт на мотор, който се продава цял за 300 лева, а цели запазени коли има и по 2000.

oem
02-01-2018, 09:06
Да ти продавам една след основен ремонт?

ALFonsOlder
02-01-2018, 12:24
Виждам, че си в търново. Има един клубар в горна, не знам доколко е добър....
Виж форумните сервизи. По-горе писах, моят ремонт го прави лисан. (Виж го във форума).Аз аъм в русе, уговорихме се, оставих му колата в сф и след седмица си я взех. Доволен съм. 50к и 8години изкарах. Взе ми 500 за труд. В рс ми искаха повече. Харчеше по кило от смяна до смяна.
Според мен, не се връзвай със случаен мотор от морги и непроверени хора. Може да се окажеш с два броя, с огромни разходи по монтаж и да си пак в изходна позиция.
Успех и ЧНГ. :)

cyklon
02-01-2018, 16:56
И аз изкарах 50 000 км. от ремонта, но преди 2 седмици издуха гарнитурата. Утре влиза в бокса.

Murderer
02-01-2018, 18:56
Alfonsoolder and cyklon...Да ви питам,вашите твинспаркове коя генерация са ЦФГ 1,2 ИЛИ 3 ??

ALFonsOlder
02-01-2018, 19:06
те го, в оригинал....

мн си бях харесал една 159ка, ама със същия ТС2,0....
чак такъв авантюрист не съм :)

Murderer
02-01-2018, 19:16
те го, в оригинал....

мн си бях харесал една 159ка, ама със същия ТС2,0....
чак такъв авантюрист не съм :)

Баси каръщината,честно всичко си е ок и накра..:( туй е голяма простотия с тея наще двг :(

dhtj
02-01-2018, 19:22
мн си бях харесал една 159ка, ама със същия ТС2,0....
чак такъв авантюрист не съм :)


159ка с никакъв TS няма. :D

ALFonsOlder
02-01-2018, 19:25
2.0 бензин пишеше.
каква ще да е??!

dansguardian
02-01-2018, 19:53
Що не минете в другия отбор? Там ДВГ-тата са "милионници" ;)

ALFonsOlder
02-01-2018, 19:58
ама ние не се оплакваме....
споделяме си ;)

dhtj
02-01-2018, 20:02
2.0 бензин пишеше.
каква ще да е??!


159 има 1.8мпи, 1.9жтс и 2.2жтс.
Всичките са опелски изчадия тип "екотек" .

Има и 3.2 от Холден (пак ГМ).
Няма туинспарк в 159.

А има и 1.750тби след фейслифта - 200 коня турбо - единствения италиански бензин в 159. Мисля че той ползва туинспарк блока.

dansguardian
02-01-2018, 20:06
ама ние не се оплакваме....
споделяме си ;)

Усещам много мъка, тъга, болка и страдание в коментарите ви... :(

ALFonsOlder
02-01-2018, 20:12
ок, вероятно си прав. :cheers:
2.0 бенз. пишеше.... интериора беше мн свежарка и бая се въртях около нея. ама минало...
тая тойотка ме грабна, ще я видим нататък.....

---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 20:09 ----------


Усещам много мъка, тъга, болка и страдание в коментарите ви... :(

стига бе, лафим си тука.... :)
харесвах си алфонсо, ама нищо не е вечно. прежалил съм я отдавна.
времето на пирамидите не е простило, че на ламарините ли.... :cheers:

dhtj
02-01-2018, 20:25
ок, вероятно си прав. :cheers:
2.0 бенз. пишеше....

Изобщо не трябва да ги гледаш какво пишат неграмотните джамбази :grin:
Иначе 159ка и аз не бих си купил, с който и да е мотор.
Събираме за Giulia, в краен случай някое GT :D

cyklon
03-01-2018, 13:32
Какво означава ЦФГ 1,2 или 3?

ZaRoo
03-01-2018, 14:31
Клубара е по горе, Оеm.

---------- Post added at 14:31 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

СF1,2,3 покриване на еко норми.

grenlould
04-01-2018, 01:18
Никой не те кара да си купуваш голф. Можеш просто да си купиш здрава алфа или здрав мотор.

Аз не бих давал хиляди левове за основен ремонт на мотор, който се продава цял за 300 лева, а цели запазени коли има и по 2000.

Колега тоя филм съм го играл вече с един форд и вместо да дам 800 лв. за основен ремонт ми излезна почти 2000 лв. + изгубеното време, та за това или ремонт на сегашния двигател или нова кола, а в случея предпочитам ремонта и за това се допитах до вас всички.

---------- Post added at 01:18 ---------- Previous post was at 01:17 ----------


Виждам, че си в търново. Има един клубар в горна, не знам доколко е добър....
Виж форумните сервизи. По-горе писах, моят ремонт го прави лисан. (Виж го във форума).Аз аъм в русе, уговорихме се, оставих му колата в сф и след седмица си я взех. Доволен съм. 50к и 8години изкарах. Взе ми 500 за труд. В рс ми искаха повече. Харчеше по кило от смяна до смяна.
Според мен, не се връзвай със случаен мотор от морги и непроверени хора. Може да се окажеш с два броя, с огромни разходи по монтаж и да си пак в изходна позиция.
Успех и ЧНГ. :)
От Горна знам Николай ОЕМ, но до колкото чух той вече не се занимава с ремонти, а със силов тунинг. Преди няколко години той ми я обслужва и съм доволен от работата му.

cyklon
04-01-2018, 12:12
Моята Алфа мисля, че е евро 3 с една ламбда сонда. Блокира термостата, но в затворено положение мотора прегря и така. Сега е в бокса.

cufti
05-01-2018, 22:56
Ти ше видиш сега с целиката на какъв фуй си се насадил :D

Тва е най-гладния масларник в историята на автомобилостроенето... на море съм ходил с една такава тояга, 2 литра масло изпи за 800 километра. :(

Колега,стига си писал простотии!
Сменям масло на 15000 км. и никога до сега не съм доливал между две смени.Имам алфата повече от 11 години
и не ми се разделя с нея.

dhtj
05-01-2018, 23:24
Чети внимателно, никъде не говоря за алфи :)
За тойота селика става дума, колегата такава си е купил.